Produkty

Alnag
29.6.2007 11:20
- Elegantnější RPG pro civilizovanější časy -

Trvalo to třicet let od chvíle, kdy se Star Wars poprvé objevily v televizi a šest edic papírového RPG, než se herní zážitek přiblížil filmovému prožitku.
Autorská citace #61
9.8.2007 13:38 - Dalcor
Ne ne Miri - určitě myslí Rodokmen. :-) Trocha humoru nikoho nezabije
Autorská citace #62
9.8.2007 14:08 - Alnag
a) víš pomohlo by, kdybys napsal konkrétní stránku. Bavíme se o větě na straně 58 (Advancing skills)? Tam totiž slovo each určitě nechybí. Skutečně na druhé úrovni se ti všechny dovednosti zvýší o +1. Protože je shodou okolností sudá. Nicméně slovo each by to nespravilo, je tam jasně řečeno 2. úroveň (2nd level) a nikoliv každé druhé (every two levels).
b) Voják nemá stealth, protože ho nepotřebuje. Voják se může standardně plížit a normálně si hodí, akorát nemá +5 bonus. Pokud máš vojáka specializovaného na plížení je to s největší pravděpodobností průzkumník (scout) nebo jeho multiclass, který to má jako class-skill. Důvod, proč je to takto udělané, jek aby hra byla vyvážená. Class-skill bude mít vždycky náskok o +5 potenciálně až +10, což je rozdíl 25%-50%, tedy jasná výhoda. Není důvod, dělat to zbytečně složitější.
c) cena/výkon není dána počtem stránek ani kvalitou papíru, ale kvalitou systému. Troufám si tvrdit, že tento systém je jednou z největších evolucí d20 systému směrem k jednodušímu a méně překážejícímu systému, který skvěle simuluje SW atmosféru. A troufám si tvrdit, že bych za něj dal těch stovek klidně i patnáct.
d) takže psí rodokmeny ti nic neříkají? Ne, nemyslel jsem tím stromovou strukturu, jaksám vidíš stromovu strukturu to v knize neutváří. Je to prostě nějaká hierarchie nebo skupina. Ano, talentová skupina by zřejmě bylo ideální označení. Díky, změním to v příští verzi.
e) hm... tak tydemolice by tam teda byly... ale myslel jsem, že třeba provádějí i extrakce osob nebo takové ty "záchranné operace", jako když třeba někdo obsadí velvyslanectví, ne?
Autorská citace #63
9.8.2007 14:32 - Dalcor
Mám pocit že jsi trochu nesoudný, ale to je jedno...
a) ano. Druhá úroveň je druhá úroveň a ta je ve hře jenom jedna. Chybí tam každé dvě úrovně. Takhle je to nejasné. Také jakse se nám úplně z jakéhokoliv definovaní vytratily ostatní skilly. Dalo se to napsat daleko přehlednějc a jednodušejc.
b) složitější je to teď. Pokud si budeš moc vybrat balík skillů umožní ti to lépe dělat postavu na míru. Tento způsob tvorba je omezený a dále složitější. Efekt class skilů na hru je minimální, eliminace class skillů by byla daleko pozitivnějším a jednoduším a také kreativnějším přístupem.
c) To je ale blbost alnagu. Mě zajímá výsledná kvalita produktu. Takže ty by jsi zaplatil 900 i kdyby to bylo na toaleťáku a zítra by se vazba rozpadla, protože platíš přeci systém? Nemyslím si že by 4E WOD nebyla PŘEVRATNOU UDÁLOSTÍ v dějinách WOD směrem k jednodušímu a méně překážejícímu systému, který skvěle simuluje SW (pardon WOD) atmosféru. Srovnám li cenu/výkon Vlkdolaků, Upírů, Scionu vůči SW tak nevidím důvod za co platím ty 200 Kč navíc. Zvlášť u vydavatelské firmy velikosti WOTC. Já v tom vidím marketingovej záměr se co nejvíce napakovat za co nejmenší náklady. Pokud je ta hra tak skvělá tak k tomu měla dostat i odpovídající formát. Třeba druhá polovina knížky je vyloženě odfláknutá ve snaze pravděpodobně stihnout vydání do uzávěrky. Mám takový blbý pocit že v SW RE jsem dostal daleko více inforamcí v hezčím designu za stejnou cenu. Cena poměr výkon je prsotě strašná. A schovávat se za to že je to EVOLUČNÍ krok je tak trochu zpátečnické. DnD 3E bylo také evoluční krok, stálo 899 ale tam nemám vůbec pocit že bych ta jedna příručka v této ceně za tu cenu enstála. Tady jo. A to sjem prosím fantada SW a systém se mi hodně líbí.
