Produkty

Alnag
29.6.2007 11:20
- Elegantnější RPG pro civilizovanější časy -

Trvalo to třicet let od chvíle, kdy se Star Wars poprvé objevily v televizi a šest edic papírového RPG, než se herní zážitek přiblížil filmovému prožitku.
Autorská citace #1
29.6.2007 11:20 - Joe
Podľa mňa určite vydajú nejakú príručku vaty - história, reálie, postavy, zápletky a podobne. Boli by to priam sebevrahovia, keby to nespravili. Veď sa na tom dá patrične zaryžovať ;)

Pekný článok, mal by si naň nadviazať možno podrobnejším prehľadom mechaník a odlišností od d20 (čo mi zatiaľ samozrejme pomôže menej, keďže som d20 ešte neštudoval, ale ostatným asi hej).
Autorská citace #2
29.6.2007 13:31 - Dalcor
Dneska jsi asi pospíchal co Alnagu - většinou píšeš jinak ;) Ale hezké a mě nezbývá než doufat že to brácha koupí ;)
Autorská citace #3
29.6.2007 13:42 - Jiron
Chci!!!! chci!!! chci!!! Kde je nějakej turista kterýmu bych moh přiložit k hlavě pistoli a ukrást mu prachy na SW?! Nebo ho rovnou dovedu do rytíře a nechám si je koupit darem (pod pistolí)!!! Jůůůůůů!!!
Já je chci! ! ! ! !
ehm... omlouvám se, nechal jsem se unést.
Autorská citace #4
29.6.2007 13:59 - Sosáček
"Ale to je v pořádku, Hvězdné války jsou o bojích."
to nemyslis vazne, ze ne?
Autorská citace #5
29.6.2007 14:03 - Dalcor
A není snad - se podívej kolik ve filmu i knihách vyplňují boje prostoru
Autorská citace #6
29.6.2007 14:37 - Alnag
To myslím velmi vážně... je to hodně o bojích.
Epizoda I:
  • Rozstřílení plavidla Jediů
  • Droidi vs. Jediové na palubě
  • Droidi vs. Jediové na Naboo
  • Jediové zachraňují Amidalu (tj. opět vs. droidi)
  • Prchající královská jachta vs. blokáda Federace
  • Darth Maul vs. Qui-Gon Jinn (poprvé)
  • bitka v hangáru
  • stíhačky Naboo proti blokádě
  • Gunganská armáda vs. droidí armáda
  • Darth Maul vs. Jediové
  • Padmé a spol. vs. droidi v paláci
To je víc bojů než v leckterém válečném filmu. A ne nadarmo se to jmenuje hvězdné VÁLKY!
Dalcor... no ani jsem tak nepospíchal, jak jsem nechtěl po sté a první psát to, co je už napsáno v tom preview.
Autorská citace #7
29.6.2007 14:46 - Bajo
No jsem zvedav, jak to bude vypadat. Mam v planu se na Gameconu aspon mrknout, doufam ze to nejak casove zvladnu.
Autorská citace #8
29.6.2007 14:58 - Alnag
První kouknutí je zdarma, ale bacha... je to hrozně návykové. ;-)
Autorská citace #9
29.6.2007 15:06 - Sosáček
No, radeji vidim SW trochu jako WoD, cekam, ze postavy budou resit problemy typu co jsou zac, jaka je jejich uloha v tomhle svete, jak daleko jsou schopny jeste zajit aby zustaly samy sebou ... nez jako "DnD in Spaaaaace!"
Myslis, ze je na takove ucely tahle hra vhodna? Nejsem si jisty, jestli jsem to cetl dost podrobne, ale resi se tam nejak, na ktere strane temnoty postava stoji?
Autorská citace #10
29.6.2007 15:17 - andtom
hrngz: Dle mého nic nebrání řešit takové problémy. Pokud tedy hráč není odkázán na to, že to musí mít někde napsáno, protože sám by na to nepřišel, že by je mohl řešit.
Edit: Jak píšeš "čekám, že postavy budou řešit problémy" -> nečekej a řeš je.
Autorská citace #11
29.6.2007 15:19 - Alnag
hrngz Pokud bys chtěl hrát SW jako WoD, tak je to samozřejmě v pořádku a protože nevěřím v ultimátní moc systému nad hráčskou touhou tak si myslím, že když chceš, poradíš si.
