Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
23.3.2007 09:42 - Jerson
Dalcore, já fakt v reálu nikdy fireball neviděl, tak se omlouvám za svou neznalost - fakt nevím jak rychle létá. Možná kdybys mě odkázal na příslušnou stranu matematicko-fyzikálně-chemicko-magických tabulek :-)
S tím dělem - na jakou vzdálenost? A jaká je obratnost dračí hlavy? Mimochodem, neříkám, že by se "reálně" mělo dát drakovi uhnout, ale není náhodou taky v ADnD nějaký záchraný hod proti dračímu dechu?
23.3.2007 09:42 - Dalcor
No ne, všichni tady říkají jak by uhli... a kam a jak rychle..., vždyť je to blbsot (ano uvědomuji si že to je speciální dovednsot kterou průměrnej člověk nemá)
23.3.2007 09:44 - Jerson
Jo, teď jsem si to přečetl ještě jednou - z fantasy her mám představu, že fireball je ohnivá koule velikosti maximálně lidské hlavy, která v některé verzi vybuchne při nárazu. Čemu se na tom nedá uhnout?
23.3.2007 09:44 - Dalcor
Ano je. Ale ten působí spíše jako schopnsoti těla odolat (což teda proti napalmu také nepomůže, ale je to logičtější než uhýbat atomové bombě) . Navíc já mluvím o schopnostech Evasion / Improved Evasion.
Ale stejně - člověk pochopí reflex při uhnutí, já nevím, třeba ohnivému šípu, ale ne něčemu co ti vyplní ohnivou explozí prostor o průměru 20 stop. Kolik času to trvá - během půl kola (5s) , během kterého už ty jsi něco vykonával najednou máš najednou utéct... IMHO blbost. To je jeden z IMHO největších hovadin D20tky který nemůžu zkousnout. Jinak mi víceméně nevadí.
23.3.2007 09:47 - Fibriso
dalcor má pravdu, je to občas (často) na palici, možná je lepší je o tom nepřemýšlet...
23.3.2007 09:50 - Dalcor
Evocation [Fire] Level: Sor/Wiz 3 Components: V, S, M Casting Time: 1 standard action Range: Long (400 ft. + 40 ft./level) Area: 20-ft.-radius spread Duration: Instantaneous Saving Throw: Reflex half Spell Resistance: Yes
A fireball spell is an explosion of flame that detonates with a low roar and deals 1d6 points of fire damage per caster level (maximum 10d6) to every creature within the area. Unattended objects also take this damage. The explosion creates almost no pressure.
You point your finger and determine the range (distance and height) at which the fireball is to burst. A glowing, pea-sized bead streaks from the pointing digit and, unless it impacts upon a material body or solid barrier prior to attaining the prescribed range, blossoms into the fireball at that point. (An early impact results in an early detonation.) If you attempt to send the bead through a narrow passage, such as through an arrow slit, you must “hit” the opening with a ranged touch attack, or else the bead strikes the barrier and detonates prematurely.
The fireball sets fire to combustibles and damages objects in the area. It can melt metals with low melting points, such as lead, gold, copper, silver, and bronze. If the damage caused to an interposing barrier shatters or breaks through it, the fireball may continue beyond the barrier if the area permits; otherwise it stops at the barrier just as any other spell effect does.
Material Component A tiny ball of bat guano and sulfur.
23.3.2007 09:50 - Dalcor
DnD Granátomet... Během 5 sekund ho čaroděj musí vyvolat, zamířit a ještě letí a exploduje - tj doba letu Fireballu je asi tak sekundu...
Zkus uhnout Neo...
A ještě jedna věc neříkám že tomu nemůžeš poakždé uhnout, ale IMHO většinou ne.
23.3.2007 09:58 - Alnag
Ono možná dojem, že aby člověk něco přestál tomu musí nutně zcela uhnout je příčinou problému. Někdy když se třeba uhnout nedá, ale člověk má čas reagovat může zaujmout polohu, která minimaluje možné následky. Ale no jo no, jenom toho tuláka tlučte, co se do něj vejde. To je takové přeboostěné povolání, ne jako třeba paladin, že?
23.3.2007 09:59 - Dalcor
Hele jak chceš uhnout nebo zaujmout polohu proti explozi která vyplní prostor ohněm - minimálně ti shoří plíce...
