Střípky

Autorská citace #22
19.10.2020 22:47 - malkav
Log: pomůžu ti u tvého povzdechnutí: "On někdo říká, že nedají? Fakt to v té recenzi nemůžu najít." ... Jerson v recenzi píše: "Vlkeni a skřeti jsou popsáni tak, jako by žádná Krvavá mlha nikdy nebyla, protože se v noci v pohodě pohybují venku i mimo vesnice, aniž na to mají nějaký speciální talent." ... tak tedy efram uvádí, že mají speciální talent, díky kterému se mohou ve tmě pohybovat lépe než lidi a co dodávám já je, že se díky tomuto talentu asi tedy mohou i lépe vyhnout nebezpečí ;)
Autorská citace #23
19.10.2020 22:48 - Log 1=0
efram píše:
Tak je to dost politicky napsáno....vím začínáme slovíčkařit, chápu.

Aha, takže to tam vlastně není, jenom sis něco roztáhl přes roh, a říct, že to tam není je slovíčkaření. Sorry, že jsem tě chtěl brát vážně.
Autorská citace #24
19.10.2020 22:54 - malkav
Log 1=0 píše:
Aha, takže to tam vlastně není, jenom sis něco roztáhl přes roh, a říct, že to tam není je slovíčkaření. Sorry, že jsem tě chtěl brát vážně.

Ale můj příspěvek budeš asi ignorovat že :D
Autorská citace #25
19.10.2020 23:01 - Pastýř
Jerson píše:
Z čeho máš depresi?


Řadu let hledám systém, který by mi vyhovoval. U ZZ se na první pohled zdálo, že by mohly být tím systémem. Ale ze tvé recenze je patrné, že to taky nebudou.
Už si připadám jak ženská, která neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.
Autorská citace #26
19.10.2020 23:02 - efram
Log 1=0

a ty jsi si něco roztáhnul? možná by jsi měl.
Autorská citace #27
19.10.2020 23:04 - York
Pastýř píše:
Řadu let hledám systém, který by mi vyhovoval.


Máš představu, co by měl splňovat?
Autorská citace #28
19.10.2020 23:11 - Log 1=0
Ne, Malkave, jenom kostka jaksi neukáže, jestli před odesláním příspěvku nepřibyl další, fakt mi to trvá déle než minutu, protože jaksi u toho dělám jiné věci bokem.

Efram mluví specificky o tmě, což je ve věci mlhy zcela irelevantní. Mlze se blbě vyhýbá, i když ji vidíš (schválně si to někdy zkus, je podzim, ideální čas).

Mimochodem, v ZZ jsou indicie, že by skutečně skřeti a vlkeni mohli Mlze odolat. Ale ty důvody mají se tmou určitou souvislost a velmi nepřímou (nepíšu víc, protože se ten Lore kdovíproč bere jako spoilery), takže si fakt myslím, že Efram jen toužil Jersona "nachytat" aby ho mohl zkritizovat, a nečetl ho pozorně.
Autorská citace #29
19.10.2020 23:17 - efram
Log 1=0

jsem rád , že mi vidis do hlavy, asi jsi zena. No nicmene ja jsem sel chronologicky a napsal jsem co si na zaklade precteni pravidel myslim. Zbytek necham tvemu CML.

Tusim ze ta Mlha souvisí s tmou, ale no nic....
Autorská citace #30
19.10.2020 23:17 - malkav
Log 1=0: Ano, pak je tam psáno, že ta krvavá mlha chodí za tmy. A ta mlha může být doprovázena různými efekty, třeba i specifickým zápachem nebo čímkoliv ... no a ta stvoření, která mají ty zvláštní schopnosti (které podle Jersonovy recenze nemají) se jí třeba díky té schopnosti mohou vyhnout. Kdežto jak jsi ty správně poznamenal, člověk se za tmy těžko něčemu co nevidí ani necítí (protože nemá zostřený žádný smysl) nevyhne ...
To, že tam není naprosto přesně specifikováno proč, dává vypravěči možnosti přizpůsobit si setting. Tedy tak si to vykládám já.
Autorská citace #31
19.10.2020 23:30 - Corny
Přestože Jerson nikde netvrdí, že je ta hra jen na oneshoty nebo že v ní nejdou hrát dlouhé kampaně, a ostatně ani netvrdí, že se zde nelze například sžívat s postavami (a tudíž je to vlastně zbytečné tu řešit), tak jen podotknu, že smrtelnost hráčských postav nemá zhola nic společného s vhodností hry pro oneshoty či delší hraní.
Autorská citace #32
20.10.2020 00:05 - sirien
Jakože - mnohé Jersonovy výtky mám osobně za herně ne moc relevantní popř. snadno ošetřitelné, ale je to velmi zajímavý a velmi pečlivý rozbor, který je rozhodně zajímavý (a zábavný). Dost věci tam je naopak dost trefných. (Konkrétně se k některým pasážím možná vyjádřím později, teď mám ten text trochu "okoukanej" z korekcí.)

