Pravidla

ShadoWWW
22.8.2019 14:30
Autorská citace #61
12.9.2019 23:49 - Aegnor
Šaman: ale zas ... tohle je připravený (má zbraň konkrétně na to, co jde zabít) hrdina, co vrhne všechnu svoji moc do prvního útoku. To je prostě situace, kdy je naprosto v pořádku, že ten drak padne docela rychle.
Autorská citace #62
12.9.2019 23:50 - Šaman
Ono ve chvíli, kdy se začnou zohledňovat Sirienovy námitky došlo vlastně nenápadně ke změně systému. Protože (jsem přesvědčený, že) v DnD se rozhodně počítá s tím, že do libovolného soupeře mohu jít s libovolnou zbraní, pokud není u toho soupeře zmíněna nějaká nezranitelnost, nebo snížená zranitelnost. A možná s přihlédnutím k tabulce oprav podle velikosti, jestli to ještě existuje. Případně kopí má myslím nějaké výhody prvního útoku v souvislosti s příležitostným útokem, či co. Rozhodně je to někde dopodrobna rozebrané. Omezit pak rozhodnutím GM že to nejde je vlastně brutální hack celého propracovaného systému.

Aegnor: Já nerozporuji že ho nelze zabít, jen že tyhle výpočtu už pár let nemusím dělat a mohu se víc soustředit na příběh, než na to co mi může daná družina zkombit. A tohle byla spíš úvaha na téma, že hodně lidí říká, jak je 5e blíží vyprávěcím systémům, ale kromě pár nástrojů pro rp jako background postavy tam to přibližování moc nevidím.
Což neznamená že je horší či lepší, záleží na vkusu družiny. Jako hráč jsem prvních deset let kombení miloval :)
Autorská citace #63
12.9.2019 23:52 - sirien
Kushadru: tak jak píšu, je to pořád epic fantasy. Meč na draka, ideálně se štítem, je tak nějak žánrový archetyp a nějak si to ještě představit de a asi by mě to (s patřičnými popisy) nechalo v klidu.

Dual-wielding dlouhejch mečů už je ale za mě trochu za hranou rule lawyering exploitu a díval bych se na to dost křivě.

Ale jako to si tu jen tak poznamenávám, je to moje preference a určitě to jako nikomu nenutim :)
Autorská citace #64
12.9.2019 23:54 - Aegnor
sirien: a předpokládám, že je to opravdu tahle specifická kombinace, co se ti úplně nelíbí, že? Třeba takovej barbar s palcátem a sekerou už žánrově sedět může.
Autorská citace #65
12.9.2019 23:58 - Log 1=0
Šaman píše:
proč i 5e považuju v principu za oldschoolový systém. Vypilovaný, přebalený, ale stále v jádru oldschoolový

Prosím, prosím, prosím, běž to napsat na RPG Fórum, moc prosím. Klidně ti za to koupím pivo.
Sirien:
Je to mladý drak, vlastně odrostlejší dráče, jestli je v družině elf, je dost možná starší než on. Zato postavy už mají být ostřílení dobrodruhové.
Autorská citace #66
13.9.2019 00:00 - Šaman
Log: Tuším za tím nějakou čertovinu, ale z nedávného pročtení celého vlákna "výpadek" jsem nabyl dojmu, že DnD fans má být spíš Kostka, ne (versus DrD2 na Fóru)?
Beztak, účet kvůli tomu zakládat nebudu. :)
Autorská citace #67
13.9.2019 00:08 - sirien
Šaman píše:
Ono ve chvíli, kdy se začnou zohledňovat Sirienovy námitky došlo vlastně nenápadně ke změně systému

Jen pokud hraješ system first.

Historicky se pravidla používala až v druhé řadě za logikou a žánrem. Tj pouze pokud hráči (DM) usoudili, že něco dává smysl v principu, tak se šlo k pravidlům aby se to vyhodnotilo. Pravidla tudíž nemusela být neprůstřelná, protože věci co nedávaly smysl mimo pravidla se k pravidlům vůbec nedostaly.

