hadrian
21.4.2012 15:40
Herní setkání - Herní komunita D&D4e v Brně
Sekce pravidelně nepravidelných setkání lidí z Brna.

Seznam na herní akci brněnské komunity DnD (a jiných). Termíny nahazujte po libosti.
Účastníci:

---

Seznam místa Scuku s odkazem:
Čajovna za zrcadlem; http://cajovnazazrcadlem.cz

Termín:

DM: ShadoWWW (d&d 4e a KaM)
Hráči: hadrian (d&d 4e); ShadoWWW (d&d 4e, Pathfinder a KaM); Assassin (d&d 4e); Nerhinn (d&d 4e); Endrey (d&d 4e); Deputy
Autorská citace #24
25.4.2012 06:18 - hadrian
Nerhinn - herní setkání je otevřeno všem, stejně jako to povídací setkání. Žádné elitářství.
Autorská citace #25
25.4.2012 22:05 - pipux
Nač ten výběr systémů? Systém nechci (zahodit do koše, recyklovat), důležité je prostředí a příběh.

Co takhle si zahrát ve ... špinavém, středověkém prostředí, plném tmářské inkvizice, zkorumpované církve, bigotní šlechty, úskočných heretiků, pekelných pekelníků, zdivočelých pohanů a děsivých démonů. Zemi stihly pogromy, války, neúroda a mor (vše je evidentně prací ďábla), král zešílel, města podlehla hlásání falešných proroků, nebožtíci vztávají z hrobů, rodí se satanem znetvořené děti, dávná proroctví se naplnila a na horizontu se objevila kometa, která hlásá, že konec světa se blíží.

... anebo Gotham city ...

... anebo antické Řecko ...

... anebo i ten Tékumel bych přežil ...
Autorská citace #26
25.4.2012 22:54 - Assassin
pipux: Systém je pro hru imho důležitý, poskytuje možnosti, oporu a celkově udržuje hru na stanovené úrovni, čímž snižuje šanci dostat se do extrémů jako je fraška či zásek.

Neříkám však, že by systém nemohl být úplně minimalistický, založený jen na reáliích daného settingu a nějaké jednoduché soubojové mechaniky. Příprava tohohle by však nakonec byla daleko náročnější než vymyslet zajímavý příběh a prostředí do DnD4e / Pathfinderu / WoD atd. což mě vede k několika otázkám.

OdDMoval bys to, co tu prezentuješ? Máš připraven příběh, zápletku i prostředí? Věděl bys jak řešit konflikty, možnosti postav a jejich střed s realitou tvého prosředí? Máš zkušenosti s takovým hraním?

Na to, že se herně neznáme je taková hra příliš velký experiment, od známých systémů alespoň víme co čekat. Navíc příběh je pro mne důležitý vždy a to co popisuješ se dá hezky zasadit do DnD4e, v méně heroické formě třeba do Pathfinderu(asi).
Autorská citace #27
25.4.2012 23:59 - Nerhinn
Obecně vzato čas mívám jak ve všední, tak ve víkendové dny, záleželo by ale na přesném termínu. Dalo by se říct, že PO-ST a SO mívám na 90% volno.

Ráda bych si zahrála 4E. A... no, něco volnějšího, normálního. Třeba zjistíme, že si herně nesedneme, a pak se můžete vesele prodírat blátem a cholerou (beze mě), ale minimálně dokud se neznáme, nějak se mi nedostává chuti hrát něco syrového, dramatického a vůbec takového, že z toho budu mít trauma (nic proti takovým hrám obecně, ale momentálně na ně nemám chuť).
Autorská citace #28
26.4.2012 00:11 - Gurney
Jen abych vám nepřipadl jako troll, co si možná milostivě zahraje, když pro něj někdo jiný připraví něco dle jeho gusta - nemusíte se mnou počítat, u 4e bych jen zabíral místo lidem kteří mají na tuhle hru mnohem větší chuť než já (navíc 4e je lepší spíš v menším počtu hráčů) a poslední dobou se mi prostě nedostává moc času na to abych připravoval one-shot v něčem jiném. Takže snad někdy jindy.

