Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
23.3.2007 11:01 - Horacio
Ćus, nemůžu - ani bych nechtěl :-)) - se moc zapojit, neb znám pouze adnd, ale zaujala mě Rytířova poznámka, že v DnD jsou souboje svižnější. Měl jsem za to, že i v DnD probíhá útok tak, že jedním hodem se zjistí, zda došlo k zásahu a když ano, tak se dalším zjišťuje zranění?? To by bylo stejné jako v ADnD :-/
23.3.2007 11:08 - Vannax
Hanka: Tak to jsme si nerozuměli, já se bavil o předloktí :)
23.3.2007 11:18 - Rytíř
Náhodou, já už to vymyslel. :)) Dalcore, dej si u Evasion změnu, nebude to zvl. schopnost, ale nadpřirozená nebo rovnou magická. A je to. I já ti uznám, že leckdy působí fakt magicky.. :) Prostě kdo jí má, vládne magií, i když o tom třeba neví. Ve světě, kde ještěrka může opakovaně chrlit plameny o X stovek/tisíců stupňů a přežít to, na tom není nic tak podivného :D
Ale jinak ta debata je vážně dobrá - mj. přitáhla úžasný množství strašných lenochů. třeba Haničku :)) takže smysl měla!! :)
23.3.2007 11:22 - Xeth
Hanka: No, já bych řekl, že mám malíček docela průměrný. :)
Jinak kdybych si měl vybrat mezi DnD a ADnD, tak volím jednoznačně AdnD. ADnD mi přijde v mnoha ohledech lepší (ujel mi tady docela vlak, tak to nebudu rozepisovat, minimálně dokud si to všechno nepřečtu) i když pochopitelně je tam mnohe co napravovat (a to jsem od další edice očekával), DnD (tedy 3E a 3.5E) mi přijde jako krok stranou (tedy ne zpět, což může být rovněž považováno za plus).
Já jsem začínal s Drd a nedá se říct, že bych n to vzpomínal s láskou... spíš s úsměvem. ;)
Horacio: Boj přece není jen o útoku a zranění. Co různé manévry, speciální údery, kritcké zásahy a bojová pravidla vůbec ? :) Např. v DnD, když ti chytnou zloděje a jako trest mu vyměří utnutí ruky, je v maléru, protože to se jim nepodaří. Tu ruku mu ne a ne useknout (vždy to prostě o chlup nevyjde) a nakonec nejspíš svým zraněním podlehne. Ale hlavně, že máme kouzla na to, aby se dala taková utnutá končetina vrátit... ono co kdyby náhodou.... ;)
23.3.2007 11:26 - Dalcor
Svižnější bod v DnD? A v čem prosímtebe rytíři? V tom že se lépe počítá Thac0 vs BAB?
23.3.2007 11:35 - Hanka
Xeth: no, ja začinala na drd (ano stydím se), ale rychle jsem přešla na adnd :)
Dalcor: huš! a změř si delku malíčku na prave ruce :)
23.3.2007 11:46 - Dalcor
Xeth/Hanka - já taky, vydržel jsem měsíc. To už je 13 let.
Já si chci měřit meče!!!
23.3.2007 11:55 - Alnag
Tak hele, když se nějaké schopnost označí jako nadpřirozená, tak co je na tom sakra k nepochopení, že se chová nadpřirozeně (nebo nepřirozeně, chcete-li)?
Nic. Můj malíček je v rámci normy.
A DnD je skutečně možná krok zpátky, tedy k ADnD 1e, protože na ADnD 2e všichni jeho hráči hrozně láli, že je to hrozný a chtěj zpátky jedničku. Jenom u nás je to takový divně překlopený. ;-) (Nemám sem linknout nějakou zahraniční diskusi oDnD vs. ADnD 1e vs. ADnD 2e vs. DnD 3e ať se zasmějeme?)
23.3.2007 11:56 - Jerson
Dalcor Jerson - jelikož ještěrka dokáže chytat letící hmyz předpokládám že drak bude mít halvu taky docela pohyblivou...K jedné starší poznámce. BTW drak navíc orpti ještěrce může lítat... takovej Apache s chrličem plamene... :-D Dalcore, všechno beru, ale argumenty takovéhoto typu si strč ... do příručky. Vezmeš vlastnost malého tvora, tisíckrát ho zvětšíš a má mít stejnou vlastnost? To už je demagogie.
Mimochodem, taky mi to furt není jasné s tím fireballem - kdy vybuchuje? V předem nastavené době, i když se netrefí do cíle? Nebo na to se nehraje a fireball se vždy trefí?
