Kultura

Autorská citace #1
23.10.2019 21:03 - sirien
Naprosto úžasná práce na fakt hezkém dobrodružství. Musim říct že sem fakt rád, že ste to po Merlinovi převzali a dokončili :)
Autorská citace #2
23.10.2019 21:12 - Tarfill
Jojo, kucí jsou borci! ;-)
Autorská citace #3
23.10.2019 21:24 - Arled
Krásná práce, všem vám děkuji!
Autorská citace #4
23.10.2019 21:48 - Pan Bača
Díky.
Hráli jste to už někdo? Při kontrole jsem měl pocit, že ta hrobka samotná snad ani nejde ve zdraví projít
Autorská citace #5
23.10.2019 21:54 - Šaman
Pan Bača píše:
pocit, že ta hrobka samotná snad ani nejde ve zdraví projít

To je její účel, ne? :D
Autorská citace #6
23.10.2019 22:26 - Šaman
Tak jsem si přečetl úvod a… no… prostě pro mě je to klasické AD&D s lepší grafikou.
"Je to strašlivé místo, ze kterého se ještě nikdy nikdo nevrátil. Já jsem mocná dobrodružka, byla jsem oživena a teď jsem zjistila, že někdo podvedl samotnou smrt a nějak v tom je namočený Kostěj. Tady máte 50zl a zařídím vám teleport, družino nýmandů na první úrovni… A koukejte porazit toho Kostěje, jinak umřu. Jo a cestou nezapomeňte vykydlit nějaké piráty a praještěry, jinak nebudete mít do finále dost expů…"

Nějak mi to stále připomíná první Dungeon Master, nebo Eye of Beholder, z moderních Legend of Grimrock. Prostě nějaké rychlé intro, pak se družina objeví na místě, ze kterého není návratu a pak se má během herního měsíce stát z pár loserů družina hrdinů, kteří rozhodují o osudu světa…
A kdybyste náhodou začínali na páté úrovni, tak prostě GM nebude rozdávat zkušenosti dokud družina nevleze do samotné hrobky. Protože jinak by to bylo nevyvážené.

Nějak mi tohle přijde jako dávno překonaný herní design… Zvlášť, když se tu často zmiňuje, jak je 5e víc vyprávěcí a rp systém, než předchozí.
Autorská citace #7
23.10.2019 22:54 - sirien
Náhodou, na to že to je původní ADnD mi přijde, že to je hezky modernizovaný.

Celá story o tom, že se odtamtud ještě nikdo nevrátil, má hezký zasazení. Celý to intro je navíc příběhově ne moc podstatný, dokud bude mít skupina za úkol "dorazit na Chult z venku a vyřešit problém", tak je jedno, kdo a jak je tam pošle. Tahle dotyčná má navíc dobrý vysvětlení že "ty mocnější už tam poslala taky" (a buď tam posílá, koho může, nebo jí třeba nějaká věštba navedla na tuhle skupinu). Jako úvodní kick mi to přijde super - žádný pitomosti okolo, tady je mise, tady je letenka, tady sou cestovní výdaje a do tří měsíců ať ste zpátky.

Potom co dorazíš na samotnej Chult se to naopak hodně rozvolní - chvíli blbneš ve městě (kde je kdeco na práci) a pak vyrážíš do vcelku drsný průzkumníkama teprve objevovaný džungle. V podstatě to je takovej rozevírající se sandbox, s tou výhradou, že máš na pozadí věcí konkrétní misi a count-down k jejímu splnění.

Efektivně pokud bys to chtěl trochu předělat na čistej sandbox, tak můžeš zahodit samotnou hlavní story a udělat tam nějakej jinej quest - třeba o kradmé invazi těch ještěřích lidí nebo tak něco.


Je pravda, že nad tou časovou osou kdy skipneš 10 levelů během deseti tejdnů sem se taky trochu pozastavil, ale víš co - on ten count-down co tam běží je taky takovej dost vágní a ne moc určitej (jasně, je řečený, že život denně... ale vlastně se moc nezboří, když z toho uděláš tejdně, měsíčně... jen si pak musíš pohlídat věci jako cestovní vzdálenosti, to je tak asi všechno).


