Kultura

sirien
14.12.2018 13:02
PJ Craft
PJ Craft playlist

YT channel s radami pro DMy ve stylu některých anglických předloh.

(sirienův obsahový průlet: 0-2, 3-6, 7-10, 11)
16.7.2019 09:44 - efram
Jerson píše:
To že RPG se nedá hrát v "reálném" světě, "protože co bys chtěl jako hrát, chodit do práce nebo do školy?" mi tvrdili i dost zkušení hráči z RPG fóra, z nichž jeden je jeden z hlavních autorů DrD2. Téměř určitě to nebyla smůla, ale skutečnost, že jsem se často vydával vlastní neprošlapanou cestou, která ostatním přišla nemyslitelná.


no byl bych opatrnej s tema neproslapanejma cestama a mesiastvím. Spis jsi extremista.

Jerson píše:
WotC si může říkat co chce, ale pokud má jedna postava útok 16 a druhá postava útok 10, a stojí proti nestvůře s obranou 8, tak první postava jí způsobuje za kolo v průměru čtyřnásobné zranění. Ještě horší situace nastane, když budou stát proti nestvůře s obranou 10, když průměrné zranění druhé postavy klesá pod hodnotu 1 a souboj nemusí být ani moc dlouhý proto, že taková postava v boji zemře dřív než nestvůra.


Mohli bychom porovnat na jakém vzorku a jakou metrikou doslo k záveru WOTC no a jak jsi k tomu dosel ty. S ohledem na to jaká základna je za WOTC a jaká za tebou, pricemz mam navíc osobní zkušenost s tím co WOTC riká, prijde mi tvuj pohled velice okrajový.

Muzes mi uvést 4 záladní body co by hra s kruhy nabídla (vazne)?
16.7.2019 09:59 - LokiB
Jerson píše:
To že RPG se nedá hrát v "reálném" světě, "protože co bys chtěl jako hrát, chodit do práce nebo do školy?" mi tvrdili i dost zkušení hráči z RPG fóra, z nichž jeden je jeden z hlavních autorů DrD2. Téměř určitě to nebyla smůla, ale skutečnost, že jsem se často vydával vlastní neprošlapanou cestou, která ostatním přišla nemyslitelná.


Jersone, nenech se zas tolik unášet.
Ono pochopitelně jde hrát všechno, protože když se najdou divní, eh, správní lidé, tak můžete hrát třeba i na nudle v bandasce.
Já tomu výroku autora DrD2 rozumím tak, že takové hraní nebude nikdy nic jiného než zcela okrajová záležitost pro pár fanoušků, kteří se v tom najdou, nelépe proto, že si to sami vymysleli.
A v tom si myslím, že máš pravdu.

Jako nevýhodná mi přijde snaha vykládat všechny výroky doslovně, protože to pak míjí hlavní myšlenku daných výroků. Protože jestli se najde pár skupin, které budu rádi hrát nudle v bandasce, tak to sice dokazuje, že "hrát se to dá", ale to je asi tak všechno, ne?

Ale jo, třeba se to časem rozvine a místo DnD zaujme čelní příčky převedení SIMS do TTRPG. Zatím se to imho nestalo.
16.7.2019 10:06 - Quentin
Jerson píše:
Výsledek jsem ti popsal - z brainstormingu by vyšla hra, kterou vlastně nikdo hrát nechtěl. Proto si taky myslím, že má cenu zkoušet přiblížit preference hráčů, ale na druhou stranu říkám, že některé preference se navzájem vylučují a není možnost - nebo nevím jak - začít s oddělenými preferencemi a během hry je postupně sbližovat.

Nechci prudit, ale jen poznámka; nezní mi to příliš jako otevřený brainstorm, když se od začátku zadefinovalo "okultní Lovecraftovský setting, ve kterém se náckové snaží pomocí magie a bytostí z hlubin vesmíru ovládnout svět" :)

Měli jste si dát třeba půl hodiny jen na navrhování všeho možného. Pravěk, starověk, X-files, Buffy, scifi, hard scifi, fantasy s létajícími ostrovy, steampunkové postapo ... jen tak plácat páté přes deváté, dokud se něco nechytne u všech.

