Sirien:
Ani ne z patra, koneckonců samotné podzemí jsem ještě nečetl (což aspoň pro inspiraci udělám). Ale tak, jak je to napsané, mi vyplývá:
- nepřemýšlej moc jestli něco dává smysl a jeď, GM to má připravené (v tomhle vidím potenciální průšvih později, až družina někam vleze stejně bez rozmýšlení, umře a GM řekne "to bylo přece jasné, že tam lézt nemáte, říkal jsem že je to nebezpečné")
- nesmíš jít přímo k cíli, scénář počítá že musíš nejprve nabrat levely (takže na začátku jsem byl evidentně nevhodný kandidát a narozdíl třeba od Froda musím být akční hrdina, jinak to nedám)
- zadavatelce úkolu na tom visí život a možna i víc (posmrtný život duše?), ale nedá ani slušnou výbavu, magické předměty, nic (logicky, máme být pravidlově na 1. úrovni)
- "ty mocnější už jsem tam poslala" - opět varování, že do tohohle se nechci namočit (ale holt GM to má připravené)
Věřím, že by to šlo předělat na sandbox (na první pohled mi to připomíná Jharkendar z Gothic2). Pro můj vkus by to bylo i lepší (netrvám na silném příběhu, hraju otevřenější kampaně - když mluvím o příběhu, tak jsem narážel na marketing 5e).
sirien píše:
Náhodou, na to že to je původní ADnD mi přijde, že to je hezky modernizovaný.
Tak to hodně vysvětluje. Pak chápu, že inovované staré dobrodružství nemůže být úplně ideově jiné.
Vlastně pořád přemýšlím, v čem je teda 5e jiné (v principu), než 3.5e, kterou znám. A jak moc by se třeba tahle Hrobka lišila v ADnD, 3e5 a 5e. (U čtyřky si dokázu představit, jak by se lišila. Jedna místnost na sezení by byl rychlý postup.)