Jinak ta překonanost - mě zas občas přijde, že někteří vyprávěním okouzlení lidé mají trochu moc tendence dívat se na ty nevyprávěcí herní styly trochu moc z patra. Nic ve zlym.
Autorská citace #8
23.10.2019 23:15 - ShadoWWW
To, že jsou vyslány postavy na 1. úrovni je vysvětleno v paralelním dobrodružství pro Ligu dobrodruhů, které časově předchází tomuto. Hrdinové (vysokoúrovňové cizí postavy) z Harfeníků se pokouší zastavit mocného padoucha na jeho hradě, ale padnou mu do léčky a všichni tam zařvou. Postavy v Lize dobrodruhů, které měly sloužit jen jako vějička a zavírací manévr hrdinů přicházejících z jiné strany, s vypětím všech sil utečou (protože pro toho záporáka nejsou důležité). Víc nechci spoilovat. Každopádně postavy informují Syndru o probuzení velkého zla a že všichni harfeničtí hrdinové padli.

Ta se proto uchyluje k masovému verbování Harfeníků-začátečníků s tím, že snad někdo z takového počtu uspěje (aneb z nouze nahrazená kvalita kvantitou).

Tak začíná Hrobka anihilace...
Autorská citace #9
23.10.2019 23:22 - Šaman
Sirien:
Ani ne z patra, koneckonců samotné podzemí jsem ještě nečetl (což aspoň pro inspiraci udělám). Ale tak, jak je to napsané, mi vyplývá:
- nepřemýšlej moc jestli něco dává smysl a jeď, GM to má připravené (v tomhle vidím potenciální průšvih později, až družina někam vleze stejně bez rozmýšlení, umře a GM řekne "to bylo přece jasné, že tam lézt nemáte, říkal jsem že je to nebezpečné")
- nesmíš jít přímo k cíli, scénář počítá že musíš nejprve nabrat levely (takže na začátku jsem byl evidentně nevhodný kandidát a narozdíl třeba od Froda musím být akční hrdina, jinak to nedám)
- zadavatelce úkolu na tom visí život a možna i víc (posmrtný život duše?), ale nedá ani slušnou výbavu, magické předměty, nic (logicky, máme být pravidlově na 1. úrovni)
- "ty mocnější už jsem tam poslala" - opět varování, že do tohohle se nechci namočit (ale holt GM to má připravené)

Věřím, že by to šlo předělat na sandbox (na první pohled mi to připomíná Jharkendar z Gothic2). Pro můj vkus by to bylo i lepší (netrvám na silném příběhu, hraju otevřenější kampaně - když mluvím o příběhu, tak jsem narážel na marketing 5e).

sirien píše:
Náhodou, na to že to je původní ADnD mi přijde, že to je hezky modernizovaný.

Tak to hodně vysvětluje. Pak chápu, že inovované staré dobrodružství nemůže být úplně ideově jiné.

Vlastně pořád přemýšlím, v čem je teda 5e jiné (v principu), než 3.5e, kterou znám. A jak moc by se třeba tahle Hrobka lišila v ADnD, 3e5 a 5e. (U čtyřky si dokázu představit, jak by se lišila. Jedna místnost na sezení by byl rychlý postup.)
Autorská citace #10
23.10.2019 23:28 - Šaman
ShadoWWW píše:
Ta se proto uchyluje k masovému verbování Harfeníků-začátečníků s tím, že snad někdo z takového počtu uspěje (aneb z nouze nahrazená kvalita kvantitou).

Beru to z pohledu postavy. Dokážu si představit motivaci, která mě donutí vlézt do pekla, ale 50zl a pokud se vrátím tak magický předmět (bez určení toho jaký bude výběr) to nebude. Je to téměř jistá cesta na smrt. Ve světě, kde těch 50zl je tak na týden žití v hostinci.

A poznámka, že "při cestě určitě budou nějaké poklady, které si můžete nechat" mě taky pobavila. Ano, budou, ale jen protože metaherně známe žánr. Ona posílá dobrodruhy někam do zcela neprobádané oblasti. :)

Prostě pokud bych tohle přednesl své družině, tak si budou myslet že je trollím. Osobní motivace žádná, šance mizivé, předpokládaný zisk neadekvátní. Pro mě vpomínka na stará DrDka. Neřeš a bojuj.
Autorská citace #11
23.10.2019 23:43 - ShadoWWW
Šaman píše:
A poznámka, že "při cestě určitě budou nějaké poklady, které si můžete nechat" mě taky pobavila. Ano, budou, ale jen protože metaherně známe žánr. Ona posílá dobrodruhy někam do zcela neprobádané oblasti. :)

To je dost obdobná situace námořníků plujících s Kolumbem do Ameriky. Slíbená odměna malá, šance na přežití mizivá a možná nějaký poklad získaný drancováním. Tím hlavním motorem v obou případech není majetek, ale silně dobrodružná povaha. Ten zažitý adrenalin při takových plavbách/průzkumných cestách nezažiješ nikde jinde a je to v podstatě forma drogy.