d)no dobře tak živé bytosti. Ale STROM k označení TREE se užívá v češtině ve vžech významech slova TREE v angličtině
e)ono mě to zklamalo z toho důvodu že moje postava je elitní voják - commandos. Kdybych měl pospat co všechno elitní jendotky dělají tak je to na dlouho. Ale ta analýza bojiště je pochopitelná, ale (já to včera jen prolétl) nci zásadního nedělá, krytí a ochrana spolubojovníka to dělj všichni vojáci. Mě chybí to co dělá commandos commandem - tedy přepady, infiltrace, znalost a využití zbraňových systémů... Samozřejmě nic mi nebrání si to vyrobit. Stejně půjdu do rpestižky ELITE soldier ;)
Aby jsme si rozuměli mě se ten systém líbí a hodně. Ale nemůžu ho obdivovat jako ty :) Má své chyby. Každpádně se těším až ho začneme opravdu hodně využívat abych se mohl vyjádřit i k tomu jak funguje.
Autorská citace #64
9.8.2007 14:33 - Dalcor
Autorská citace #65
9.8.2007 15:03 - Alnag
Já jsem pořád nesoudný, to je u mně normální...
a) Prosím napiš mi o které větě se bavíme, strana a odstavec. Takhle bloudím knihou a nechápu.
Jinak problém s tím "každé dvě hrdinské úrovně" nevidím. Jak se to počítá je napsáno na straně 15 (Select skills), kde se píše "the skill check modifier for trained skills is one-half your heroic level (rounded down).
Dále na straně 57 je to dokonce napsáno tučně: 1d20 + one-half your character level + key ability modifier + miscellaneous modifier.
Jinými slovy, je to tam zcela jasně napsáno dvakrát. Co je za problém?
b) To je otázka. Každopádně oproti dosavadní podobě d20 systému je to krok vpřed. To, že ty bys chtěl udělat ten krok ještě delší je zase jiná věc. Otázka je, jak bys třeba udělal dovednost Use the Force nesnadno dosažitelnou, event. jestli by pak mělo smysl mít ještě třeba povolání a tak.
c) Ne, skutečně na toaleťáku bych to nechtěl. Ale vazba se nerozpadá, papír je sice jemnější než by se mi líbilo, ale i přesto ucházející. Sazba i grafika je slušná. Další změny v kvalitě provedení by jistě byly vítané, ale od určitého momentu nejsou klíčové.
Argument vedený do extrému nelze přijmout, protože vliv subjektivního prožitku potřeby neroste lineárně. Vysvětlím ti to na jednoduchém příkladu. Jsi na poušti a už tři dny jsi neměl vodu. Kolik zaplatíš za první skleničku? Hodně. A ani se nebudeš dívat na to, jak je kalná a co v ní plave. Jak se budeš tvářit na desátou takovou skleničku? A stou? Prostě diskuse o provedení má smysl jen do určitého momentu. Do chvíle, než se to začne tisknout na toaleťák a rozpadat se vazba. Dál už jsou to jen podružnosti, asi jako ta stá sklenička vody...
Samozřejmě, že cílem je, se co nejvíc napakovat. Myslíš si snad, že WW ten cíl nemá? Nevím, čím je dán rozdíl v ceně mezi produkty WW a WotC, ale obecně knihy zdražují, protože zdražuje papír a cena tisku a americké ještě o trochu víc, protože americká ekonomika je pořádně v p... ale to bych nerad řešil. Prostě já vím, že mi ta hra přinese třeba stovku hodin radosti v již naplánované. 900 Kč / 100 = 9 Kč za hodinu. V kině bych zaplatil víc a pravděpodobně bych se tak nebavil. To je cena, kterou jsem ochoten za hodinu své zábavy zaplatit. Dál to neřeším. Necítím se být okraden.