Ale i tak - nedalo by se u toho "omega" settingu vytvořit postavu čaroděje (třeba jako rasputin v hellboyovi), za kterého by ten fantasák hrál? Nebo nějakého mutanta, changelinga, upíra, cokoli, co by se snadno vsáklo do reálného světa, ale dalo mu dost cool fantasy možností?

Jinak máš pravdu, občas se preference nesejdou. Není to žádná tragédie. Nechci se zase tvářit, že je nutné vyhovět všem.
16.7.2019 10:07 - ShadoWWW
Jerson: Ten tvůj modelový příklad nemá smysl, protože postava je celá množina různých schopností, ne jedno dvě čísla. Navíc v DnD se hraje skupinově a jde hlavně o kombinování schopností celé družiny a nápadů celé herní skupiny.
16.7.2019 10:25 - Jezus
Jerson píše:
WotC si může říkat co chce, ale pokud má jedna postava útok 16 a druhá postava útok 10, a stojí proti nestvůře s obranou 8, tak první postava jí způsobuje za kolo v průměru čtyřnásobné zranění. Ještě horší situace nastane, když budou stát proti nestvůře s obranou 10, když průměrné zranění druhé postavy klesá pod hodnotu 1 a souboj nemusí být ani moc dlouhý proto, že taková postava v boji zemře dřív než nestvůra.
Když se do toho přidají i rozdíly v počtu životů postav, které můžou při nevhodné konstelaci hodů na vlastnosti a na životy (na 2. úrovni) znamenat klidně třetinovou výdrž slabší postavy, jsou pravidla zralá na předělání, nebo spíše "houserulování" či podvádění.
Hobit válečník s malou silou pak zní jako zajímavý a vtipný koncept hry, ale vedle Krolla válečníka se silou 21/+5 taky nemusí vydržet ani dvě kole boje.

Ty teď ale mluvíš o DrD 1.6 ne o DnD ;-) Tam to funguje maličko složitěji a tahle brutální zkratka tam nefunguje.
Když proti sobě postavím hobita a půlroka (možný "předobraz" krolla) a oba budou bojovníci, budeš překvapený, jak ten souboj dost možná dopadne. Jen hobit nesmí mít kyj, ale meč...
16.7.2019 10:36 - LokiB
Ona je to celkem fundamentální otázka.
Rozumím tomu, že si návrhář hry řekne "hobity jsou prostě horší válečníci než obři, pakliže není hobit výrazně zkušenější válečník". Prostě to tak ve své hře chce mít, protože to dodává pocit ze hry, kterého chce dosáhnout.

Z mého pohledu je to dost settingová záležitost. Obecně preferuju, když tohle hra v základu nedefinuje až tak natvrdo za mě, ale dává mi nástroje a návody, jak si pro svůj setting nastavit pravidla tak, abych takového výsledku mohl dosáhnout.

Jezus píše:
Když proti sobě postavím hobita a půlroka (možný "předobraz" krolla) a oba budou bojovníci, budeš překvapený, jak ten souboj dost možná dopadne. Jen hobit nesmí mít kyj, ale meč...


Co říká statistika? že je hobitova obratnost do obrany důležitější než půlorkova síla do útoku?
16.7.2019 10:55 - ShadoWWW
LokiB: To je složitější. Hobit má Štěstí a Hobití hbitost a může mít Přirozenou nenápadnost. Tudíš opakuje hod, když padne 1 (takže může mít víc lepších hodů i kritičáků), může se snadno schovávat (tj. získávat výhodu k útoku a nedávat orkovi možnost na něj útočit) a podbíhat pod půlorkem. Díky vyšší Obratnosti by měl i vyšší bonus k iniciativě. Ten má zas Vidění ve tmě, Zarytá houževnatost a Divoké útoky, tj. vidí ve tmě, jednou za boj by mohl vstát při 0 životů a při kritickém útoku by způsobil vyšší zranění než hobit. Hrozivost mu moc nepomůže, protože zrovna hobit má výhodu k záchranně.

Jak by to dopadlo není vůbec jisté. Záleží, kdo by jel první a co by udělal a jak by jim padali kostky. Možná by se rozhodlo už v prvním kole, nejspíš nejpozději ve třetím.

Nedá se ale předjímat, kdo by vyhrál.
16.7.2019 11:00 - Jerson
efram píše:
no byl bych opatrnej s tema neproslapanejma cestama a mesiastvím. Spis jsi extremista.

