Jerson píše:
Jestli existují i pokoje, které nemají ani jeden z těchto prvků a jsou opravdu odkázané na umělé osvětlení, tak se o nich rád dozvím víc.
No, osvětlené bych tomu úplně neříkal. Bylo v tom pokoji dost šero :) Kamarád v něm bydlel a dost času jsem tam v období gymplu trávil i hraním DrD.
Jerson píše:
Princip je v v tom, že nižší oběžné dráhy jsou rychlejší (oběhneš planetu rychleji) než vyšší oběžné dráhy.
No ... ale je třeba vysvětlit, co tím je myšleno. Imho to není tak, že bys sestoupením na nižší oběžnou dráhu zrychlil. Ale tím, že zpomalíš, sestoupíš na nižší oběžnou dráhu.
Nižší oběžná dráha je "rychlejší" v tom smyslu, že tam potřebuješ "vyšší rychlost", aby ses na ní udržel.
Není to tak, že by tam "tekla" nějakou rychlostí oběžná dráha, na kterou si můžeš nasednout, a ta rychlost by byla vyšší směrem dolů!
Ano, kdyby raketa zapnula motory a zrychlovala, dostávala by se na vyšší oběžnou dráhu.
ALE, ona může zároveň měnit i sklon své oběžné dráhy (tedy manévrovacím motorem "nahoru"/"dolů" ... v tomto případem tlačit "shora dolů", aby si při zvýšení rychlost zároveň vykompenzovala změnou sklonu nabíranou výšku a zůstala na stejné oběžné dráze.
Celkově mi přijde, že ten manévr v tvém popisu není správně.
některé základní pojmy a vysvětlení třeba
zde
V reálu to vůbec nefunguje jako v těch filmech, ale tak to všichni vědí. Ty manévry z ukázky, co postoval sirien, byly vysloveně legrační ... ale tak se holt tehdy vesmírné bitvy prezentovaly, protože to vypadalo pro lidi srozumitelně a bylo to akční, což v reálu by byla spíš nuda.
Jerson píše:
Hele, jak velká vesnice to podle tebe je?
V knihách je popisovaná jako cca 500 lidí. Což si myslíš, že v tehdejší době osoba jakou je v podstatě purkmistr, (což Baron tak nějak zastává, ne?) podle mě určitě bude všechny osobně znát.
Jerson píše:
Nicméně pokud bych bral příklad z reálného světa, tak vyřadit světla (vypnout elektřinu) a naběhnout do budovy s nočním viděním, díky čemuž mám při následném boji značnou výhodu nad protivníkem, to je používaná taktika, a asi nejblíž obdobné hypotetické situaci ve fantasy světě.
Jo, ale vypnout proud je technicky o něco jednodušší (přepnout vypínač/jistič), než "zrušit lustr". Jakkoli to často někdo připomíná jako cool fantasy akci, mně to vždycky přišlo jako bullshit.
Jerson píše:
Při letmém pohledu to nepozná - když půjdu po schodech nahoru nebo budu vcházet do místnost, kam veřejnost nemá přístup, tak v oblečení služebnictva nebudu tak nápadný jako v civilním oblečení. A při nesení složeného prádla, ručníků nebo něčeho podobného mi ani do obličeje moc vidět nebude.
Jo, to je celé založené na tvém vnímání dané situace.
A teď si představ, že to budeš hrát u nějakého GM, který, když mu to celé popíšeš, zrealizuješ, tak ti řekne "ha, poznali tě, hned jak na tebe prvně koukli". protože (podobně třeba jako já), bude přesvědčen, že to není dobrý způsob jak se maskovat a že to prostě každý v tom domě hned prokoukne.
Budeš mít pocit křivdy?
Bylo by řešením, abys po vzoru, který tu doporučoval třeba York, si s GMem nejdříve vyjasnil, co je tvým záměrem a třeba rovnou při plánování ti GM řekl, že podle něj to nebude fungovat, resp. šance na úspěch je velmi malá?