Tipy a triky

Alnag
21.11.2009 21:30
MerricB na ENWorldu sepsal následujících několik tipů, jak zrychlit souboje ve 4e, které se zvláště na vyšších úrovních začínají trochu vléci. Sám tvrdí, že zvládnul za 3 hodiny i 6 soubojů. Tak třeba o tom i něco ví...
Autorská citace #1
21.11.2009 21:30 - Jerson
Tohle mě zaujalo:
Píše:
Buďte soustředění Když je na hráči řada, měl by být téměř okamžitě říct, co jeho postava dělá. Měl nějakých 5 minut od posledního kola na to, aby si to rozmyslel, takže by měl mít představu.

Fakt je běžné rozpětí mezi dvěma akcemi jednoho hráče pět minut? V souvislosti s tím, že má hrá co nejrychleji říct co dělá, hodit, případně ještě vyhodnotit akci mi to přijde jako strašně malé zapojení.
Autorská citace #2
21.11.2009 21:57 - noir
Jerson: To záleží. Jsou kola a kola... Třeba když má postava akční bod, využije všech možných typů akcí, případně se jí povede nějaká specialita (např. kritickým zásahem ještě jednou zaútočí), odpálí nějaké efekty předmětů, tak se může kolo docela prodloužit. Ale jinak se dá odehrát během pár vteřin.
Autorská citace #3
21.11.2009 22:27 - Gurney
Je fakt že délka soubojů mi začíná na 4e docela vadit, čekal jsem že to bude trošku svižnější a to nás hraje stabilně kolem pěti hráčů + GM, lvl5 + nějaký předměty s daylinama.Na druhou stranu když jsme hráli ve třech lidech + GM odsýpala hra o poznání rychleji.
Autorská citace #4
22.11.2009 00:11 - Nerhinn
Vzdát se figurek? Ten chlap se musel zbláznit...
Autorská citace #5
22.11.2009 00:47 - sirien
Nerhinn ne nutně. Figurky jsou takové dvojí ostří. Když si rozbíjíš hubu se dvěma typoněma, tak sorry, ale nepotřebuješ je. Když si rozbíjíš hubu v nějakym minor encounteru s pěti typoněma, tak nepotřebuješ stavět celej plán, stačí Ti tužkama a něčim co máš poruce naznačit nejdůležitější body okolí a můžeš mít figurky na stole. Samozřejmě, když máš nějakej pořádnej encounter, tak se figurky nejen hoděj, ale sou i dost cool a tak...
je to spíš rada o tom, aby se figurky nednaužívaly. Aspoň tak bych jí chápal já.

Jerson: Záleží na:
a) tom jak moc použiješ rozsah možností (tj. zda zaútočíš, nebo zda zaútočíš, použiješ minorku a ještě se přesuneš o n čtverců do zajímavější pozice)
b) tom jak moc akcí aktivuješ (tj. jestli doodpálíš ještě nějaké předměty, jestli mají Tvoje akce nějakou sekundární věc na vyhodnocení, jestli odpálíš akční bod a zopákneš si nějakou akci...)
c) tom jak moc popisuješ. "zaútočím na něj" a hod kostkou je na pět vteřin. "rozeběhnu se, tady použiju tuhle minorku, takže se celé okolí... ...vyskočím z toho ohně, ještě napůl planu, rozmáchnu se a seshora... ...a potom dopadnu za něj" je samozřejmě na hodně dýl

