Dukolm
13.2.2022 22:38
Compendium
Interní skrytá diskuze k https://d20-compendium.herokuapp.com/
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
13.2.2022 22:47 - Dukolm
Na žádost siréna jsem tedy založil skrytou diskuzi.
Autorská citace #2
13.2.2022 23:49 - Dukolm
1) Stahování zdrojáků pro druhou verzi srd generatoru jsme teď zkoušel tohle rclone

2) Co se týče rozběhnutí na hostingu kostky tak to nepůjde. U mě na VPS kde jsou SRD taky ne SRD tam jsou jen proto že jsou statický a neberou prostředky jen disk, kuli co nejednoduší aktualizaci a migraci tam nemám zájem nic doinstalovat oproti zakladu.

3) Takže je otázka kde to pak provozovat? Přesměrovat někam dns záznam na subdoménu není problém.

4) Jinak je mimo moje časový možnosti něco ještě dalšího spravovat.

5) Jinak za mě by bylo jednoduší u fate triků, aspektů, ... než je vypisovat někde bokem je ohraničit nějakým tagem stejně jako to máme v bestiáři. Prostě se to lépe strojově vytahuje. A vytáhnout to během kompilace do nějakého json formátu nebude problém a muže to využít časem i někdo jiný když takhle zpřístupníme data.
Autorská citace #3
14.2.2022 00:28 - sirien
U Fate triků (a částečně i u AW tahů) je ten problém, že mají na všech místech úplně jinou strukturu a formální uspořádání co např k nadpisům (názvům dovedností) popř i jiný formát zápisu, plus některé triky se váží k dovednostem i z jiných sad, které u nich nejsou uvedené (např moje star wars umožňují u svých dovedností triky z Core), což se stejně musí ošetřit manuálně na vstupu někým kdo tomu systému rozumí.

Přišlo mi, že nejjednodušší bude je prostě manuálně vyzobat a udělat jednotnou DB tak jako máme DnD kouzla vytahaná bokem do snippetů s tím že se všemu dá stejná forma zápasu, aby to ten systém nasál jen s minimální nutností vlastního přenastavení.

Přijde mi i do budoucna lepší upravit zdrojová data do jednotného formátu bokem než pro každá data upravovat systém který je nasává nebo všechno dávat do tagů v původních zdrojích. Když nic jiného tak to je mnohem méně kvalifikovaný typ práce a může to udělat každej ťunťa (třeba já) bez zatěžování programátora.


Ad hosting - poradíme si holt jinak. Na Nightfall když budeme měnit hosting to taky nepůjde?


Ad správa - bavil jsem se o tom s Naokim na callu a design by měl být velmi bezúdržbový. To nutné minimum snad zvládne obstarat Naoki :)
Autorská citace #4
14.2.2022 02:13 - Naoki
ad rclone - není mi jasné jestli tím půjde downloadnout přímo z gDrive, nebo jestli ty zdrojáky budem dávat jinam

hosting - stránka poběží na heroku.com (tak jak běží teď), takže nejjednodušší bude dát dns přesměrování. Nevím jak je zvykem s placením, ale pokud se compendium rozběhne tak bude asi potřeba ten hosting zaplatit (nejlevnější varianta jsou nějakých 7 dolarů měsíčně)

Fate triky - viz sirien

design - pokud žádné guidelines k tomu nebudou tak holt něco ošklivého ukuchtím :D
Autorská citace #5
14.2.2022 05:09 - Naoki
Nahrána první verze MVP

Od PoC jsem přidal následující:
- čištčí filtry
- sloupce (a tudíž i vyhledávání) pro anglický název, pravidla, složky a povolání
- výběr více možností
- více infa u nerozkliknuté lišty

Kromě obligátního feedbacku bychom se mohli domluvit na dalším kroku. Možnosti jsou:
- řazení
- Fate triky (blocker: zdrojáky)
- rozhraní pro mobily a tablety (blocker: Fate triky)
- design (blocker: Fate triky)
- ???
Autorská citace #6
14.2.2022 11:29 - Dukolm
Naoki píše:
ad rclone - není mi jasné jestli tím půjde downloadnout přímo z gDrive, nebo jestli ty zdrojáky budem dávat jinam
Umí to po nastavení stahování, nahrávání i sync. Já si nastavil přístupový bod ke složce SRD jen pro čtení a stahuji tak data.

Naoki píše:
hosting zaplatit (nejlevnější varianta jsou nějakých 7 dolarů měsíčně)

No tohle se bude muset projít s ostatními adminy jsou to 2/3 toho co nás kostka stojí ročně aktuálně. A skládá se na to admin team dle možností.

Naoki píše:
design - pokud žádné guidelines k tomu nebudou tak holt něco ošklivého ukuchtím :D

Nightfall má vzhled ve vývoji takže nic stabilního co by šlo poskytnout. Jsme musel css oprášit a kovaný v tom nejsem.

sirien píše:
Přišlo mi, že nejjednodušší bude je prostě manuálně vyzobat a udělat jednotnou DB tak jako máme DnD kouzla vytahaná bokem do snippetů s tím že se všemu dá stejná forma zápasu, aby to ten systém nasál jen s minimální nutností vlastního přenastavení.

Ok jak chceš.

sirien píše:
Ad hosting - poradíme si holt jinak. Na Nightfall když budeme měnit hosting to taky nepůjde?

Zatím jsem nepotkal hosting který by byl cenově dostupný a uměl mixovat technologie. Pokud půjdeme cestou VPS tak obvikle jsou v nějaké přednastavené kombinaci nebo si je instaluješ a řídíš sám, tahle komnbinace ale znamená si ho nastavovat a spravovat plně sami což bude znamenat, že se musí sehnat člověk co to bude dělat (hlídat, aktualizovat, ...) a riskuješ že budeme vypadávat jako RPG F. Nebo naopak se bavíme o několikanásobných nákladech na provoz protože takového člověka budeš muset zaplatit.
Autorská citace #7
14.2.2022 12:28 - Naoki
Píše:
Umí to po nastavení stahování, nahrávání i sync. Já si nastavil přístupový bod ke složce SRD jen pro čtení a stahuji tak data.

Mrknu pozorněji
Píše:
No tohle se bude muset projít s ostatními adminy jsou to 2/3 toho co nás kostka stojí ročně aktuálně. A skládá se na to admin team dle možností.

Možná by šlo všechno hodit na Heroku a tím by se ta cena konsolidovala. Ale to bych si musel nastudovat a pochybuju že to bude jednoduché
Autorská citace #8
14.2.2022 12:59 - sirien
80 USD navíc za jednu funkci je hodně :/

Nemůžeme to na punk hostovat bokem u někoho kdo už má Ruby server?
Autorská citace #9
14.2.2022 13:25 - Naoki
já si neplatím žádný server a potaji hodit kod k cizímu serveru nepřipadá v úvahu

můžeme to prozatím nechat běžet na free serveru: hlavní nevýhoda je že trvá nějakých 4 sekund než se stránka prvně načte a že to má maximum 1000 hodin runtime měsíčně (1000 hodin napříč všech mých projektů, takže je to mnohem míň než to a kdybychom chtěli dosáhnout vyšších čísel musel bych si udělat account speciálně jen pro toto)

pokud časem uvidíme že zájem převyšuje nabídku tak bychom toto téma opět otevřeli
worst case scenario bych si to mohl hodit jako vlastní projekt a dát si tam nějaký patreon nebo kofi na platbu server nákladů
Autorská citace #10
14.2.2022 13:29 - sirien
Můžeme se poptat okolo. ITáků ke kterým máme blízko je dost, třeba někdo něco má v provozu?
Autorská citace #11
14.2.2022 13:43 - Naoki
to by šlo
a jak jsem zmínil, mezitím to může bběžet na tom free serveru

(a až budeš mít čas tak mi dej feedback k tomu MVP ;) )
Autorská citace #12
14.2.2022 14:34 - sirien
Dneska jsme na cestě do Německa, takže sem to viděl jsem z telefonu, vypadá to cool, ale víc si to proklikám až zítra z počítače.
Autorská citace #13
14.2.2022 23:14 - Dukolm
Případně je tu pak ještě zamyšlení použití nějakýho statického generátoru a udělat to tak aby to filtrovalo třeba až v prohlížeči, nebo to mělo předgenereovaný stránky pro nastavení filtru. Vzhledem k tomu že tam není požadavek na editování z applikace by to mělo být technicky možné. Statický soubory hostovat umíme bez větší finanční investice (srd a klíče jsou příkladem).

