Kultura

Autorská citace #21
24.10.2019 00:52 - Šaman
Asi. Našel jsem nakonec ten článek, ale annihilation tam není. Nejspíš jsem si to spojil v době, kdy se to ToA mluvilo tady.
Autorská citace #22
24.10.2019 01:41 - sirien
Šaman píše:
Úplně stejně bych mohl komentovat kteroukoliv tvoji kritiku třeba filmů a seriálů.

Bys spíš nemoh - mezi "tohle mi nesedí, ale jako ok" a "tohle má chyby co jdou za hranici pouhého vkusu" je docela rozdíl.

Šaman píše:
Tenhle úvod ... Tobě vážně přijde dobrý? :o

Nijak extra. Ale ani mě přímo neuráží. Je funkční. A zjevně v žádoucím old-school stylu. Neni nijak kriticky hard-wired do příběhu, můžeš si ho snadno udělat lepší, pokud o to stojíš.

Šaman píše:
Já to bral jako ukázkové 5e dobrodružství

Myslim že od doby co jejich úvodní pokusy o dobrodružství spíš failnuly a slízly kritiku se o nějaké "ukázkové" přestali snažit (pokud kdy takové aspirace vůbec měli - ten důraz na multi-žánrovost a multi-stylovost byl součástí deklarovaného designového záměru 5e i jejího proma...) a jedou naopak záměrně co nejširší paletu stylem co kus, to všechno jinak (Od Tyrany přes mega-dungeon, klasického hororového Strahda, retro-ToA až po temně příběhovej Descent...) aby si každej mohl vybrat to svoje (a nadávat na to ostatní, samozřejmě, to patří ke koloritu napříč edicemi :D )
Autorská citace #23
24.10.2019 02:51 - ShadoWWW
:D
Autorská citace #24
24.10.2019 07:37 - pilchowski
ShadoWWW píše:
Pro mě zůstane toto dobrodružství nejvíc ikonické jistou cizí postavou, o které je zmínka už ve Storm King's Thunder


Myslíš jistýho AC (nemyslím Armor Classe)?
Autorská citace #25
24.10.2019 08:27 - LokiB
Šaman píše:
Nějak mi tohle přijde jako dávno překonaný herní design… Zvlášť, když se tu často zmiňuje, jak je 5e víc vyprávěcí a rp systém, než předchozí.


Téhle větě stále tak nějak nerozumím :(
Přijde mi podobná jako "Dneska máme segwaye, tak na co chodit pěšky." Jako fakt.

Jestli je nebo není 5E více vyprávěcí (z jeho samotného hraní mi to nepřišlo, resp. má to v sobě víc podpory pro vyprávění, než starší edice, ale nijak to nikoho nenutí je využívat a kdo chce hrát 5E jako ADND, tak klidně může) nedokážu moc posoudit, protože my ho hráli "postaru". A RP je to jak si to člověk udělá :)

Tenhle typ vydaných dobrodružství mi přijde, že má dvě hlavní cílové skupiny.
První, kdy to GM vezme a odehraje to vlastně tak, jak je to napsané. Což je celkem klasický přístup nemalé části hráčů DnD už desítky let. Ti lidé to tak hrají, skoro jako kdyby to byla deskovka s vloženými pravidly. A přijde jim to zábavné.
Druhá má GMa, který to takhle doslovně nechce, ale nemá čas či invenci na výmýšlení svých vlastních sandboxů. Takže vezme takhle rozsáhlý předpřipravený materiál a doupraví a doplní si ho dle vlastních preferencí a potřeb. Vyhodí jeden typ potvor a nahradí ho jiným, dodá některá NPC, mapy v podstatě vezme, jak jsou, ale třeba si do nich dokreslí nějaké interesantní lokace navíc. Ušetří 75% času, který by tomu jinak musel dát, dá tomu kus vlastního ducha a stylu, jaký mají ve skupině rádi.

No a někdo si pak třeba vyzobá jen rozinky, sem tam nějakou NPC, kus lokace, hádanku, námět příběhu, pověst ...

Čím víc vydaných dobrodružství je, tím větší je šance, že si každý najde to svoje. A i v tom nejmizernějším vydaném se vždy našlo pár zajímavých nápadů a dalo se předělat a ušetřit čas a úsilí :)
Autorská citace #26
24.10.2019 08:35 - ShadoWWW
pilchowski: Jo!

