Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.6.2008 03:53 - Fibriso
Bygbythe wise píše:
Myslím, že kdyby někdo udělal průzkum oblíbenosti mangy v USA/Evropě, tak by byla tahle tvoje věta rozprášena. Já osobně tu statistiku ani nepotřebuju, protože vím, že to není pravda.
... někde jsem kdysi (asi tak 2-3 roky zpátky) tu studii četl, (tuším, že mezi mladšíma lidma se to pohybovalo okolo 8% co tomu holdovali a dvě třetiny věděly o čem je řeč...)

je zajímavé jak tady na jednu stranu prohlašuješ že nevíš i anime nic a na straně druhé víš jak je anime v americe (a všude ve světě) neoblíbená či oblíbená... zajímavý paradox.

plus, samozřejmě, je logické, že na forech zasvěcené třeba Rpg najdeš opravdu velmi málo viditelných Animefandů a naopak. stejné je to u třeba červeného trpaslíka. Já ho například vůbec nemusím...

ale tohle sem nepatří. Mohl bych požádat nějakého moderárora aby to tu buď promazal nebo rozdělil?
18.6.2008 08:09 - Quentin
mam takove munchkinovske dilema.
brute strike X comeback strike X villains menace ???
hraju tankovaciho trpose (16,12,16,10,14,11)
powers: cleave, tide of iron, passing attack
feats: dwarven weapon training, na druhem lvlu toughness (coz bude delat healing surge na druhem lvlu za 10hp!)
18.6.2008 10:03 - noir
Že může Čech odkojený Včelkou Májou říct, že anime se moc nerozšířila, to je zkrátka rouhání...
18.6.2008 10:17 - Element_Lead
Ja uz bych to dal nerozebiral myslim ze nikdo tady to nema zapotrebi a obrazek uz si vsichni udelali.
QuentinW - me se nejvic libi comeback strike ve kterem vyuzijes svuj healing surge potencial.
18.6.2008 10:35 - Alnag
Fibriso píše:
ale tohle sem nepatří. Mohl bych požádat nějakého moderárora aby to tu buď promazal nebo rozdělil?
My tady diskuse nemoderujeme a tedy ani nepromazáváme a obvykle nerozdělujeme (pominu-li spam). Vývoj diskuse se tedy odvíjí od toho, jak si ji nasměrují uživatelů. Pokud se nechete v této diskusi bavit o anime - pak se o ní nebavte (přéspěvky na to téma ignorujte) a otevřete něco jiného zajímavého. Pokud se chcete o anime bavit, ale v jiné diskusi, pak si ji založte a dejte tady na ní odkaz...
Quentin: Sakra, nemám tu teď po ruce příručky (nemluvě o tom, že Amazon si dává na čas, takže jsem jim už i napsal, že si představuji jinou úroveň služeb), tak ti teď nemůžu odpovědět. Ale mrknu na to...
18.6.2008 10:40 - Quentin
yashamaru: taky sem si to myslel, ale porad vaham nad villains menace. Je to dobre jen na boss fighty. Porad nemam predstavu jak dlouho takovy boj se solo monstrem trva, jeste jsme zadny nehrali. Kdyby se to odbylo ve trech kolech, tak je comeback lepsi, pokud bych tam mel deset kol stat a busit, tak je menace lepsi i pri missu.
18.6.2008 10:48 - Quentin
Brute Strike Fighter Attack 1
You shatter armor and bone with a ringing blow.
Daily ✦ Martial, Reliable, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 3[W] + Strength modifier damage.
Comeback Strike Fighter Attack 1
A timely strike against a hated foe invigorates you, giving you the strength and resolve to fight on.
Daily ✦ Healing, Martial, Reliable, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you can spend a healing surge.
Villain’s Menace Fighter Attack 1
You strike your enemy hard and hound him with skilled parries and stern reprisals.
Daily ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you gain a +2 power bonus to attack rolls and a +4 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.
Miss: Gain a +1 power bonus to attack rolls and a +2 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.
18.6.2008 11:15 - noir
To se mi právě na 4e líbí-opravdu to není o sub-optimálních volbách. Všechny ty schopnosti mají svůj význam, všechny jsou něším přínosné. Ono je to spíš o celkovém sladění s postavou, než o samotné volbě schopnosti. Třeba Brute Strike se vyplatí víc s obouruční zbraní, kdy se 3W vyplatí nejvíc. Comeback je fajn vždycky, healing surges není nikdy dost. A Villains menace je bezvadná pro taktického fightera, který si pomalu soubeře oťukává a čím je soupeř slabší, tím víc bojovník sílí.