Mesiášství sis tam dodal sám. Neprošlapané cesty byly pro mě v různých momentech pravidla bez životů, bez úrovní, bez fantasy (zejména ras a magie), se sjednocenou mechanikou, protože v té době moc jiných takových pravidel nebylo dostupných.

LokiB píše:
Já tomu výroku autora DrD2 rozumím tak, že takové hraní nebude nikdy nic jiného než zcela okrajová záležitost pro pár fanoušků, kteří se v tom najdou, nelépe proto, že si to sami vymysleli.

[sarkasmus]Jojo, přesně jak říkáš. Tisíce hráčů, kteří už skoro dvacet let hrajou vztahová RPG z reálného světa na stovkách herních portálů vypadají jako skutečně okrajová záležitost. Tedy, ono pro ně asi neexistuje moc klasických RPG, ve kterých by si takové příběhy mohli zahrát, protože - jak jsi sám uvedl - je to jen okrajová záležitost, kterou nikdo hrát nebude. Důkazový kruh se tím uzavře.[/sarkasmus]

LokiB píše:
Ale jo, třeba se to časem rozvine a místo DnD zaujme čelní příčky převedení SIMS do TTRPG. Zatím se to imho nestalo.

Takže buď budou tihle Sims na prvních příčce před DnD, nebo nemá smysl se tím zabývat vůbec? Není nějaká možnost mezi tím, do které by se vešly ... třeba všechny ostatní existující systémy?

LokiB píše:
Jako nevýhodná mi přijde snaha vykládat všechny výroky doslovně, protože to pak míjí hlavní myšlenku daných výroků.

Myšlenka těch lidí byla naprosto jasná:
"Nemáš životy (HP), RPG nepůjde hrát, protože postavu zabije první útok."
"Nemáš úrovně, nepůjde hrát, protože se postava nemůže zlepšovat."
"Nemáš fantasy, takže můžeš hrát jen nudnou šeď reálného života a pouze lidi, což nikoho nebude bavit."


Přesně takhle mi to ti lidé říkali, právě s takovým významem. Jejich hlavní myšlenka byla "to že vytváříš něco jiného než DrD je zbytečné, hloupé, zbytečné, nezajímavé, nudné, a už jsem říkal zbytečné?" Po vstupu na Czech DnD fórum (nynější RPG Fórum) přišlo další kolečko takových komentářů, jen hlavní roli v nich hrálo DnD, vedle kterého byl zbytečný i Dračák.

efram píše:
Muzes mi uvést 4 záladní body co by my hra s kruhy nabídla (vazne)?

Proč čtyři? Vyzkoušet si svět odlišný od všech ostatních herních světů. Možnost vyzkoušet si hrát charaktery, jejichž jediná odlišnost je v určení účelu, a jejich jediný parametr je průměr, ve světě, jehož jediným parametrem je velikost polí. Odhalování tajemství takového světa, včetně toho, že vůbec nějaká tajemství může obsahovat. A podívat se na RPG pohledem, ve kterém chybí jeden rozměr.

Quentin píše:
Nechci prudit, ale jen poznámka; nezní mi to příliš jako otevřený brainstorm, když se od začátku zadefinovalo "okultní Lovecraftovský setting, ve kterém se náckové snaží pomocí magie a bytostí z hlubin vesmíru ovládnout svět" :)

Myslel jsem to jinak - máš tři hráče a Vypravěče, kteří mají celkem jasně dané preference na setting, a jednoho hráče, jehož preference jsou odlišné. K čemu bude brainstorming, když jeho průběh bude takový, že napřed sepíšeme různé nápady, a pak vyškrtáme ty, které tři nebo jeden hráč považují za klíčové a kvůli kterým by chtěli hrát?
Brainstorming není univerzální metoda na řešení rozporů a jedním z jeho hlavních pravidel je vědět, kdy ho použít a kdy nikoliv.
Použili jsme ho následně, když byl setting daný, abychom se dohodli na prvcích, které v něm hráči chtějí a které nikoliv.

Quentin píše:
Ale i tak - nedalo by se u toho "omega" settingu vytvořit postavu čaroděje (třeba jako rasputin v hellboyovi), za kterého by ten fantasák hrál? Nebo nějakého mutanta, changelinga, upíra, cokoli, co by se snadno vsáklo do reálného světa, ale dalo mu dost cool fantasy možností?

