Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
21.3.2007 14:42 - Aeris
The "PWN ALL" post: Prečo ťaháte logiku reálneho sveta do fantasy hry? :-)
Fakt si začínam myslieť, že človek musí byť psychicky narušený a mať voči reálnemu svetu apatický vzťah, aby ho podobné veci nerozčuľovali a on sa mohol sústrediť na to o čo ide - na zábavu.
Vannax: dopekla, len o dve minúty! x-D
21.3.2007 14:46 - Rytíř
Přesně, já se začínám bavit. Neb jsem si svoje vytočení tak nějak asi odbyl včera či čo.. :))) Ale že jste dostali Alnaga, to je bod pro vás! ;)
Jinak je myslím jasný, že nějakou logiku i ve fantasy světě potřebujem.. jinak bysme se tam nedokázali ani otočit :) Jde o to, do jaký míry chcem, aby to odráželo realitu jak jí známe od nás.. což teda zase brousíme už někam úplně jinam :) Ale pořád mi přijde, že se to dá a smysl to má, bavit se o logice vlastně ne příliš logického světa ;)
21.3.2007 15:28 - Alnag
Vannax: Z hlediska subjektivní logiky se nikam nedobereme... protože subjektivní logika je pro každého z nás jiná. Jediné o čem se dá jakžtakž bavit je nějaká vnitřní konzistence světa. To ale vyžaduje vzít za své nějaký jeho východiska (devět přesvědčení) a s těmi prostě pracovat jak s fakty. Protože když zpochybníš všechno, nezůstane nic. Tvoje "subjektivní logika" spočívá v tom, že si vybereš, co zpochybníš a co ne. Ovšem kritéria toho výběru mi zůstávají utajna.
A obecně... grrrrrrr.... vrrrr....
21.3.2007 15:48 - Vannax
Alnag: Subjektivní logiku používá každý z nás a proto tady vedeme diskuze. Kdyby existovala objektivní logika. Pak se tu objevil jeden příspěvek a všichni by jen tiše přikyvovali, protože by to všichni chápali stejně... Moje subjektivní logika vůbec nespočívá v tom, že si vyberu co začnu zpochybňovat. Prostě jsem vzal jeden ověřovací mechanismus a snažím se k němu najít logické vysvětlení – pokud ho pro sebe nenajdu pak je špatný mám potřebu ho buď vynechat nebo upravit. Myslím, že takhle přeci postupují všichni. Kritéria výběru žádná nejsou – prostě jsem zrovna natrefil na záchranné hody. Stejně tak můžu vzít kterýkoli jiný ověřovací mechanismus….
21.3.2007 18:01 - Dalcor
Grrrrrggrrhrhhtho§úasg a
22.3.2007 16:18 - Jerson
Ani nevíte, jak rád bych se zapojil, ale vím jen málo o DnD a ještě méně o ADnD, kromě toho, že obojí moc nemusím, ale v novější verzi se mi lépe dělala postava.
Co se týká záchranných hodů, ty mi přijdou nesmyslné tak i onak a přijdou mi jako relikt z figurkových her, kde se háže na "záchranu kvůli zbroji", jako by snad ta zbroj měla mít jiný význam.
Taky dobře zní takové argumenty jako "Uhnout fireballu?" a "dračí dech v malé místnosti" - jak neznám pravidla, tak mi většinou přijde nesmyslné přesně to, co dotyčný obhajuje, tedy proč by se nedalo uhnout firebalu a co to je pořád s tím dračím dechem.
Ale kdybych nahlas řekl, že ADnD a DnD jsou vlastně stejné (a nic moc), tak mě tu svorně utlučete všichni :-)
Tak jinak - z kategorie her majících cosi splečného s DnD se mi nejvíc líbí O Fortuna.
Jo, a jsem OT, já vím.
22.3.2007 17:00 - Čindi
Jo já mám taky představu o tom, že fireball je pomalejší než šipka nebo šíp. Tak proč neuhnout fireballu.
22.3.2007 22:25 - Alwaern
Docela zábavné sledovat filozofickou prestřelku mezi VAnnaxem a Alnagem:) Ovšem když už by ste chtěli zpochybňovat ne(logiku) systémů, asi by ste museli nejdříve zpochybnit tu v našem světě.