Pastýř: depresi propadat nemusíš, ale očekávej, že ten feeling ZZ je hodně jinej než u DnD. Systém je podle všeho velmi funkční. Setting asi potřebuje nějaké osobní poladění podle skupiny.
Autorská citace #33
20.10.2020 00:16 - Almi
Je sakra hloupej nápad, začít si číst Jersonovu recenzi na jednání u soudu, když sem se nudil.. vypadal sem jak idiot, jak sem se tlemil! :D

Pastýř: Mrkni na pravidla 13th Age ;)

Jinak, mám čekat ještě na Sirienovu recenzi, nebo do těch pravidel jít? Asi v tom nechci hrát dlouho a často, ale občas má člověk chuť na ouldskůl a tohle by mohlo bejt docela zajímě nenáročný ala dračák když mi bylo 15 let.. :)
Autorská citace #34
20.10.2020 00:22 - York
Almi píše:
občas má člověk chuť na ouldskůl


Forbidden Lands podle všeho nejsou oldschool hra (ve smyslu OSR), rozhodně se k tomu nehlásej a nemaj nic moc společnýho s oDnD.
Autorská citace #35
20.10.2020 00:38 - Log 1=0
Dobře, asi je třeba přestat do toho šlápnout naplno.
Jerson se mýlí - v lore ZZ je celkem jasně vysvětleno, proč explicitně Vlkeni a implicitně Sktřeti mohli chodit v noci i za Krvavé mlhy.
Malkav se ale také mýlí - toto vysvětlení nemá nic společného s jejich smysly, resp. má ale opravdu velmi nepřímo. Snažit se zachránit Eframův nepromyšlený kopanec tím, že by lepší smysly chránily automaticky před mlhou je tedy chybné, nechrání. To dělá něco jiného.

Abych tyto kategorická tvrzení doložil, musím ten kus lore popsat. Ale protože někteří chtějí ten lore poznávat při hře (nebo to alespoň radí autoři), tak by si tento post číst neměli. Pokud k nim patří i Malkav (Efram s Jersonem to už četli, byť ne tak pečlivě, jinak by Jerson neudělal tu chybu a Efram by přišel s validnějšími námitkami), tak má smůlu a musí mi věřit.

SPOILERY!!!SPOILERY!!!SPOILERY!!!
Krvavá mlha jsou ve skutečnosti démoni Krvesajové. Ti sežerou každého, kdo v mlze cítí strach, včetně obyčejných obav z cizího prostředí. Kdo je doma, je v bezpečí, kdo je na cestě a potká je, je v háji. Krvesajové nemají rádi světlo, takže přes den jsou v klidu všichni, v noci jen ti doma. Vlkeni jsou doma v lese, a jsou tam v klidu. V lese tedy mohou klidně jít i skrze mlhu, a nic jim neudělá, což oni opravdu dělají. Mimo les jsou rozhození jako ostatní - a tam je krvesajové sežerou stejně spolehlivě. Krvaví bratři (lidská sekta) nemají žádné zvláštní smysly, ale věří, že je bohové chrání, takže se nebojí a mohou taky vesele trajdat skrz mlhu. U skřetů vysvětlení chybí, ale určitě jsou v noční pustině víc doma než jiní, takže je to nejspíš taky částečně chrání. 100% asi ne, ale život je holt riziko.
Autorská citace #36
20.10.2020 00:41 - sirien
Almi: moje recenze bude nejspíš za 2 týdny. Zpravidla chci hru hrát než jí zrecenzuju (výjimky existují tam, kde si sem jistej podobou gameplay i bez toho abych ho zkoušel, ale není to časté) a to se mi poštěstí až teď v pátek - příští týden mám připravený přehled pravidel (Zapovězené země v Kostce) a recenze bude asi až týden nato (napsat jí, projít, zkorekturovat...)

