Pravidla

sirien
24.5.2017 23:14
Autorská citace #1
24.5.2017 23:14 - Gurney
Pěkné shrnutí, myslím že je tam všechno potřebné.

A zrovna jsem chtěl udělat shrnutí downtime akcí, ale pak jsem zjistil, že už je tam máš... dodal bych snad jen, že hodiny se u Dlouhodobého projektu posunují o při hodu 1-3 o 1 segment, na 4-5 o 2 segmenty, na 6 o 3 segmenty a na crit (6,6) o 5 segmentů.
Autorská citace #2
24.5.2017 23:28 - ShadoWWW
Pěkné. A chválím i za překladový klíč. Ty české pojmy zní dost dobře a přitom docela přesně vystihují původní výrazy.
Autorská citace #3
25.5.2017 00:27 - sirien
Dopsal jsem ještě zapomenuté pravidlo o tom, že se dá házet i nějakou ne-zcela-odpovídající akcí s tím, že si zhorším pozici.


Gurney: dík, doplněno.

ShadoWWW: taky dík, na to, že sem si to narychlo cucal z prstu :D Trochu mi tam nevyšli Lurks, chtěl sem je jako Slídily, ale bilo se mi to se Slíděnim (Prowl) a nechtěl sem, aby tam byla shoda... popravdě si nejsem jistej, jestli je vůbec Šmejdilové legitimní české slovo (Cemi tvrdí, že ne...), ale tak whatever :)
Autorská citace #4
26.5.2017 00:30 - Gurney
Taky myslím, že není :) Že se shoduje Slídil (Lurk) jako archetyp a Slídění (Prowl) coby atribut mi nepřijde zase jako takový problém, zvlášť když coby Lurk dostaneš ten stat hned na začátek namaxovaný.

Ale jako žádný stres, než tuhle hru objeví a začne hrát někdo další asi stejně bude ještě nějakou dobu trvat :)
Autorská citace #5
2.7.2017 19:17 - Gurney
Rob Donoghue se na svém blogu zabývá velmi zevrubným popisem této hry (zde).
Autorská citace #6
12.11.2017 00:07 - Aegnor
Lidi, co hrajete Blades ... jak moc archetypy odpovídají svému popisu (třeba feelingem jejich speciálních abilit a tak)? Jestli se opravdu dá řídit tím stručným popisem na deníku, nebo je tam nějaký háček.
Autorská citace #7
12.11.2017 01:09 - sirien
Hodně.


Co se pochopitelnosti týče: Ty speciální ability fungujou jako stunty ve Fate - efektivně to co se v nich píše je celé jejich pravidlo, nic víc v tom neni a nikde nenajdeš žádné další detaily (resp. v knize je myslim jejich nějakej rozkecanější popis, ale neobsahuje nic faktického navíc).

Resp. teda podobně jako ve Fate občas potřebuješ znát nějaké pravidlo nebo settingovou reálii, ke kterému ta schopnost odkazuje, protože občas ta schopnost nedělá jen suché +1d/něco ale je to změna nějakého obecného pravidla které to logicky jen referuje - např. schopnost co Ti dá ghost veil Ti je logicky nanic když nevíš, jak v tom settingu funguje ghost world nebo schopnost co Ti přihodí 1 downtime aktivitu zdarma navíc Ti je nanic když nevíš, jak fungujou downtime aktivity atp. Od oka tipnu že tohle se týká třeba 1/5 schopností nanejvýš, u skupinových schopností možná 1/3.


Co se týče toho jakej to má feeling: ty schopnosti tím co dělají odpovídají dost přesně tomu jak je ten archetyp v tom světě popsaný. Malý háček může být ve frázi "v tom světě" - je to hodně genre specific a trochu setting specific, kdybys to chtěl přenášet a dělat z toho nějakej leverage ze současného světa atp. tak by se asi hodilo to poupravit.

Ty archetypy sou hodně striktně vymezené (ostatně sou to archetypy), ale všichni mají možnost vzít si schopnost "veteran" což efektivně znamená, že si vezmeš libovolnou schopnost z jakéhokoliv cizího playbooku. Já třeba hraju postavu co je by default "Slide" (~leverage "face"), ale naprosto bez čehokoliv sem hned z kraje šáhnul po schopnosti od Spidera (~leverage "mastermind") a rovnou pokukuju po další odtamtud. TEORETICKY bys měl bejt omezenej na 3 takový "nakradený" schopnosti, PRAKTICKY to je spíš vestavěná žánrová pojistka a ničemu nevadí když jí hacknutim odstraníš, pokud máš za to že jí nepotřebuješ. Teda, teoreticky tam je potřeba bejt lehce opatrnej protože tam můžou vzniknout nějaký comba (např. si vzít z různých playbooků dvě schopnosti které dělají totéž a znásobit tak jejich efekt), nicméně ta jdou přes veteran tvořit stejně a obvykle nejsou "až tak" výhodná (ve smyslu ano, dostaneš combo co Ti škrtne 2 Heat za nic každej downtime - ale obětuješ na to 2 schopnosti místo kterých sis mohl vzít nějaké jiné věci).