Ve chvíli, kdy je základní požadavek "magie nesmí být viditelná" a vedle něj požadavek "chci postavu, která bude ovládat zjevnou magii", tak se to spojuje dost těžko. Stejně tak spojení požadavku "setting vycházející z reality" a "nelidské rasy". Dneska bych to už dokázal lépe, do settingu Omegy jsem dokázal dostat čínského draka, jehož forma ostatní hráče neruší, ale třeba s požadavkem na třímetrového obra bych hráče musel odmítnout. Ta předchozí kampaň totiž nebyla Omega, ale druhoválečná. Stejně jako Omega je postavená na tom, že jeden z hráčů (který je ještě lehce aktivní) nechtěl v tomhle novém settingu žádné mimozemšťany, kteří byli v settingu předchozím, tedy verze Protoss.

To že se nesejdou preference pro mě není až tak velká tragédie. Nakousl jsem je proto, že podle mě je možné zkoušet postupně přibližovat preference týkající se třeba způsobu řešení situací ve hře, hody × roleplaying × popisy, kdy lze začít hru s tím, že ke každému hráči přistupuju jinak. A bude to fungovat, dokud se jejich postavy nestřetnou přímo, což lze na začátku kampaně zakázat. Jako protipříklad, kdy toto sbližování řešení nebude fungovat vůbec jsem uvedl právě zcela odlišné preference v settingu, které zabrání tomu, aby hra vůbec začala, a nelze je nijak postupně sbližovat.
Brainstormování settingu je otázka předchozího kroku, ve kterém by nebylo jasné, co kdo chce hrát. To v naší skupině jasné bylo. A jasné bylo i to, že pokud se ten čtvrtý hráč nepřizpůsobí, tak můžeme začít hrát bez něj, přičemž on byl ten, který chtěl s námi hrát - takže z toho celkem jasně vyšlo, že se přizpůsobí zbytku. Svůj účel to splnilo, hráči sice nevyhovoval setting, ale s tím co si vyzkoušel byl spokojený, hra ho bavila natolik, že vydržel do konce - dokonce navrhnul natočení závěrečného videa, které vedlo k supercool scéně - a to co se naučil používá doteď. Takže z mého zpětného pohledu bylo rozhodnutí o volbě settingu správné a nic bych na něm neměnil.

ShadoWWW píše:
Ten tvůj modelový příklad nemá smysl, protože postava je celá množina různých schopností, ne jedno dvě čísla. Navíc v DnD se hraje skupinově a jde hlavně o kombinování schopností celé družiny a nápadů celé herní skupiny.

To je hezká teorie - ale ve chvíli, kdy hrajou jen dvě postavy a v první místnosti na ně naběhnou dvě krysy, tak na tom zda si hráč hodil na vlastnost jedničku nebo šestku a co si hodil na iniciativu či útok/obranu záleží velmi. Je zbytečné říkat, že ten příklad nemá smysl, když mi v první hře DrD umřel kolega elf kouzelník (s inteligencí 21/+5, ale odolností 6/-2 a 4 životy) po prvním útoku první krysy a hra skončila. Tedy ne že by bylo o tolik odlišné, když by si hráč na odolnost hodil 6 místo 1, ale první útok by alespoň ustál.
16.7.2019 11:02 - Jezus
LokiB: Souhlasím.
Ani za sebe nemám problém v tom, že "bojovnická rasa" namaxovaná na boj bude v boji lepší než "klasicky nebojovnická" (tím myslím, že jí třeba více sedí guerilový boj). To tak nějak člověk čeká a i ten chronicky známý citát o Samuelu Coltovi z něčeho takového vychází...

Statistika je na straně půlorka, ale ne tolik, aby se ti nevyplatilo vsadit na hobita, pokud bude slušnej kurz ;-) Hlavně hobit může "do útoku" přičítat obratnost, jestli chce a má "šermířskou" zbraň.
Může se jednokolově "boostnout" proti většímu nepříteli (ne teda každej, ale tu schopnost může mít).
Pokud bojují v lehčích zbrojích (pobíjené, částečně i kroužkárna) pak se opravdu část protivníkovi síly "vyrovná" zvýšenou obratností (= Obranou).

