Střípky

Autorská citace #42
20.10.2020 09:39 - efram
Log 1=0

příspěvek byl uvozen tim, zda by mohl Jerson následujíc vysvětlit. Ke každému jsem napsal zdůvodnění, řádné.

Je moc fajn vidět naprosto rozdílné reakce na příspěvky. Nedej bože kdybych já napsal tohle #386 - jako že jsem přesně tenhle přístup popisoval x-krát a to bylo mrzení :))
Autorská citace #43
20.10.2020 09:46 - Jerson
Markus píše:
„Tři hvězdičky z pěti.“
- Jerson

Protože takovou pochvalu jen tak někdo nedostane. :)

Doufám, že jsi nepřehlédl, že pro specifické preference jsem dal dokonce 5/5 :-)

todor píše:
Musim rict ze me recenze hodne pobavila. Kolikrat jsem vyprsknul smichy. Ne kvuli tomu co Jerson pise, ale jak. Ta zjevna snaha nebyt prilisny "jersonovsky" versus napsat vsechny neduhy ZZ mi velice zlepsili tohle podzimni odpoledne... takze za me moc diky a prosim pis dal :)

Děkuji za pochvalu, ale vážně - všechny neduhy ZZ jsem nezmínil, a tentokrát jsem prakticky úplně vynechal různé zajímavé drobnosti - jako třeba že molo je nakreslené tak vysoko nad vodou, že se z něj fakt nedá prát prádlo. A že pradlena by nejspíše dostala veslem po hlavě, protože potok je jen tak tak široký, aby po něm šestiveslice vůbec projela. Že zídka s mohutnou bránou vypadá jako mem Windows firewall, že někoho napadlo dělat hřbitov u potoka, dokonce s potokem protékajícím skrz - asi má rád mrtvoly hezky naložené ve vodě. Že voda ze studny uprostřed hřbitova je lepší než voda z potoka, který přitéká z kopců. Že pár let po zmizení mlhy je už turistický ruch tak velký, že se v malé vesnici vyplatí dvě hospody. Že Měsíc v úplňku vrhá skrz díru paprsek na jedno a to samé místo po celý rok ... a tak. Vynechal jsem toho hodně, protože mi dva nebo tři lidé řekli, že v záplavě takových nedůležitých pitomostí se ztratí věcná kritika k podstatným věcem.
A některé části jsem přepsal, abych nebyl zbytečně ostrý tam, kde to opravdu nemá smysl, to jsi poznal dobře :-)

efram píše:
2- pýcha se použije ve specifickém případě a domnívám se, že hlavně ve chvíli, kdy chceš navýšit své úspěchy. Navíc kostka k12 dává jeden úspěch při 6-7, dva úspěchy 8-9 a tři 10-12, ke tvrdí ze máš velkou šanci přijít o pýchu, ale zároveň tvrdil, že s k6 zásobou
dojdeš až za polární kruh. To je dost zvláštní argumentace.

Protože je to strašně o náhodě. Když si na k6 hodíš 30x za sebou 3 , tak ti "jedna porce" jídla stačí na měsíc. Stát se to může.
Naproti tomu o pýchu přijdeš při prvním nepovedeném hodu, tedy na 5- při hodu k12. Můžeš si to zkusit sám, já třeba teď neuspěl při prvním hodu.

efram píše:
3- Vlekni, skřeti, reagoval jsem zejména na to, ze by měli problém ve tmě. Navíc mlha není presne specifikována, tedy vysvětleni je zejména na GM. Myslím si, že to je záměr, aby se tím dal prostor přizpůsobení

Psal jsem, že by měli problém s mlhou. V příručce je popsaé, že vlkeni v lese ne, u skřetů to není moc jasné. Udělám v tomto smyslu poznámku do recenze. To co by bylo s mlhou dořešit jsem napsal, tam opravdu hodně záleží na tom, jak ji Vypravěč pojme. Na to aby omezila pohyb mezi vesnicemi by podle mě musela být hodně hustá i přes den (je napsáno, že "v noci začala vystupovat", ale nic o tom, že by se přes den rozplývala - nebo jsem to nenašel.)

Pastýř píše:
Řadu let hledám systém, který by mi vyhovoval. U ZZ se na první pohled zdálo, že by mohly být tím systémem. Ale ze tvé recenze je patrné, že to taky nebudou.
Už si připadám jak ženská, která neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.

Když napíšeš, co bys rád, tak by to třeba šlo upravit.