Nicméně považuji za nutné zdůraznit, že klasické SW takové nejsou. Není v nich World of Darkness ani co by se za nehet vešlo. Star Wars jsou možná víc "D&D" než samotné D&D. Hodní jsou hodní, zlí jsou zlí. Star Wars je čistý odvar Campbellovského monotýmu, Lucas se s tím ani netají, naopak se k tomu hrdě hlásí. A pro takovou hru - mýtickou, pohádkovou, o hrdinově strastliplné pouti - je to připravené dobře.
Pokud chceš do hry vložit jiné obsah - strach, úzkost, pochyby, nejistotu, hrůzu, děs, sahání na dno svých sil, introspekci, poznávání vlastní bestiality atd. je to možné (ostatně je to možné i v D&D, když se chce), ale je potřeba vědět, že tam vkládáš něco, co tam prapůvodně není a vykomunikovat to i s hráči. Proto je lepší neříkat jdeme teď hrát SW, když ve skutečnosti chceš hrát "WoD in Space".
Co se Temné strany týče... mechanika je na to velmi prostá... jseš buď čistý (0 bodů temné strany), nalomený (1-X bodů temné strany, kde X = Wisdom), nebo už na temné straně (tj. přesáhnul jsi X). Samozřejmě body temné strany se udělují za takové různé zrůdnosti a užívání schopností Síly z temné strany... potíž vidím v tom, že stejně jako ve WoD je potřeba dosáhnout tohohle ladění zejména patřičně mířeným fluffem (v čemž je WoD dobré, ale tady z pochopitelných výše uvedených důvodů by to stálo a padalo na GMovi).
Takže asi tak.
Autorská citace #12
29.6.2007 15:37 - Sosáček
andtom: jasně, šlo mi o to, jeslti na to tvůrci nějak mysleli, nebo je to udělej-si-sám. Čekat musím, když tu hru nemám :)
Alnag: díky za vyčerpávající popis. Máš samozřejmě pravdu v tom, že v původních filmech se nic takového neobjevuje. Jsem už příliš zhýčkaný všemi těmi KOTORy 2 a KOTOR komixy, kde se taková témata objevují.
Autorská citace #13
29.6.2007 16:08 - Dalcor
Jistě jsi si všiml že KOTOR běří na d20 systému, že?
K věci. Tohle je tento týden už po druhé co slyším d20/DnD je systém pro boj. To není systém pro sociální hru. To je blbost. Na systému totiž skoro vůbec nezáleží. TO jsou prostě klapky na očícha naučené papouškované informace které tak rádi používají rádoby experti.
Autorská citace #14
29.6.2007 16:18 - Bajo
2 Dalcor: :(, jsem radoby expert, ted to vim
Autorská citace #15
29.6.2007 16:31 - Jiron
Dalcor: Ano na systému skoro nezáleží ale je lepší mít systém, který podporuje to co chceš hrát než si dotvářet sám.
Kotor je zapletený a velmi pěkně. Každopádně to nic nemění na tom, že si myslím, že to nejlepší co kdy ve Star Wars bylo je epizoda VI. která je velmi válečná. Kloním se na obě strany a moje představa hry by byla asi taková kampaň ve které by se postavy snažili dosáhnout společného cíle, šlechetného a ušlechtilého (nebo naopak temného a děsivého) a čas od času u toho vyřešit nějakou tu osobní záležitost. Dělat pořád něco neskutečně komplikovaného a zapleteného jako je právě Kotor tak bych toho měl po určitém čase docela dost. Ať už jako hráč tak jako vypravěč.
Autorská citace #16
29.6.2007 16:54 - Alnag
Nerad bych tady zabředl do dalšího opakování telenovely "úžasné nové rebelské hry" vs. "zlé impérium d20/DnD", protože už jsem ji viděl v premiérovém vydání i v několikero reprízách (nicméně přidám se nebude-li zbytí). D20 systém je oblíbený systém všeljakého hanění, což paradoxně dokazuje jak moc je úspěšný a jak moc to leží mnoha lidem v žaludku.
Do d20 se dají zakomponovat sociální mechaniky (a existují k němu sociální mechaniky) v mnoha úrovním komplexnosti, stačí si jen vybrat podle chuťi a gusta.