d) nikoliv nutně anglické slovo tree může znamenat Kristův kříž, šibenici, onen rodokmen, stromový diagram, rozporku (vah vozu) nebo obuvnické kopyto. A kdybych chtěl být fakt sarkastický, řekl bych, že you are barking up the wrong tree, protože už jsem řekl, že to změním na slovo skupina.
e) postava na první úrovni je spíš elitní vojín :-) a přesně prestižní povolání elite trooper jsem se ti chystal doporučit. IMO commando bys nasimuloval jako kombinaci scouta a soldiera event. scoundrela a soldiera, ale zase tak těmhle vojenským věcem nerozumím.
Ten systém má chyby, jen si myslím, že jsou jiné, než to co jsi jmenoval :o))
Autorská citace #66
9.8.2007 15:12 - Sosáček
pockat, Jediove nemaji stealth?
bozinku, jak to ten obi wan na ty hvezde smrti udelal?
Autorská citace #67
9.8.2007 15:16 - Alnag
Hrngz: Použil přece schopnost Force Haze (viz talent tree Jedi Sentinel). ;-) Nebo ji použil netrénovanou. Easy, další dotazy?
Autorská citace #68
9.8.2007 15:48 - Dalcor
a) o te tebou zminovane vete v tom samem odstavci. jelikoz pravidla v praci nemam nemuzu slouzit ;)
Prave to uze ta veta je ze na druhe urovni se zvedne trained skills. Mimochodem. Zatimco cela kapitola mluvi o skillech, pak obe defincie hodu na overeni skillu o zádněm skillu už nemluví. proč tedy musím skilly počítat? Buďto tedy měli naspat že pro ověření dovednsoti je třeba tohle, s tíém že trénované jsou +5. A ne o dostavec dál říkat že skily se zvyšují o jedna na druhé úrovni a podobně. Kdyby od zacatku bylo receno ze: 1d20 + Total Skill Modifier bylo by jasne. Takhle mluvi chvilku o koze a pak o voze. A delaj v tom bordel. Stacili by na to dve vety. Overeni dovednosti se provadi hodem 1d20+Total Skill Modifier Total skill modifier = 1/2 HERO LEVELS rounded down+ relevant ability modifier + other modifiers + Trained skill modifier if any. jendodusi prehlednejsi. Vzhledem k tomu ze sjem zvyklej pocitat Class a Cross Class mi rpave veta Class rank advancement is +1 on 2nd level udelala bordel, nebo jak zni. Muj subjektivni nazor je ze to je: dala se to cast napsat jednodusejc rozumej prehlednejsc. Lze se hadat do nekonecna.
b)skill Use the force ma prerequisitu Force Sensitive. Takze nevidim vahu tveho argumentu.
c)tvoje vec. Muj subjektivni nazor je ze to je za hodne penez malo muziky. Lze se hadat do nekonecna. Ja se take necitim okraden, ale za sve penize chci produkt který tomu odpovida. Prvni sklenicka po putovani po pousti ma cenu nevycislitelnou. Je to cena lidskeho zivota. Spatny primer.
d) okej tak nema vsechny, ale skupina je snad jeste horsi, protoze skupina ema stromovou strukturu oproti talentovemu stromu.
e) Drohan je Level 4 Soldier L1 Jedi
Mimcohodem povšiml jsi si že jsem kritizoval jedinou chybu systému a to prosím užití CLASS SKILLŮ které shledávám zbytečnými. Zbytek je osobní názor na redakční práci, cenu a překlad? Jelikož nedošlo k skoumání do hloubky (pravidla jsem držel v ruce nějakejch 40 minut cestou z Divoké šárky na Opatov) tak se nepouštím do kritizování systému. To si nechám na jindy ;)
Alnagu prosím jak se dokážou Jedi schovat pred Yuzhan Vongy, droidy, nebo před Talonem Karrde? Nemůžu si pomoci ale Jedi je určitý druh vojsk OSN a potřebuje cvičit i okamžiky kdy se nemůže soustředit na sílu :-))
Autorská citace #69
9.8.2007 16:22 - Alnag
a) omlouvám se, dneska mi to nemyslí a stále natvrdle nechápu v čem je problém...
na str. 57 je rozepsaná obecný postup pro výpočet pro hodu na dovednost včetně všech oprav: 1d20 + one-half your character level + key ability modifier + miscellaneous modifier.
na straně 58: When your character makes a skill check, roll 1d20 and add one half your character level + atd. (následuje příklad).
abys nebyl na pochybách, že se zvyšují jak trénované tak netrénované dovednosti upřesňují v následujícím odstavci též na straně 58: Since a character's skill modifiers are based on character level, they automaticallz increase as the character gains levels. When a character reaches 2nd level, all of his skill modifiers - in both trained and untrained skills - increase by 1. A character's skill modifiers can also be increased by other means.