Rule lawyering "co není zakázáno v pravidlech můžu kombit" přišel až následně. Moderní hry se tomu brání explicitním návratem k původní logice (Fate Golden rule, Blades "cokoliv hráči chtějí mohou, ale v tom případě to v daném světě může kdokoliv", AW "when you do it...")

DnD 5e možná není tak explicitní, ale k téhle původní logice a "estetice" se docela dost vrací. Tzn IMO to tady žádná změna pravidel není - stejně jako v SR není žádné pravidlo které by Ti zakázalo střílet z raketometu jednou rukou. Jen Ti prostě každej příčetnej GM řekne, že a) ani omylem, b) neudržel si to, vybuchlo to, hoď si za kolik ses sám vyhodil do povětří
Autorská citace #68
13.9.2019 00:14 - Šaman
Sirien: Ale ta postava si kvůli tomu vzala(?) dovednost se dvěma zbraněmi, sehnala si dva drakobijecké meče a vlastně možná ten dmg ani nedělá samotná síla seku, ale nějaká magie těch mečů.

Rozhodně si myslím, že DnD (i, ale nejen v páté edici) kombení a ladění postavy podporuje a proto je všechno rozepsané poměrně dopodrobna. Pokud bych měl postavu založenou na dualech a najednou mi (zcela mimo pravidla) GM řekne, že dualy nemohu použít proti monstrům o dvě třídy větším, pak bych to bral jako velkou zradu a asi měnil skupinu. A dualy mají v DnD tradici (a jsou OP) už od 2e.

Jinak samozřejmě pokud může drak lítat (není to souboj v jeskyni) a není po lobotomii mozku, tak nechápu jak s ním vůbec lze bojovat. S jeho počtem životů když zjistí, že prohrává, tak prosté uletí. Nebo začne bojovat chytřeji, než nechat do sebe mlátit všemi dobrodruhy okolo něho.
Autorská citace #69
13.9.2019 00:35 - Kushadru
Šaman:
v tomhle máš pravdu že je to nefér boj že muže klidně jen lítat a čekat na dech a nebo se snažit chytit postavy a házet je z pevnosti dolů :) ale je tu i možnost že ho prostě sestřelí dolu (např mířít na křídla jestli jsi to pročítal tak postavy získají přístup k celkem solidnímu range kouzlu zadarmo které může používat každý není omezený povoláním ) to stejné když boj probíha na zemi můžou hráči se snažit trefit křídla a poškodit je aby jim neuletěl nebo může DM nastavit počet hp do kdy je drak schopen lítat ( upřímně drak co má 10hp už asi neodletí v takovém stavu) apod sky is the limit
Autorská citace #70
13.9.2019 00:36 - sirien
Šaman: když si vezmu feat na elementární magii ohně, naberu si mrtě ohnivejch kouzel a artefakt co ohnivou magii dál zesiluje a pak potkám nepřátele, co sou vůči ohnivé magii imunní, tak nám taky prostě smůlu. Budeš opouštět skupinu protože má sem tam někdo imunitu na ohnivou magii, kterou sis naboostil? Asi ne. Takže proč bys jí měl opouštět protože nějaká specka taky na pár nepřátel nefunguje jako na ostatní. Svoje dva meče určitě pořád suprově uplatníš na většinu ostatních protivníků. Stejně jako tu ohnivou magii.
Autorská citace #71
13.9.2019 00:47 - Šaman
Sirien: Pokud by se v pravidlech někde psalo o tom, že meče/dualy/cokoliv je neúčinné proti drakům/velkým monstrům/pancéřovaným protivníkům, pak neřeknu ani půl slova. (Třeba ohledně neúčinnosti ohnivé magie na ohnivé draky, nebo elementály, to napsáno je.)
Takhle mi to ale připadá, že sis to omezení vpodstatě vymyslel zpatra. S čímž počítá třeba Fate, že se hráči musí shodnout na tom, co je v jejich světě možné. V DnD (myslím) nemáš žádnou oporu pro to zakázat do draka jít nějakou zbraní. Je v dosahu? Mám akci? Tak co mi brání?