Jo, co si vzpomínám, tak jsem četl, že v ADnD se používá číslo z tabulky odolnost proti zkamenění (a dalším podobným efektům), když na tebe padne tunový balvan. :-)
A co se týká toho draka a chrlení ohně - mě osobně by v takové situaci bylo úplně šumák, jak to řeší jedna nebo druhá pravidla, postava prostě chcípne, protože jsem to tak postavil. Ale mám takový dojem, že v obou pravidlech má nějaou šanci na přežití, nebo se pletu? A ty se tu oháníš nějakou realističností, kterou jsi mi mimochodem před třemi lety otloukal o hlavu, když jsem se jí oháněl já :-D
23.3.2007 11:58 - Horacio
Xeth napsal: "Boj přece není jen o útoku a zranění. Co různé manévry, speciální údery, kritcké zásahy a bojová pravidla vůbec ? :) Např. v DnD, když ti chytnou zloděje a jako trest mu vyměří utnutí ruky, je v maléru, protože to se jim nepodaří. Tu ruku mu ne a ne useknout (vždy to prostě o chlup nevyjde) a nakonec nejspíš svým zraněním podlehne."
No já nevím, předpokládal bych, že víc speciálních specialit bude v novějších edicích...a tyhle věci nezrychlujou. S tím zlodějem - asi každý pravidla občas generujou nesmyslný výsledky akcí, zvlášť v extrémních situacích, tím bych se nenechal rozhodit :-) V takových případech pravidla nemilosrdně ignoruju :-)
23.3.2007 12:03 - Dalcor
Jerson - jenže všeho s mírou, ty už to s relaističností přeháníš. Tak mi polib....příručku.
A co se týče fireballu - přečti si popis, je to tam napsané. Proč kecáš do něčeho čemu nerozumíš, jak tvoují velkou oblibou...
23.3.2007 12:11 - Alnag
Oficiální stanovisko k problematice psioniky, magie, zlepšeného uhýbání a všech ostatních připomínek k nedostatkům DnD obsahuje poslední políčko tohoto stripu
23.3.2007 12:19 - Rytíř
Pánové, prosím - vtípky a rejpání prosím, ale žádné posílání do..! To snad vážně nemáme zapotřebí, si dělat zle takhle.. Osobní urážky tu trpět nebudeme, aby bylo jasno. Takže, Dalcore, Jersone - trochu více úcty jak jeden ke druhému, tak ke ctěnému publiku bych prosil... Díky.
23.3.2007 12:22 - Rytíř
A abych se vyjádřil k tomu, že mi přijde souboj v Dnd svižnější - no, jednak jsem si tehdy nedokázal odpustit tohle malý rejpnutí (má omluva za to) a jednak se jedná o muj subjektivní dojem - vztahoval se nejen k celkovýmu pocitu jednoduššího generování výsledků (a ano, add se dá naučit tak dobře, že to nehraje význam), tak i k tomu, že mi v Dnd souboje přijdou variabilnější a prostě zajímavější, zejména díky systému odborností, které umožňují postavám spoustu věcí bez toho, že by se na to muselo vymýšlet zvl. pravidlo... Někde se to pravda zase trochu přehání, ale jak říkám, jedná se o můj dojem.
23.3.2007 12:23 - Vannax
Alnag: DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
Jak to tak zatím vypadá, tak z tý tvojí úvodní hlášky je pravdivá jenom ta poslední část :)
23.3.2007 12:37 - Xeth
Horacio: Tím příkladem (což byl vtip, pochopitelně) jsem narážel na to, že v DnD je již postava jen balík HP. Ať jí sekneš kam chceš, jen se uberou HP a jede se dál.
V ADnD byly v boji využívány tabulky pro kritický zásah, pro boj beze zbraně, a to jak pro obyčejnou rvačku, tak pro bojová umění (pro oboje byla extra tabulka pro určení úderu) atd. Prostě v DnD je to o dost prostší a tedy rychlejší. :)
23.3.2007 12:40 - Hanka
(mimo téma, stejne jako většina toho co tady je :) )
jo! urážet jeníka mohu jen ja!
23.3.2007 12:43 - Alek
Xeth: DnD holt v tomhle směru spolíhá na hráče a DM (záleží už na každym, jestli je to plus či minus:-)), přeci nic nebrání v tom si tu hranici určit a tu ruku mu useknout, aniž bys ho umlátil:-)
23.3.2007 12:54 - andtom
Xeth: Nejsem si úplně jist, ale zdá se mi, že přímo v DMG D&D je psáno něco o cílených zásazích jakožto alternativní pravidlo. A je tam napsáno, že pokud se na to hraje, tak jako ve všech případech kde je nenulová šance, tak se statisticky vzato i hráčská postava čas od času sama na sobě potká s fatálními důsledky hry na usekávání končetin atd. - je to holt na zvážení DMa, jestli to považuje ve hře za přínos nebo ne.
23.3.2007 13:14 - Xeth
Alek: Jasně, upravit se dá všechno. Počítám, že málokterý DM by nechal toho nebohého zloděje ubít k smrti. ;)
andtom: Nevím, je to možné... nic takového si nevybavuji (minimálně nic jako pravidlové ošetření - ale pořádně dlouho jsem už pravidla DnD neviděl). Spíš mi to přijde spíš jako věc z Unearthed Arcany. Každopádně jsem chtěl spíš poukázat na to, že v DnD se řeší kritické zásahy větším zraněním a nehází se nic v žádné tabulce....:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07869291305542 secREMOTE_IP: 3.239.57.87