To je ale podle mně to hlavní i obecně, tedy přizpůsobit hru tomu, jakou ji chtějí mít hráči a ne s klapkami na očích upnout na to, jak to ten autor asi myslel. Samozřejmě, když to náhodou myslel přesně tak, jak vy to chcete všichni hrát, je to plus. Výhoda d20 systému je, že když to tak náhodou někdo nemyslel v té vaší variantě, myslel na to někdo, někde jinde a vzhledem k poměrně dost dobré kompatibilitě lze vzít pravidla honičky ze Spycraftu a přidat si je do SW dřív, než by člověk řekl švec.
No a co se týče hráčů... zrovna u těch SW si myslím, že je docela naděje na to navnadit i někoho, kdo RPG normálně nehraje, což je pro hru vždycky plus. U D&D můžete snadno komunikovat, že jde o hru jako Pán Prstenů, u Star Wars naznačí i sám název. A to je hlavní deviza. Jasné, čitelné poselství o čem to bude a co to slibuje. Bez hráčů se prostě hrát nedá a o to obvykle běží v první řadě.
Tím, že se vyhnete potřebě vysvětlovat setting, jste snížili na minimum investici, kterou jinak musíte udělat, že hráči mohou hrát, okamžitě můžete nasadit hru a dobrat se zábavy dřív než vám nováček nudou odpadne. Prostě ideální.
Anekdota závěrem: Jednomu hráči jsem půjčil na hraní KOTORy a teď už se nemůže dočkat, až začnme hrát, ba mi i říkal, že by přivedl další zájemce, kteří by to RPG docela vyzkoušeli. Kolikrát se vám tohle stane?
Uff. To jsem provedl několik myšlenkových skoků... mno nic.
Autorská citace #17
29.6.2007 17:10 - Dalcor
Qualdezar - no nenapadlo mě že ty takovouhle blbost taky papouškuješ. ;)
Pochopím dkyž někdo řekne že d20 nehraje protže to je CnL, ale říct že je to systém jen na heroickou bojovou simulaci je vážně hovadina... která mě vždy rozhodí. Takže se omlouvám ALnagovi za tuhle reakci a budu do budoucna mlčet ;)
Pamatuj na Engel ;)
Autorská citace #18
29.6.2007 17:12 - Bajo
Ja treba osobne proti D20/DnD nemam nic, tedy neco malo ano, ale to mam asi proti kazde hre :). To co pise Alnag je myslim svym zpusobem pravda. Jen bych dodal, ze v komunite RPG je nejhorsi nizka hladina tolerance, tak se s tim snazme neco delat, nedelejme opak.
Jen jednu vec bych rad zminil, na zaklade toho co Alnag napsal. Ne vzdy kdyz nekdo nasleduje to, co napsal autor, to dela kvuli nejakym klapkam na ocich, ale treba kvuli tomu, ze si to chce vyzkoust zahrat tak, jak to autor myslel.
Btw. pokud budete mit nekdo otestovane nove SW jeste pred Gameconem, dejte urite vedet.
Jiank je trochu paradoxni, ze ac jsem fandou hororou a WoD a hvezdne valky jsem sice videl, ale skalni fanda nejsem, me SW SAGA zajima vice nez MC's WoD (a pak ze na systemu nezalezi a ze je setting dulezitejsi - tim jen ukazuji, ze to proste muze byt individualni, tyhle meritka).
Autorská citace #19
29.6.2007 17:21 - Alnag
Dalcor: Navíc ne každý d20 systém je CnL... Call of Cthulhu d20 nebo Perfect 20 nemají classy... a byť neznám žádnou d20 hru vyloženě bez úrovní (i když Mutants & Masterminds mají poněkud netradiční pojetí úrovní) tak si umím představit, že by taková vznikla. (Zvlášť že teď přišla do módy na rpg.net variance d20 známá jako "E6 systém", tedy do 6 úrovně, normálně a pak za XP už jenom featy a tak podobně. Není důvod to nezatnou rovnou na první a potom...)
Autorská citace #20
29.6.2007 17:25 - Jiron
Já mám dojem, že tahle diskuse dost zklouzává k dost široké problematice. Nedostatek tolerance mezi hráči RPG je evidentní a mě se poslední dobou zdá, že Dalcor je přesvědčen, že by každý na světě měl hrát jen D20 v některé z jijích variant :-)
Každopádně abych se vrátil zpátky. Myslím, že otázka zní velmi snadno a dá se na ní odpovědět ano nebo ne: Má SW Saga mechaniky podporující vnitřní boj, strunu lidskosti a vnitřní rozpor mezi světlem a temnotou?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10321998596191 secREMOTE_IP: 184.72.135.210