Spolu s těma atributama/skillama to dělá fakt hezky žánrově odpovídající postavy co dobře zapadaj do zbytku těch žánr podporujících mechanik (engagement, entanglements...)
Autorská citace #8
12.11.2017 01:44 - Gurney
Aegnor: Popisek vedle názvu archetypu a druhý bod v sekci XP ("You addressed a challenge with..." - liší se archetyp od archetypu) jsou myslím docela výstižné, háček v tom nevidím.
Autorská citace #9
12.11.2017 03:23 - sirien
Přeložil sem obecný termíny z karty postavy a pokusně sem přeložil karty Pijavic (zbylý playbooky a karty skupin někdy jindy)
Autorská citace #10
12.11.2017 10:14 - Gurney
sirien píše:
Co se pochopitelnosti týče: Ty speciální ability fungujou jako stunty ve Fate - efektivně to co se v nich píše je celé jejich pravidlo, nic víc v tom neni a nikde nenajdeš žádné další detaily (resp. v knize je myslim jejich nějakej rozkecanější popis, ale neobsahuje nic faktického navíc).

Z pohledu GMa - docela se hodí znát podrobnější popisky z knihy, není nutné vše, stačí ty které mají postavy + Whispera (aby měl člověk nějakou představu, co zhruba takový lepší Whisper dokáže) a asi i Leeche (protože crafting a že alchemy, spark-craft a sorcery jsou různý obory). Viz. třeba Tideova schopnost...

Deník postavy píše:
MESMERISM
When you Sway someone, you may cause them to forget that it’s happened until they next interact with you.

Rozšiřující popisek v příručce píše:
The victim’s memory “glosses over” the missing time, so it’s not suspicious that they’ve forgotten something. When you next interact with the victim, they remember everything clearly, including the strange effect of this ability.


EDIT:
sirien píše:
Přeložil sem obecný termíny z karty postavy a pokusně sem přeložil karty Pijavic

cool
Autorská citace #11
13.11.2017 02:21 - sirien
...a přeložil sem zbytek postav a už mě to nebaví, takže skupiny až zas někdy příště.
Autorská citace #12
16.2.2018 16:20 - Aegnor
Jak přesně může skupina získat Turf? Pouze přes Claim říkající "Turf", nebo i nějak jinak?
Autorská citace #13
16.2.2018 16:36 - sirien
To je jeden z těch případů oboustranné vazby, kdy mechanika (claim: turf) reprezentuje něco ve fikci a tudíž by daná věc ve fikci měla být reprezentována mechanikou - princip ekvivalence který najdeš ve Fate u aspektů (always true) nebo v AWčku u moves (when you do it, do it, when you are doing it, you are doing it). Tj. ta otázka nedává úplně smysl.

Turf je jeden typ "claim" (další sou informants, stashes atd.) Získání claim vyžaduje nějakou aktivitu, která toto ospravedlní - může jít o obchod/odkup, vyjednávání, vydírání, politikaření atp., nicméně obvykle (v default BitD settingu, kde je řečeno, že všechny claims sou "already controlled by some faction") jde o nějaký "útok", který vysvětlí jeho převzetí, a řeší se to jako běžnej score ("akce", opak downtime, prostě session, s SR by to byl "run" atp.)

Z toho logicky vyplývá, že abys získal turf, musíš (obvykle) provést nějakej score abys ho získal. A naopak pokud by se stalo, že příběhová logika v rámci nějakého score, co se nějak vyvinul, říká, že si logicky nějakej turf převzal, tak ho tím získáš (např. pokud se všechno podělá a Ty v rámci zoufalé improvizace vyřešíš jiný problém tím, že obyvatele turf vzbouříš proti tomu kdo ho v současnosti drží a obrátíš je na svou stranu atp.)

Totéž platí i pro všechny ostatní claims. Frakci, které si to provedl, se to nejspíš nebude líbit (bere se to jako "hostility" a obvykle to vede k -2 nebo aspoň -1 ve vztazích s danou frakcí).


Detaily viz pravidla p. 44 - 47 (podkapitoly Hold, Development, Turf, Claims, Seizing a claim, Losing a claim).
Autorská citace #14
16.2.2018 17:00 - Aegnor
Takhle. Hrajeme Assassiny, provedeme 2x score na claim: Turf a získáme tyhle dva claimy (tj. máme Turf 2). Můžeme provést další score zaměřený na získání Turfu, i když není nikde v claimech?

Prostě se v téhle části pravidel ještě úplně neorientuju. Ale pokud to chápu správně, tak se to dá stručně popsat takhle:
1. Můžeme rozjet score cílený na získání claim: turf.
2. Můžeme rozjet score cílený na získání turfu obecně.
3. Můžeme v payoffu říct "hej, tyhle a tyhle akce z posledního score by nám měli přihodit turf, nemyslíte?"

Chápu správně?
Autorská citace #15
18.2.2018 12:21 - sirien
Technicky máte 2x Turf (každej ten Turf je jakože samostatná fyzicky existující oblast).

Bod 1 a 2 sou jedno a totéž - mezi "claim: turf" a "turf" neni rozdíl - turf je prostě typ claim.

Jinak p 46 jasně říká, že mapy claims pro jednotlivé typy skupin jsou sice typické, ale nikoliv tvrdě limitující a klidně se můžeš pokusit získat claims v jiném pořadí nebo i claims které tato mapa neobsahuje (jen musíš počítat s tím, že to může být nebezpečnější, náročnější atp.)
Autorská citace #16
19.2.2018 10:38 - Aegnor
Ok, díky. Mně prostě rozhodilo to, že je v pravidlech napsáno "můžete mít max 6 turfů" a žádnej crew playbook nemá k dispozici 6 turfů (aspoň co jsem koukal).
Autorská citace #17
3.6.2018 18:30 - Gurney
Obzvlášť vypečené náměty na smlouvu s ďáblem Uncle Aldo’s Devil’s Bargain Emporium
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20832800865173 secREMOTE_IP: 54.162.239.233