18.6.2008 11:46 - Alnag
Quentin: Dík. Přesně jak píše noir, je to hodně o tom, jakýho trpoše chceš mít. Mně osobně se teda nejvíc pozdává ten comback strike, to je dobrá věc, když teče do bot (a to teče často).
Kdybych chtěl hrát takového víc "barbara", který nehledí napravo nalevo (ale to by byl spíš asi striker nebo něco tím směrem) bral bych brute strike. Villain's Menace mi přijde dobrý proti silným sólo protivníkům, ale v běžném boji bys měl protivníka urubat rychleji než se to projeví... tak to bych si asi nebral. Ale já nikdy nebyl moc na taktizování.
18.6.2008 12:24 - Conlai
Reliable. Sakra. Až teď jsem si dohledal, co ten keyword znamená... celkem dost věcí to mění. Díky, Quentine :-D
EDIT: Se sólovými potvorami se hádám bude bojovat dlouho, neb mají mrtě hitpointů (200+). Comeback strike je ale možná lepší, protože se fighter potřebuje držet na nohou, když má zamarkovanou tu nejhorší bestii (a ta tedy zřejmě útočí jen na něj). V kombinaci s trpaslickou odolností a tím, že mají second wind jako minor action, by mohl vzniknout drsný tank. Plus - je reliable... :-)
18.6.2008 12:34 - Quentin
tak jste me presvedcili ... bude to comeback strike
od zacatku jsem ho stavel jako tanka a na druhem lvlu healing surge za 10Hp nejde ignorovat :)
jako utility na dvojce beru tu regeneraci :)
18.6.2008 13:05 - Alnag
Conlai: Jo, jo... daily powers bývají dost vypečené. Buď mají schopnost i při minutí, nebo jsou reliable nebo tak.
18.6.2008 13:15 - Conlai
Boundless Endurance? Brutální záležitost. Stačí si jen ze začátku nechat trochu "naložit" a pak máš do konce boje regeneraci. Náš trpaslík to má taky a v posledním boji mě s tím tak vydeptal... (skoro jsem jej rozsekal bugbeařími bodyguardy (opravdu skvělý template) a během chvilky byl zase v pohodě)
Alnag: Jo, jo. A je sympaticky udělané, že díky retrainu těch sil nikdy nebudeš mít moc na to, aby ses v nich orientoval (tedy snad, myslím, že to je záměr za retrainem a počtem powaz).
18.6.2008 13:19 - Alnag
Conlai: To souvisí s tím "sweet spot" designem. Vytipovali si úrovně ve 3e, kde bylo celkově schopností tak akorát (a hra byla nejzábavnější) a snažili se zůžit ve 4e mantinely tak, aby ten sweet spot roztáhli přes všechny úrovně. Proto ten retrain a tak. Ale ony ty powers mají často svoji "lepší verzi" na vyšší úrovni, takže docela pohoda.
18.6.2008 15:35 - noir
Čím víc tu studuju, tím víc se mi to líbí. Třeba u čaroděje je ten design schopností vysloveně geniální-každá má svůj smysl,výhodu, žeádná není jen tak normální. Myslím, že tím jasně vyniká výhoda humans-mít tři at-will je opravdu výhoda.
18.6.2008 16:49 - Almi
QuentinW jestli ses ještě nerozhodl, tak taky doporučuji spíš Comeback Strike. Hodí se ty Healing surgery. Mít Villain’s Menace je sice hrozně hezký, ale na DnD Day jsem se s touhle powers dostal 2x do dilematu, že když jí nehodím, tak zisk bude docela minimální (vzhledem k tomu, že šlo právě o finálního bose). Pokud nebudeš mít support na attack roll, aby to spíš prošlo, je to strašně o náhodě a zisk není tak výhodný jako u jiných powers.
18.6.2008 16:55 - noir
Almi: Na druhou stranu možnost zranit na 1.úrovni sekyrou za 50 životů jedním úderem, to je opravdu poměrně lákavé... (3k12+k10+4)
18.6.2008 18:10 - Jerson
S pravděpodobností 0,0058% bych na to moc nespoléhal, spíše bych vzal v potaz střední zranění 29, jestli je to hodně nebo ne.
18.6.2008 18:21 - lev
Pravdepodobnosť je 5%, keďže v 4e funguje critical ako maximálna hodnota na kockách.
18.6.2008 18:37 - Alnag
Mimochodem, wizardi konečně po dlouhém odkládání uvolnili GSL (novou licenci pro 4e). Podrobnosti časem... zatím si ji můžete prohlédnout zde: http://www.wizards.com/default.asp?x=d20/welcome

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1222550868988 secREMOTE_IP: 18.117.153.38