Samozřejmě vždy je to otázka hlavně na hráče, jestli takové dobrodružství chtějí hrát. Když už máš za sebou Draka z Ledového štítu, Strádovo prokletí a Dračí poklad, tak dává smysl zkusit zase něco úplně jiného.
Autorská citace #12
23.10.2019 23:48 - ShadoWWW
Jinak toto je asi nejvíc AD&D 2E dobrodružství ze všech 5e dobrodružství. Typicky ten otevřený hex-crawl s mnoha tabulkami náhodných střetnutí je fakt úlet hodný 2E a pěkná ukázka historie v trochu modernějším provedení.

Ten hex-crawl jde navíc díky doplňkům na DMs Guild rozšířit do nevídaných podob, tam se dá strávit klidně deset let hraní, pokud je zájem.

A pokud není zájem takové dobrodružství hrát, pořád máš - a teď poprvé už i v češtině - možnost hrát nějaké úplně jiné 5E dobrodružství a každé z nich ti vydrží klidně rok nebo víc hraní (tedy kromě těch začátečnických, ty jsou pochopitelně kratší).

Pro mě zůstane toto dobrodružství nejvíc ikonické jistou cizí postavou, o které je zmínka už ve Storm King's Thunder a na kterou tady v tom hex-crawlu může družina narazit, i když jen s minimální šancí (řádově několik málo jednotek procent). Naše skupina na něj náhodou narazila asi 3x nebo 4x! :-D Jinak se dost umíralo během toho hex-crawlu, ale když družina vešla do toho dungeonu, tak myslím, pokud se dobře pamatuji, už neumřela žádná postava (možná jedna???).
Autorská citace #13
23.10.2019 23:56 - Šaman
Nevím, jak na tom byli Kolumbovi námořníci, ale dost pochybuji, že jeli dobrovolně "že to bude dobrodružné". To ale není předmětem diskuze.

Dokážu si to celkem jednoduše upravit tak, že motivace bude třeba osobní. Chřadnoucí člen rodiny, hrané intro už ve městě, kde se družina sama svým vyšetřováním dostane k Silvaně, ta jim řekne co za tím vězí a že už zkušenější družiny byly poslané a nevrátily se. Protože je sama zoufalá, nabídne jim možnost teleportu (ideálně obousměrného s tím, že pokud budou úspěšní, zpáteční teleport je zdarma, jinak za nějakou částku protože každý prenos je drahý)…
Časové omezení bych zrušil úplně, ono stačí, že doma někdo chřadne a pitomá chřipka by ho mohla zabít.

Tohle už by asi naše družina vzala jako fér. (A měla by pocit, že jede svoje dobrodružství a ne klasické klišé "najala si nás mocná postava").
Autorská citace #14
23.10.2019 23:59 - sirien
Šaman píše:
samotné podzemí jsem ještě nečetl

neni moc rozsáhlý a popravdě mi z celýho toho dobrodružství přišlo skoro nejmíň zajímavý.

Kdybych to hrál já, tak ten dungeon asi aspoň z části odehraju, ale finále přenesu z dungeonu na povrch (už jen abych tam mohl nechat vpadnout Krále džungle, co zaútočí na všechny okolo bez rozdílu a vyrobí tam žůžovej chaos... protože když už, tak už.)



Jinak mi přijde, že Ti to prostě nepadne do Tvýho osobního stylu, to je všechno. To co píšeš o "tvý družině" to vcelku podtrhává. Jako kritizovat něco protože to neni Tvůj styl - nevim no. Jestli se nelíbí, di hrát Strahda, co jinýho na to říct.

Dobrodružství by mělo mít rychlej rozjezd, kdo a jak je tam pošle i můžeš upravit (třeba se nepovede teleport a to drahý vybavení se ztratí pocestě. Možná v tom mají prsty agenti yuan-ti, co se snaží výpravu překazit, a dostat je (a aspoň kus té výbavy zpátky) může bejt Tvůj začátek v tom prvnim Chultánskym městě. Možná tam skupina měla tyhle věci dopravit pro předchozí "silnější" skupinu a až na místě zjistí, že ta je mrtvá - a je na ní aby převzala její úkol).