Btw navíc mám dojem že někteří z vás si od toho slibují základ nějaké trvalejší hry, s čímž já momentálně moc nepočítám.
Autorská citace #29
26.4.2012 08:14 - hadrian
no já bych ve včední dny mohl út nebo čt, jinak so.

Pipux: souhlasím s Assassinem, bez systému to nejde, hlavně pokud se navzájem herně neznáme. Variaci na "konec světa" ve středověku se mi nechce hrát.

On z toho asi bude komornější "one-shot", zatím máme jen jednoho potencionálního DM a tři hráče.
Autorská citace #30
26.4.2012 10:15 - pipux
Assassin píše:
Systém je pro hru imho důležitý, poskytuje možnosti, oporu a celkově udržuje hru na stanovené úrovni, čímž snižuje šanci dostat se do extrémů jako je fraška či zásek.

Jinými slovy: systém drží hráče na uzdě a dokáže efektivně přiškrtit všechny jejich kreativní pokusy o rezoluci situace (a není zde řeč o ledajakém systému, oba dva máme zcela nepokrytě na mysli DnD 4e).

A DnD 4e je ... jak se to říká ... systémovým ekvivalentem Valia (Diazepamu).

Assassin píše:
OdDMoval bys to, co tu prezentuješ? Máš připraven příběh, zápletku i prostředí? Věděl bys jak řešit konflikty, možnosti postav a jejich střed s realitou tvého prosředí? Máš zkušenosti s takovým hraním?

  • Jestli OdDMoval ... no vzhledem k tomu, že se na tuto pozici nikdo jiný nehlásí, tak co by mi zbývalo? Možná by se v takovém případě ještě hodil "pomocný DM", který by se postaral o moji slabou stránku - odehrání cizích postav. A rozhodně jiný systém než DnD (tedy FATE či nějaká vlastní varianta).
  • Příběh lze dát dohromady vždycky - to jde snadno. Prostředí lze k začátku vzít minimalisticky.
  • Situace se dají řešit podle základních myšlenek a stylu daného světa (na nichž bychom se shodli), a pak dle konsenzu skupiny.
  • Zkušenosti dobré i katastrofické ...
.
.
.

Dobře, teď praktický a střízlivý pohled na věc: utváří se vám tu pevné herní jádro, které si chce zahrát DnD 4e. Takže tak, hrajte co to jde, když máte tu příležitost.

Jinak co se mých návrhů týče, nadhodil jsem čtyři různé koncepty herního světa, nikoliv jen ten zaplivaný středověk. A přidávám pátý: svět Grim Dawn.
To když bude vůle zkusit si zahrát něco jiného ... (zatím to teda vidím na další minutu ticha).
Autorská citace #32
26.4.2012 15:40 - Gurney
Pipux: Možná bys ke své hře přilákal podstatně víc lidí, kdyby měl zvůj návrh hlavu a patu, nezasazoval jsi ho do nějakého extrémně specifického settingu, měl aspoň hrubou představu co vlastně budou postavy ve hře dělat a nesnažil se delegovat podstatnou část GMování na někoho jiného..
Autorská citace #33
26.4.2012 15:55 - Troll
Ste všeci badna D20cistická, že odmítnete možnost zahrát si takovou klasiku jako Tékumel (kerý v D20 verzi tušimže existuje) a dáte přednost sprostému DnD4E
Autorská citace #34
26.4.2012 18:46 - Endrey
Pridal bych se k tomuto sezeni taky. Samozrejme jako hrac:), system 4e a vsedni den by me rozhodne nevadil.

Co se tyka hry, vicemene naroky nemam, jsem hlavne zacatecnik ve 4e (vsak se s nekterymi znam z povidaciho sezeni).