Výskyt slovního spojení "Class rank advancement" jsem tam nikde nenašel, ale až budeš doma podívej se prosím do pravidel, je možné, že mluvíš o jiné stránce. Nevím.
b) Váha mého argumentu jest tato. Všechny dovednosti mají prerekvizity. Buď je jí povolání nebo jako v případě Use the Force feat. Když chceš zrušit prereqkviztu povolání (každý si vybere co chce) musíš se nějak postavit k tomu, že vlastně vytvořít stav dvou typů dovedností. Dovednosti s prerekvizitou a dovednosti bez ní.
c) To není příměr... to je povídání o subjektivitě vnímání... platí to poměrně univerzálně. Podobně jako s tím toaleťákem. A ostatně je to i relativní. Kdybys měl k dispozici oDnD a tohle, tak by sis říkal, jak úžasně boží je to papír... mno což. Relativita.
d) Ach jo. Že já se na ten překlad nevykašlu. Pořád nějakej nevděk. Nejdřív poslouchám o chybách, teď zas tohle. Za dobrotu na žebrotu.
e) ok, tak ještě pár úrovní...
f) a pro ty okamžiky použijí Stealth netrénovaně. Zatím jsem si nevšiml, že by bylo běžné pro Jedie (nebo vojáky OSN) se někde schovávat. Pro případ potřeby může použít Force point aby si zvýšil hod. Jestliže chceš hrát nějakého Jedie specializujícího se na schovávání, můžeš si ho udělat multiclass se scoundrelem, na tom není nic špatného.
Připomínám, že když se za něčím schováváš dostává protivník -5 na Perception a když se schováváš za něčím zcela, dostává postih -10. Pokud je tedy Jedi na trochu vyšší úrovni a stojí proti nějaké bandě nehrdinských charakterů (standardní situace) má náskok pár bodů hrdinské úrovně + bonus za kryt + event. užití bodu Síly (nesouvisí se soustředěním na Sílu) a IMO jsi ve výhodě i když nemáš plížení zrovna trénované. (Samozřejmě trénovné s focusem je lepší, ale to už jsou spíš takoví snipeři atd.)
Autorská citace #70
9.8.2007 16:37 - Sosáček
to je zajimava myslenka. uplne zrusit vazbu dovednosti na povolani. Jakoze muzu byt noble co se umi plizit, nebo nebo v jinejch pripadech, kdy by postava mela byt noble 1 / soldier 1 / scoundrel 1 / scout 1 / jedi 1, hehehe.
Autorská citace #71
9.8.2007 17:03 - Alnag
Hrngz: Takhle to funguje třeba v Call of Cthulhu d20. Jenže tam je to dáno tím, že je to de facto bez povolání. (Resp. máš volbu mezi obrannou a útočnou progresí) a pak si vybereš z x balíčků dovedností jestli jsi třeba profesor nebo nebo tajný agent.
Jinak pokud chceš mít všechny skilly jako class stačí si vzít jen Scoundrel 1 / Scout 1 / Soldier 1 a Force Sensitivity Feat.
Obdobně Noble 1 / Scout 1 / Scoundrel 1 a Force Sensitivity Feat ti dá všechny skilly jako class.
Pokud oželíš Akrobacii a Use the Force, tak si na všechny ostatní skilly stačí vzít Noble 1 / Scout 1. Takže... není to tak hrozné jak se zdá. ;-)
Když oželíš Treat Injury a Use the Force, tak na všechno ostatní stačí kombinace Scoundrel 1 / Scout 1.
Když oželíš Stealth, Survival a Swim, stačí na všechno ostatní Jedi 1 / Noble 1.