Jinak ZZ tak jak jsou napsané mi nepřijdou jako zázrak, ale jak poznamenal Sirien, řadu věcí by šlo vyjasnit, upravit, dopilovat a dodělat, a takže by mohlo jít o velmi zajímavý setting. Pravidla pro postavy mi až na pár detailů taky přijdou v pohodě funkční, pro cestování by se z nich dalo vyjít, a tvrz stejně podle pravidel nejspíše nikdo řešit nebude.
Autorská citace #44
20.10.2020 10:07 - efram
Jerson píše:
Protože je to strašně o náhodě. Když si na k6 hodíš 30x za sebou 3 , tak ti "jedna porce" jídla stačí na měsíc. Stát se to může. Naproti tomu o pýchu přijdeš při prvním nepovedeném hodu, tedy na 5- při hodu k12. Můžeš si to zkusit sám, já třeba teď neuspěl při prvním hodu.


A fakt nemáš pocit, že to je hodně vytrženo z kontextu? Já teda jo.
Autorská citace #45
20.10.2020 10:33 - Jerson
U ztrácení pýchy takový pocit nemám, tam je věc jasná. Šance, že pýcha přežije dvě použití je 34%, a pořád to klesá s koeficientem 0,42 při každém použití.

U toho, kam se dá dojít s k6 jídla a k6 vody jde o silnou nadsázku, ale v recenzi je obojí psané v kontextu.
Autorská citace #46
20.10.2020 10:42 - Aegnor
efram píše:
2- pýcha se použije ve specifickém případě a domnívám se, že hlavně ve chvíli, kdy chceš navýšit své úspěchy.

Teď koukám do příručky a Pýcha lze použít pouze v okamžiku, kdy jsi v hodu neuspěl. Takže používat pýchu k "navýšení úspěchů" je imho nesmysl.
Autorská citace #47
20.10.2020 10:43 - Jerson
Ano, doufám že jsem o navyšování úspěchů pomocí pýchy v recenzi nic nepsal.
Měli jsme jen debatu, zda se pýcha může použít současně s případným hodem na štěstí, nebo až po něm. Podle mě i Markuse je to až po hodu, tedy opravdu je šance 42% na hození neúspěchu na kostce pýchy a tím na její ztrátu.
Autorská citace #48
20.10.2020 10:49 - efram
Jerson

zase ta pýcha je přece o tom, že ji použiješ jednak v situaci, která se pýchy týká a jednak, když ti teče do bot. Za mě nemá vlastně herně ta mechanika špatný výsledek. Holt už na to nejsi pyšný - neúspěch (přijdu o ni), jsem ještě pyšnější - úspěch zůstává mi. chci tím říct, že to prostě nemůžeš degradovat jen na ta %.

Co se týče k6 a jídla. I když připustím nadsázku, tak o čem to vypovídá? Ta mechanika má nějaká svá úskalí, ale zase ne moc. Hele taky znám příklad z drd, kdy si hraničář za psa hodil na útok 8x šestku..... prostě zabiják. Holt mu to padlo, nakolik na to měl vliv grif hraničáře nevím, ale už to nikdy ve hře nezopakoval.

Aegnor
ano to je pravda, spletl jsem se. Myslel jsem, že se pýcha dá použít v situaci k ní se vážící a když potřebuješ navýšit úspěch, aby jsi byl lepší, ještě lepší.
Autorská citace #49
20.10.2020 11:02 - Jerson
No, taky neříkám, že ta mechanika nemůže fungovat - jen říkám, že pýcha typu "přežiju týdny v divočině" nebo dokonce "nikdy mě nechytí" nebo "vždy zvládnu to co chci" nebudou nejspíše dělat to, co by si hráči podle jejich názvu mohli myslet. já normálně u hry vůbec v pravděpodobnostech nepřemýšlím.

Ty kostky jídla, vody a hlavně šípů vypovídají o tom, že mechanika měla poskytnout zjednodušení, ale zůstala spíše na půl cesty, pokud jde o survival hru. Prostě ani mistr si nedokáže vyrobit trvanlivé zásoby jídla, a ani Legolas s Hawkeyem si nedokážou spočítat šípy.
A já v té mechanice pořád vidím tuhle scénu ze Žhavých výstřelů 2.

Nicméně už několik lidí napsalo, že tohle pravidlo o kostkách zdrojů ignorují a počítají je na kusy a denní porce. Jako není to žádná extra špatná mechanika, jen asi ne tak užitečná, jak autoři zamýšleli.
Prostě Sirienovo kvantové zásoby.
Autorská citace #50
20.10.2020 11:20 - ShadoWWW
Jerson píše:
Doufám, že jsi nepřehlédl, že pro specifické preference jsem dal dokonce 5/5 :-)

Takže Zakázané země dostávají oficiální štempl Jerson Approved. :-)

Autorská citace #51
20.10.2020 12:09 - efram
Jerson píše:
A já v té mechanice pořád vidím tuhle scénu ze Žhavých výstřelů 2.