Mimochodem, třeba v tom Fate není problém přezbrojit na jinou náhodnou zbraň a vzít si třeba kopí z drakova pokladu a ve chvíli nejvyšší nouze mu ho vrazit do chřtánu, když se to hráčům bude líbit víc. V DnD na to kopí bude mít postava vystavěná na dualech docela postih. A na rozdíl od ohnivého kouzelníka na to nebude hráč ani postava připravení.

P.S. Vlastně s tím ten systém asi počítat může. Zmínil jsi meč a štít, že je to žánrová klasika. Proč raději nepotrestat týpka s dualy tím, že si drak foukne? Jestli to přežije, tak příště bude mít raději nabušený štít proti ledu, než druhou zbraň. (Mimochodem, jak jsem tak koukal na ty výpočty, tak ta druhá ruka nedělá tak velký rozdíl. Hlavní ruka má víc útoků a lepší čísla, takže ta druhá to jen navyšuje na možné maximum, ale i bez ní to bude dost.)
Autorská citace #72
13.9.2019 01:08 - sirien
Zacházíš s pravidly RPG jako s deskovkou. V důsledku taková logika končí u slavné Gamers scény s kradením kalhot a backstabovánim balistou, protože se přece nikde nepíše, že by se to nesmělo. A jako chceš mi tvrdit že nemůžu zesměšňovat lidi kradením jejich kalhot na veřejnosti, jen protože to nedává smysl? Proč sem si pak stavěl postavu specializovanou na nenápadnost a krádeže? Ukaž mi kde se to píše nebo odcházím hrát jinam.

Ne, sorry, pravidla RPG fakt nemůžou myslet na všechno a kdeco je ponecháno úvaze hráčů.

Můžu střílet nataženou kuší jednou rukou? Můžu šermovat na zábradlí? Lodě? V bouři? Můžu vést během souboje dialog? Hromada věcí je daná úvahou a stylem a žánrem a co Ti v jedný skupině nebo jen hře stejné skupiny projde Ti v jiné dá DM s omezením a v další Ti to někdo shodí ze stolu. Dual wielding dvou mečů proti drakovi se v tom nijak neliší.
Autorská citace #73
13.9.2019 01:14 - Šaman
Abychom se nedostali do nesmyslné debaty - s pravidly tak nezacházím a proto používám měkká pravidla.
Ale pravidla DnD, která mají zrovna soubojový systém, pohyb, akce, zranitelnosti propracovaná velmi podrobně, tak u nich myslím není moc prostoru jen tak zničehonic přidat drakům obecně nezranitelnost dvěma zbraněmi. Dokonce jsem přesvěčený o tom, že autoři s tím počítají. Narozdíl od kradení kalhot na sobě (což se dá vyřešit stanovením nehoditelné obtížnosti, ne?)
Autorská citace #74
13.9.2019 01:23 - sirien
Já mu nedávám nezranitelnost dvěma zbraněmi, já říkám že Tvoje postava na něj nedokáže dvěma meči zaútočit, protože to je konina. Jestli se Ti to nelíbí, sežeň si třeba dvě kopí.
Autorská citace #75
13.9.2019 01:41 - Šaman
Nehraju DnD 5e a nehraju s tebou, takže asi nemá cenu pokračovat v diskuzi o rozdílné interpretaci pravidel mezi námi. Jen musím říct, že mě to dost překvapilo, že je tvoje interpretace vůbec možná (bavím se o DnD 5e, nikoliv obecně).

Mimochodem DnD nehraju proto, že mi tam jako konina připadá hodně věcí, které jsou explicitně popsané v pravidlech, čímž definují svět, který si já moc neumím představit jako funkční. Proti spoustě těch věcí je mlátit draka třeba dvěma dýkami docela představitelná (i když neefektivní) věc.
Autorská citace #76
13.9.2019 08:10 - LokiB
sirien píše:
Proti drakovi nedává moc smysl ani jeden meč, natož dva.


