Jinak, asi to dám sem, ale nedávno jsme se tu bavili o zavedení změny 1/2 Hp + 1d dmg pro příšery, tak jsem to v sobotu vyzkoušel, nyní sepsal a napíšu sem své postřehy a průběh souboje.
(hodí se to sem stejně dobře jako do sekce DnD 4E)
½ HP +1d dmg
Takže jsme to vyzkoušeli (zatím jen v jednom souboji, víc jsme jich nestihli, ale zkusím to znova příští sobotu), tak jak jsme slíbil, tak napíšu jak to fungovalo u nás, nejdřív co a kdo je v družině.
Družina je na lvlu 13.
Akira – tiefling/warlock
Dark pact, ze strikerů asi nejmenší dmg, ale každej její útok dává i různý efekty a to dokáže taky zvrátit situaci. Postavu jí pomáhá stavět hráč Bejna. Jinak takovej striker, napůl controler. Jede na prokletí a chrání jí její aura (každej kdo jí zraní, když jí má nabitou, dostane pecku)
Bane - revenant/avenger
Poměrně dost slušnej dmg dealer a i hodně vydrží, nemá malou obranu, ale kvůli své rasové schopnosti (i pokud je pod nulou, tak dokud nefailne dech save, tak může stále jednat a s jeho obřím bonusem na dech savy mu to padá hodně málo)má ohromnou spoustu životů. Hráč je i poměrně dobrej kombař, tak jedna z nejsilnějších postav v družině (a i celkově si myslim že je hodně dobře postavěnej)
Niku Vjachador - Shadar-kai/swordmage
Swordmage přes porty, slušnej defender, vládne bojišti přes teleportace, je tam kde chce bejt, nezáleží na pohybu. Taky dobře postavená postava, ale jeho hlavnim cílem jsou telepaty, tak nemá tak velký dmg nebo AC co by normálně mohl mít (ale ne že by bylo malý). Hráč taky dobrej kombař a taktik. Z postavy ždíme všechno.
Winc – kenku/ranger
Ranger zaměřenej na střelbu, stojí a střílí, nejradši powery co mají dva a více výstřelů. Hráč není takovej komber a taktik (je to spíš zabiják, odpálí action point jen kvůli tomu aby dorazil potvoru(y)). Ale postava není postavená špatně, dmg má poměrně velký, ale málo vydrží.
V družině je ještě Shal-kesk (warforged/fighter), ale ten nebyl přítomen na hraní a navíc mají postavy „companiona“ (DMG2 někde na začátku) člověka/clerica, kterej má těch pár léčení, jelikož družina složená ze 3 strikerů a dvou defenderů…no zatím žijou, zase rychle zabíjí a ty dva defendeři to dobře drží.
Protivníci
Byl to hard souboj. Pět kentaurů (MM2 str 30 a 31)
2x centaur hunter (hodně výstřelů (dva až tři za kolo)
2x centaur ravager (při chargích hodně slušnej dmg)
1x Centaur mystic (trošku healu a nějaká blasty a bursty)
5x Cyclops guard (minion, jen použitý staty, znázorňovali lidský posluhovače (aby nemeli large bejsku) MM1 str46
Rozestavěno tak, že družina uprostřed, před nima všichni na blízko + mystic, za nima dva střelci. Plus tam měli úkol, ochránit jednu postavu, aby jí centauři nezabili (pro jednoduchost měla 100HP, žádný obrany a auru 1, kdo do ní vleze nebo začne kolo, dostane pecku za 10 dmg, pohyb 4 braný jako shift, nic jinýho neuměla).
Souboj probíhal tak, že Niku teleportoval ve dvou kolech bráněnou postavu mimo dosah nepřátel do jedné rozpadlé věže a bránil vchod a zbytek se vrhnul do zabíjení. Strikeři měli skoro šanci sundávat potvory na jeden-dva zásahy. Nejdřív se ale pustili do minionů, ty za chvíli vyčistili, ale během té doby dokázali dát kentauři opravdu obrovský zranění (do Bejna dali dvěma útoky přes 90 dmg v jednom kole).Stejně tak ostatní, brzo byli všichni bloodied, ale pak družina pobila miniony a pustila se do nich, Akira zdominovala jednoho střelce a zabila s nim druhýho, Bejn rozdával dmg do všech stran a Winc to pak Dvojitýma výstřely dorážel a Niku držel vchod, i přes velký nápor nepřátel.
Souboj skončil rychle docela (neměřil jsem přesně (sakra! Přiště :)), ale dýl než třičtvrtě hodiny určitě netrval, tipoval bych tak půl a kus), postavy dostali záhul co se týče zranění (kentauři dávali průměrně 30 dmg jedním útokem (střelci měli dva, každej 2d12+2, ti na blízko při chargi 3d10+6 a mystik blast5 4d8+5), což není zrovna málo v poměru k životům postav (minony jsem neupravoval, ty jsem kupodivu nechal podle starých pravidel). Ale zase HP na začátku u nepřátel 48/75/66 když strikeři dokážou v klidu dát za 40dmg jedním útokem, není moc. Umírali rychle a přitom dokázali něco udělat. Hlavní bylo jejich speciální/encounter/recharge útoky použít hned na začátku, jinak by k tomu nemuseli už mít příležitost a to udělalo souboj zajímavý (každý útok byl něčím zvláštní) a s tou kostkou na dmg navíc dokázali udělat i docela nepořádek a hráče „vystrašit“. A nezabralo se tím moc času.
Hráči byli spokojení, souboj byl rychlý a zabíjeli v něm i „ne-strikeři“.
Zkusím to i následující sobotu, a pokud se to i tehdy setká s úspěchem, asi to zavedu pernamentně.
(i když občas asi nebude na škodu, dát tam „normální“ potvoru)
Příště zkusím tak dva souboje, v jednom nějakou pořádnou solo příšeru, abych viděl jak to půjde s ní.
(sola mají nejvíc HP, tedy o nejvíc přijde, ale mají i slušný útoky, tak aby to nebylo moc smrtelný, uvidíme)