Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.7.2008 16:52 - LZJ
A když pak už žádné střetnutí nebude, vyspíš se a zase máš 1 akční bod a ty vydělané včera ti propadly.
Ale to jsou oficiální pravidla - snadno by se daly posunout k častějšímu utrácení a dalšímů získávání - čímž by hra zíkala na akčnosti a nedpředvídatelnosti.
Velmui stručný report z testu 4e: Hrajeme Keep on the Shadowfell, variaci pro FR. A v pátek při třetí session mi hráči vybili všechny koboldy včetně goblina Železného zuba. A bojové střetnutí úrovně 6 dá prvoúrovňovým postavám docela zabrat. Zvlášť, když se klerik válí v krvi na zemi.
15.7.2008 17:16 - ShadoWWW
Už je i přeložený originál. :) Viz můj překlad, bod 1.7.1 Akční body.
15.7.2008 18:12 - Alnag
L.Z.J. píše:
Ale to jsou oficiální pravidla - snadno by se daly posunout k častějšímu utrácení a dalšímů získávání - čímž by hra zíkala na akčnosti a nedpředvídatelnosti.
Uvažoval jsem proč, to wizardi udělali právě takhle... ostatně milestone je ve hře snad jen kvůli tomuhle a vypadá to jako docela zbytečná komplikace, když vezmu v potaz stačilo prostě dát 1 action point za/na každý encounter.
Takže myslím, že když jich přidáš víc tak hra získá na akčnosti, ale možná ztratí na té nepředvídatelnosti. Tady je dobře použití AP výrazný (až rozhodující) taktický element, kdežto když jich přidáš víc stane se z toho jen další běžná mechanika...
15.7.2008 20:21 - Fritzs
Alnag: No, kdyby jich dali víc, tak to sice hru IMHO urychlí, ale zase se stratí ta taktičnost a nutnost pořád počítat se vším...
16.7.2008 08:27 - Quentin
mohl by mi nekdo poslat odkazy ke stazeni pravidel?
mam knihy doma, ale posledni dobou zjistuju, ze se pripravuju na hru spis v praci :D
16.7.2008 09:30 - Quentin
kdy maji vyjit PHB2(nemuzu se dockat druida a barbara), MM2(nepratel neni nikdy dost!), DMG2(zajima me, co tam narvou) ???
16.7.2008 09:42 - Rytíř
Quentin: Nevím, jestli to tam ještě je, odkazy byly na konci staré diskuze o 4e.
Pokud si dobře vzpomínám, tak příručky s číslem II maj vyjít zas za rok, s číslem III za další rok.. :)
16.7.2008 09:50 - Quentin
Jak se stavite k predem dohodnutym vysledkum encounteru ve stylu conflict resolution, kdy se hraci domluvi s DM, jak to dopadne pri vyhre i prohre, a to pokud mozno tak aby se posunul dej?
napr. takovy kombinovany encounter prujezd mestem zamorenym zombiemi. hraci daji navrhy, DM da navrhy a vyberou se varianty, ktere vyhovuji obema stranam.
napr:
USPECH: kdyz to zvladneme, tak zjistime, ze v univerzite magie jsou jeste prezivsi, kteri nam reknou, kdo to zpusobil.
NEUSPECH: kdyz nasbirate skill neuspechy nebo alespon dva z vas padnou pod 0, tak se budete muset stahnout do stok a alespon 1 z vas bude nakazen a zacne se pomalu menit na zombii
da se takhle hrat hra bez pripravy, protoze se na posunech v deji domlouvate s hraci. Ja osobne to vyuzivam jen obcas, kdyz nemam nic vymysleno, vy?
rytir: dik
16.7.2008 10:31 - Lotrando
QuentinW: v srpnu má vyjít nějaká příručka s Martial Powers. Ty encountery jsme zatím zkoušel jen opatrně a většinou se snažím odhadnou o co hráčům jde a jak moc šikovně se k tomu blíží či neblíží. Třeba když jsou mezi sebou rozhádaní, dávám vyšší obtížnost na ověřování, protože NPC by toho využilo. Přímo se zatím nedomlouvám.
16.7.2008 10:38 - Quentin
Lotrando: ja nemluvim o stavbe nebo prubehu encounteru, ale o jejich nasledcich a tim co bude po nich. Jestli se na tom dohadujete nekdy s hraci, nebo jedete podle sebe.