Jako vážně, tyhle výtky sou kosmetika a kdybys chtěl, tak to máš za minutu vymyšlený tak aby Ti to sedlo.


Šaman píše:
Tak to hodně vysvětluje.

Až na to, že nevysvětluje, protože zjevně neni - jen sem se nechal někde něčim zblbnout. Podle všeho to je 5e original.
Autorská citace #15
24.10.2019 00:08 - Log 1=0
sirien píše:
Až na to, že nevysvětluje, protože zjevně neni - jen sem se nechal někde něčim zblbnout. Podle všeho to je 5e original.

Ale záměrně retro, wizardi to tak i propagovali.
Autorská citace #16
24.10.2019 00:16 - Šaman
sirien píše:
Jako vážně, tyhle výtky sou kosmetika a kdybys chtěl, tak to máš za minutu vymyšlený tak aby Ti to sedlo.

Inu, mám. Ale nějak nechápu tu obhajobu. Úplně stejně bych mohl komentovat kteroukoliv tvoji kritiku třeba filmů a seriálů.
Že v tom hledáš logiku? Asi ti to nesedlo.

Já v dobrodružství, zvláště pak oficiálně vydaném, logiku hledám. Tenhle úvod mi prostě připadá naprosto klišoidně odfláklý. Tobě vážně přijde dobrý? :o

Když si vezmu, jak se tu poměrně podrobně řešila Kovářova dcera, což je nějaká maličkost z blogu (?). Tak mi přijde škoda, že oficiální dobrodružství nejsou pro družinu osobní, ani že se moc neřeší motivace postav. (Nebo to nemá cenu, páč budou umírat jak za starých dobrých časů a tedy přiřazovat jim víc než čísla je ztráta času?)
Autorská citace #17
24.10.2019 00:27 - ShadoWWW
Kovářova dcera se řešila, protože nemá tolik obsahu, takže co má, je ideální vylepšit.

Toto dobrodružství na 254 stran a zabít 10 stran úvodem nemá smysl, protože si ho stejně každý udělá podle sebe (a na DMs Guild máš dalších x variant, jak to začít). Klidně můžeš začínat až v Chultu a mít rozjezd jako hráčské poznávání města (i když postavy ho jakože znají).

Gró tohoto dobrodružství je ten hex-crawl a ten by už takto klidně mohl být rozšířen (stejně jako všechno), takže se ve výsledku dostáváš někde k 500 stranám.

Ne každého zajímají rozsáhlé začátky, ne každého zajímají města, ne každého zajímají hex-crawly, ne každého zajímají dungeony. Ale nějaký poměr těchto věcí zajímá každého a toto dobrodružství dává od každého tak nějak akorát. Když jseš do něčeho z těch věcí větší fanda, tak si to prostě upravíš, nebo si dodáš něco z DMs Guild a je to. I takto je to dobrodružství na rok.
Autorská citace #18
24.10.2019 00:31 - ShadoWWW
U každého vydané dobrodružství je spíš otázka: využiješ ho? Pokud ti tam něco chybí nebo neštymuje: dokážeš si to sám upravit nebo ti stačí doplňky na DMs Guild? Pokud na obojí říkáš ano, pak je to super a zahraj si ho. Pokud na něco z toho říkáš ne, tak si vyber jiné dobrodružství. To je celé.

Já jsem hodně rád, že je toto dobrodružství přeložené (a vím, jak zdlouhavá a náročná práce to byla - a za to děkuji!!!), protože nabízí něco, co nikde jinde v 5E nemá obdobu a je to zábavné.
Autorská citace #19
24.10.2019 00:39 - Šaman
Ok. Jestli to je předělané ADnD, nebo je to sice nové, ale retro, tak je asi ledacos záměr. (Ten název mi něco připomíná, nebylo něco "of Annihilation" v top 10 ADnD dobrodružtví? Ten článek ale neumím dohledat.)

Já to bral jako ukázkové 5e dobrodružství, podle všeho to je přesně naopak.

Co se týče překladu, tak rozhodně všechna čest celému týmu. Je to obrovský kopec práce a vypadá dobře odvedený. Že to nevyužiju je jiná věc. A uznávám, že nebýt překladu, tak o tom ani nevím, takže nediskutuji.
Autorská citace #20
24.10.2019 00:46 - ShadoWWW
Že by 5E remake Tomb of Horrors? :-) (Ano, je.) Jinak of Annihilation je ikonický DnD kouzelný předmět sphere of annihilation (koule anihilace).
Autorská citace #21
24.10.2019 00:52 - Šaman
Asi. Našel jsem nakonec ten článek, ale annihilation tam není. Nejspíš jsem si to spojil v době, kdy se to ToA mluvilo tady.
Autorská citace #22
24.10.2019 01:41 - sirien
Šaman píše:
Úplně stejně bych mohl komentovat kteroukoliv tvoji kritiku třeba filmů a seriálů.