Hele já chápu že je to schování se za překážku, třeba,a le antočení ti proti takovéhlemu žáru nepomůže, pokdu si myslíš že ano, pořád je tu ten plamenomet a můžeš to jít vyzkoušet... ;D
Jerson - jelikož ještěrka dokáže chytat letící hmyz předpokládám že drak bude mít halvu taky docela pohyblivou...K jedné starší poznámce. BTW drak navíc orpti ještěrce může lítat... takovej Apache s chrličem plamene... :-D
23.3.2007 10:01 - Vannax
Jestli jde o rychlost dračího dechu, tak musím ze svý zkušenosti říct, že je pekelně rychlej a blbě se mu uhýbá. Je to už nějaký čas, co jsem seděl v jedné nejmenované přístavní hospůdce v Ludendorfu a u vedlejšího stolu sedělo pár chlápků, asi rybářů a všichni už vypadali dost jetě. Určitě tam seděli dávno předtím než jsem dorazil. No a ten mrňavej zrzoun, kterej měl nakoupíno asi tak nejvíc si ještě objednal dračí topinku. Hostinskej mu pak nanosil ještě pár panáků snœtery, což je asi nejhnusnější a nejlevnějí pití jaký se tam dá sehnat. No a když jim pingl nesl další rundu, tak tenhle zrzek na něj vypustil svůj „dračí dech“. A řeknu vám, že hostinskej nejenže tam chvíli stál jak vopařenej, ale nestihnul jakkoli zareagovat – nestihnul se přikrýt pláštěm, ani tomu uhnout a navíc by v uzavřený místnosti, takže výpary z dračího dechu postupně začaly sužovat všechny…..
Píšu to jen proto, že chci podpořit Dalcorův rozbor působení dračího dechu v uzavřené místnosti. Skutečně, pokud je dračí dech dobře zamířen, nedostatečně připravená postava nemá šanci mu uhnout.
23.3.2007 10:04 - Dalcor
Vananxi , opravdu teda nemá chybu!!!:-DD
23.3.2007 10:04 - Alnag
Dalcor: Ahá! Už vím, o co tady jde. Chtěl bys znát naše profesní tajemství. Chápu, že paladinům by se to náramně hodilo, když jsou smaženi ve své konzervě. Ale smůla. Radši zemru, než abych dodal podrobností. Jediné co k tomu řeknu, děkuji za optání, funguje to dobře.
Za jak dlouho vyhoří všechen vzduch v malé místnosti plné ohně?
23.3.2007 10:06 - Dalcor
Alnag - teď jsi na to kápnul!!!!! Konečně. Ale já mám +2 na všechy sejvy, takže ani v té plátové zbroji nemám problém uskočit a schovat se za stéblo trávy :)
Reflex Save v akci ale podle mě by stejně neměla šanci, víte jakej tam musí být žár? A jak tam mizí kyslík? Stačís e podívat když jste v chodbě a otevřete dveře do místnsoti ve které hoří. Udělej Pá Pá...
23.3.2007 10:19 - andtom
Dalcor: To s otevřením dveří se odborně jmenuje zpětný výbuch. Nebo když se zvenku rozbije okno do místnosti s požárem. Přihodí se totiž náhle kyslík a hodí to prostě šlehu ven.
Pak existuje ještě náhlé vzplanutí - to když vzplane plamenem prostor pod stropem, vzduch tam najednou dosáhne kritické teploty a je to tam.
23.3.2007 10:24 - Rytíř
EDIT: ty bláho, co blázníte?? koukám, že než to pošlu, přibude tu stránka.. bohajeho :)) no tak to du číst, kam ste mezitim utekli
=====
ok, tak si to přehrajeme, jak třeba může fungovat ona "divná a nelogická schopnost, která dokazuje jak blbý je dnd systém":
Grupa hrdinů se vydala na klasickou výpravu do klasické jeskyně zabít klasického draka. Jsou tři, válečník Triton, mohutný hrdý muž oděný v oceli, s velkým mečem a ještě větším štítem, kouzelník Brix, vychrtlý starší muž v modročerném hávu s magickou holí a zloděj Havranpírko, mladý kluk s rychlýma nohama, hbitými prsty a bystrýma očima.
Zatímco si Brix vzadu mumlá nějaká zaříkadla, triton sebevědomě vstoupí do vchodu do jeskyně a zahřmí: "Vylez, stvůro! Já Triton Rozsekávač tě vyzývám, jménem občanů města Dušebol, na souboj na život a na smrt za všechny ty nevinné panny a děti, které jsi uchvátil a sežral!" Havranpírko mezitím potichoučku proklouzne kolem něj hlouběji do jeskyně a dobře si ji prohlíží. Chvilku je ticho, potom za řinčení plechu Triton postoupí ještě dál do jeskyně. Někde v temnotě zašramotí kámen. Havran pírko spatří temný obrys dračí hlavy, do tmy zazáří jeho oči. Když uvidí rudý přísvit jeho otevírající se tlamy, pochopí, že drak nehodlá ztrácet čas jalovými řečmi a jediným bleskovým skokem se vrhá za velký balvan, kterého si prve všiml. Vzápětí na to ústí celé jeskyně zahalí kouř a plameny, které drak vychrlil.
Tritonova zbroj je celá ožehlá a pokroucená, on sám se šokem a bolestí sotva drží na nohou. Ze skály kolem něj a z podlahy se kouří, i ten balvan je pěkně očazenej. Havranpírko za ním se odkašle dým a pak sykne, když se při zvedání opře o rozpálený kámen. On sám je, světe div se, zcela nezraněn...
