LokiB píše:
Jak rikam, ty mas proste tendenci vykladat vse doslovne. Takze kdyz nekdo rekne "to se nebude hrat" a pak to hraje par tisic lidi, tak ho mas za dukaz toho, ze se mylil. Ja ne.
Svet je velky, lidi je hodne. Par tisic lidi najdes dneska v podstate pro uplne vsechno, vcetne pastafarianstvi.
Nemluvím o světě, mluvím o situaci u nás, kde pár tisíc lidí je na RPG systém dost. Tyhle skupiny mají srovnatelně nebo víc členů, než kolik příznivců má DnD. O celkových počtech se z toho usuzuje těžko, ale rozhodně bych to nepovažoval za zanedbatelnou skupinu.
LokiB píše:
Dokazes zformulovat, co vlastne se timto snazis dokazat?
...
Což byla reakce malkava na Jersonovu tezi, že chce hru, kde se budou neustále bavit všichni , nejlépe na 95 % a více.
Aegnor píše:
nesnaží se tu Jerson jenom říct, že ignoruje prohlášení "tohle nejde" (protože dle jeho zkušeností často nejsou pravda) a musí to všechno vyzkoušet sám?
Nebo taky tohle:
Jerson píše:
nebyla ve hře žádná část, která nějakého hráče nudí, nebaví ho, nebo je mu volná
Malkav píše:
Promiň, toto považuji zcela upřímně za utopii a honění se za zlatým teletem.
Včetně toho "promiň".
Je mi celkem jedno, co si myslíš ty, Malkav nebo kdokoliv jiný o tom, jak může být hra dobrá a jak může hráče bavit. Mým záměrem je dělat hry, ve kterých se hráči budou bavit od začátku do konce a nebudou v ní nudná či hluchá místa, pomáhat si k tomu různými způsoby. Následně chci tyhle způsoby analyzovat a nabídnout je k využití jiným hráčům, zejména začínajícím, aby jejich hry byly už od začátku dobré, nebo alespoň byly co nejméně špatné na nudné.
V minulosti jsi už vyjevil, že ti o jiné hráče RPG nejde, že ti jsou v podstatě volní, ať se sami rozhodují a získávají zkušenosti.
Naproti tomu se snažím, aby noví hráči nemuseli začínat tam, kde jsem před pětadvaceti lety začal já, a nemuseli všechny své zkušenosti získávat postupně formou pokusů a omylů. Můžeš tomu říkat mesiáštví, tvoje věc. Moje přesvědčení je, že díky takovému základu se noví hráči můžou dostat dál, prozkoumat různé další směry hraní RPG a vybrat z nich zajímavé kousky, které si s nimi můžu zahrát já a můžu je ve svých hrách využít.
A taky si myslím, že díky spolupráci a předávání pokud možno těch nejlepších zkušeností, a díky varování před špatnými zkušenostmi, můžou mít všichni zúčastnění lepší hry a lepší zážitky.
Tedy TL,DR - chci mít dobré hry, to znamená hry bez slabých a nudných míst, a to znamená zajímavé a zábavné hry. A chci, aby takové hry mohli mít (i díky mně) také jiní hráči, a díky tomu jsem zase měl já ještě lepší hry.
efram píše:
Abych měl odlišný svět, který mě baví, nemusím hrát kruhy v dvojrozměrném světě.
Chtěl jsi po mě důvody, proč má smysl zkusit hrát Kruhy, nebo přeneseně jakékoliv jiné RPG (protože ty důvody jsem napsal tak, že by se daly použít prakticky na jakékoliv RPG.) Pokud tě baví jen tvůj svět, pak máš stovky dalších, které nemusíš hrát.
A tobě bych hraní Kruhů ani nenabízel. Nebylo to myšleno jako herní svět, který má někoho přitáhnout, ale jako příklad hodně neobvyklého RPG, o kterém většina hráčů řekne, že to ani RPG být nemůže.
Možná by sis měl vzpomenout, jak jsi do mě před pár měsíci ryl, že jsem negativistický a pořád říkám, jak něco nejde a nemá smysl.
efram píše:
Opravdu musí, v návaznosti na ten tvůj setting s kruhy, z každého příspěvku čišet tvůj odpor k fantasy? myslím, že už to všichni ví.
Opravdu musí z každého tvého příspěvku čišet tvůj odpor ke mně? Myslím, že to všichni už ví.
LokiB píše:
Jak se začnou takhle přelévat důkazy, kdy se pomocí nesouvisejícího tvrzení snaží někdo dokázat platnost jiného svého tvrzení, tak já odstupuji :)
To Malkavovo tvrzení je "nedá se udělat hra bez nudných a slabých míst, je to hledání zlatého telete (= nedosažitelná meta).
Podle mě je to blbost a tvrzení na stejné úrovni jako podobná tvrzení, které jsem slyšel v minulosti - už jsem takové hry hrál, několikrát jsem je i vedl, a jsem přesvědčen, že takové hry jdou zahrát a že jdou zahrát opakovaně, cíleně a nikoliv jen souběhem šťastných okolností. Jestli je to pro tebe měkký nebo vágní cíl pro mě opět není rozhodující, pro mě je to dost jasný a konkrétní cíl.