Bys spíš nemoh - mezi "tohle mi nesedí, ale jako ok" a "tohle má chyby co jdou za hranici pouhého vkusu" je docela rozdíl.

Šaman píše:
Tenhle úvod ... Tobě vážně přijde dobrý? :o

Nijak extra. Ale ani mě přímo neuráží. Je funkční. A zjevně v žádoucím old-school stylu. Neni nijak kriticky hard-wired do příběhu, můžeš si ho snadno udělat lepší, pokud o to stojíš.

Šaman píše:
Já to bral jako ukázkové 5e dobrodružství

Myslim že od doby co jejich úvodní pokusy o dobrodružství spíš failnuly a slízly kritiku se o nějaké "ukázkové" přestali snažit (pokud kdy takové aspirace vůbec měli - ten důraz na multi-žánrovost a multi-stylovost byl součástí deklarovaného designového záměru 5e i jejího proma...) a jedou naopak záměrně co nejširší paletu stylem co kus, to všechno jinak (Od Tyrany přes mega-dungeon, klasického hororového Strahda, retro-ToA až po temně příběhovej Descent...) aby si každej mohl vybrat to svoje (a nadávat na to ostatní, samozřejmě, to patří ke koloritu napříč edicemi :D )
Autorská citace #23
24.10.2019 02:51 - ShadoWWW
:D
Autorská citace #24
24.10.2019 07:37 - pilchowski
ShadoWWW píše:
Pro mě zůstane toto dobrodružství nejvíc ikonické jistou cizí postavou, o které je zmínka už ve Storm King's Thunder


Myslíš jistýho AC (nemyslím Armor Classe)?
Autorská citace #25
24.10.2019 08:27 - LokiB
Šaman píše:
Nějak mi tohle přijde jako dávno překonaný herní design… Zvlášť, když se tu často zmiňuje, jak je 5e víc vyprávěcí a rp systém, než předchozí.


Téhle větě stále tak nějak nerozumím :(
Přijde mi podobná jako "Dneska máme segwaye, tak na co chodit pěšky." Jako fakt.

Jestli je nebo není 5E více vyprávěcí (z jeho samotného hraní mi to nepřišlo, resp. má to v sobě víc podpory pro vyprávění, než starší edice, ale nijak to nikoho nenutí je využívat a kdo chce hrát 5E jako ADND, tak klidně může) nedokážu moc posoudit, protože my ho hráli "postaru". A RP je to jak si to člověk udělá :)

Tenhle typ vydaných dobrodružství mi přijde, že má dvě hlavní cílové skupiny.
První, kdy to GM vezme a odehraje to vlastně tak, jak je to napsané. Což je celkem klasický přístup nemalé části hráčů DnD už desítky let. Ti lidé to tak hrají, skoro jako kdyby to byla deskovka s vloženými pravidly. A přijde jim to zábavné.
Druhá má GMa, který to takhle doslovně nechce, ale nemá čas či invenci na výmýšlení svých vlastních sandboxů. Takže vezme takhle rozsáhlý předpřipravený materiál a doupraví a doplní si ho dle vlastních preferencí a potřeb. Vyhodí jeden typ potvor a nahradí ho jiným, dodá některá NPC, mapy v podstatě vezme, jak jsou, ale třeba si do nich dokreslí nějaké interesantní lokace navíc. Ušetří 75% času, který by tomu jinak musel dát, dá tomu kus vlastního ducha a stylu, jaký mají ve skupině rádi.

No a někdo si pak třeba vyzobá jen rozinky, sem tam nějakou NPC, kus lokace, hádanku, námět příběhu, pověst ...

Čím víc vydaných dobrodružství je, tím větší je šance, že si každý najde to svoje. A i v tom nejmizernějším vydaném se vždy našlo pár zajímavých nápadů a dalo se předělat a ušetřit čas a úsilí :)
Autorská citace #26
24.10.2019 08:35 - ShadoWWW
pilchowski: Jo!