Vím že v ruby je Jekyll ale nevím jaký jsou jeho možnosti.
Autorská citace #14
15.2.2022 01:49 - Naoki
na statický generování používám spíš Middleman app a jako šlo by to, ale to bych pravděpodobně musel komplet překopat vyhledávací funkci

jestli je ale toto preferovanější cesta tak to zkusím prozkoumat více dopodrobna
Autorská citace #15
15.2.2022 09:22 - Aegnor
A proč vlastně nejde compendium hostovat přímo na kostce?
Autorská citace #16
15.2.2022 10:04 - Dukolm
Kostka má PHP hosting, server kde jsou staticky SRD je taky PHP. A naoki to píše v Ruby. Rozdílné technologie.
Autorská citace #17
15.2.2022 10:49 - Aegnor
a rozběhnout to uvnitř nějakýho kontejneru?
Autorská citace #18
15.2.2022 11:25 - Dukolm
Asi už bych se opakoval s #6 Hlavně poslední odstavec.

Znamenalo by to že se musí zaplatit další stroj případně služba a to zvedne náklady na provoz kostky který jdou za adminama. Čas potřebný na údržbu, ...
Autorská citace #19
15.2.2022 15:06 - Naoki
Čím víc na to koukám, tím jasnější je že udělat tu samou funkcionalitu na statické stránce by znamenalo to psát v JavaScriptu, místo v Ruby... což jako, rád pomůžu komunitě, ale tady po mě chcete moc :D
Autorská citace #20
17.2.2022 15:42 - sirien
Naoki: ok, a ta verze kdy by to mělo d20 URL ale běželo by to jinde je proveditelná?


Aktuální verze vypadá hodně dobře. Poněkud neintuitivní je multiple-select přes shift+click - není to nutně špatně, ale chtělo by to někam napsat strohou nápovědu že to jde udělat, většině uživatelů to IMO nedojde.

Možná zlepšení:
- definovat řazení položek (u některých by dávalo smysl řadit od nejmenší po nejvyšší spíš než abecedně - zejm. vyvolání a dosah
- dát možnost seřadit výsledky podle určitého sloupce
Autorská citace #21
17.2.2022 23:39 - Naoki
Píše:
Naoki: ok, a ta verze kdy by to mělo d20 URL ale běželo by to jinde je proveditelná?

Pokud myslíš tak jak to je teď (případně u serveru někoho jiného), tak no.
Píše:
Poněkud neintuitivní je multiple-select přes shift+click - není to nutně špatně, ale chtělo by to někam napsat strohou nápovědu že to jde udělat, většině uživatelů to IMO nedojde.

Přídám
Píše:
- definovat řazení položek (u některých by dávalo smysl řadit od nejmenší po nejvyšší spíš než abecedně - zejm. vyvolání a dosah
- dát možnost seřadit výsledky podle určitého sloupce

Přidám
Autorská citace #22
18.2.2022 23:40 - sirien
Naoki: FYI už teď sem si zvyknul navštěvovat dev verzi Compendií když potřebuju něco checknout nebo udělat s kouzlama... a dělám to stejně reflexivně jako že si du na SRD když chci rychle najít nějaké pravidlo. Myslim že potenciál téhle funkcionality je opravdu velkej :)
Autorská citace #23
19.2.2022 10:57 - Naoki
Rád slyším že to je užitečné :)

Hodil jsem požadované změny, ale u toho vyvolání, dosahu a trvání to s řazením bude těžké:
Jelikož je to vše ukládáné jako text tak jsem řazení položek musel sepsat manuálně. To ale znamená že výsledky řadit nepůjdou protože by byly opět řazené abecedně.
Řešením by bylo kdybych v rámci scriptu konvertoval textovou hodnotu na číselnou (třeba 1 reakce = 1, 1 bonusová akce = 2, 1 akce = 3, atd.), ale trochu mi ten setup potrvá a otázka je jestli to řazení co vznikne bude dobrý (mrkněte na to co je tam teď - podle mě je to více matoucí) a jestli to potřebujeme do MVP (to už bych spíš začal uvažovat o práci na designu)
Autorská citace #24
19.2.2022 10:58 - Naoki
pro lepší diskuzi háže sem současné řazení:

def casting_collection
[
'1 reakce',
'1 bonusová akce',
'1 akce',
'1 akce, nebo 8 hodin',
'1 minuta',
'10 minut',
'1 hodina',
'8 hodin',
'12 hodin',
'24 hodin'
]
end

def range_collection
[
'Ty sám',
'Ty sám (polokoule o poloměru 2 sáhy)',
'Ty sám (okruh 2 sáhy)',
'Ty sám (koule o poloměru 2 sáhy)',
'Ty sám (poloměr 3 sáhy)',
'Ty sám (kužel 3 sáhy)',
'Ty sám (krychle 3 sáhy)',
'Ty sám (6 sáhů)',
'Ty sám (kužel 6 sáhů)',
'Ty sám (okruh 6 sáhů)',
'Ty sám (dráha 12 sáhů)',
'Ty sám (kužel 12 sáhů)',
'Ty sám (dráha 20 sáhů)',
'Ty sám (okruh 200 sáhů)',
'Ty sám (okruh 5 mil)',
'Dotyk',
'1 sáh',
'2 sáhy',
'3 sáhy',
'6 sáhů',
'10 sáhů',
'12 sáhů',
'18 sáhů',
'20 sáhů',
'24 sáhů',
'30 sáhů',
'60 sáhů',
'100 sáhů',
'Dohled',
'1 míle',
'800 mil',
'Neomezený',
'Zvláštní'
]
end

def duration_collection
[
'Ihned',
'Ihned, nebo 1 hodina',
'Až 1 kolo',
'1 kolo',
'Až 6 kol',
'Až 1 minuta',
'1 minuta',
'Až 10 minut',
'10 minut',
'Až 1 hodina',
'1 hodina',
'Až 2 hodiny',
'Až 8 hodin',
'8 hodin',
'Až 24 hodin',
'24 hodin',
'Až 1 den',
'1 den',
'7 dní',
'10 dní',
'30 dní',
'Do rozptýlení',
'Do rozptýlení, nebo spuštění',
'Zvláštní'
]
end
Autorská citace #25
19.2.2022 11:24 - sirien
Potřebujeme to do MVP? Určitě ne. Přijde mi to jako dobrá věc do budoucna? Ano.

To řazení vypadá takhle uhlazenějc.

U Trvání je otázka jestli všechny ty "až X něčeho" nezahodit úplně - efektivně jde o soustředění a to se dá filtrovat zvlášť, tohle je docela duplicita která to menu poněkud zanáší balastem (IMO).

U Dosahu si říkám jestli nemergenout všechny ty "Ty sám" dohromady (nebo na Ty sám a Ty sám (oblast)

Obojí můžou teoreticky posoudit až uživatelé hromadně, ale píšu to sem ať se to neztratí.
Autorská citace #26
19.2.2022 13:42 - Naoki
Píše:
Potřebujeme to do MVP? Určitě ne. Přijde mi to jako dobrá věc do budoucna? Ano

Mě to taky příjde jako dobrá věc do budoucna, ale kdybychom měli tu stránku publikovat zítra měl bys raději hezčí design nebo řazení podle dosahu? ;)

Píše:
U Trvání je otázka jestli všechny ty "až X něčeho" nezahodit úplně - efektivně jde o soustředění a to se dá filtrovat zvlášť, tohle je docela duplicita která to menu poněkud zanáší balastem (IMO).

