Pravidla

ShadoWWW
22.8.2019 14:30
Autorská citace #41
12.9.2019 18:25 - wlkeR
On celý drak není ani na jeden run. Spíš je to dělaný tak, že když družina wajpne, může nastoupit znovu, ale dostat úplně jiný questy. Drak má rozhodně větší replay value než Důl, ale je to holt na úkor příběhu.
Autorská citace #42
12.9.2019 20:19 - ShadoWWW
Na netu psali ještě o jednom. Ztracený důl už je dnes profláklý. Existuje hafo streamů, kde ho hrají, a když se sejdou nováčci, aby si zahráli, je velká šance, že někdo z nich už stream s tímto dobrodružstvím viděl a zná spoilery. Nebo když se sejde skupina nenováčků a chce si zahrát Ztracený důl, je velká šance, že už ho někdo z nich hrál.

DzLŠ dává možnost, že si hráči zahrají jedno nebo druhé určené pro nováčky, i když už jedno z toho někdo viděl nebo hrál.
Autorská citace #43
12.9.2019 21:28 - Kushadru
hrajete už někdo ??

máme v plánu začít hrát příští týden tak jsem zvědav akorát kluci chtějí jiné povolání než jsou v krabici a mám trošku obavy že s aktuální sestavou co chtějí hrát tak drak půjde dolu za 2 max 3 kola (hraničář-lovec barbar-berseker paladín-přísaha pomsty ) paladin lvl 6 - drakomlat + druhá zbraň a smite dokáže neskutečný dmg (možný dmg v jednom kole 3k8+6 + 8k8 + 6k6 = 23 - 130dmg jestli dobře počítám ) nedej bože když kritne
... nevím jestli paladin bude mít dvě zbraně ale počítám s tím že je to napadne

myslíte že je lepší hrát s povolaní co jsou v krabici ? aby nedošlo k výše uvedenému příkladu paladin přísahy má výhodu na zásah když zapne božskou přízeň takže šance že se to stane tam celkem je + ještě posilovací kouzla
Autorská citace #44
12.9.2019 21:54 - Log 1=0
Kushadru píše:
možný dmg v jednom kole 3k8+6 + 8k8 + 6k6 = 23 - 130dmg jestli dobře počítám

Mohl bys to rozepsat?
Je to divné, docela.
Jinak rozdíly v síle jednotlivých povolání nejsou nějak extra velké, takže je v celku jedno, co si hráči vezmou.
Autorská citace #45
12.9.2019 22:51 - Kushadru
Log 1=0:
jasný není problém
pro začátek základní info ať víme kde ty čísla beru
Paladin lvl 6 - dva útoky za kolo , oprava síly +2 , pozice kouzel - 4x level 1, 2x level 2
v pravé ruce drakomlat magicky dlouhý meč 1k8+1 + 3k6 do draku, levá ruka dlouhy meč 1k8 dále boží uder(smite) 2k8 za pozici 1 úrovně 3k8 za pozici 2 úrovně .. takže
první útok - drakomlat 1k8 + 3 + 3k6 + 3k8 (smite z 2 pozice kouzel)
druhý útok - drakomlat 1k8 + 3 + 3k6 + 3k8 (smite z 2 pozice kouzel)
bonus akce - dlouhy meč 1k8 + 2k8 (smite z 1 pozice kouzel)
celkem - 11k8 + 6k6 + 6
a ještě jen tak bokem pokud se drak rozhodne přeletnout jinam např kvuli lepši pozici na dech aby trefil více členu tak opět paladin muže udělat příležitostný útok drakomaltem za dalších 1k8 + 3 + 3k6 + 2k8 ( smite z 1 pozice kouuzel ) a ještě mu zůstanou 2 pozice 1 první úrovně

takže čistě teoreticky drak může padnou do dvou kol pokud to trefí a jako paladin přísahy pomsty si může na minutu nahodit vyhody na útok proti tvorovi na kterého utočí + ještě má možnost hunter marky což máš dalších 1k6 ke každému útoku