A to je problém? Za mě to může generovat zajímavý kontent. Navíc hráč má možnost to ovlivnit. Má si včas doplňovat zásoby.
Autorská citace #52
20.10.2020 12:43 - Jerson
Když jde do boje s k10 šípy jako třeba lovec nebo jezdec, tak má v průměru u sebe 6 šípů, což s klidem vystřílí v jednom boji. Dokonce má 2% šanci, že u sebe má jen tři použitelné šípy. A na výpravě šípy doplní jen těžko.

Žádná možnost "včasného doplnění zásob" v ZZ neexistuje. Reální lukostřelci s sebou tahali do boje třeba šedesát šípů. v ZZ reprezentuje k12 zásobu "kterou lze rozumně unést", ale která bude nejspíše znamenat nějakých 10 - 12 šípů. To je strašně málo.
Autorská citace #53
20.10.2020 12:46 - LokiB
Jerson: protože to je taková deskovkářská mechanika pro lidi, kteří hrají RPG částečně jako deskovku. Tedy moc se neohlížejí na "realitu", jedou podle pravidel, které deskovka říká. Což není přístup pro každého, ale pro někoho funguje dobře.
Autorská citace #54
20.10.2020 12:59 - Šaman
Na druhou stranu, když se nebudu ohlížet na realitu, ale na zábavu:
- "Chci hrát lučišníka!"
~ "Ok, můžeš. Akorát po neznámém počtu výstřelů, bývá to okolo šesti, ti dojdou šípy. Tak si rovnou rozmysli, co budeš dělat pak."
- "Eh… takže pak nebudu moci hrát lučištníka?"
Autorská citace #55
20.10.2020 13:02 - York
Šaman: To je přece jednoduchý. Rozdám jeden Schrodingerův toulec každýmu členovy družiny, včetně oslů a psů, a až mi šípy dojdou, vezmu si další toulec ;p
Autorská citace #56
20.10.2020 13:08 - Šaman
Výborně. Takže jsme obešli herní mechaniku a máme radost, že je to (nejspíš, studovat to teď nebudu) podle pravidel.
Anebo řekneme rovnou FU pravidla, střelec prostě šípy má, dokud není explicitně řeceno jinak. (Třeba po odzbrojení, nebo pokud opravdu hodně stříli bez ohledu na munici. Pak bych mu klidně řekl - máš posledních X šípů.)

Případně, pokud je střelba OP a s omezenou zásobou se počítá, bych v tomhle případě raději odpočítával přesný počet šípů. Protože mít "jeden, možná dva" výstřely je myslím WTF.

P.S. Ale nostalgicky mi to připomnělo Baldur's Gate, kde jsem samozřejmě využíval toulec i nestřeleckych postav. Takže paladin tahal tři plné zásoby (dohromady tuším 600 šípů) čistě pro případ, že někomu dojnou na nevhodném místě. A toulec měl vlastní políčka, neubíralo to místo v běžném inventáři. :)
Autorská citace #57
20.10.2020 13:14 - Gediman
Že někdo nese náhradní munici přece není nic zvláštního.

A nebo na munici prostě nehrát, to je taky řešení. Ovšem je fakt, že v survival žánru může neomezená munice trochu kazit dojem.
Autorská citace #58
20.10.2020 13:14 - malkav
Ono se to překvapivé zjištění, že došly šípy, dá vysvětlit i jinak. Prostě najednou zjistíš, že po tom delším cestování máš jeden šíp štípnutý, dalšímu se uvolnil hrot, další se zase vlhkem ohnul ... no a vlastně máš v plném toulci plno třísek na podpal a jen jeden použitelný šíp :D
Autorská citace #59
20.10.2020 13:16 - LokiB
malkav píše:
Ono se to překvapivé zjištění


Jistě, překvapivé A zábavné :D
Autorská citace #60
20.10.2020 13:16 - Gediman
To zní taky dobře. Do survivalu se to hodí.
Autorská citace #61
20.10.2020 13:18 - Šaman
No, jsem zvědavý, kolik družin to bude hrát opravdu jako survival (běžně řešíme problém, že došly šípy a jídlo). A kolik družin si to prostě upraví a bude podle toho zkoušet hrát klasické hrdinské dobrodružství. Protože bez survivalu se může půlka pravidel smést ze stolu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080581903457642 secREMOTE_IP: 54.224.52.210