Jako úplně zahodit, nebo mergenout do "soustředění", nebo mergnout to jejich variant bez "až"? (i.e. "až 1 hodina" = "1 hodina")
Osobně bych raději viděl poslední variantu

Píše:
U Dosahu si říkám jestli nemergenout všechny ty "Ty sám" dohromady (nebo na Ty sám a Ty sám (oblast)

To by bylo uhlazenější, to se mi líbí
Autorská citace #27
19.2.2022 15:16 - sirien
Naoki: well... mě ten design přijde ve skutečnosti docela ok (možná bych invertoval barvy... ale já bych invertoval barvy vždycky a všude :D ) - resp. jako design Sunrise je na setrvačnost, pro Nightfall žádný finalizovaný nemáme...

Tím jako nic neříkám, jen to tak jako poznamenávám jako postřeh/názor k věci :)


Naoki píše:
Jako úplně zahodit, nebo mergenout do "soustředění", nebo mergnout to jejich variant bez "až"?

c) je správně za mě. Prostě "2 hodiny" a "až 2 hodiny" je úplně v pohodě spojit do "2 hodiny" - další (resp. zpětné) rozlišení se dá snadno nakliknout pomocí zaškrtnutí Y/N u Soustředění.


Jinak sem začal zpracovávat ty Fate triky. Samostatný dokument je super v tom že tam můžu přidat spoustu atributů které v originále nejsou kodifikované, ale reálně existují... s tím přiřazením různých dovedností jsem si zatím poradil tak, že každou sado dovedností eviduju jako samostatný řádek se samostatnými vstupy, přijde mi to zatím nejpraktičtější a nejpřehlednější - a nejspíš nejvíc korespondující k žádoucímu výsledku?

Jsou tam ještě nějaké háčky které budu muset pořešit s někým Fate-savy (trochu doufám že by mi Dukolm pak věnoval pár minut na konzultaci...) protože si nejsem jistý co je nejlepší user-top-value přístup k věci.
Autorská citace #28
20.2.2022 01:06 - Naoki
Píše:
s tím přiřazením různých dovedností jsem si zatím poradil tak, že každou sado dovedností eviduju jako samostatný řádek se samostatnými vstupy, přijde mi to zatím nejpraktičtější a nejpřehlednější - a nejspíš nejvíc korespondující k žádoucímu výsledku?

nevím jestli je to tím že jsem po ránu groggy, ale nedovedu si to moc představit
každopádně důležité je aby to bylo konzistentní, a pak si to scriptem nějak přeberu
Autorská citace #29
20.2.2022 01:20 - sirien
Naoki: se na to podívej sám - za dnešek jsem stihnul zpracovat celé Star Wars, ale pouze Star Wars, ostatní příručky zítra. (Stejně jako zarovnání hlaviček)

Zatím jsem narazil na několik zádrhelů.

Zaprvé to jsou ty vícečetné dials - různé typy sad zdrojů těch triků (dovednosti z FC, dovednosti ze SW, classy ze SW, rasy ze SW...) - tohle se asi začne hodně multiplikovat a komplikovat, protože pokud by měl být ve všech hlavičkách ten samý set dials, i když jsou tyto prázdné, tak za chvíli budou ty hlavičky nekonečně dlouhé a ne úplně jednoduché na spravování. Možná bych udělal nějaký příznak pro tenhle typ dials (např. začít jejich řádek v hlavičce "D:") s tím, že program by měl definované zpracování hlavičky bez ohledu na jejich počet?

Zadruhé jsem zjistil že tam mám troje další dials které jsou "kolmé" na tyhle "zdrojové" - první je "typ", který určuje charakter triku (jestli dává bonus, jestli rozšiřuje možnost dovednosti, jestli dává novou schopnost, jestli pracuje s aspekty...), druhý je "tag" - tag používám jako "dial" jdoucí napříč standardními zdrojovými dials (tj. aby např. bylo možné vylistovat triky zbraní bez ohledu na zdrojové knížky atp. tak se vylistují jen triky s tagem zbraň...) Tohle je spíš detail bokem, asi by to neměl být technický problém - fakticky vzato ten vztah je stejný jako např. sesílací složky vůči škole kouzel. A třetí "kolmý" dial je "omezení".

...no a pak tam je hromada věcí které nejsou technické a o kterých se budu muset poradit s někým Fate-savy, ale to bude muset počkat až to dojedu celý abych to měl nějak utříděný a znal sem kontext napříč příručkama.
Autorská citace #30
20.2.2022 02:22 - Aegnor
Co se týče zpracování hlavičky - nestačí mít nějakej konkrétní tag kterej prostě řekne "tady končí hlavička"?
Autorská citace #31
20.2.2022 08:54 - Naoki
nahrána nová verze
teď to vypadá i trochu k světu :)
už jen to udělat mobile-friendly
Autorská citace #32
20.2.2022 10:35 - sirien
Přepnutí se na mobile je trochu divoký :D

Jak funguje sekundární řazení? Kliknul jsem na stupeň, seřadilo se to podle stupňů, ale v rámci každého stupně to je nějak divně rozházený - čekal bych že pokud nemůžu druhý level řazení nastavit, tak bude abecední.
Autorská citace #33
20.2.2022 11:15 - Naoki
Píše:
Jak funguje sekundární řazení? Kliknul jsem na stupeň, seřadilo se to podle stupňů, ale v rámci každého stupně to je nějak divně rozházený - čekal bych že pokud nemůžu druhý level řazení nastavit, tak bude abecední.

To jsem nezkoumal. Mrknu a uvidím jestli se s tím dá něco dělat
Autorská citace #34
20.2.2022 13:12 - Naoki
fixnutý druhotný řazení a mobile friendliness

takže už jen Fate triky a můžem to vydat
Autorská citace #35
20.2.2022 16:13 - sirien
drobný bug ve zobrazení hlavičky - "až 1 hodina" se nezobrazí (viz Kejkle, Tvaruj vodu, Tvaruj zemi...)

Na Fate tricích se vesele pracuje :)
Autorská citace #36
20.2.2022 21:22 - sirien
Naoki: huf, ok... dojel sem Fate Core... bylo tam toho teda o dost víc než sem pamatoval :D

Anyway, zbývá System Toolkit a Conversion guide, udělám zítra nebo pozítří a ve středu mám call s Dukolmem na to doujasnit si nějaké háčky na které jsem tam narazil.

...a pak asi budu potřebovat hodit nějakej call s Tebou ohledně toho jak nějaké věci ideálně formátovat a zpracovat. S trochou štěstí by to do konce příštího týdne mohlo být ready.

(jinak sem to musel rozdělit do 10 dokumentů, protože v momentě kdy přesáhnu 15000 bitů dokumentu se mi StackEdit začne až moc nepříjemně sekat a nedá se v tom rozumně pracovat :/ )
Autorská citace #37
21.2.2022 00:49 - Naoki
fixuntý bug

co se callu týče tak buď budeš vzhůru po půlnoci, nebo můžem dát až se probudíš (ale tak doufám že do 14:00 ;) )
pisni mi na hangouts
Autorská citace #38
21.2.2022 17:43 - sirien
ok, tak sem dozpracoval hrubý převod všech Fate triků... trvalo to jen dvakrát tak dlouho než sem čekal :D - ale to hlavně protože se ukázalo, že jich v těch mizernejch příručkách je asi dvakrát víc, než sem se pamatoval. Zejtra to nějak sesumíruju a ve středu pořešíme s Dukolmem na zabroušení.

Klidně zůstanu vzhůru po půlnoci - obvykle stejně nechodim spát dřív :D (na druhou stranu vstávat před 14:00... to jako snad nemyslíš vážně :D ) Klidně se ozvu, ale asi dej prostě vědět kdy by se Ti to hodilo, takhle pozdě sem vybitej nejspíš jen ve čtvrtek.
Autorská citace #39
21.2.2022 23:49 - Naoki
dneska mám plno, ale od zítřka jakýkoliv den mi vyhovuje (zítřek by teda byl nejlepší)
Autorská citace #40
22.2.2022 12:35 - sirien
Naoki: můžeme si prosím ujasnit v jakém časovém pásmu se vyjadřuješ? Když mi tu 10 minut před půlnocí s +8h time shiftem napíšeš že "od zítřka", tak to není úplně jednoznačné vyjádření :)

Osobně se klidně přizpůsobim, ale deklaruj referenční standard a pojďme se ho držet :)
Autorská citace #41
22.2.2022 12:43 - Naoki
včerejší zítřek tvoje půlnoc (tj. 22.02 23:59) je ekvivalentní mému zítřku ráno (tj. 23.02 07:59)
to je teda ten čas co jsem navrhoval :)
Autorská citace #42
22.2.2022 12:46 - sirien
Stop. Hurting. My. Brain. Prostě napiš jedno časové pásmo vůči kterému si mám Tvoje časová vyjádření referovat.
Autorská citace #43
22.2.2022 12:56 - Naoki
Japan Standard Time

návrh je call 23/02 09:00 JST
což je 23/02 01:00 CET

nebo 24/02 08:00 JST / 24/02 00:00 CET
Autorská citace #44
22.2.2022 13:07 - sirien
...$#@%^ ... jedno pásmo! Když mi tam začneš rvát CET data k CET půlnocím tak sem zpátky u svý původní migrény!