Jinými slovy nemá příliš smysl tahat celkovou reflekci fyzikálních zákonů do herních systémů - pak si můžeme najmout fyziky a matematiky, aby nám asistovali u hry:)
Ad Jerson: Nejspíš stojím na tvojí straně...až na tu O Fortunu teda..:)
22.3.2007 22:48 - Alnag
Rádoby fyziky a matematiky jsme si už najali. :-D Říkáme jim game designers. Akorát někteří mají proti jejich expertýze výhrady. Věční remcalové... :-p
22.3.2007 22:51 - Alwaern
Ja mám u stolu fyzika,2 mediky, matematika, ekonoma a dějepisce...Tak a zkuste této sebrance říct, že ta šipka toho trolla prostě netrefila(ekonom studuje i aplikovanou matematiku a fyziku pro ilustraci):P
Ano game designers je moc hezké povolání, ale slyšel jsem, že sezona již začala...Good hunting:)
U tohohle tématu se shody není šance dobrat, každý má to svoje a pozice asi neopustí.
22.3.2007 22:57 - Alnag
Taky tu nediskutujeme kvůli shodě, ale protože nás baví se hádat, diskutovat a různě vzájemně škádlit. :-)) (Je to historická tradice táhnoucí se již od doby před přelomem milénia.)
22.3.2007 23:05 - Rytíř
Nojo, akorát já sem ten dinosaur, co si pořád myslí, že je možné vést konstruktivní debatu, jež potencionálně může jednu ze stran přivést i tak daleko, že si poupraví, neřkuli přímo změní, svůj názor na předmět debaty.. (pohříchu se to stává tak akorát maximálně mě. Tak nevim, buď sem tak měkkej - nebo jedinej tak osvícenej?) :)
22.3.2007 23:10 - Alnag
Rytíř: Pravdu nebo milosrdnou lež? :-p
23.3.2007 01:56 - thief
Alnag: Já strach nemám. Mě vždycky pravdu. :-))
Hádat se bez cíle mě nebaví. Já diskutuju, protože doufám, že někoho dovedu do blázince. :-))
23.3.2007 06:36 - Hanka
Rytíř: Ano jsi dinosaur ;)
Alnag: Díky za přivítání, ja sem chodím hooodně dlouho (měl by jsi vědět od jenika či maxe) a do těch dvou reju fest :)
Všichni ostatní: To mi všichni chcete tvrdit, že jste si nikdy pravidla nepřiohnuli? Viz příklad z drakem a malou místností, prostě jsem zlodějovi oznamila že nemá šanci tomu plně uhnout a mohl vřískat jak chtěl :) A když se ty pravidla ohnou, tak jsou najednou oboje (dnd i adnd) mnohem lepší (musí se ohýbat s mírou) Takže se hádejte dál, v poslední době jsem moc hrala dnd tak další dobrodružství bude adnd (s jedinou vyraznou změnou a to převrácení útoku ve stylu dnd, neb počítaní thaca je relativně složité, tak se vypočíta útok vzorcem 20-THAC0 a obrana 20-AC a je to hned jednoduší a jediná výhoda dnd proti adnd mizí :)
23.3.2007 07:51 - Dalcor
hanka ale ano ohnul jsem je. Jde o to že systém ej anstavenej tak že je MUSÍM ohýbat. Ale to je problém všech systémů rytířV tomhle případě kady a zápory neustoupím. Znám oab systémy, jeden perfektně druhý docela dobře. čindi, jerson Domluvte se s hasiči. Postavte se na fotbalové hriště, oni si vezmou osmsetpatnácku s vdním dělem a zkuste mu uhnout... a itak to bude pomalejší a méně obratné než drak ;-D. Mimochodem a pokud si chcete opravdu vyzkoušet "uhýbání" zksute uhnout napalmové bombě z (Dračí deh), nebo zášlehu z plamenometu (Fireball). Jinak jak rychle letí fireball a jak široký má rozptyl - vždyť by jste museli být rychlejsí než Asafa ;-) Ale v pořádku je to fantasy. Zavolám Raista ať ot jde ba Vás vyzkoušet.
23.3.2007 09:15 - Alnag
Hanka: Moje nemístné faux pas už mi bylo vysvětleno. :-) Zmátla mne ta změna přezdívky.
23.3.2007 09:28 - Hanka
dalcor: No to ani neni ohnuti jako zrychleni souboje :)
alnag: hanali = hanka :)
23.3.2007 09:32 - Dalcor
Hanka>Já neodpovídal přímo na tu záměnu. Abych řekl pravdu výpočet THAC0a mi nikdy problém nedělal. To je jen pseudoargument...dávající za pravdě geniální jednoduchosti D20... ;-DD
23.3.2007 09:36 - andtom
Dalcor: S tím vodním dělem a plamenometem jsi mně normálně rozchechtal, okamžitě jsem si to představil, díky, hned mám lepší náladu :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086023092269897 secREMOTE_IP: 18.218.129.100