A jestli budu hrat gnoma, vyprosuju si slova jako "pognom" apod.:D
Autorská citace #35
26.4.2012 18:53 - Nerhinn
endrey píše:
vyprosuju si slova jako "pognom"

Doteď mě to ani nenapadlo :)
Autorská citace #36
26.4.2012 19:03 - Endrey
Nerhinn píše:
Doteď mě to ani nenapadlo :)


To bys nesmela znat hadriana :)
Autorská citace #37
26.4.2012 19:34 - hadrian
Takže zatím to vypadá na jednoho DM (ShadoWWW) a 4 hráče ve 4e. Měli byste něco proti úterku 15.5 (pak až 22.5. nejdřív)? Chápu že je dost dopředu, ale je to nejbližší termín kdy mohu.

ShadoWWW: jestli můžeš, tak teď je čas nahodit level postav a nástřel "o co pude", ať se máme na co těšit. ;)

Jinak pořád máme otevřeno pro další co by se chtěli připdat - DM i hráče v lib. systému. Tak klidně připisujte já to nahoře v záhlaví doplním.

endrey: gnómové jsou pro mě náhodou "někdo". "Někdo" musí vycídit moje brnění, "někdo" musí zaplatit útratu v hostinci :D
Autorská citace #38
26.4.2012 19:43 - Assassin
15.5. se mi příliš nehodí, 22.5. vypadá dobře.
Autorská citace #39
26.4.2012 20:14 - pipux
ShadoWWW píše:
A nechceš si teda zahrát s Colombem Tékumel a přijít na povídací setkání povyprávět, jaké to bylo? Kdybyste naplánovali termín, třeba by se přihlásil i někdo další.

Varianta možná, i když nesnadná. Záleží, zda-li bude mít mistr zájem, a na kolik bude ochoten se přenést přes naše osobnostní rozdíly (a já to samé).
Jak to nejhůř může dopadnout? Udělám mistrovi z Tékumelu (jeho srdcovky) tohle, a on mě za to bodne vidličkou do oka.

Gurney píše:
Možná bys ke své hře přilákal podstatně víc lidí, kdyby měl zvůj návrh hlavu a patu, nezasazoval jsi ho do nějakého extrémně specifického settingu, měl aspoň hrubou představu co vlastně budou postavy ve hře dělat a nesnažil se delegovat podstatnou část GMování na někoho jiného..

Zamyslím se nad tím, co ji mi tu napsal ... a nerozumím, jak má lepší pobídce k hraní posloužit ta hlava a pata. Co to vůbec je? Webdesign zná hlavičky a patičky ...

Ostatní body jsi určitě propojil do významu. Taky je můžu mezi sebou propojit, tentokráte trochu jinak: setting řekne hráčům, co by zhruba jejich postavy mohly ve hře dělat; a nejde tu o zas tak extrémně specifickou věc. DMování, nebo GMování, či snad PJování ve dvou je zajímavý koncept. Stejně jako přiřazování role DMa jinému účastníkovi každé sezení. Anebo bezDMová hra. Všechny mají něco do sebe.
Autorská citace #40
26.4.2012 20:19 - Alnag
Zahrajte si playtest 5. edice a máte to. :)
Autorská citace #41
26.4.2012 20:41 - pipux
... a máme to. Ale nikde tady, ani na diskuzi pražské-testerské, nevidím žádný odkaz na beta materiály páté edice. Kde máme takové materiály hledat?
Autorská citace #42
26.4.2012 20:43 - Gurney
Pipux: Nevermind..
Autorská citace #44
27.4.2012 13:51 - Deputy
pokud by se sezeni konalo ve vsedni den, rad bych se zucastnil
Autorská citace #46
12.5.2012 22:34 - Nerhinn
U mě dobrý.

EDIT: Ani nevím. Eventuálně se přizpůsobím většině. Ale home-made zní dobře :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071639060974121 secREMOTE_IP: 18.97.14.87