ano všechny postavy jsou víceméně vyvážené i paladin je balanc jen prostě dokáže udělat neskutečný dmg v krátkém čase ale spálí si pozice a pak už nemůže nic takže v delších bojich ztrací pokud si spalí všechny pozice přes smite
Autorská citace #46
12.9.2019 22:55 - sirien
...dva dlouhé meče v dual-wielding. Bych hráči suše oznámil, že munchkin power play pokus dobrej, ale že s tímhle combem proti drakovi neprovede útok ani jeden, natož tři.
Autorská citace #47
12.9.2019 23:00 - Kushadru
sirien:
pardon moje chyba přehlédl jsem stále je ovšem možnost na 4 urovní vzít Mistr se dvěma zbraněmi a dlouhe meče muže mít dva
Autorská citace #48
12.9.2019 23:01 - Aegnor
Dlouhý meč není lehký, tedy nelze použít pro útok druhou zbraní.
Autorská citace #49
12.9.2019 23:03 - Kushadru
Aegnor:
ale Mistr se dvěma zbraněmi toto pravidlo ruší
" Můžeš použít boj se dvěma zbraněmi, i když jednoruční zbraně na blízko, které držíš, nejsou lehké. "
Autorská citace #50
12.9.2019 23:03 - Aegnor
A teda ano, sirien má pravdu, občas jsem už viděl někoho, jak se snaží mít dual-wield dvou mečů ... a jako fakt to vypadá spíš komicky než nebezpečně.

EDIT:
Kushadru píše:
ale Mistr se dvěma zbraněmi toto pravidlo ruší
" Můžeš použít boj se dvěma zbraněmi, i když jednoruční zbraně na blízko, které držíš, nejsou lehké. "

Napsal jsem to dřív, než jsi to sem napsal. Akorát jsem to odeslal pozdě.
Autorská citace #51
12.9.2019 23:18 - Kushadru
chápu že je více typů hráčů někdo prostě chce z postavy uplně dostat max a nic víc ji nezajímá někdo jede přímo podle toho jak je psáno atd někdo ne já sám se přímo pravidly neřídím když je to fakt mimo ta daná situace ale to tady řešit nechci to ani vyřešit nejde ten dmg nahoře je spíše teorie ( i když to bude o 3k8 méně stále je to obrovský dmg) a mě prostě jen zajímalo jestli není lepší toto hrát s povolaní co jsou v krabici z důvodu "vyváženosti" proto se ptám jeslti to už někdo rozehrál :) drakomlat odebrat z příběhu je blbost to udělat nechci
Autorská citace #52
12.9.2019 23:30 - Log 1=0
Jo, už to vidím.
Ehm, o tom, že paladin má odbornost Mistr se dvěma zbraněmi jsi se mohl zmínit. Ostatně je to docela divné, v té začátečnické verzi jsou odbornosti?
Jinak Bojovník (Šampion) na 6. levelu s Drakomlatem proti drakovi dá 5k8+12k6+15, tj. 32-127, takže rozdíl oproti paladinovi minimální.
Autorská citace #53
12.9.2019 23:34 - Kushadru
ano to se omlouvám že jsem tu odbornost nenapsal přehlédl jsem to ale jak říkám je to všechno čistě teorie

nejsou odbornosti a zároveň tam ani nejsou ty uvedená povolání které mají v plánu hrát a jelikož je to do úrovně 13 tak odbornosti bych určitě zavedl

na šampiona jsem se nedíval no koukal jsem jen na to co si vybrali jaký je tam možný dmg
Autorská citace #54
12.9.2019 23:38 - sirien
Já nemluvil o pravidlech, ale o představě věci. Dva dlouhé meče proti humanoidům nebo menším nepřátelům - ok, budiž, de to, historicky je dokonce doložené, že to i okrajově existovalo v západních i východních stylech, DnD je epic fantasy... Proč ne.

Nicméně meč je zbraň proti lidem. Výborná soubojová zbraň. Dobrá poboční bitevní zbraň. Její přednosti ale prostě nemají smysl proti nehumanoidům. Postav se jen praseti a najednou budeš mnohem radši za kopí nebo sekyru, palcát... Proti medvědovi to bude možná trochu lepší, ale pořád žádnej zázrak. Proti drakovi nedává moc smysl ani jeden meč, natož dva.