Dobře... 23 v 0900 JST je nanic protože ještě nebudu mít s Dukolmem doujasněné to co potřebuju.

čtvrtek 24 0800 JST už zní rozumějc - večer hodim call s Dukolmem a hned na to navážu s Tebou :)
Autorská citace #45
22.2.2022 13:31 - Dukolm
Existuje programátorské peklo a říká se mu programovat něco s časovými pásmy :-D
Autorská citace #46
22.2.2022 13:36 - sirien
Já sem kdysi pracoval rok a půl s lidmi rozházenými po pěti časových pásmech po celé planetě - od té doby jsem v orientaci v časových pásmech docela dobrej a dodneska mám intuitivní přehled o tom kolik je cca hodin v Sidney, New Yorku, West coast... - ale potřebuju aby ostatní dodržovali vlastní single point of reference (preferovaně svůj vlastní real time) který si můžu vztahovat ke svému a všechno si to udržovat v hlavě v jedné soustavě. Jakmile mi někdo začne v dobré vůli "vycházet vstříc" a míchat svůj čas s mym (nebo nedejte bohové ještě nějakym jinym... a nejhůř když to ještě dělá nekonzistentně...), tak mi v hlavě začnou vznikat referenční smyčky a můj mozek se začne instantně vyzkratovávat.
Autorská citace #47
22.2.2022 14:35 - Naoki
Dukolm to takto nemyslel, ale to neva :D
Autorská citace #48
22.2.2022 14:55 - sirien
Já to pochopil - running jokes o programech které musí reflektovat časová pásma uživatele samozřejmě znám :)
Autorská citace #49
28.2.2022 01:55 - Naoki
menší update jako přípravu na více kartoték
jinak hlásím že jsem narazil na bug: sorting nebere v potaz české "ch" takže to řadí mezi "c" a "d" (kupodivu ale řadí diakritické znaky správně - v tom mě překvapili)
mrknu jak to opravit
Autorská citace #50
28.2.2022 22:10 - sirien
Naoki: ok, zatím jsem dozpracoval dokumenty 1 a 4 (na kterých jsem si to chtěl doujasnit) a ohledně toho atributu "zdroj"... napadlo mě jestli by bylo možné to nastavit tak, že pokud se hodnota toho atributu rovná hodnotě některého dialu, tak se to nezobrazí, ale ten dial v hlavičce se např. zobrazí tučně? Pouze pokud by ta hodnota byla odlišná, tak by se vypsala.


Dukolm: jak s tím XML tagem? Pro Fete by to mohlo být např.:

<Stunt
name="Opilé potácení"
original="The Drunkard’s Stagger"
book="Systémové nástroje"

fc-skills=""
fae-approaches=""
fc=extras="Kung-fu"
sw-skills=""
sw-archetypes=""
sw-races=""
sw-extras=""
sw-enemies=""

types="+2"
tags=""
limits=""
cost=""
actions="A
>

Vyhovovalo by to tak pro Tvoje účely / pro SRD tech?
Autorská citace #51
1.3.2022 23:40 - Dukolm
jo vypadá to použitelně jen / ma konci pokud to nebude mít zavírací tag a u tebe bacha na zavírání uvozovek (actions).
Autorská citace #52
2.3.2022 00:57 - Naoki
já měl za to že blank hodnoty nebude třeba vypisovat
Autorská citace #53
2.3.2022 01:01 - sirien
Naoki: nebude, to je pointa věci - tady sem to jen naházel protože sem to copypastnul ze souboru a jen lehce upravil.

Dukolm: ...nicméně Naoki má point, tohle sem zapomněl - idea je že protože to je v tom tagu, tak by se všechny položky s null mohly prostě vyhodit a použily by se jen ty které nějakou hodnotu mají, tj reálně by to vypadalo takhle:

<Stunt
name="Opilé potácení"
original="The Drunkard’s Stagger"
book="Systémové nástroje"
fc-extras="Kung-fu"
types="+2"
actions="A"
>

(mezery mezi typy položek by byly asi volitelné?)
Autorská citace #54
2.3.2022 02:35 - Naoki
mezery jsou volitelné a jak říkal Dukolm musíš hodit "/" na konci:

<Stunt
name="Opilé potácení"
original="The Drunkard’s Stagger"
book="Systémové nástroje"
fc-extras="Kung-fu"
types="+2"
actions="A"
/>
Autorská citace #55
9.3.2022 15:17 - sirien
Naoki: sorry, zdržuje mě život... ale průběžně na tom dokončení triků pracuju.
Autorská citace #56
10.3.2022 01:36 - Naoki
v poho, taky jsem byl poslední dobou dost zaneprázdněn
Autorská citace #57
14.3.2022 02:57 - Naoki
jsem se konečně dostal k tomu abych začal připravovat architekturu a chtěl jsem si pár věci ujasnit:

- pravidla: objevuje se jeden či více triků se stejným názvem ve více zdrojích (např. je možný že existuje trik "Silný" jak v základních pravidlech tak v rozšířených?)
- omezení: předpokládám budeš chtít seřadit tak jak je v excelu
- bod osudu: má 3 možnosti? (ano, optional, ne)
- cena: může tam být víc podmínek najednou?
- cena: když je 2-6 t/BO znamená to 2 AŽ 6 (tzn, muselo by to být vyhledavatelné např. pro 5 t/BO), nebo to prostě znamená 2-6 a to musí mít svou vyhledovatelnou kategorii?
Autorská citace #58
18.3.2022 07:40 - Naoki
další dotaz:
- některé triky nemají žádné dialy - je to tak správně nebo tam chybí dodat? (koukám specificky na FA A - CG)
Autorská citace #59
20.3.2022 16:17 - Naoki
Notice Me Senpai o(>< )o
nahrána první verze fate kompendia
Autorská citace #60
20.3.2022 16:59 - sirien
hm... pohybuješ se vpřed rychle :)

Výpis hlavičky je špatně:
- nedrží to tam sloupce, když tam je v některém sloupci null, tak se následující sloupce "propadnou" doleva na místo toho prázdného.
- multiple entries se nepropisují k sobě, ale proskočí do různých odstavců (Nepředvídatelná povaha, Lidé a Twi'lekové)

Zdroj a přiřazovací dialy vypadají správně...

Type by měl fungovat tak že jsou tam všechny ty entries jednotlivě - tj. "+2p, +možnost" by nemělo být dohromady jako varianta, ale mělo by tam být jednotlivě "+2p" a "+možnost".
Totéž platí pro Akce - tam by mělo být jen 5 položek (O CA A D OA).
...pro Tag a Omezení platí kdyžtak totéž.
Autorská citace #61
21.3.2022 03:02 - Naoki
Píše:
- nedrží to tam sloupce, když tam je v některém sloupci null, tak se následující sloupce "propadnou" doleva na místo toho prázdného.
- multiple entries se nepropisují k sobě, ale proskočí do různých odstavců (Nepředvídatelná povaha, Lidé a Twi'lekové)

tohle nechápu
Píše:
Type by měl fungovat tak že jsou tam všechny ty entries jednotlivě - tj. "+2p, +možnost" by nemělo být dohromady jako varianta, ale mělo by tam být jednotlivě "+2p" a "+možnost".
Totéž platí pro Akce - tam by mělo být jen 5 položek (O CA A D OA).
...pro Tag a Omezení platí kdyžtak totéž.

