Střípky

21.10.2020 15:27 - todor
No hodne to pripomina knizku Tetovany od Bretta. Taky se v noci nemohlo ven, taky to velmi silne omezovalo presuny, ikdyz tam byl duvod zrejmy (+nejake moznosti "obrany"). Ta knizka vubec popisuje prave ty *chybejici detaily, kterych si vsima Jerson.
21.10.2020 15:30 - Šaman
Markus píše:
Ale proč na všechno musíš mít rámečky a vysvětlivky?

Protože Krvavá mlha je jedním ze základních prvků daného světa, který velmi odlišuje ZZ od naší historie a protože hráči o ní moc neví? Takže je nejspíš při vytváření postavy moc nenapadne řešit jak moc byla jejich minulost ovlivněná mlhou.
21.10.2020 15:35 - Markus
A nenapadne je to, protože jsou blbí?
21.10.2020 15:41 - Šaman
Markus píše:
A nenapadne je to, protože jsou blbí?

Ne.
Šaman píše:
protože hráči o ní moc neví
21.10.2020 15:46 - Jerson
Markusi, mě nejde o doslovnost. Domýšlení světů hráči i GMmy nám rád. Jde o to, aby v tom domýšlení měli nějaké výchozí body (což v ZZ mají, je jich tam dost), a nějakou volnost v interpretaci. A tady je podle mě kámen úrazu, na kterém se rozcházíme. Ty tam tu volnost vidíš. Já ji tam vidím, ale když po nějaké linii jdu, tak narazím na jiný výchozí bod, se kterým se má linie dostane do sporu. Tak vyjdu znovu z těch dvou bodů - a narazím na třetí, se kterým jsem ve sporu. Takže teď jsem asi i třetího pokusu o konzistentní vysvětlení, které se do popisů v ZZ jakž takž vejde... když vyhodím všechny zmínky o tom, jak nikdo necestoval dal než do sousední vesnice a nikdo kromě Rezavých mnichů nechodil v mlze, a tak.

Tedy ve skutečnosti jsou po to mě ZZ psané příliš detailně, jako by tvůrci měli přesně jednu vizi světa, do které nejsem schopen se trefit. I když ji nejspíše měli jen naznačenou a sjednocením všech okrajových důsledků se nezbývali, takže čistě na základě textů není možné sestavit ani jednu bezrozpornou vizi herního světa. Když část textů vypustím, nezahrnu do kánonu, jak se říká, tak už se k jedné či více verzím dostanu. Takže se snaží použít co nejvíc kousků skládačky, abych tak řekl.

Samozřejmě by pro mě nejlepší, když bych mohl použít všechny, ale to holt nejde.
21.10.2020 15:46 - sirien
Markus: protože pokud s něčím aktivně pracuješ, tak k tomu otevíráš diskusi a ukazuješ čtenáři, jak to je myšlené, co je záměr, předložíš nějaké inspirativní výčty a myšlenky, snažíš se ukázat, proč to je cool atp. Pokud chceš aby v Tvé hře něco nějak fungovalo, tak to nějak komunikuješ.

Tj. přítomnost nějakého textu (forma je ukradená - rámeček, kapitola... whatever) ukazuje, že to je skutečně něco, co je součástí Tvé hry a s čím jako autor počítáš.

Pokud tam nic takového není, tak Tvoje tvrzení že s tím autoři nějak počítají stojí totálně na vodě a je to jen nějaká omluva co ale neni naprosto ničim podložená - takové tvrzení pak totiž můžeš prohlásit o absolutně čemkoliv, což ukazuje, že vlastně nic neříká.
21.10.2020 15:47 - Mizy
sirien:

Fajn a co ten co tam letěl jako 12? Znáš jeho jméno? Je někde v učebnici? Takže tohle neberu.
21.10.2020 16:02 - Markus
Nevím, Jersone, jestli předpokládáš, že hráči budou mít jen informace z Průvodce hráče a žádné jiné? V tom případě bych musel souhlasit, že tam je informací málo (protože úplně chybí cokoli o settingu).

Já totiž předpokládám, že Vypravěč jim "pustí" i nějaké informace z Vypravěče (typicky o jejich rase), nebo že proběhne nějaké nulté sezení, kdy si všichni společně vytvoří postavy, představí si ten svět a budou mít na Vypravěče různé "doplňující otázky", které jim umožní poptat se na krvavou mlhu a vyladit ještě před hrou společnou představu ("Co jsme za družinu? Co jsme dělali v minulosti?").

Opět: tohle beru jako takový standard, že ani nemám potřebu to zmiňovat. Proběhlo by to při hraní víceméně jakékoli hry v jakémkoli settingu. Např. když já rozjíždím nějako kampaň, vždycky pro hráče vytvářím nějaký letáček se základními informacemi o tom, co o světě vědí.
21.10.2020 16:06 - sirien
Mizy píše:
Fajn a co ten co tam letěl jako 12?

Ten co už věděl velmi dobře do čeho de, protože všechno bylo popsaný a zdokumentovaný a měl k tomu komplet výcvik?

Vesmírný lety sou dobrý možná tak jako srovnání pro horolezectví nebo jiné výkonnostní záležitosti - fakt sou mizerná alegorie pro prolamování pověr a společenských tabu.
21.10.2020 16:12 - Markus
sirien píše:
Pokud tam nic takového není, tak Tvoje tvrzení že s tím autoři nějak počítají stojí totálně na vodě


To není úplně pointa mého sdělení. Mně je celkem jedno, jaký byl záměr autorů. Já říkám, je dobře, že to tam není.