Pokud bude půlork opravdu namaxovanej a bude mít bonus za sílu +5 a za Odolnost třeba +3, pak hobita opravdu asi dá právě větším počtem životů, ale stačí pár jiných hodů a dopadne to ve prospěch hobita.
Což mi příjde fér :-)
16.7.2019 11:02 - Jerson
Jezus píše:
Ty teď ale mluvíš o DrD 1.6 ne o DnD ;-) Tam to funguje maličko složitěji a tahle brutální zkratka tam nefunguje.

Ano, protože se bavíme o tom, zda je velký rozptyl v základních vlastnostech a z toho plynoucí rozdíly v dalších parametrech v jakodračákovské hře problém, nebo ne. Přikláním se k názoru, že to problém být může, i když původní otázka byla o magenergii.
16.7.2019 11:06 - Jezus
Jo, zapomněl jsem na Zarytou houževnatost (díky ShadoWWW), ta docela zvýší půlorkovu šanci (hlavně na prvních úrovních). Tu je krásně vidět ten designerský záměr...

Nicméně DnD není primárně PvP, a při pobíjení gobrů by byli oba podobně užiteční, byť by těžiště bojové taktiky měl každý posunut jinam.
16.7.2019 11:06 - Aegnor
Jerson píše:
Ve chvíli, kdy je základní požadavek "magie nesmí být viditelná" a vedle něj požadavek "chci postavu, která bude ovládat zjevnou magii", tak se to spojuje dost těžko.

M:tA (jak oWoD, tak CofD).
16.7.2019 11:13 - LokiB
ShadoWWW: to se bavíme o hobitovi a půlorkovi v DnD 5E, že ano? Já jsem pořád byl ještě v DrD :)

Dnes mi přijde bližší koncept, kdy si tyhle "aspekty postavy" hráč k postavě vybírá, než když jsou zadrátované přímo v rase či povolání. Ale chápu, že C&L systém to holt dělá takhle ... zástupci rasy a zástupci povolání jsou si velmi podobní (vím že ne stejní, že v 5E jsou subclassy a další volby), ale tak celkem unifikovaní.

V DH to bude také tak, však jsou to také rasy a povolání. I proto by ty volby, co se do toho zadrátuje, měly být "rozumné" :)
16.7.2019 11:20 - LokiB
Jerson píše:
Tisíce hráčů, kteří už skoro dvacet let hrajou vztahová RPG z reálného světa na stovkách herních portálů vypadají jako skutečně okrajová záležitost.


Ano, to je z meho pohledu stale okrajova zalezitost.
Jak rikam, ty mas proste tendenci vykladat vse doslovne. Takze kdyz nekdo rekne "to se nebude hrat" a pak to hraje par tisic lidi, tak ho mas za dukaz toho, ze se mylil. Ja ne.
Svet je velky, lidi je hodne. Par tisic lidi najdes dneska v podstate pro uplne vsechno, vcetne pastafarianstvi. Ma smysl se pastafarianstvim zabyvat?

Jerson píše:
Takže buď budou tihle Sims na prvních příčce před DnD, nebo nemá smysl se tím zabývat vůbec? Není nějaká možnost mezi tím, do které by se vešly ... třeba všechny ostatní existující systémy?


Pro vetsinu lidi nema smysl se tim v takove situaci zabyvat ... ano, s tim souhlasim. Ale urcite bych neprekazel v ceste nikomu, kdo by se tim zabyvat chtel. jeho volba.

Píše:
Přesně takhle mi to ti lidé říkali, právě s takovým významem. Jejich hlavní myšlenka byla "to že vytváříš něco jiného než DrD je zbytečné, hloupé, zbytečné, nezajímavé, nudné, a už jsem říkal zbytečné?" Po vstupu na Czech DnD fórum (nynější RPG Fórum) přišlo další kolečko takových komentářů, jen hlavní roli v nich hrálo DnD, vedle kterého byl zbytečný i Dračák.


Ano, cely svet byl proti tobe, tys ho porazil a a svou myslenkou prorazil, takze dnes ji zna ... par stovek lidi. Je to zasluzne, je to fajn. Co vic bys chtel slyset? Jejich omluvu, ze se mylili? priznani, ze jsi trefil hrebik na hlavicku?
Nemam potrebu se zastavat tech, co ti cokoli takoveho tvrdili. Stale to bylo jen par lidi, ne zadne masy, ktere ti staly v ceste a snazili se te presvedcit.