LokiB: Je tam důležitý i ten komunitní rozměr. Že když se sejdou hráči DnD 5E s hráči starších edic, tak všichni vědí, kdo je to Acererak, Strád, Demogorgon nebo Tiamat a mají společné téma, jaké a nimi mají zážitky ze svých dobrodružství. 5E tím naplňuje svůj cíl sjednocující edice nejen z hlediska herních mechanismů.
Autorská citace #27
24.10.2019 09:15 - ShadoWWW
Jinak my jsme AC říkali příjmením (volným překladem) Uhlík, což byla i glosa na Renaera Bezuhlíka, současného lorda Letohradu. :)

Jisté věci jsme pak říkali Dušičkátor.
Autorská citace #28
24.10.2019 10:01 - Demonica
Díky moc všem za překlad. Zatím jsem to prolítla a je zábava to i číst. Snad se dostanu i tomu, že bych to mohla odvyprávět.
Autorská citace #29
24.10.2019 12:33 - exi
Ta míra detailu je neskutečná. Když tak koukám na ty handouty, tak si říkám, která komunita tohle pro fanoušky dělá? Nádhera...

Jenom pro zajímavost: Jaký je důvod pro odlišnou barvu a formát (a možná i font?) nadpisů a popisků obrázků, než je v originálech, když se jinak tak dbá na věrnost?
Autorská citace #30
24.10.2019 12:40 - York
exi píše:
která komunita tohle pro fanoušky dělá?


Anglicky mluvící komunity určitě ne, protože nepotřebují překlady ;p
Autorská citace #31
24.10.2019 12:42 - Pan Bača
exi: To je dotaz na pilchowského… a najdeš ještě další věci, které jsou trošku jinak?
Autorská citace #32
24.10.2019 12:48 - pilchowski
exi píše:
Jaký je důvod pro odlišnou barvu a formát (a možná i font?) nadpisů a popisků obrázků, než je v originálech, když se jinak tak dbá na věrnost?


Upřímně řečeno, právě věrnost v některých věcech nebyla zrovna to, na co jsem u té sazby nějak myslel, jestli to tak vypadá, tak je to spíš náhoda, a asi jsem byl lenivý dostatečně hledat odpovídající fonty (nebo jsem to vzdal?), tak jsem použil jiné/snad esteticky podobné, nemyslím, že by to něčemu vadilo, ale pokud jo, můžem to do budoucna opravit :) Případně poskytnu zdrojáky.
Autorská citace #33
24.10.2019 12:52 - ShadoWWW
Exi: Pátral jsem po tom, jestli existuje někde na světě takováto obdoba, a není. Komunita Kostky je unikátní.
Autorská citace #34
24.10.2019 12:54 - exi
pilchowski: To je na tobě, jen mě to zajímalo :) Poskytnout se dá leccos :D Myslím, že všechny ty fonty mám, i k mapám, tak třeba do budoucna.
Autorská citace #35
24.10.2019 12:56 - pilchowski
exi píše:
tak třeba do budoucna

ok, budu to vést v patrnosti, až budem dělat nějakou revizi, píšu si
Autorská citace #36
24.10.2019 12:56 - ShadoWWW
Exi: Když na layoutu dělal ještě Sirien, tak to dělal až pedantsky věrně originálu, včetně fontů.

Jinak vzpomněl jsem si, jak jsem mu v AI dělal to zápatí. :) To byly časy...
Autorská citace #37
24.10.2019 13:00 - exi
ShadoWWW: Tomu rozumím, taky nespím, dokud nemám i ten nejposlednější zapadlý font :)
Autorská citace #38
24.10.2019 13:07 - Pan Bača
ShadoWWW píše:
Exi: Pátral jsem po tom, jestli existuje někde na světě takováto obdoba, a není. Komunita Kostky je unikátní.


No evidentně se sešlo pár hračičků se smyslem pro detail (protože detail dělá celek!)... nejste náhodou všichni modeláři? Případně s modelářskou minulostí? ;o)

Jinak mám někam nahrát/poslat překladový klíč?
Autorská citace #39
24.10.2019 13:12 - ShadoWWW
Jo, ideální by bylo překlopit ho do místního Klíče.
Autorská citace #40
24.10.2019 13:18 - sirien
ShadoWWW píše:
Když na layoutu dělal ještě Sirien, tak to dělal až pedantsky věrně originálu