Osobně myslim, že nejvýznamnější prvek je soustředěnost hráčů, aby se nikdo neptal "jak na tom sme? Co udělal ten a ten? Jaktože je tenhle teď tady?" a tak, aby hráči o tom co udělají přemýšleli dřív, než když přijdou na řadu... to samo o sobě myslím může zkrátit celou scénu i na polovinu času a zintenzivní to zábavu.
Autorská citace #6
22.11.2009 00:51 - Sethi
Bez figurek ani ránu. Jako bych to hrála kvůli něčemu jinému, než jsou ty malé milé barevné kousky na těch velkých barevných placatých kouscích.
Autorská citace #7
22.11.2009 01:04 - sirien
Kecy. TY to hraješ, protože můžeš hrát rohatou půldémonku se kterou se můžeš vykreslovat a terorizovat zbytek světa jejím asertivním přístupem za práva jiných rohatých bytostí.
Autorská citace #8
22.11.2009 01:16 - Colombo
Pro to to hrajem všichni, ne?
Autorská citace #9
22.11.2009 01:48 - Sethi
Houby víš, Tukánku, co jinak říct =)
Autorská citace #10
22.11.2009 08:32 - wlkeR
Odkaz na článek rozeslán hráčům.
V minulé hře jsem bohužel měl jeden problém zde nakousnutý, ale nedořešený: před kolem kouzelníka měli kolo asi dva nepřátelé. Ti se samozřejmě snažili získat převahu i dobrou pozicí a po pohybové akci druhého z nich hráč kouzelníka prohlásil "no, teďs mi to zkazil" a své kolo 5 minut promýšlel další taktiku.
Co tedy s hráček, který poctivě promýšlí svůj tah, ale je v poslední chvíli okolnostmi donucen ho změnit?
Autorská citace #11
22.11.2009 09:51 - tuleník
Máš 2 možné prístupy: pri takomto jednorazovom "donútení okolnosťami" sa na to vykašlať, ale osobne som asi skôr za to, vystaviť hráčov časovému stresu. Koniec koncov, v skutočnom boji nie je reakcia na dynamicky sa meniacu situáciu vždy optimálna (a hovorme si čo chceme, friendly fire a pod. sú celkom bežné "nehody"). Pokiaľ je to situácia, že či hráči vyľahnú alebo nie, som za zhovievavosť, inak skôr za tie vyššie spomenuté presýpacie hodiny :)
Koniec koncov, aj v šachu máš time control.
Autorská citace #12
22.11.2009 11:04 - Quentin
4e se mi zatim nejlepe hrala v poctu DM+3hraci (obviously leader, defender, striker, ale neni to podminka). Boje jsou pak docela v poradku.

Chybi tam naprosto zasadni vec! Na gridu odehravejte jen boje, ktere maji pribehovy vyznam, ktere maji smysl a koule. I kdyz se naucite hrat boje turborychle, tak stejne nikdy nebude pet pulhodinovejch random encounteru stejne zabavnejch jako dvouhodinovej boj, kterej zapada do zapletky.
Podle me se musi splnit aspon jedno z nasledujich:
  • Boj musi vyvolat postavy (vetsinou to znamena, ze do toho jdou s nakym umyslem, neco chteji tim bojem neco ziskat ... neni to nuda jako kdyz vas napadnou v lese vlci)
  • Na boj musi byt predem upozorneno (napr kdyz se dva sessiony mluvi o hrozivem obrovi, co za humny stavi hranice z karavan a pozvykanych mrtvol, tak jsou hraci na ten boj nateseni)
  • Musi to byt bossfight, typicky klimax pribehu (anakin vs obi-wan, optimus prime vs fallen, gladiator vs emperor)
  • Musi to byt boj nastrceny k tem nejnapinavejsim castem hry (vyhrabali jste se na horu osudu; uz vas od vyhne deli "jen" dvacet elitnich skurutu; kdyz se ohlednete, tak vidite za cernou branu umirat vase pratele ... spechejte)
  • V boji musi byt nejake drama (uz jsem zazil boj, kde se vetsina postav pohybovala v "moralne sede zone" a jeden hrac se vazne nedokazal rozhodnout kdo ma pravdu, tak s obema stranami ve svoji iniciative vyjednaval, a pocital to jako skill challenge)
  • ...urcite jeste neco vymyslim
ps: nevyhoda je, ze takhle ta hra neni napsana (deleni na encounter a daily powery, action pointy, surge ... vsechno pocita s vice boji za den). Ale neni to tak hrozne, casto se vam podari do pribehu nacpat i vic smysluplnych boju a pripadne tam hold nejaky ten vyplnovejsi nacpete. U mega boju na konec sessionu stoji za to i takove "extended fighty", kdy rozdelite jeden boj na vice encounteru, ktere frci hned za sebou a vypadaji jako jeden, akorat se mezi nima reseroujou encounter powery (napriklad bitvu o hrad, kde se probojovavate od brany az k zaporakovi na trune; nebo boj s carodejem co vyvolava porad nove bestie z astralu a teleportuje se vys a vys ve sve vezi)

U takovejhle boju hraci nechteji spechat, naopak chteji vzpominat na tu hustokruteckou trihodinovou bitvu.

