sirien: neříkal jsem, že nemám čas na to koukat, ale že na to nemám náladu :)
jsem se původně ani nechtěl pouštět do komentářů k Jersonovým komentářům ... ale teda, když už, tak namátkou:
Píše:
Má jít o mocného čaroděje, který dokáže postavy odteleportovat na míle daleko, ale přitom navrhuje ho vydírat
A? Vydírání mocných osob je v příbězích celkem běžné, ne? Jo, riskantní také. Snad jen na úrovni tolik vysmívané vesnické fantasy bude parta dobrodruhů vydírat místního kováře.
Píše:
Mají pojmout podezření už při spatření vozu s emblémem čaroděje, i když to budou začátečníci a nikoliv družina vycvičená k paranoie přednášejícím PJjem.
Pojmout podezření by mohli i běžní "lidé", ne?
ASi by to nemělo být "jediné vodítko", ale je na tom opravdu něco paranoidního? Mně to z tohoto popisu přijde jako pokus o "zapojení pohotovosti, inteligence a fantasie hráčů"
Píše:
Postavy se mají dostat do tábora čaroděje "ve vhodný čas".
To bývá v mnoha hrách celkem běžná situace. Kdyby to někomu vadilo v nejčistším sandboxu (tak jak ho tu za sebe popisoval York), chápal bych to. Ale skriptované hře?
Jerson píše:
Vynechám detaily, jako že čaroděj táboří se svou bandou přímo na náměstí, místo toho aby se ubytoval v hospodě
Tohle bych naopak bral jako plus ... že není nudně v hospodě, ale v zajímavějším prostředí.
Píše:
že stržený most mají cestovatelé opravit do druhého dne
Vadí? nevadí? je to nereálné? moc či málo obtížné?
Jerson píše:
že mezi místem pro brod a pro most není moc rozdíl,
měl by být? mosty se často stavěly na místech brodů ... v mělké vodě se v mnoha případech staví snáze.
Jerson píše:
u kterého se až později ukáže, že je členem zlodějské bandy, a i když je velmi známý, tak doposud si nikdo nikdy nevšiml zvýšeného množství loupežných přepadení při jeho příjezdu, a musí na to přijít provolevelové postavy.
ne prvolevlové postavy, ale hráči těch postav. To je tak nějak princip té zábavy.
Jinak ... metoda vyšetřování "při příjezdu X se častěji stává Y, není to divné?" není až tak moc stará. Ono bez novin, telefonů, telegrafů, jaksi chybí to spojení a informace, které by se přenášely z jednoho místa do druhého.
Jak jsem psal předtím, v obecném pohledu na kvalitu toho videa může mít Jerson pravdu, když ale přijde na detailnější zdůvodnění, tak ve vícero případech mi vytýkané nepřijde jako moc důležité, nebo i správné.
sirien píše:
Ten příběh co tam předkládá je koncepčně prostě naprosto nezajímavá storka o nějakejch nudnejch lapkách u nějaké vesnice - jakože nic o čem byste chtěli číst knížku nebo komiks nebo sledovat seriál, natož film, tak proč byste o tom měli chtít hrát hru?
to máš těžký. Jako jo, ale třeba Noc goblinů může na někoho, kdo není fanatik do masakrování goblinů, působit dost podobně. Asi je pak na fantasii každého, jak si to v hlavě představí. Některá podání budou působit epicky a některá uboze. Tady, jak je to tu popisované, mi nepřijde v elegantním ohozí nějak horší než třeba některé filmy ze Zeměplochy :)