Spoiler: jo, s timhle záměrem si je kup, budeš spokojenej. Moje mnou očekávané hodnocení (může se při hře nebo pak při psaní recenze ještě změnit!) je zatím nahrubo tak 4/5 - nemá to na mě úplně wow efekt, systém na mě zapůsobil o něco víc, než setting (to be fair jsem Příručku Vypravěče ještě moc nečetl, nicméně docela tuším, co v ní je a... jako je to dobrý, je to propracovaný - na hubu sem z toho nespad; ale možná mě pečlivé čtení ještě překvapí - nebo možná taky zklame, nech se překvapit :D ) a sou tam nějaký očividně nedotažený věci a mám v rukávu pár WTF věcí, které Jerson vynechal, ale já je v recenzi plánuju natankovat (Jerson některé ví, tak doufám, že je mezitim nevyžvaní, aby i na mojí recenzi něco málo zbylo :D ), ale obecně se mi ta hra dost líbí a vypadá velmi funkčně a zajímavě. Plus je fakt hezky provedená. (Jen než si koupíš tu drahou sadu kostek, tak Tě rovnou varuju, že JEDNA tato drahá sada nepokryje možné dicepooly ani u začínající postavy, natož vyexpené - na to ty sady potřebuješ dvě.)
Autorská citace #37
20.10.2020 00:48 - Šaman
York píše:
Forbidden Lands podle všeho nejsou oldschool hra (ve smyslu OSR), rozhodně se k tomu nehlásej a nemaj nic moc společnýho s oDnD.


Tak OSR je jedna věc, ale když se řekne "oldschoolovej dračák", představím si počítání pochodní, naložení, každý prd v inventáři a ještě muset říkat, že to tahám do jeskyně. Také snadná úmrtnost postav (a jejich brzké nahrazování podobnou postavou, protože najednou kamarád nemá s čím hrát). A pár dalších věcí, které ZZ podle všeho mají :)
Autorská citace #38
20.10.2020 07:58 - efram
Log 1=0 - DÁLE SPOILERY POZOR!!!

Krvavá mlha je něco, co udává jakýsi startovní bod settingu pro hráče. Na různých místech pravidel najdeme zmínky o krvavé mlze. Dozvíme se, že:
- za noci vystupuje ze země
- znemožňuje (-ovala) delší cestování
- Rezaví bratři zjistili, že mlha není všude stejná.
- někde se rozplývala a někde houstla ( to je logu vid ?), ještě před jejím ústupem.
- Rezaví bratři se mohou do mlhy vypravit bez obav
- stejně jako elfové, obyčejná zvířata (Vlkeni - napůl lidé, napůl zvířata tak trochu zvířata jsou viď logu, nebo ne ?) a dokonce i děti
- mlha nedoléhá do země elfů ani do podzemí
- Krvesajové zabíjí ve svém světě ty co jsou nemocní anebo nešťastní
- Ve ZZ si začali lidský strach a neklid z neznámého místa vykládat jako přání zemřít.

je zjevné, že většina lidí co má všech pět po hromadě do mlhy nikdy nevkročí. Ale taky je zjevné, že Vlkeni a skřeti (a nejen oni) tu možnost mají díky svým schopnostem. Pořád je to risk, ale protože mlha není homogenní, nepřerušená, jednolitá hmota, jde to.

Z toho je myslím zřejmé, že jsi si (opět) vybral jen to co jsi potřeboval, abys podpořil svůj vlastní anti-eframovský přístup.

Můžeš dál pokračovat ve slovíčkaření
Autorská citace #39
20.10.2020 08:47 - malkav
Log 1=0: Hele teď už fakt vaříš z vody a kvůli absenci prvotního eframova příspěvku si vlastně můžeš tvrdit co chceš, kvůli jeho pověsti buřiče ;) Prvotní eframův příspěvek citoval některé pasáže v Jersonově recenzi a nebyl nijak útočný, jen si dovolil (otevřít pusu ... ehm pardon) vyjádřit nesouhlas a poukázat na možné vysvětlení. Kopanec do Jersona jste z toho posléze udělali vy, kteří vidíte v každém eframově příspěvku určité snahy.
Autorská citace #40
20.10.2020 09:06 - LokiB
malkav: já ten původní eframův příspěvek četl, takže můžu tvrdit, jak působil :)

York: já bych taky "oldskool hru" nezaměňoval hned za OSR systémy. oldskoolově můžeš hrát klidně i Fate, když se na tom v skupině shodnete.
Autorská citace #41
20.10.2020 09:20 - Log 1=0
LokiB píše:
já ten původní eframův příspěvek četl, takže můžu tvrdit, jak působil :)

A podělíš se o ten dojem, nebo se jen bavíš drobnou výhodou, kterou nad námi máš?
malkav píše:
každém eframově příspěvku určité snahy.

Ne, jen v těch, ve kterých kope do Jersona.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08109188079834 secREMOTE_IP: 18.224.59.231