Jinými slovy: je dobře, že tam není "Zamyslete se nad tím, co jste dělali za krvavé mlhy."

Stejně jako je dobře, že tam není: "Vymysli si minulost své postavy a promysli si její charakterové vlastnosti (+ další dva odstavce, jak na to)".

Stejně jako je dobře, že tam není: "Vymysli si, jestli máš nějakou rodinu nebo jiné vztahy, a jaké na ně máš vazby."

Atd.

Prostě jen říkám, že někdy méně je více. A jasně, tohle už asi bude subjektivní preference. Jen jsem měl potřebu říct, že doslovnost není objektivní plus, že to naopak pro leckoho může být mínus.

EDIT: Protože tohle je pořád v zásadě sword & sorcery hra o tom, co se děje tady a teď. Řešení toho, co kdo dělal před deseti lety za dob apokalypsy, která už pominula, není pointou hry a odvádí to pozornost někam, kam vůbec nemá být věnována.
21.10.2020 16:41 - efram
Markus píše:
Já totiž předpokládám, že Vypravěč jim "pustí" i nějaké informace z Vypravěče


Z diskuse tuším na discordu, krásně vyplynulo, že:
- příručka hráče - mechaniky
- příručka vypravěče - pozadí settingu, historie, která jistě není postavám neznáma a další info + 3 předpřirpavené lokace :)

Rámečky, upozornění to je jen bordel navíc, kterej je úplně zbytečnej. A popravdě jak to tak vypadá tak Jerson tu prezentuje tak 1% hráčů, který s tím maj problém, protože jim nejde o volnost a variabilitu ale jasně nalinkované mantinely
21.10.2020 16:46 - Log 1=0
Mizy píše:
Fajn a co ten co tam letěl jako 12? Znáš jeho jméno? Je někde v učebnici? Takže tohle neberu.

Jmenuje se (ještě žije) Harrison Schmitt a má stránku na Wikipedii ve více než třiceti jazycích.
EDIT:
Markus píše:
Já totiž předpokládám, že Vypravěč jim "pustí" i nějaké informace z Vypravěče (typicky o jejich rase),



Samozřejmě Markusi, jinak by se to ani nedalo hrát. A bude to kur@sky otravné, protože místo aby si hráči přečetli info do hloubky, kterou uznají za vhodné, to budu muset udělat já, předat jim to, což bude stát můj i jejich čas, který jsme mohli strávit efektivnější přípravou, příp. hraním.

Skutečně si tvůrci mysleli, že to bude někdo hrát v jiném settingu, než jejich? S těmi pořád dost specifickými popisy a unikátní hráčskou rasou? No tak.
21.10.2020 17:20 - York
Markus: I když se rozhodneš některý věci do hry nedat, nemusí bejt od věci napsat, proč tam nejsou.

Ale pojmout příručku jako sadu dílků, ze kterejch si hráči postavěj a promyslej vlastní hru, je taky určitě funkční přístup. Takhle funguje například v podstatě všechno, co tvoří Quentin.
21.10.2020 17:44 - efram
Log 1=0 píše:
Skutečně si tvůrci mysleli, že to bude někdo hrát v jiném settingu, než jejich? S těmi pořád dost specifickými popisy a unikátní hráčskou rasou? No tak.


Ty tomu nevěříš, já třeba jo, protože základní mechanika ti umožňuje udělat/dodělat si cokoliv.
21.10.2020 18:03 - Markus
Log 1=0 píše:
Samozřejmě Markusi, jinak by se to ani nedalo hrát. A bude to kur@sky otravné, protože místo aby si hráči přečetli info do hloubky, kterou uznají za vhodné, to budu muset udělat já, předat jim to, což bude stát můj i jejich čas, který jsme mohli strávit efektivnější přípravou, příp. hraním.


To je férová výtka. Já sice chápu, proč to takhle oddělili, ale taky si myslím, že to všichni budou hrát v jejich settingu a že by ve výsledku bylo lepší to prostě pojmout jako settingovou tvorbu postavy.

Mimochodem, částečně na to odpovídá brožurka Legendy a dobrodruzi, která ti pomůže vygenerovat/vybrat si podrobnější minulost postavy. Ale tu brožurku mají jenom lidi, co si koupí krabici.

EDIT: I když teda ty možnosti v té brožurce leckdy tu otázku "jak jsem tohle mohl dělat za krvavé mlhy" spíš zhorší. :)
21.10.2020 18:10 - ShadoWWW
Markus: Ostatní si ji mohou stáhnout v PDF ze stránek Mytaga a vytisknout.
21.10.2020 18:11 - Markus
ShadoWWW: To není ono. To jsou jen legendy na vytisknutí, ale ta brožura obsahuje různé tabulky na tvorbu postavy a generátory legend.
21.10.2020 18:55 - efram
Markus

je pravda, že někdy tvorba podle brožury nastolí dost zajímavé otázky.
22.10.2020 15:01 - Shako
Jersone, děkuji za recenzi.

Po přečtení jsem byl takový rozpačitý - asi jsem měl trošku větší očekávání a některé ty chybky, co si tam našel tomu trošku ubírají. Ale po přečtení (většiny) diskuze jsem se zase trošku optimističtěji naladěn. ;-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29015207290649 secREMOTE_IP: 34.237.138.69