Tohoto jsem se obával :D měl jsem tam předtím tuto variantu ale multiple selection tam fungovalo přes OR místo AND, což myslím není přijatelné. Mohl bych to zkusit zadat přes ten AND ale budu muset překopat architekturu
Autorská citace #62
21.3.2022 04:32 - sirien
? V rámci toho jednoho dialu určitě OR. Když zadám že chci +2p a +možnost, tak by mi to mělo vylistovat všechno co obsahuje kterýkoliv z těhle dvou. AND má platit jen mezi dialama různých typů.

Ad nepochopené - předpokládám že záměr je aby stejný typ informace byl vždy v jednom sloupci, tj. např. typ akce (O, CA...) má být vždy třetí zleva - aktuálně je u prvního a druhého triku tohle ve druhém sloupci, u třetího triku to je ve třetím (protože multiple entry Střelba / Atletika se propsalo do dvou sloupců a to "D" se tím odtlačilo do třetího)
Autorská citace #63
21.3.2022 08:25 - Naoki
Píše:
? V rámci toho jednoho dialu určitě OR. Když zadám že chci +2p a +možnost, tak by mi to mělo vylistovat všechno co obsahuje kterýkoliv z těhle dvou. AND má platit jen mezi dialama různých typů.

Ah! Tak to to zjednodušuje. Já mě za to že při výběru "2p a +možnost" by měly naskočit pouze dialy které obsahují obě.
Píše:
Ad nepochopené - předpokládám že záměr je aby stejný typ informace byl vždy v jednom sloupci, tj. např. typ akce (O, CA...) má být vždy třetí zleva - aktuálně je u prvního a druhého triku tohle ve druhém sloupci, u třetího triku to je ve třetím (protože multiple entry Střelba / Atletika se propsalo do dvou sloupců a to "D" se tím odtlačilo do třetího)

Jo, ten soupis triků dole. To jsem zatím moc neřešil ale beru na vědomí a poupravím aby to bylo hezčí
Autorská citace #64
21.3.2022 08:35 - Naoki
nahrána nová verze

jinak bych mohl vytvořit skript na přečtení triků tak jak jsou teď a upravit ho až přejdeme na novou verzi zápisu
Autorská citace #65
24.3.2022 09:20 - Naoki
Jak vždy pravil můj matikář: mlčení znamená souhlas.

Nahrál jsem novou verzi s trikama jak jak zatím jsou sepsaný.

Pokud k tomu nebudou větší výhrady (a minimálně jednu výhradu očekávám) bylo by načase finalizovat otázku serveru abychom to mohli zveřejnit :)
Autorská citace #66
29.3.2022 02:15 - Naoki
(✿˵ ꒡﹏꒡˵)
Autorská citace #67
29.3.2022 02:38 - sirien
Too fast :( Topim se v JaD kde se prohrabávám bestiářema a řešim zástěnu, do toho se připravuju tenhle víkend na velkej org sraz GameConu plus řešim nějaké RPG non-related věci a vždycky mi tu skočí něco co má větší prio :(

Ale slibuju že se na tohle zkusim do středy podívat.
Autorská citace #68
29.3.2022 03:35 - Naoki
okidoki
Autorská citace #69
7.4.2022 01:43 - Naoki
T_T
Autorská citace #70
7.4.2022 12:16 - sirien
Dneska to du udělat
Autorská citace #71
7.4.2022 23:27 - sirien
grleh :/
sem ty manuální úpravy trochu podcenil.

Dokumenty 1 a 2 jsou ve finální verzi toho jak si představuju tu XML hlavičku.

Obecně formát té hlavičky jsem udělal jako:

Píše:
<stunt
title=""
original=""

source=""
origin=""

FC-skill=""
FC-extra=""
FAE-approach=""
SW-skill=""
SW-archetype=""
SW-race=""
SW-extra=""
SW-enemy=""

type=""
tags=""

restrictions=""
costs=""

actions=""
>

Lorem ipsum dolor sil amet

</stunt>

s multiple hodnotami oddělenými čárkou.

Co by mi dost usnadnilo život pro ty zbylé dokumenty - můžeš nějak mechanicky odmazat všechny ty řádky které mají null hodnotu?

A můžeš někde mechanicky doplnit zavírající uvozovky tam kde nejsou? Ten začátek se dal udělat plošnym nahrazenim a když to píšu nanovo tak to neni problém, ale doplňovat je všude kde nejsou manuálně je fakt voser a děsně mě to zdržuje (a to doufám že sem zvládnul zkontrolovat že sem nic nezapomněl... :/ )


Zbylé dokumenty jsou ve WIP stavu (hromadně jsem nahradil co nahradit šlo, ale musim je ještě manuálně doladit) a teď už na ně nemám manu, tak se du podívat na tu aktuální verzi.
Autorská citace #72
7.4.2022 23:44 - sirien
ok... vypadá to zase o dost líp.

V hlavičce by bylo dobré nezobrazovat null položky, zbytečně se to tim roztahuje.

Tam kde "origin" potkává přímo některou položku hlavičky by bylo super kdyby se to zobrazilo jako podtržení dané části hlavičky. Typicky Architektura srdce je mapovaná na 3 různé zdrojové dials, z toho 2 jsou přímo z Fate Core. Pokud by tam byla v hlavičce "FC E: Magie vezírů" byla podtržená, protože je identická se zdrojem (který v současné verzi zrovna u tohodle triku ještě není doplněný), tak by to bylo super.

"žádná" v dials - detail, ale šlo by dát na začátek a kurzívou?

Dial "Type" pls přejmenuj na české "Typ"

Tlačítko "Reset" může klidně jen resetovat dialy, nemusí hned volat vyhledávání (standardně resetuju a chci zadat nové volby, takže tam je teď načtení zbytečně navíc... ano, mohl bych si to odklikat manuálně, ale sem lazy BFU, takže to radši resetnu...)

...jinak mi přijde, že to už funguje výborně.



Klíč k přejmenování dialů v záhlaví z mýho bordelu na něco lidskýho:

Zdroj - Zdroj
FC S0 - FC dovednosti
FC E - FC speciality
FA A0 - FAE přístupy
SW S0 - SW dovednosti
SE C0 - SW archetypy
SW R0 - SW rasy
SW E0 - SW speciality
SW En - SW protivníci
Tag - Tag
Type - Typ
Akce - Akce
Omezení - Omezení
...a chybí tam dial "cena"


Cos tipoval že budu reklamovat?
Autorská citace #73
8.4.2022 04:11 - Naoki
díky moc

Píše:
s multiple hodnotami oddělenými čárkou.

Čárkou a mezerou ;) (ono to u skriptů je rozdíl)
Píše:
Co by mi dost usnadnilo život pro ty zbylé dokumenty - můžeš nějak mechanicky odmazat všechny ty řádky které mají null hodnotu?

Můžu
Píše:
A můžeš někde mechanicky doplnit zavírající uvozovky tam kde nejsou?

To možná bude trošku tricky, ale měl bych to zvládnout

Plus jsem ještě koukal že ti utekl zavírací tag nazačátku dokumentu, z jeho konce. Zkusím to tam manuálně pžehodit když už budu na tom dělat.
Píše:
V hlavičce by bylo dobré nezobrazovat null položky, zbytečně se to tim roztahuje.

Jestli myslíš v hlavičce triků (to co po rozkliknutí se nabarví na oranžovo) tak buď budu zobrazovat null hodnoty nebo to bude vše rozházený
Píše:
Tam kde "origin" potkává přímo některou položku hlavičky by bylo super kdyby se to zobrazilo jako podtržení dané části hlavičky

Provedu
Píše:
"žádná" v dials - detail, ale šlo by dát na začátek a kurzívou?

