hrngz: Nu v D&D je možná nejlepší vběhnout mezi lučištníky, ale D&D je hra na mýtické hrdiny. Něco jako Boromir, který taky nelehnul v Pánovi Prstenů po prvním šípu... proto je vždycky dobré si ujasnit, co hráči od hry čekají. Pokud čekají Aragorna, Artuše, Conana a tak podobně, tak jsou na správné adrese.
Nový systém se jmenuje Star Wars Roleplaying Game Saga Edition, předchozí byl Star Wars Roleplaying Game Revised a předtím úplně první d20 je onen Star Wars Roleplaying Game. Ono systém vždycky něčím trpí, ale někdy trpí víc a někdy míň. Tady myslím, že trpí míň. :-D V podstatě všechny věci, které jsou ve filmech k vidění jsou simulovatelné/vysvětlitelné v pravidlech (jediná věc, která promptně dostala errata je Surge - taková ta Jedijská schopnost skákat ty neuvěřitelé výšky, tam to úplně nesedlo s filmy..., ale zase nic světoborného...)
K tvé otázce... já razím takové svoje soukromé pravidlo - mechanické výhody za mechanická rizika, okrasné doplňky bez rizika. Tedy jestliže chce někdo vyprávět jak jeho postava přiskákala k soupeři po jedné noze (nebo metala kozelce nebo vím já, prostě hráč popisuje barvitěji pro radost z popisu) tak to neřeším (nenutím ho házet skákání nebo akrobacii nebo co), pokud zároveň netvrdí, že se tím vyhnul všem útokům nebo něco, potom bych chtěl hod (na Tumble/Akrobacii). Chce-li postava promluvit jiné postavě do duše, nevidím problém, proč by to nemohla udělat. Chce-li, aby z toho druhá postava byla mechanicky posílena (měla bonus v boji), musí to mechanicky ošetřit - tj. mít třeba tohle nabuzení spojence.
Nicméně mám ještě jedno takové soukromé pravidlo - tedy, že výjimečné výkony zaslouží výjimečné ocenění. Stane-li se to tedy jednou, bude-li to vyplývat ze situace, hráč podá pěkný výkon, můžu mimořádně udělat obdobný bonus, pro jednou. Nebude z toho ale pravidlo. Zatímco mechanicky kompetentní postava se tak snažit nemusí. Možná, to někdo vidí nějak jinak, ale tohle se třeba osvědčilo mně.