Tak zase z mojí perfekcionistické OCD není třeba dělat nějaký standard, ono upřímně to je někdy spíš na škodu (a o nervy).
Autorská citace #41
24.10.2019 17:58 - GOLEM
Děkuji za Vaši práci a především za Váš čas. Smekám.
Autorská citace #42
24.10.2019 18:27 - Pan Bača
Největší díky patří Merlinovi a pilchowskému, kteří to celé přeložili!
Autorská citace #43
25.10.2019 10:59 - Merlin
Jsem rád, že to kluci dotáhli do konce :). S návalem práce jsem nějak postupně ztratil energii :).
Autorská citace #44
25.10.2019 11:52 - Pan Bača
a máte někdo ještě nějakého kostlivce, nebo teď můžeme udělat něco podle sebe? ;-)
Autorská citace #45
25.10.2019 12:08 - Kosťa
Hmm a co Out of Abbys? To tady taky myslím kdosi překládal, jak s ním to vypadá?
Autorská citace #46
25.10.2019 13:24 - ShadoWWW
IMHO Storm King's Thunder je lepší než OotA.
Autorská citace #47
25.10.2019 13:28 - Pan Bača
ShadoWWW: to jsi trefil hřebík na hlavičku (je v pořadí po DiA)
Autorská citace #48
25.10.2019 13:54 - Xyel
Fakt luxusní, skvělá práce!
Autorská citace #49
25.10.2019 15:36 - obbivan
Nádhera, zvláště pak třetí strana s tím výčtem práce na kostce. Bravo pánové.
Autorská citace #50
25.10.2019 17:28 - Šaman
Tj, ten výčet i s obrázky takhle pohromadě vypadá vskutku impozantně.
Autorská citace #51
25.10.2019 20:41 - Atterdag
Děkujeme!!!
Autorská citace #52
25.10.2019 20:47 - efram
není slov, které by vystihly mé díky. o7
Autorská citace #53
25.10.2019 21:12 - sirien
Šaman píše:
Tj, ten výčet i s obrázky takhle pohromadě vypadá vskutku impozantně.

Že jo? Sem to řikal už dlouho, ale ShadoWWW pořád že logo stačí...

A Pilchowski tam hodil i ten GameCon a ještě ho upgradenul docela dost cool obrázkem :) Plus teda to lineární vyřazení těch titulek vypadá fakt epicky dobře... asi ještě zvážim že bych to zkusil ve Fate přeskládat :D


EDIT: a to ještě koukám že se tam nevešlo třeba AiME... ta sbírka tu začíná bejt už fakt šílená :D
Autorská citace #54
25.10.2019 22:09 - chrochta
A to ještě chybí drobnosti jako home-made dobrodružství, části z Tales of Yawning Portal, Red Hand of Doom...
Autorská citace #55
26.10.2019 19:49 - Dest
Díky! Fakt skvělá práce
Autorská citace #56
27.10.2019 09:07 - ben222
Asi nejlepší dobrodružství jaké jsem videl.Jen škoda ža tolik dobrodružství je od 1. úrovne:-).
Autorská citace #57
28.10.2019 18:51 - argoncz
Děkuji za další výborný překlad! Kvalitní práce na kvalitním zajímavém dobrodružství. Už se nemohu dočkat až ho rozjedu s družinou.
Autorská citace #59
16.12.2019 16:47 - GDIcz
díky moc za překlad a opět krásné zpracování. narazil jsem na drobnou chybu v číslování stránek. Za stránkou 243,244 jsou čísla stránek 278,279,..
Autorská citace #60
16.12.2019 18:08 - pilchowski
GDIcz píše:
GDIcz

tyjo, díky za upozornění, furt tam řádí nějakej šotek na konci... opravím
Autorská citace #61
21.12.2019 22:07 - Jarik
Přátelé, překladatelé.

Blbej dotaz, ale nepustil se někdo z Vás do překladu Želvího rozšíření (The Tortle Package). Které Hrobku anihilace doplňuje?