Je to vážně tak nelogický, Dalcore? Je to samo jedna z mnoha situací a samozřejmě ano, najdou se momenty, kdy je tahle schopnost nelogická. Nicméně všechny tyhle opravdu výjimečné situace se dají řešit popisem anebo zásahem DMa, který je tam ostatně právě od toho.. pravidla mají řešit situace běžné a to pokud možno tak, aby hra byla hladká a nevznikaly dohady a hádky, které hru zabíjí spolehlivěji než co jiného. Hráli jsme ADD několik let a troufám si říct, že jsme ho taky znali velmi dobře. Přesto jsme se pořád dohadovali a nakonec si ho upravili tak, že se to, jak jsme potom zjistili, v mnoha aspektech Dnd podobalo.
Abych ale nebyl zbytečně útočný :), tak ještě dodám, že Dnd je patrně líp šitý mě/naší skupině na míru; asi se shodnem, že jsou tam souboje svižnější a hrdinové namachrovanější. Nejspíš i proto se nám líbí víc ;)
23.3.2007 10:39 - Dalcor
Ano je to nelogické. Ale pokdu tobě to přijde logické, nemáme šanci se dohodnout...což je zcela normální.
Travnaté lány Dolní kubáně se táhly široko daleko. Trinitritoluen, Céfour a Nitrogylcerin se táhnou prostředkem lánu cestují k dračí sluji. když náhle Glycerin vzhlédne a celý se začne klepat straćhy: "d-d-d-d-d-drak" . Všichni vzhlednou zcela zasaženid račím děsem. Zdá se že jen pevně rozkročený Tirnitritoluen z rozevřených čelistí střemhlav padajícího draka nemá strach, Sundává luka pevně míří. Ječivý svist vydávající složená křídla draka se zadírá do mozku a trhá ušní bubínky. Glycerin i Céfour se vzapamtují a prchají každý jiným směrem, zdá s eže je pozdě, drak roztahuje křídla brzdí svůj pád, z jícnu vystřelí stěna plamene zasahující Triniťáka Glycerin sebou hází an zem, tlačí svůj nos do oraniště, zatímco Cefour zapadá do rozryté země. Triniťák stačil vystřelit, ovšem šíp vzplaemne plamene, i on se snažil schovat se, alespońs e zahalit práštěm. jenže žád několika tisíců stupňu celsia je pro ně příliš velký. Nikdo z nich nemá šanci. Tři kopečky popela a magický meč je vše co z nich zbylo. Když drak odlétá šíří se plameny ještě rozvířené vírem od jeho křídel na další a další lány... V Kubáni bude suchoa hlad.
"Sakra," pomyslel si Dalcoranatyx, "zase jsem je moc připek, ale od té doby co maí to improved evasion nějak neodhadnu ejstli to anně bude stačit aby mi nezdrhli, hajzlové. No nic, jdeme si pro slona, ten má menší reflex".
Hmm - zdá se ti to logické...
EHM jak chceš uhnou plynu, mimochodem / není jen ohnivý dech. nebo blesku...
23.3.2007 10:41 - Hanka
Hele hoši, klídek všichni :) O co tady vůbec jde? Obrátit bezvěrce na správnou víru a nepřestat dokud všichni nebudou uctívat jediného boha? Libí se mi AD&D a D&D (řazeno abecedně abych někoho nenaštvala)

AD&D - pro mne má hodnotu hlavně v tom že jsem na něm začínala a každej má rád své mládí že?
D&D - ma zas tu vyhodu, že se da vcelku přesně matematicky popsat, viz muj automatický deník, což z adnd jde udělat mnohem hůř, ale to není nevýhoda adnd ale vlastnost.

A už se sakra nehadejte, jste jak malí kluci, přejděte k něčemu co se da snadněji dokazat třeba kdo ma delší...
23.3.2007 10:47 - Dalcor
...meč?
Proč se nehádat když Rytíř nevidí co za blbost je Ev/Imp Ev a Ref save. Na druhou stranu Rytíř si patrně nevšiml, že jsem řekl že ne pokaždé nejde uhnout... TO je jasné - demagog ;-D
23.3.2007 10:53 - Vannax
RE Hanka: :)...kdo ma delsi - to bysme se hadali stejně tak dlouho, protože to po internetu nikdo nedokaze. :), ale ty bys určitě prohrála
Tahle diskuze je sice totálně o ničem, ale jednu nespornou výhodu má - je to za poslední dobu nejaktivnější téma a účastní se ho daleko víc uživatelů než v jiných případech :)
23.3.2007 11:01 - Hanka
Vannax: já myslela malíček, na co myslíš ty?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091707944869995 secREMOTE_IP: 18.221.112.220