Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
Autorská citace #61
20.3.2007 14:19 - Dalcor
Děkuji Alnagu ;) DnD nepovažuji az vyloženě špatnou hru, od toho tu mám DrD a DrD+. Ale rpsotě je horčí než ADnD dle mého hlediska, na druhou stranu některé D20 (A DL to není) jsou srovnatelné nebo lepší.
Autorská citace #62
20.3.2007 14:32 - Jiron
Taky přispěju svou troškou do mlýna. Může mi někdo vysvětlit, k čemu jsou atributy (síla, obratnost a vůbec)? Co já vím, tak se používají jen jejich modifikátory? Není to trochu zbytrčné? True20 používá vlastně jenom modifikátory. Tam nemáte "síla 18/+4" tam máte "+4".
Autorská citace #63
20.3.2007 14:35 - Dalcor
Zlatá kráva...
Autorská citace #64
20.3.2007 14:37 - Alnag
Jiron: No pár využití tu je... (třeba při poklesu vlastností jakoby ztrácíš po polovinách, tak aby to byla celá čísla), v některých variacích D20 se používají pro stanovení např. počtu životů atd. Výhoda je, že je to vždy kladné číslo a že jeho poklesem na 0 se obvykle něco stane.
Nicméně rozumím vé námtice a svým způsobem je to trochu taky svatá kráva, když všechno to co jsem jmenoval by se teoreticky dalo řešit i jinak.
Autorská citace #65
20.3.2007 14:52 - Vannax
RE Jiron a Alag: Co se týče atributů Síla apod., tak tady prrrrr – rozhodně to nepovažuji za žádnou nadbytečnost ani přežitek. Výše této schopnosti je základem pro její ověřování (Stejně jako např. u záchranných hodů). Tahle čísla teda při hře využíváme docela běžně! Svaté krávy si nechte pro jiné případy…. :)
O pár řádků níž jsem se ptal na rozdíl (údajnou výhodu) mezi ADnD záchrannými hody a 3e ověřování vůle, reflexů a podobných faktorů. Někdo tady zmínil, že záchranné hody z ADnD jsou přežité, tak by mě zajímalo vysvětlení, v čem je ověřování reflexů a vůle lepší.
Autorská citace #66
20.3.2007 14:57 - Rytíř
Ad jednoduchost - nezaměňovat pls s primitivností! Jednoduchá pravidla pro mě znamená minimum speciálních tabulek a maximum univerzálně platných pravidel. Dnd v tomhle má taky hodně mezer, ale pořád je na tom o moc líp než ADD. Stačí vzít třeba ty zmiňované vlastnosti - v ADD jsem při velikosti 16 nikdy nevěděl, jaký bonus mam, záviselo to na konkrétní vlastnosti!?! Síla byl bonus +2, IQ na něco +1, Mdr 0, Cha už netušim.. (možná si ty hodnoty pletu, add pravidla jsem u sebe nikde nenašel.. možná budou doma)
A takových případů bylo víc. Je to strašný zmatek, hráč musel být buď chodící encyklopedie nebo mít tabulky věčně v ruce. Přitom je to zbytečná šikana, z hlediska výsledného hraní to má naprosto minimální význam.
Autorská citace #67
20.3.2007 15:02 - Rytíř
No, k těm záchranám - já si je nejdřív přečtu (jestli je doma najdu), protože mě Dalcor naštval, takže budu konkrétní :)))))
Autorská citace #68
20.3.2007 15:09 - wraiths
no aj nevim me to pripadne jako docela jedno jestli proti dracimu dechu vyuzujes bud obratnost-reflex(3.5e) a nebo zachranu proti dechum(2e)...myslim je to zachrana proti dechum?

ale zas jak rika rytir. 3 sejvy je lepsi proti 4(5ti) ci kolik jich ma 2e. hraci jsou prece jen lini :-)). jako sikanu bych to zas nebral...
Autorská citace #69
20.3.2007 15:10 - Dalcor
jasně a zase opakuj jak je D20 jednoduchá... vždyť říkám že je jednoduchá... Buď klidně konrétní. DnD rpavidal sjem viděl napsoeldy asi tak před 6 lety. Při síle 16 máš bonus +1 k poškození. Nic jiného. A tuto inforamci si přeci hráč nemusí pamatovat má ji na Char Sheetu. ;-)) Jestli jsem tě naštval, tak se omlouvám ;-D Já píšu hodně s nadsázkou. Ale prsotě 3E a 3,5E mě nepřesvdčila a rozhodně mě nepřesvědčíte o opaku, stejně jako já vás... Zatím jsem neslyšel jediný rozumný argument (mimo jednoduchosti) který by mě měl přesvědčit. A to prosím DnD 3,5E a D20 hraji již několik let.