16.7.2008 10:45 - Alnag
Quentin: Já si dokonce myslím, že to byl designérský záměr... Způsob, jakým jsou skill-encounters konstruované je v jádru conflict resolution s takovou nadstavbou. V momentě, kdy děláš jakýkoliv improvizovaný encounter - tak to vyjednávání s hráči probíhá přirozeně.
H: Chtěl bych z toho týpka u stolu vytáhnout všechno, co ví o nejbližších ruinách (definuje úspěch).
GM: Fajn, ale riskuješ, že tě opije do bezvědomí a okrade tě i o kalhoty a boty. (definuje neúspěch).
H: Jsem si toho vědom (přijímá situaci).
Pak následuje klasická výměna. Co mi ve 4e trochu chybí je lepší ošetření nějakých částečných úspěchů/neúspěchů. Ono to sice vyplývá z toho odehrávání, ale mohlo by to tam být lépe vyjádřeno.
16.7.2008 10:59 - Lotrando
POdle mě to spolu souvisí Quentine. Ale správná odpověď je asi ta, že jim nedělám nabídky, protože zastím ta skupina není úplně sehraná a nevěří si. POzději to ovšem budu zkoušet podobně jak říká Alnag, ted yjako conflikt resolution s naznačením nějakých vyústění předem. Nejspíš ne úplně přesným naznačením, překvapení musí být.
16.7.2008 11:15 - Quentin
píše:
Ono to sice vyplývá z toho odehrávání
presne tak.
Tim, ze se to nerozhoduje jednim hodem ale mhoha jednotlive popsanymi a vyhodnocenymi hody, je castecny uspech/neuspech obsazen.
Castecny uspech v boji asi resit nemusime :)
16.7.2008 15:44 - ShadoWWW
Dnes vyšlo nové dobrodružsví H2-Thunderspire. Zatím dostává velmi dobré hodnocení. Pokud si ještě nejste jisti, zda ho koupit, mrkněte sem. Moc toto PDF prosím nešiřte, použijte to jen jako měřítko, zda si to koupit nebo ne. Jedná se o mnou licencovanou verzi. Díky.
BTW Budete si ho někdo kupovat přes Amazon v tištěné verzi? Že bysme udělali nějakou hromadnější objednávku (s levným poštovným)...
16.7.2008 15:50 - Almi
ShadoWWW: Lotrando mi ho objednával z Amazonu minulý týden tuším.. :-)
Jinak - já čekám se svou objednávkou z Amazonu na konec srpna, kdy vyjdou zase další novinky..pokud by někdo něco chtěl (ideálně z Prahy), umím se domluvit.
16.7.2008 17:04 - Lotrando
Almi: je to na cestě, včera do vybavili a 3 týdny si počkáme.
Za tu PDF verzi dík
16.7.2008 17:35 - Alnag
Thunderspire mám taky objednaný z Amazonu. Dlouho jsem zvažoval zda do toho jít nebo ne (nejsem úplně spokojený s Keep on the Shadowfell, zvlášt teda co se týče kvality tisku/papíru; reprintu některých map, a pár věcí v tom dobrodružství, která tu teď nechci pitvat), ale že mi přišlo, že Thunderspire by mohl být víc interakční, tak jsem si řekl, že tomu dám ještě šanci.
Jinak udělal jsme zvláštní zkušenost s rychlostí dodávek z Amazonu, protože mi zrovinka dnes přišlou jejich ploužákovou poštou (to je ta nejpomalejší) zásilka za pár dnů, zatímco tou údajně rychlejší mi to chodí déle. Tak já nevím...
ShadoWWW: Jo, díky za PDF :)
16.7.2008 17:49 - Alnag
Ještě technická, pokud chceme dělat nějaké hromadné objednávky, ať už z Amazonu nebo Noble Knight, navrhuji a) založit na to vlastní diskusi b) případně ohlašovat svůj zájem víc dopředu (já si třeba věci kupuju běžně v preorder režimu.
Pak je tu ještě c) že Amazon deklaruje vždycky správně cenu zásilky (na rozdíl od NK), a že celnice napaří na drahou zásilku clo/DPH, takže to co ušetříte na poštovném zaplatíte na cle, pokud si toho objednáte moc naráz.
16.7.2008 23:02 - ShadoWWW
Dnes vyšly také opravy pravidel 4. edice
16.7.2008 23:21 - ShadoWWW
No a pokud vlastníte knižní vydání pvního dobrodružství pro 4E, bude se vám hodit i tato kvalitní verze PDF. Hodí se to hlavně pro tisk těch map na konci, abyste nemuseli zohýbat a ničit knížku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076632976531982 secREMOTE_IP: 18.222.35.77