Třeba jsem to jen přehlédl.
Autorská citace #62
22.12.2019 08:03 - Pan Bača
Myslím, že je to volné. Kdyby ses do toho chtěl pustit, klíč už by měl být brzy na kostce.
Autorská citace #63
22.12.2019 14:34 - Jarik
Pan Bača:
a) bez PK do toho nejdu (jsem jazykovědec na baterky, ale líbí se mi ta krátkost :) )
b) nejdřív chci dokončit proofreading LoneWolf Adventure Game

Ale jestli se do toho nikdo do té doby nepustí, tak si na tom budu zkoušet En
Autorská citace #64
22.12.2019 14:58 - Pan Bača
Kontrolu ti klidně na fajront udělám.. A když bys to dělal na gdoc, tak onlajn to můžeme zrovna probírat během překládání.
Není problém, že bych to i připravil (tabulky kapitol, překladového klíče, dokumenty pro překlad apod.).
Autorská citace #65
26.1.2020 09:57 - pilchowski
Stránkování opraveno, nová verze už je tam. Díky Demonice za aktualizaci.
Autorská citace #66
26.1.2020 11:05 - Pan Bača
Pilchowski: přesun té dvoustrany o Kostce na konec je schválně? takhle si toho nikdo moc nevšimne.
Autorská citace #67
26.1.2020 11:08 - Pan Bača
A ty mapy přímo v dobrodružství taky nebyly, ale nevadí tam, jen na A4 jsou asi dost malé, ne?
Autorská citace #68
26.1.2020 11:22 - pilchowski
Pan Bača píše:
jezismarja, tak znova :)
Autorská citace #69
26.1.2020 11:56 - sirien
Přidal si na tu dvoustranu nový překlad SR6? :)
Autorská citace #70
26.1.2020 12:16 - pilchowski
sirien píše:
Přidal si na tu dvoustranu nový překlad SR6? :)

Přidám při další aktualizaci brzy, brzičko (píšu si).
Autorská citace #71
26.1.2020 13:17 - Aegnor
Co takhle někde sdílet tuhle dvoustranu, hezky aktuální, aby ji grafici mohli jenom plácnout (s případnou drobnou úpravou) a nemuseli ji pokaždé tvořit od nuly?
Autorská citace #72
26.1.2020 13:21 - exi
Budu to co nevidět potřeboval do DiA, tak bych byl za update a sdílení taky rád.
Autorská citace #73
26.1.2020 14:21 - pilchowski
ok, vyrobim z toho neco jako sablonu a dam vedet
Autorská citace #74
26.1.2020 14:47 - sirien
Já brzo nahraju do mojí Kostka zálohovací složky pro InDesign zdroje na gDrive i aktualizovanou podobu SR6, kde je fakticky poslední verze téhle dvoustrany ode mě (i s .psd exporty titulek všech příruček atp.)

Jinak samozřejmě tam sou k dispozici ty starší verze když si otevřete ty zdrojáky k Fate atp.

Btw. pokud někdo z vás co s .indd pracujete do té složky nemáte přístup, tak dejte vědět preferovaný gmail a já vám to nasdílim (nechci to sdílet plošně, protože přecejen to používám jako faktickou zálohu těch prací... sice mám ještě jednu na externim HDD, ale stejně).
Autorská citace #75
1.6.2020 11:35 - ben222
Nové dobrodružství pro 11-16 lvl postavy k ToA zde
Autorská citace #76
6.2.2021 11:00 - MarkyParky
Mírně spoilerový bugreport.

Handout Dokument 16 není "přeložený".

Teda on to je obrázek bez textu, ale plní nějakou funkci nad původní anglickou textací Dokumentu 15. Když se text v Dokumentu 15 změnil, ale podoba Dokumentu 16 ne, místo správného řešení uvedeného v příručce, tam vyleze PŘJRTNYNO.

A správné řešení uvedené v příručce navíc ani nejde poskládat, takže jsem musel vymyslet jiné .. a taky nesedí velikost toho obrázku, a navíc o blbý počet dlaždic, takže se to nedá předělat jako obdélník ...

Tak nějak to chce celé předělat. Ideálně zkrátit Dokument 15 o 3 znaky a prohodit pořadí slov v tajence, kvůli pozici Č.
Autorská citace #77
6.2.2021 11:14 - Pan Bača
Uf, tak to je dobrý špek. Čirou náhodou už nemáš vymyšleno, jak to upravit?
Autorská citace #78
6.2.2021 11:38 - MarkyParky
Já udělal hotfix - přidal jsem 3 dlaždice do dalšího řádku uprostřed a preskupil bardvná pole v photokrámu pod písmena co dávala tajenku

SPOILER!

očiskryté


SPOILER!

To se tam vyznačit dá.
Ale zasloužilo by si to trochu lepší řešení.

Also druhý bug report v téže hrobce: "Set of Doors" má asi v tomhle kontextu podleapy být pár dveřních křídel, ne sada/skuoina dveří, či co to tam je přeloženo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.39478397369385 secREMOTE_IP: 100.26.179.251