Mno, šlo by, ale nejsem si jist jestli ta komplexita by za to stála... (musel bych defacto udělat custom sorting)
EDIT: i když vzhledem k tomu že u SW C0 a Typu je sorting taky špatně, možná mi nakonec nic jiného nezbyde...
Píše:
Dial "Type" pls přejmenuj na české "Typ"

Provedu
Píše:
Tlačítko "Reset" může klidně jen resetovat dialy, nemusí hned volat vyhledávání

V čem je to nové vyhládávání otravné/nežádoucí? Ono jsem to dal takto protože to byla pro mě mnohem jednodušší implementace, ale pokud je to opravdu problematické tak to změním.
Píše:
Klíč k přejmenování dialů v záhlaví z mýho bordelu na něco lidskýho:

Změním
Píše:
...a chybí tam dial "cena"

Vidíš, ten mi nějak utekl
Píše:
Cos tipoval že budu reklamovat?

Když u typů zvolíš +2 tak to zobrazí i +2p. Bohužel to znamená že budu muset implementaci značně překopat abych toto vyřešil.

Jinak SW En dialy jsou malým, zatímco všechny ostatní dialy jsou velkým - mám to taky strojově nahradit? Co u tagů?
Autorská citace #74
8.4.2022 11:43 - Dukolm
U atributů používej radši jen malá písmena jak sem psal SW-archetype => sw-archetype , ...
Autorská citace #75
8.4.2022 16:43 - sirien
zavírací tag nikam neutek, sem prostě nahradil všechny "# " za "</stunt>nnnn<stuntn" a v dokumentech které jsem manuálně nezpracoval sem ten začátek a konec neupravil :)

Naoki píše:
Jestli myslíš v hlavičce triků (to co po rozkliknutí se nabarví na oranžovo) tak buď budu zobrazovat null hodnoty nebo to bude vše rozházený

Ne. Hm. Neni hlavička jako halvička...

...myslim ten výpis co se zobrazí až po rozkliknutí - tj. všechno to co je na vertikále mezi zdrojovou knihou a popisem.

to +2 a +2p sem si nevšim - neproklikával sem každou jednu volbu... a je to blbý, protože podobná shoda se může objevit i v jiných případech a jiných kartotékách.


Dukolm: will do.
Autorská citace #76
9.4.2022 00:29 - Naoki
Píše:
...myslim ten výpis co se zobrazí až po rozkliknutí - tj. všechno to co je na vertikále mezi zdrojovou knihou a popisem.

Jo, tak tam pokud odeberem ty null hodnoty už ve zdrojáku, tak se nezobrazí ani tady
Autorská citace #77
9.4.2022 17:45 - sirien
Dodělal jsem prvních pět dokumentů (komplet star wars) - formát by měl být správně a i sem odmazal ty null řádky, v dokumntech 3-5 chybí ty uzavírající uvozovky.
Autorská citace #78
9.4.2022 20:23 - sirien
...ok prokousal jsem se i šestym a sedmym. S trochou štěstí to zvládnu během příštího týdne dorazit (reálně jsem před půlkou - některé ty nejdelší dokumenty mě teprve čekaj)
Autorská citace #79
10.4.2022 02:08 - Naoki
teď jsi zase byl moc rychlý ty :D

prošel jsem soubory skriptem, nahrál všude uzavírací závorky a smazal prázdné hodnoty (jen se zdá že se mi někám tímto dostaly extra řádky, ale to by se případně dalo opravit taky)
Autorská citace #80
10.4.2022 02:40 - sirien
...ve skutečnosti sem zvládnul ještě 8, 9 a 11, takže na dodělání zbývají už jen dokumenty 10 a 12. Sem měl dneska fakt prokrastinační sobotu...

Řádky jsou správně - jak jsem psal, minimálně na tuhle pracovní WIP část jsem tam záměrně rozentroval jednotlivé informační typy od sebe aby se mi s tím snáz pracovalo. Do budoucna to tak můžeme nechat nebo kdyby to vadilo tak ty prázdný řádky můžeme smáznout - ale poprosil bych tohle případně dělat až na konec až bude všechno dodělaný, jinak se v těch hlavičkách fakt nevyznám.

EDIT: viz pomocný dokumentík "vzor XML triků.md"

Ty dokumenty 10 a 12 udělám ASAP v rámci prokrastinace, pak je bude potřeba ještě taky protáhnout tim uvozovkovym skriptem.
Autorská citace #81
11.4.2022 23:48 - sirien
dokument 10 done, zbývá už jen 12.
Autorská citace #82
12.4.2022 13:24 - sirien
bleh... tak je hotová i 12.


Všechny dokumenty jsou tím ode mě převedené do XML formátu a mají doplněné všechny potřebné informace. (A bylo toho kurva víc, než sem myslel...)
Autorská citace #83
13.4.2022 00:13 - Naoki
oki
prošel jsem to scriptem na doplnění uzaviracích závorek
v následujících dnech budu pracovat na úpravach compendia
Autorská citace #84
13.4.2022 00:49 - sirien
zupa. Já myslim že se docela blížíme k cíli, ten Fate stunts modul je takřka hotovej a jak sem psal - když to zvládne Fate stunty, tak už to zvládne prakticky cokoliv (...minimálně cokoliv co mě napadá).
Autorská citace #85
13.4.2022 04:05 - Naoki
Triky Compendium 4 má dvakrát Přídavný generátor štítu. Který je správně?

A
<stunt
title="Přídavný generátor štítu"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-extra: X-wing, sw-extra: Hězdný tulák, sw-extra: Lodě"

sw-extra="Lodě"

type="+2p, stres/následky"

tags="lodě, pancíř"

actions="D"



Dodá lodi dva další čtverečky stresu s hodnotou 2.

</stunt>

B
<stunt
title="Přídavný generátor štítu"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-extra: Lodní pancíře"

sw-extra="Lodní pancíře"

type="+2p, stres/následky"
tags="lodě, pancíř"
>

Dodá lodi dva další čtverečky stresu s hodnotou 2.

</stunt>
Autorská citace #86
13.4.2022 11:09 - sirien
B je správně.

Když je v příkladu (nebo u protivníků) trik co je i v nějakém výpisu příručky (u dovednosti, výbavy...), pak má výpis přednost a příklad zcela přebíjí.

Tady jsem zjevně nejdřív zpracoval příklad co se v příručce objevuje o hodně dřív a pak sem na to zapomněl a zpracoval jsem výpis znovu.
Autorská citace #87
13.4.2022 17:32 - Naoki
další duplikáty:

1A
<stunt
title="Zuřivost"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-skill: Kondice"

fc-skill="Kondice"
sw-skill="Kondice"

type="+schopnost, stres/následky, -aspekty/vynucení"

restrictions="1/scéna"
>

Jednou za scénu se můžeš rozhodnout vyčistit si hlavu bolestí - když si způsobíš drobný nebo horší fyzický následek, můžeš ihned odmazat dva čtverečky duševního stresu nebo začít zcela ignorovat duševní či sociální aspekt (např. _**Zastrašený**_, _**Hrozivá**_ atp.). Zároveň na sebe umístíš situační aspekt _**Rozzuřený**_ a získáš na něj jedno volné vyvolání. Tímto trikem se nelze zbavit duševního stresu reprezentujícího vliv Temné strany Síly.

</stunt>

1B
<stunt
title="Zuřivost"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-skill: Kondice"

fc-skill="Kondice"
sw-skill="Kondice"

type="předrátování"

actions="O, CA, A"
>

Máš masivní postavu, spoustu děsivých tetování, nebo prostě jen schopnost tvářit se drsně. Pro účely zastrašování můžeš namísto Manipulace používat Kondici.

</stunt>

2A
<stunt
title="Užitečná teorie"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-skill: Znalosti"

fc-skill="Učenost"
sw-skill="Znalosti"

type="+2"

restrictions="1. setkání"

actions="CA"
>

Když se poprvé setkáš s něčím novým a použiješ Znalosti k vytvoření výhody skrze deklarování nějaké obecné skutečnosti o dané věci, tak si k hodu můžeš přidat +2.

</stunt>

2B
<stunt
title="Užitečná teorie"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-skill: Znalosti"

fc-skill="Vyšetřování"
sw-skill="Znalosti"

type="předrátování"

actions="O, CA, D"
>

Neustále přemýšlíš o všem, s čím se setkáváš. Můžeš použít Znalosti namísto Pozornosti k povšimnutí si čehokoliv podivného v běžné podobě věcí, i když se v dané věci přímo nevyznáš (tj. nevšimneš si náhlých změn nebo okamžitého dění, ale všimneš si systematických odlišností nebo nepatřičností).