LokiB: Je tam důležitý i ten komunitní rozměr. Že když se sejdou hráči DnD 5E s hráči starších edic, tak všichni vědí, kdo je to Acererak, Strád, Demogorgon nebo Tiamat a mají společné téma, jaké a nimi mají zážitky ze svých dobrodružství. 5E tím naplňuje svůj cíl sjednocující edice nejen z hlediska herních mechanismů.
Autorská citace #27
24.10.2019 09:15 - ShadoWWW
Jinak my jsme AC říkali příjmením (volným překladem) Uhlík, což byla i glosa na Renaera Bezuhlíka, současného lorda Letohradu. :)

Jisté věci jsme pak říkali Dušičkátor.
Autorská citace #28
24.10.2019 10:01 - Demonica
Díky moc všem za překlad. Zatím jsem to prolítla a je zábava to i číst. Snad se dostanu i tomu, že bych to mohla odvyprávět.
Autorská citace #29
24.10.2019 12:33 - exi
Ta míra detailu je neskutečná. Když tak koukám na ty handouty, tak si říkám, která komunita tohle pro fanoušky dělá? Nádhera...

Jenom pro zajímavost: Jaký je důvod pro odlišnou barvu a formát (a možná i font?) nadpisů a popisků obrázků, než je v originálech, když se jinak tak dbá na věrnost?
Autorská citace #30
24.10.2019 12:40 - York
exi píše:
která komunita tohle pro fanoušky dělá?


Anglicky mluvící komunity určitě ne, protože nepotřebují překlady ;p
Autorská citace #31
24.10.2019 12:42 - Pan Bača
exi: To je dotaz na pilchowského… a najdeš ještě další věci, které jsou trošku jinak?
Autorská citace #32
24.10.2019 12:48 - pilchowski
exi píše:
Jaký je důvod pro odlišnou barvu a formát (a možná i font?) nadpisů a popisků obrázků, než je v originálech, když se jinak tak dbá na věrnost?


Upřímně řečeno, právě věrnost v některých věcech nebyla zrovna to, na co jsem u té sazby nějak myslel, jestli to tak vypadá, tak je to spíš náhoda, a asi jsem byl lenivý dostatečně hledat odpovídající fonty (nebo jsem to vzdal?), tak jsem použil jiné/snad esteticky podobné, nemyslím, že by to něčemu vadilo, ale pokud jo, můžem to do budoucna opravit :) Případně poskytnu zdrojáky.
Autorská citace #33
24.10.2019 12:52 - ShadoWWW
Exi: Pátral jsem po tom, jestli existuje někde na světě takováto obdoba, a není. Komunita Kostky je unikátní.
Autorská citace #34
24.10.2019 12:54 - exi
pilchowski: To je na tobě, jen mě to zajímalo :) Poskytnout se dá leccos :D Myslím, že všechny ty fonty mám, i k mapám, tak třeba do budoucna.
Autorská citace #35
24.10.2019 12:56 - pilchowski
exi píše:
tak třeba do budoucna

ok, budu to vést v patrnosti, až budem dělat nějakou revizi, píšu si
Autorská citace #36
24.10.2019 12:56 - ShadoWWW
Exi: Když na layoutu dělal ještě Sirien, tak to dělal až pedantsky věrně originálu, včetně fontů.

Jinak vzpomněl jsem si, jak jsem mu v AI dělal to zápatí. :) To byly časy...
Autorská citace #37
24.10.2019 13:00 - exi
ShadoWWW: Tomu rozumím, taky nespím, dokud nemám i ten nejposlednější zapadlý font :)
Autorská citace #38
24.10.2019 13:07 - Pan Bača
ShadoWWW píše:
Exi: Pátral jsem po tom, jestli existuje někde na světě takováto obdoba, a není. Komunita Kostky je unikátní.


No evidentně se sešlo pár hračičků se smyslem pro detail (protože detail dělá celek!)... nejste náhodou všichni modeláři? Případně s modelářskou minulostí? ;o)

Jinak mám někam nahrát/poslat překladový klíč?
Autorská citace #39
24.10.2019 13:12 - ShadoWWW
Jo, ideální by bylo překlopit ho do místního Klíče.
Autorská citace #40
24.10.2019 13:18 - sirien
ShadoWWW píše:
Když na layoutu dělal ještě Sirien, tak to dělal až pedantsky věrně originálu

Tak zase z mojí perfekcionistické OCD není třeba dělat nějaký standard, ono upřímně to je někdy spíš na škodu (a o nervy).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078979015350342 secREMOTE_IP: 3.236.112.101