Je to těžší na popis, snáz se to ukazuje než popisuje, ale kvůli lidské fyziologii a dynamice atd (těžiště, momentum, podíl váhy proti síle v úderu, charakter meče a způsob kterým meč zraňuje...) nebudeš se dvěma meči schopný provést proti drakovi žádný smysluplný útok. Popravdě už s jedním to je trochu na hraně...

Z tohodle důvodu je popravdě už samotná představa magického meče proti drakům trochu stupidní. Asi jako snaha vyrobit protitankovou pistoli s protipancéřovou municí. Nic proti pistolím, super zbraně - ale ne proti tankům, z očividných důvodů. Dřívější autoři DnD to chápali - proto vznikly dragonlance chronicles - kopí je na draka logická volba a když budu vyrábět zbraň proti drakům, tak to nebude meč, ale kopí nebo tak něco - popř něco střelnýho, samozřejmě. Opět, z poměrně očividných důvodů.

Ono stačí když to přestaneš brát jako kombení kartiček v deskovce a představíš si, jak nějaký útok asi tak vypadá. Dva meče proti lidem - jasný, každej druhej film. Proti drakovi... System error.
Autorská citace #55
12.9.2019 23:39 - Aegnor
A tuším Mike Mearls i někde říkal, že matematika DnD bojů je taková, aby boj s odpovídajícím protivníkem (tzn. nebezpečnost stejná jako družina) vydržel cca 4 kola. Takže dává smysl, že když na draka naběhne paladin a vyplácá si všechny svoje zdroje, že ten drak o moc dlouho nevydrží. Takže bych se fakt nebál toho, že je to "moc silné" kombo.

Já si spíš nejsem jistej, jestli se ten paladin k drakovi dokáže dostat s tím, aby měl všechny svoje zdroje k dispozici. :-)
Autorská citace #56
12.9.2019 23:42 - Šaman
Trošku offtopic, který rozhodně nemá vyprovokovat flamewar, ale… tohle je přesně ten důvod, proč i 5e považuju v principu za oldschoolový systém. Vypilovaný, přebalený, ale stále v jádru oldschoolový.
A v takových systémech byl občas problém nastavit nebezpečnost nepřátel tak, aby byli zároveň hroziví, ale zároveň překonatelní.
Autorská citace #57
12.9.2019 23:42 - Log 1=0
Teď budu hnusný, ale přijde mi trochu zvláštní, používat nějaké omezení bez toho, aniž bych se podíval, čeho tím dosáhnu (v tomto případě evidentně celkem ničeho).
Tj. nehrál jsem to, ale pevně věřím, že DnD 5E ani Drak z Ledového štítu se nerozbijí, ani když povolíš všechny povolání.
Zjevně má jít toho draka zabít během dvou kol. Ony ty boje taky nemají být moc dlouhé, ten drak zase může během těch kol klidně zabít družinu.
Autorská citace #58
12.9.2019 23:44 - Kushadru
sirien:
ano z logického hlediska máš pravdu bohužel v realitě musíš najít partu hráčů která to tak taky vidí kdybych to tak bral jen já ze strany DM a v podstatě jim "zakazoval" nebo dával nějaké postihy brát meč na draka protože to není logické tak bohužel tím partu natolik otrávím že to nebudou chtít ani hrát
Autorská citace #59
12.9.2019 23:46 - sirien
Já se na to dobrodružství snad i podívám - pořád mi uniká, jak má proběhnout střet s drakem co neskončí jako TPKčko, natož takovej u kterýho se počítá s výhrou a navíc ještě během dvou nebo tří kol.

A jestli to fakt dává smysl tak pak nechápu jak se drakům daří vyhýbat se zápisu na listinu kriticky ohrožených druhů.
Autorská citace #60
12.9.2019 23:48 - Kushadru
Aegnor:
to stou nebezpečností jsem nevěděl dík za info :)

Log 1=0:
nechtěl jsem nic přímo zakazovat jen jsem nechtěl nějak rozbít hru teď když jste tu zmínili tu nebezpečnost tak už jsem doma a je to ok :) fakt jsem to nevěděl že je to takhle dělané

hold stále je se co učit
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29323101043701 secREMOTE_IP: 34.236.245.255