Chudák Bajaja :)
Zrovna v českých (a třeba i ruských) pohádkách má boj mečem proti drakovi celkem tradici, takže tady moc s logikou "skutečného boje" u mnoha lidí neuspěješ.

Ve (nejen fantasy) hrách a filmech posledních dekád se často používaly "nesmyslné kombinace" ... dvě bitevní sekery, či třeba minigun držený a nošený v ruce. Lidem to přijde cool, tak to dávají do svých her. Ne realistických, ale nadnesených a stylových.
Autorská citace #77
13.9.2019 09:20 - Log 1=0
Šaman píše:
Rozhodně si myslím, že DnD (i, ale nejen v páté edici) kombení a ladění postavy podporuje a proto je všechno rozepsané poměrně dopodrobna.

Jo, to je pravda. Ale v nejmenším z toho neplyne, že je legitimní si munchkinovat nesmyslné buildy, nebo že tvůj celkem normální build ti umožňuje dělat nesmyslné akce. Resp. je to legitimní, když to nikomu nevadí, ale pak není co řešit.
Autorská citace #78
13.9.2019 09:45 - ShadoWWW
Kushadru píše:
máme v plánu začít hrát příští týden tak jsem zvědav akorát kluci chtějí jiné povolání než jsou v krabici a mám trošku obavy že s aktuální sestavou co chtějí hrát tak drak půjde dolu za 2 max 3 kola (...) Paladin lvl 6

Vy to chcete začít hrát s postavami na 6. úrovni? Protože to dobrodružství je navrženo pro postavy začínající na 1. úrovni.

Pokud chcete začít od 6. úrovně, tak doporučuji začít s nimi hrát až to navazující dobrodružství Hněv pána bouřek, které se ale ještě teprve překládá. Pokud chcete hrát Draka z Ledového štítu, pak doporučuji hrát s novými postavami od 1. úrovně. Klidně můžete použít všechny možnosti, co nabízí Příručka hráče i Xanatharův průvodce vším, to by neměl být problém.
Autorská citace #79
13.9.2019 09:46 - sirien
Loki: já tak nějak cítím rozdíl mezi přehnaností a nesmyslností.

Dvě bitevní sekyry sou přehnaný, ale ne nutně nesmyslný. Ta kombinace by byla funkční, pokud by někdo měl sílu ovládat je jednou rukou. (Stranou faktu, že bojové sekyry nejsou reálně tak těžké, ale řekněme, zde se bavíme o trpasličích bitevních sekyrách).

A já ani neříkám, že je nesmyslnost nutně špatná. John Wick je děsivě přehnanej, ale přesto dobrej. Shoot 'em up je místy nesmyslný, ale přesto (proto?) výborný (pořád by mě zajímalo přesto jestli by ten film Jerson zvládnul nebo by ho vyhejtil víc jak Equilibrium - který je nesmyslný, ale jinak - má nesmyslnou premisu, ale pokud by tato byla pravdivá, tak by film byl jen přehnanej...)

Dva meče na draka sou prostě nesmyslný. Mně by to nutně nevadilo, pokud by to bylo explicitně v rámci žánru (jako shoot 'em up nebo Equilibrium) - nějaký super epic fantasy, manga style (kdo sem já, abych říkal vyvoleným Neporaženého Slunce jak se bojuje dvěma mečma s drakem...), zeměploch-oidně periodicky absurdní fantasy... Ok.

Co mi vadí je, když to někdo zkouší narvat do hry protože to dává nejvíc bonusů a nikde se nepíše, že se to nesmí. Pokud to někoho napadlo v zápalu kombení, ale když se na to poukáže, tak uzná zde to je přes čáru, tak ok, ale pokud na tom trvá a jinak odejde se hry, tak to je prostě munchkin podle definice (zejm 14 a 19-22).
Autorská citace #80
13.9.2019 09:49 - Log 1=0
ShadoWWW píše:

Vy to chcete začít hrát s postavami na 6. úrovni?

Spíš počítají s tím, že na tu úroveň vylevlují, než na toho draka narazí (nebo ho začnou kydlit).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30585789680481 secREMOTE_IP: 34.236.245.255