Proste jsem chtel rict, ze pokud mate boje nudne, tak se zamyslete, jestli je to vazne tim, ze jsou dlouhe.
Autorská citace #13
22.11.2009 12:54 - Sosáček
Hele Quentine proc mam z toho jak furt rikas ze "neco ma koule" takovy zvlastni pocit?
Autorská citace #14
22.11.2009 16:58 - Merlin
Gurney píše:
Na druhou stranu když jsme hráli ve třech lidech + GM odsýpala hra o poznání rychleji.
v tomhle počtu hrajem většinou (pokud tedy ne 2+DM)a zase tak moc to neodsýpá. Docela se děsím, že bych měl hrát ve větším počtu. Už poměrně jednoduchý souboj v kafíkovi se 6 PC byl poměrně dlouhý.

pS: figurek se nevzdám, proto je mám a jsou cool :) heretici!!!
Autorská citace #15
22.11.2009 17:17 - Nachtrose
Nevim, jak to pujde casem, ale pri posledni hre jsem dostal vynadano, ze to strasne dlouho trvalo, nez se dostali k boji ( 1,5-2h ), ale zatim nebyli stiznosti na delku boje, maximalne, ze by nekdo nekam spechal a my nestihali.
Autorská citace #16
22.11.2009 18:08 - wlkeR
Quentin: Tož většina věcí, o kterých mluvíš ty, je 1) obsažena v Dungeon Master's Guidech a 2) neříká, jak, když už boj nastane, ho urychlit...
Autorská citace #17
22.11.2009 18:57 - Merlin
nacht: tak se jim snaž vysvětlit, že má jít o role play game a že se někdy třeba 1-2 sessione nebojuje. Zahrej s nimi celé sessione "kecací", sociální, diplomatické, vyjednávací...
Autorská citace #18
22.11.2009 19:06 - Nachtrose
Merlin: roleplaying, nebo roll playing game, pro nekoho zadnej rozdil. ;-) Navic kdyz mas partu munchkinu a odchovancu na PC hrach, co bys jineho moc cekal? Kdyz jsem jim rekl, ze jsou skupiny ktere treba cele sezeni ci dve netasi zbrane, tak se me dostalo pohledu, jestli mi nepreskocilo. Ale zase na druhou stranu, je to tak bavi a mne celkem taky. Na komplet nebojove sezeni bych si stejne asi netroufnul. A jak uz jsem rikal, na ty boje se tam tesi nejvic. Vrchol je asi nas ranger, odchovanej na WoWku co vyslo a dlouholetej guild a raid leader. Ten uz tak nejak ze setrvacnosti si dopocitava HP priserek, jejich obrany a dalsi veci, sbira si fragy a uz odpalil i akcni bod, jenom aby toho posledniho hajzlika dorazil :-D A ted budou nasrani, kdyz jim po asi jeste 3-4 sezenich nabidnu jako odmenu 300gp na celou skupinu. Ale za to si zase muzu ja sam.
Autorská citace #19
22.11.2009 20:09 - Merlin
Nacht: hmm..hmmm....asi bych věnoval čas něčemu jinému. třeba sběru hub, nebo sáňkování :) ale když je to baví :D
Autorská citace #20
22.11.2009 20:37 - Nachtrose
Merlin: houby moc nemusis a na sankovani chybi sneh ;-) Me to takhle taky bavi. Vsichni se spolecne ucime a jak jsem jzistil, nema to moc cenu to honem honem lamat pres koleno. Mozna taky prijdeme do faze, kdy budeme spise socializovat a rozmlouvat, nez bojovat. Zatim ale vy profesionalove mate tak 10-15 let naskok ;-) Vedet to podat jak ty kafika, mozna by je to vic vtahlo do deje, na druhou stranu je pravda, ze jsou trochu akcnejsi. Takze dle pravidla: "dokud se vsichni bavi, je jedno co a jak se hraje", zustavam v teto skupine DM.

Navic mozna se risuje paralelni hrani s wizardem jako DM, jiny pribeh, jine postavy, ale mozna stejny svet ( Eberron ). I kdyz ze stavajici party mi urcite slibil ucast jen warlord, dva urcite nebudou moci a ostatni dva az tri se jeste nevyjadrili, klici ve me seminko nadeje, ze budu hravat postavu casteji, nez 2x rocne na srazech a bez nutnosti nekam dojizdet ( coz mi zatim neumoznuje situace ), a budu tak moci zacit objevovat sve skryte sklony, k nektere z hracskych skatulek.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21643495559692 secREMOTE_IP: 18.205.96.39