Dokazes zformulovat, co vlastne se timto snazis dokazat? Ze se par lidi mylilo a tys mel pravdu? Nebo?
16.7.2019 11:21 - efram
Jerson píše:
Proč čtyři?


Abych měl odlišný svět, který mě baví, nemusím hrát kruhy v dvojrozměrném světě. Jsi jako spisovatel kterej píše hrozně složité knihy a je hrozně dotčen, že je nikdo nečte. To co jsi vyjmenoval pro to, abych si zahrál tvou navržený svět kruhů prostě nestačí. Zkus napsat opravdu 4 věty, které mají potenciální hráče přitáhnout. Pokud chceš, aby to někdo hrál měl by jsi ty lidi nalákat a ne jen říct: "hele pojďte zkusit něco jiného co tu ještě nebylo......"

Opravdu musí, v návaznosti na ten tvůj setting s kruhy, z každého příspěvku čišet tvůj odpor k fantasy? myslím, že už to všichni ví.

Mesiášství jsem si fakt nedosadil sám:

Ano, cely svet byl proti tobe, tys ho porazil a a svou myslenkou prorazil, takze dnes ji zna ... par stovek lidi. Je to zasluzne, je to fajn. Co vic bys chtel slyset? Jejich omluvu, ze se mylili? priznani, ze jsi trefil hrebik na hlavicku?
16.7.2019 11:22 - ShadoWWW
Jo aha, ty pořád mluvíš o DrD a zkušenostech postavených na jeho chybách. WotC mluvili o zkušenostech z DnD 5E.
16.7.2019 11:28 - Aegnor
efram: cože? Jerson tady napsal, že byl přesvědčován o nemožnosti zahrát RPG ve 2D světě, a že takové RPG zahrál.
Ty se ho pak zeptáš, proč bys měl chtít takovou věc hrát.
On ti na to dá nějaké důvody.
A ty pak tvrdíš, jak je Jerson hrozně uraženej, že nikdo nechce hrát jeho hrozně kchůl RPG s kruhy.

Co tady míjím?

Loki: nesnaží se tu Jerson jenom říct, že ignoruje prohlášení "tohle nejde" (protože dle jeho zkušeností často nejsou pravda) a musí to všechno vyzkoušet sám? Upřímně jsem se už trochu ztratil, jak se tohle znova vytáhlo, tak jsem možná trochu mimo.
16.7.2019 11:49 - efram
Aegnor

míjíš poměrně hodně. Ono se dá i létat, ale jen chvilku.
16.7.2019 12:16 - LokiB
Aegnor píše:
nesnaží se tu Jerson jenom říct, že ignoruje prohlášení "tohle nejde" (protože dle jeho zkušeností často nejsou pravda) a musí to všechno vyzkoušet sám? Upřímně jsem se už trochu ztratil, jak se tohle znova vytáhlo, tak jsem možná trochu mimo.


Ani nevím, kdo mu tu říkal "tohle nejde" ... zaznamenal jsem to vedle v diskusi o elfech a fašistech, kde Jerson říkal, že to nejde.
Ale možná to od někoho zaznělo i tady.

Jo, už jsem dohledal, že malkav psal "A rovnou píšu - snaž se, zkoumej ten fenomén, nekritizuji tě za to, jen to považuji za utopii."
A Jerson na to vytasil svou tezi "mockrát mi říkali, že to nejde, ale já jsem dokázal, že to jde".
Což byla reakce malkava na Jersonovu tezi, že chce hru, kde se budou neustále bavit všichni , nejlépe na 95 % a více.

Což je brutální přesmyčka od "chci hru, kde se budou všichni neustále bavit" (měkký a velmi vágní cíl) zpět do doby "prý nejde udělat hra bez životů a hodů na útok, a já dokázal že to jde" (tvrdý cíl se snadno ověřitelným výsledkem).

Jak se začnou takhle přelévat důkazy, kdy se pomocí nesouvisejícího tvrzení snaží někdo dokázat platnost jiného svého tvrzení, tak já odstupuji :)
16.7.2019 12:23 - efram
Je zvláštní, že Elfove vs náskové nejdou, ale dvojrozměrný svět, kde hráči hrají kruhy je ok......

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22725009918213 secREMOTE_IP: 35.153.166.111