</stunt>

3A
<stunt
title="Lovecká zkušenost"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-archetype: Lovec odměn"

fc-skill="Vyšetřování"

sw-archetype="Lovec odměn"

type="+schopnost"
>

Pokud se alespoň rámcově seznámíš s profilem (osobností, schopnostmi) cíle, který pronásleduješ, pak dokážeš odhadnout, kam se vydal dál, jen na základě znalosti situace, v níž se nacházel (zdroje, možnosti, čas...).

</stunt>

3B
<stunt
title="Lovecká zkušenost"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-archetype: Lovec odměn"

sw-archetype="Lovec odměn"

type="+schopnost"

restrictions="(Bod osudu)"
>

Dokud saháš pro něco, co se alespoň trochu podobá zbrani, můžeš prohlásit, že u sebe máš přesně takovou věc, kterou zrovna potřebuješ. (Náhodné tahání termálních detonátorů bez přípravy tě ale může stát Bod Síly a vypravěč ti to nemusí uznat častěji, než jednou za scénář.)

</stunt>


Pak jsou tam další které mají duplikatní jména ale jsou z odlišných souborů (i když stejná pravidla), ale ty zatím neřeším
Autorská citace #88
13.4.2022 17:40 - sirien
Podívám se na to pak doma z počítače, vypadá to jako nějaké chyby ode mě.

Nicméně v obecné rovině, duplicita názvu triků je bohužel možná (a je to jedna z věcí která je u triků právě komplikovaná - může ale nastat i v jiných kartotékách)
Autorská citace #89
14.4.2022 10:03 - Naoki
povedlo se mi vyřešit jeden z issues co jsem zmínil výše takovým elegantním způsobem, že až dodělám triky tak předělám DnD kouzla (ve funkcionalitě to nepůjde poznat, ale já budu mít radost z čistého kodu)
Autorská citace #90
15.4.2022 10:12 - Naoki
Koukam ze se mi neodeslala zprava.

Nahrane zmeny do kompendia. Neni tam vse co bylo pozadovane ale ty nejvetsi veci by meli byt vyresene. Dej mi vedet jestli je nejaky blocker nebo jestli muzeme releasnoit a ty mensi upravy dodelam postupne
Autorská citace #91
15.4.2022 10:12 - Naoki
Jo, a taky jsem uploadnul upravene zdrojaky do drivu
Autorská citace #92
22.4.2022 13:28 - Naoki
nové updaty:

- předělaná logika u dnd spellů (bez viditelných rozdílů)
- nový logo pro fate u rozcestníku
- správné řazení podle české abecedy

hlavně ten poslední bod byl zatraceně otravný na vyřešení a ačkoli jsem rád že se to po několika hodinách povedlo tak to jde bohužel na úkor rychlosti vyhledávání...

nějaký update z tvé strany?
Autorská citace #93
26.4.2022 02:11 - Naoki
Ping

minimálně bych ocenil odpověď na http://www.d20.cz/skupina/180/diskuze/52676.i87.html#i87 :)
Autorská citace #94
5.5.2022 00:21 - sirien
...ok, kriticky hořící JaD položky odbavené, takže back to here...


1B se má jmenovat "Hrozivý" (nikoliv Zuřivost), ref.
2B se má jmenovat "Cit pro zvláštnosti", ref.
3B se má jmenovat "Variabilní zbrojnice", ref

...všechny tři jsem opravil ve zdrojích.



Bylo by dobré změnit výpis té hlavičky triku po rozkliknutí tak aby tam místo těch sice krásně systematických, ale nehezkých XML atributů byl nějaký lidštější výpis v češtině. Tj. místo:

sw-skill="Vyšetřování"

aby tam bylo

SW dovednost: Vyšetřování

To <Stunt a pak > by tam nemělo být asi vůbec


Funkčně to je za mě ok na vypuštění, tohle je takový estetický blok kdy mi přijde že jakože jasně, jede to a plní to vše potřebné, ale jakoby to běželo s odhalenym motorem bez kapoty a hezkýho laku a stříkalo to přitom olej na všechny strany :D

U Fate by to před vypuštěním chtělo ještě nějaké doprovodné texty jako třeba:

"Mapování triků je mechanické - při použití triku z jiného zdroje vždy zvaž stylizaci!"
Autorská citace #95
5.5.2022 08:00 - Naoki
upravené

a jak to chceme vypustit do éteru? :)
Autorská citace #96
5.5.2022 10:53 - sirien
Nádhera.

Oznámíme to v článku.

Otázka je pod jakou URL a na jakém hostingu to chceme pustit ven? Aktuálně jsi tuším říkal že tam kde to teď je máš tisíc načtení měsíčně, což v momentě kdy to dáme veřejně se bojím že se spálí jak papír.
Autorská citace #97
5.5.2022 15:12 - Naoki
Je to až 1000 hodin měsíčního uptimu (550 pro accounty bez verifikované kreditní karty) - to znamená že pokud 100 lidi navštíví ve stejnou dobu ty stránky na 5 minut tak se počítá 5 minut, ne 500. Což je až 41.6 (22.9) dnů nepřetržitého uptimu. Špatná zpráva je že se to počítá pro všechny projekty spolu (a já mám pár semi-aktivních).

Nejjednodušší by asi bylo to hodit na virgin account, kde by to mělo těch 550 hodin, sledovat jak moc to lidé budou používat a podle toho rozhodnout jaké by mohly být další kroky.
Autorská citace #98
5.5.2022 15:46 - sirien
To je k otázce hostingu...

...pak tu je otázka té URL - osobně bych byl asi nejradši, kdyby to už teď efektivně "v betě" běželo na nějaké naší dlouhodobě stabilní URL typu "kartoteky.d20.cz", protože jakmile to spustíme, tak se začnou kumulovat nějaké odkazy a reference a tak. Což nevím jestli jde, když je hosting jinde? (Dukolm?)

V tomhle směru by to asi chtělo ale vytvořit rovnou i nějaký systém URL - blbé je že kartotéky nemají žádnou elegantní zkratku jako SRD (které teda výhledově asi změníme na "online", protože to pro nováčky dává větší smysl, ale i to "online" se 6 znaky je lepší jak "kartoteka" s 9 znaky...)

Ideální by bylo zkopírovat strukturu SRD kde máme centrální portál s rozcestníkem a doplňkovými informacemi a pak jednotlivé kartotéky na samostatné sub-doméně. Něco jako
kartoteky.d20.cz
FateTriky.d20.cz
DnDKouzla.d20.cz
Autorská citace #99
5.5.2022 15:58 - sirien
wait a sec... jakože jednotliví useři se nesčítaj a počítá se jen celkovej uptime na straně serveru?

550 hodin měsíčně je přes 18 hodin denně. To by teoreticky mohlo utáhnout samo o sobě.

1000 hodin měsíčně je přes 24 hodin denně (!) - tzn. jen proti verifikaci něčí kreditky bysme měli full-scale hosting.
5.5.2022 16:07 - Naoki
Píše:
Což nevím jestli jde, když je hosting jinde?

Jde to

Co se url týče tak bych se raději držel systému jedné "base" url (třeba ta kartoteky.d20.cz) a zbytek by bylo za lomítko (tak jak je to teď) - jednak z lenosti, a jednak protože tam těch odkazů nebude tolik (narozdíl od srd) aby to ospravedlnilo subdoménu pro každou z nich
5.5.2022 16:07 - Naoki
Píše:
wait a sec... jakože jednotliví useři se nesčítaj a počítá se jen celkovej uptime na straně serveru?

550 hodin měsíčně je přes 18 hodin denně. To by teoreticky mohlo utáhnout samo o sobě.

1000 hodin měsíčně je přes 24 hodin denně (!) - tzn. jen proti verifikaci něčí kreditky bysme měli full-scale hosting.