Autorská citace #70
20.3.2007 15:14 - Dalcor
Hmm - ve 2E nebyla žádná taková hovadina jako improved evasion... Zajímalo by mě jak na poly uhneš ohnivému plamenu o půrměru řekněme 5 metrů? Zatímco v ADnD to bylo o tom jak zocelené máš tělo. Má to větší logiku, ve výsledku ale by tě to mělo zabít tak jako tak. Takže zloděj v DnD prostě na fotbalovém stadionu se díky improved evasion uhne dechu ancient red dragona a nestane se mu vůbec nic. Super. Fakt boží zjednodušení...jen ta logika pokulhává...
Autorská citace #71
20.3.2007 15:18 - Vannax
Wraiths: Konkrétně by mě zajímalo, co se v 3e používá jako záchrana proti zkamenění. Vůle? To snad ne. A co záchrana proti použité magii? Že by reflexy? Ehmm....
Ovšem pozor, tím to nechci nijak shazovat, jen mi prostě není jasné, jak se třeba v záchranných hodech uplatní taková vůle, apod.
Autorská citace #72
20.3.2007 15:20 - Dalcor
No tak třeba proti enchantementům to má určitej smysl, že, vannaxi. Ale zkušet uhnout fireballu?
Autorská citace #73
20.3.2007 15:29 - Vannax
I tak mi přijde logičtější odvozovat obranu proti okouzlení z velikosti inteligence, než ze síly vůle. I když asi největší logiku by mělo spojení obojího dohromady, ale to už je zbytečně komplikovaný.
Autorská citace #74
20.3.2007 15:34 - Rytíř
Dalcor: v pohodě, se neomlouvej - dokud píšu smajlíky, tak sem naštvanej jen tak lehce, zdravě ;)
Autorská citace #75
20.3.2007 15:38 - Dalcor
Já taky - proto se snažím ty smailíky zdůrazňovat. Prostě tohle je problém el. konverzace - nikd ynevíš co kdo myslí vážně. Zákaz sarkasmua nadsázky na D20? ;-)
Autorská citace #76
20.3.2007 16:20 - thief
Vannax: Kromě prostého faktu že tři hody na záchranu jsou přehlednější než pět , mi fakt, že jde o hody na vlastnosti (obr,odl,mou) připadne logičtější než konkrétní případy hrozícího nebezpečí (hůlka, hůl, zkamenění, dech, atd.). Někdy se hra může dostat do situace, kdy jeden musí přemýšlet, který konkrétní hod by měl použít, což je v 3e jednoduché.
Proti zkamenění se logicky používá odolnost (to jako jak jseš vytvrdlej :-)), i když (!!!) by teoreticky šla použít i obratnost (to jak rychle ucukneš pohledem :-)).
Autorská citace #77
20.3.2007 16:23 - thief
Narážky na jednoduchost 3e jsou mimo. Vždyť čím míň práce stojí řešení složitých situací v dobrodružství, tím víc energie a umu můžu věnovat tvorbě vlastní zápletky. -- Jo pardon. Já zapoměl, že tady jsou EKSPERTI na improvizaci. :-))))
Autorská citace #78
20.3.2007 16:28 - thief
Jinak se mi ta debata docela líbí. Připadá mi to jako dobrodružství. Skupina statečných dobrodruhů (hráči 3e) se vydala prozkoumat spletitý dungeon (RPG) kde na ně číhají zaprášené shnilotiny (hráči 2e), které byly neuváženě povolány k pseudoživotu neopatrným čarodějem (Alnagova neopatrná poznámka že taky fandí 3e). Dalcor (zachmuřený lich) se mě pokouší přesvědčit že lidský život je jepičí a ubohý (3e pravidla) a mám se stát nemrtvákem (2e pravidla). Ale to padla kosa na kámen!! Já v 90% hraju paladina s hodně vysokým charisma!! :-)))))
Autorská citace #79
20.3.2007 16:34 - Vannax
Thief: Zatím jediný, i když trochu chabý, argument pro výhodnost systému záchranných hodů ve 3e je tedy to, že 3 údaje je přehlednější než 5 údajů. Ale pořád mi nikdo nevysvětlil aplikaci každého z těch tří faktorů na konkrétní situace. Rád bych totiž věděl v čem tedy SKUTEČNĚ tkví ta výhoda.
Stavět jen na přehlednosti je skutečně trochu zavádějící, protože jestli očima přelítnu v deníku hráče 3 nebo 5 políček, abych našel to, které potřebuji, to rozhodně neberu jako jakkoli podstatný rozdíl.
Jinak ten tvůj předchozí příspěvek - to je docela prdel :)
Autorská citace #80
20.3.2007 16:42 - LZJ
Vannax: Nevím, jak to bylo v 2e, ale 3e má savy podle toho, čím/jak nebezpečí odoláváš. Jde o to jestli rychle uskočíš nebo uhneš (past)? Je to Reflex save na obratnost. Působí to na tvoje tělo (jed)? Pak je to Fortitude save na konstituci. Působí to na tvoji mysl (enchantment)? Pak je to Will save na moudrost.
A tímhle bys měl pokrýt všechny rozumné útoky na integritu postavy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092390060424805 secREMOTE_IP: 3.128.199.88