Autorská citace #72
9.8.2007 23:09 - Rytíř
Přiznám se, že mě to trained/netreinyd, class/neklas v SW taky lehce mátlo.. nakonec sem si řek, že kdybych to potřeboval, tak bych to asi dohromady dal a nijak to neřešil. Takže si taky spíš myslím, že to mohlo bejt napsaný či přímo vymyšlený ještě krapítek líp.. ;)
To jaký dovednosti jsou komu přístupný je taky otázka. Záleží jednak, jaký vlastně dovednosti jsou, co všechno je dovednost; a pak taky samo na světě kde se hraje. Když budete hrát v zemi, kde je kastovní systém, budou mít povolání a výčet dovedností dokonalý smysl. Smysl mají i v ranně středověké nebo dřívější době v Evropě nebo i jinde. Ale v současnosti nebo budoucnosti.. o nevím, taky mi to připadá trochu divný :) Na druhou stranu - nebyly Jediové vychovávaný odmala na svůj úkol a poslání? U nich bych rozhodně pevně danej výběr nechal.
Taky je pravda, že to souvisí obecně s povoláním. My hrajeme na ty tři hodně obecný, takže jsme prostě nějakej výčet dovedností zrušili. Dál hrajeme na body, aby si moh pohrát ten, kdo na to má náladu. Ale většinou prostě vyberem libovolné dovednosti typické pro danou postavu, těm dáme maximum a je to. Velmi rychle, elegantní a fční ;)
Ad překlad - tak se Alnagu hned nečerti.. nikdo ho nehaní! Naopak, chceme, aby byl co nejlepší. Neumím si představit jiný důvod, proč by do něj jinak Dalcor ryl ;) Žejo, chlape?
Jinak talentová skupina mi přijde lepší než rodokmen, to rozhodně. Ale taky jsem moc nepochopil, proč že se bráníš tomu stromu?
Autorská citace #73
9.8.2007 23:48 - Alnag
Protože strom je naprosto otrocký překlad. Jakou to má spojitost se stromem? Nikde mi ho to neasociuje?!
Autorská citace #74
10.8.2007 09:55 - Sosáček
Alnag: vzdyt to ma podobu stromu :) I ten rodokmen je technicky strom.
Rytir: jasne. jediove byli vychovavani ke svemu udealu, ale to nemusi nutne znamenat ze jsou vsichni stejni. nekteri se vyznaji v historii, nekteri se vyznaji v politice, nekteri umi byt nenapadni ... kazdeho si Sila vybrala z jineho duvodu.
Autorská citace #75
10.8.2007 09:59 - Dalcor
Jenže ten otrocký překlad je správný překlad.
Autorská citace #76
10.8.2007 10:00 - Alnag
Hrngz píše:
...nekteri se vyznaji v historii, nekteri se vyznaji v politice, nekteri umi byt nenapadni...
A proto mají na výběr talenty z různých talentových skupin.
Autorská citace #77
10.8.2007 10:02 - Dalcor
Stromová strukturaTalentové stromy neřeší dovednosti - pokud se nepletu.
Autorská citace #78
10.8.2007 10:11 - Alnag
Takže to navrhujete překládat jako talentová stromová struktura? Nebo co? Taky se tomu dá říkat talentová hierarchie, to je alespoň jen jedno slovo.
Talenty samozřejmě dovednosti řeší.
  • Force Persuasion (UTF místo Persuasion)
  • Force Haze (de facto náhrada Stealth)
  • Force Perception (UTF místo Perception)
  • Force Pilot (UTF místo Pilot)
  • Foresight (reroll Initiative a lepší)
Autorská citace #79
10.8.2007 10:14 - Sosáček
Ten haze funguje jen na par kol, nebo si to s necim pletu?
Nicmene dobra poznamka Alnagu, na tohle jsem uplne zapomel :)
Jediove muzou umet super veci, ale stanou se tak zavislymi na Sile, coz je jejich slabost, pred kterou nas Kreia varovala, hihi. (teda, nemyslim ze to je umysl, protoze tohle neni uplne kanon, ale je to super :) )
Autorská citace #80
10.8.2007 10:30 - Dalcor
Strom talentů nebo Talenotvý strom.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085644006729126 secREMOTE_IP: 18.191.13.255