Přesně tak
5.5.2022 16:11 - Naoki
Jo a teda zapoměl jsem dodat nevýhodu free systému že pokud server spí tak to trvá pár sekund než se opět "probudí" - což vede ke špatnému UX
5.5.2022 17:07 - sirien
Google style - plácnem na to "beta" na neurčito :D

Point že těch odkazů bude málo, takže bysme si asi měli vystačit s kartoteka.d.cz/XXX
6.5.2022 08:31 - Naoki
@Dukolm: DNS target pro kartoteka.d20.cz
larval-lettuce-yplzi064d0hduh5j28lqv80p.herokudns.com

@Sirien: zdá se že abychom mohli udělat pointing přes DNS tak account musí být verifikované (tzn. bude potřeba mít tu kreditku)
6.5.2022 09:05 - sirien
To je lehce otravný, já se přiznám že mám jen debet, nějak se mi daří dodneška přežít bez kreditky...
6.5.2022 09:29 - Naoki
Accepted Credit Cards
Visa, MasterCard, American Express, Discover, and JCB credit cards are accepted. Debit cards are also accepted for Visa, MasterCard, or JCB. We do not accept any other cards.
6.5.2022 12:08 - sirien
Dukolm: ok, vytvořil sem si účet na Heroku s kartou a Naoki na něj přenesl kartotéky; neběží na něm nic jinýho a je (nebo brzo bude) verified, takže by měl bohatě stačit.

Můžeš prosím nastavit URL "kartoteky.d20.cz" na ten key co psal Naoki výše? (Prý se transferem nijak nezměnil).
6.5.2022 12:27 - Naoki
ah, pozor, je to kartoteka.d20.cz
jestli chceme kartoteky.d20.cz tak bude potřeba vygenerovat nový key
6.5.2022 12:31 - sirien
kartoteky je věcně přesnější (už teď tam jsou dvě...)

...ale technicky mi to je asi jedno?
Klidně vygeneruj druhej klíč pro kartoteky...
6.5.2022 12:39 - Naoki
kartoteky.d20.cz
cylindrical-elk-occc4oosfgv0pc5sycgyvwwb.herokudns.com
6.5.2022 16:18 - Naoki
tasky pro Naokiho:
- strojově připravit nové zdrojáky DnD spellů v XML formátu
- strojově rozdělit fate triky na jednotlivé soubory
7.5.2022 16:06 - Naoki
Ve Fate SW jsou dva tricky se stejným názvem - šlo by jeden z nich přejmenovat?

A
<stunt
title="Ničitel"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-skill: Atletika"

fc-skill="Boj"
sw-skill="Boj"

type="+2, +aspekt/vyvolání"


actions="A"
>

Jednou za scénu můžeš popsat, jak při svém útoku zničíš něco ve svém okolí (ať už protože to použiješ jako zbraň, nebo protože to zničíš svým odhozeným protivníkem) a vzít si +2 k útoku. Můžeš také použít posílení, volné vyvolání na vhodný aspekt nebo Bod Síly a místo získání dalších +2 udělat ze zničené věci situační aspekt.

</stunt>


B
<stunt
title="Ničitel"

source="Fate Epizoda I: Star Wars"
origin="sw-archetype: Průzkumní"

sw-archetype="Průzkumník"

type="+schopnost"
>

Máš výcvik v boji s těžkou technikou. Při střetech s tanky, bombardéry, dělovými věžemi atp. při nichž bojuješ pěšmo nebo jen z lehké techniky (speedery atp.) můžeš zcela ignorovat jednu úroveň rozdílu velikostí.

</stunt>
9.5.2022 21:52 - sirien
Naoki: blbě, musel bych šáhnout do PDF což se mi moc nechce :/

Jak moc je to potřeba? O možnosti shody názvu položky jsme se bavili už dřív a říkal si že to není kritické (i když chápu že to není elegantní).


upgrade idea: šlo by u Fate triků hodit nějaké ohraničení popř. ještě líp identické podbarvení pro všechna rolovátka, která jsou ve filtru mezi sebou spojená pomocí OR? Přišlo by mi to citelně intuitivnější, aby uživatel viděl že to je jedna "spojená" skupina.
9.5.2022 22:11 - sirien
Plus u Fate triků by mohlo přibýt řazení podle Dovednosti (abecedně). Další asi zatím nejsou třeba, případně uvidíme podle živelné poptávky.
10.5.2022 02:34 - Naoki
Píše:
Jak moc je to potřeba? O možnosti shody názvu položky jsme se bavili už dřív a říkal si že to není kritické (i když chápu že to není elegantní)

Pro samotnou kartotéku to potřeba není vůbec. Pro rozdělení triků na jednotlivé soubory už to potřeba je - buď bych to pojmenoval po windowsku (každý další trik se stejným názvem by měl číslo v závorce) nebo by pojmenování muselo následovat jinou logiku

Píše:
šlo by u Fate triků hodit nějaké ohraničení popř. ještě líp identické podbarvení pro všechna rolovátka, která jsou ve filtru mezi sebou spojená pomocí OR? Přišlo by mi to citelně intuitivnější, aby uživatel viděl že to je jedna "spojená" skupina.

Přidáno

Píše:
Plus u Fate triků by mohlo přibýt řazení podle Dovednosti (abecedně). Další asi zatím nejsou třeba, případně uvidíme podle živelné poptávky.

Přidáno
10.5.2022 03:32 - sirien
Naoki píše:
Pro rozdělení triků na jednotlivé soubory už to potřeba je

Fuck, to mi vůbec nedošlo. Zamyslim se nad tim.


Ad to podbarvení... sem to myslel jinak (jakože ne pozadí uvnitř rolovátek, ale jako nějakej vizuální rámeček okolo co je spojí...), ale tohle snad bude fungovat taky :)
10.5.2022 03:34 - sirien
Hm. Interesting bug.

U Fate volba "žádný" se zaškrtává napříč rolovátky, což není žádoucí chování.

(není to kritický problém, ale ta funkčnost té volby tím je rozbitá)
10.5.2022 07:50 - Naoki
Píše:
U Fate volba "žádný" se zaškrtává napříč rolovátky, což není žádoucí chování.

To je u všech dialů co mají stejný název. Ono to jinak než takto udělat nešlo, a AFAIK to nerozbijí funkčnost (ještli např. chceš triky s dovedností Atletika které budou pouze z FC, tak stačí zaškrtnout Zdroj)
10.5.2022 11:19 - sirien
Hm. To je zajímavé omezení, se kterým možná do budoucna bude potřeba něco udělat (A u té volby žádné to vadí víc než u ostatních). Ale pravda že zatím to moc nevadí a může to počkat.
10.5.2022 12:31 - Dukolm
Pokud to nechcete používat jako snippety v SRD tak to nemusí být co trik to jeden soubor.

Připadne snippety jdou dát do různých složek ale je pak potřeba mít prefixy při jejich použití.

DNS si musím pořádně přečíst návod na heroku a Nightfall měl o víkendu a včera přednost.
16.5.2022 10:28 - Dukolm
dns pro kartoteky.d20.cz nastaveno
16.5.2022 10:30 - Naoki
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
16.5.2022 10:31 - Naoki
ze zvědavosti: jak náročné to bylo?
16.5.2022 11:55 - Dukolm
Samotné nastavení není složité (Když už znáš to zastaralý rozhraní našeho registrátora + jsme měly možnost minimálního ttl u dns 12h) ale nastudovat si dokumentaci heroku a prověřit asi dva možný vektory útoku na kostku který by mohly nastat.

Registrátor už povolil kratší ttl u DNS tak už jsme ho nastavil.
6.6.2022 04:32 - Naoki
Je možné zjistit jaké jsou nejčastější search terms?
6.6.2022 16:49 - Dukolm
Aktuálně ne, https://support.google.com/analytics/answer/9383630 hodně málo uživatelů tak je rapidně omezený co vidím. (vzhledem k liště to moc stoupat nebude)

Plus vzhledem k tomu že do URL dáváš všechny políčka z formu tak netuším jestli by to šlo takhle se základním skriptem. A jestli GA 4 umí filtrovat nad URL adresou s parametry.
10.9.2022 14:06 - Naoki
Pripravuju switch light/dark modu ale mam zatim nastavene ze preference se bude ukladat v cookies - je to problem?
10.9.2022 15:55 - sirien
Nah, it will be fine.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16056895256042 secREMOTE_IP: 3.144.36.141