Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
16.6.2008 17:06 - andtom
Alderon: Charm a polymorph tam někde bude anebo se s tím alespoň počítá do budoucna, protože v PHB existuje jistý rituál, co dělá toto: "The ritual can remove curses, effects such as charm or domination, and fear, confusion, insanity, polymorph, and petrification effects." Pokud jde o obyčejná non-combat setkání, ty jsou popsána v DMG.
16.6.2008 17:10 - Fritzs
Malabar: Špatně sii interpretuješ hit pointy, hit pointy nejsou měřítkem toho, jak moc jsi rozsekaný, ale toho, jak si utahaný v jaké si pozici, jesi už na sobě nemáš pár škrábnutí (bloodied) atd... brutálně rozsekaný jsi až v okamžiku, kdy máš 0 a méně HP a hážeš si save proti umření...
16.6.2008 17:12 - Alnag
Malabar píše:
Ale nepride mi moc realisticky/dobry ze kdyz ses brutalne rozsekanej a *cvak* pouzijes treba 6 Healing surges, coz ti prida treba 6x7 zivotu, tak ses na tom treba o polovinu lip, ne li uplne uzdraven. A to bez pouziti magie. Kdesto jako pouziti na "druhy dech" mi pride docela dobry.
Tady jde o to, že "hit points" už dávno a ve 4e zvlášť nejsou výpovědí o zdravotním stavu, ale o "bojeschopnosti" resp. "akceschopnosti". Designéři to vysvětlili tak (poté co je pár fanoušků nahnalo vidlemi do kouta), že v boji se zranění může zdát větší a nebo naopak menší, než v reálu je. (Krev všude, adrenalinu až na střechu) a teprve po chvilce oddechu zjistíš, jak jsi na tom...
Ostatně to, jak jsi pošramocený se odráží na postavě nejen skrze hit points ale i skrze conditions.
EDIT: Fritzs byl rychlejší. A wow... snad poprvé se s ním na něčem shodnu.
16.6.2008 17:28 - Malabar
Fritzs, Alnag : Aaa, tak to je jina. To uz mi do sebe lip zapada. Z tohodle pohledu to je hned jina. Diky za prozreni.
No tak sem tej ctyrce krapet krive krivdil :)
16.6.2008 19:16 - Alnag
Tohle napíšu raději výrazně, ale Skill Challenges nemají úplně dobře udané hodnoty, takže pokud budete stanovovat jejich obtížnosti přesně podle knihy, uděláte to hráčům hodně, hodně těžké...
Podrobněji zde - jen pro fanoušky matematiky.
V základu by mělo stačit vynechat +5 všech DC v knize, takže na první úrovni by byly DC 10/15/20). Wizardi vydají zřejmě errata.
16.6.2008 19:49 - Fritzs
Alnag: No, to nutí ghráče házet si ty optional testy, nebo jak se menujou aby přidali tomu kdo bude házet bonus +2... pak už to de o něco líp...
16.6.2008 23:45 - Alnag
Ještě k těm skill-challenges - Keith Baker (autor Eberronu) píše o tom, jak on používá Skill Challenges a jak to, že mu to funguje... je to dost zajímavé a inspirativní čtení, pokud chcete tuhle mechaniku ve 4e používat - velmi doporučuju!
http://gloomforge.livejournal.com/12135.html
17.6.2008 01:29 - bigbythewise
yashamaru píše:
To anime bylo celosvetove uspesne jeste kdyz ses houpal tatkovi v pytliku takze show some respect...
Celosvětově úspěšné? To je lež jako vrata. Manga styl nikdy celosvětově úspěšný nebyl a ani nebude. Možná tak ve snu jeho fanatických uctívačů.
yashamaru píše:
To ze necemu nerozumis nebo si jeste nedorostl do toho aby jsi to docenil neznamena ze to muzes shazovat.
Nevím o tom, že bych to nějak schazoval a i kdyby, tak je to jen moje věc. Tyhle povýšené výblitky o nedospělosti a absenci vkusu často spojené s mangem© si strč za klobouk, slýchávám je dnes a denně na herních fórech.
Konec OT.
17.6.2008 07:18 - Fritzs
bigbythewise píše:
Celosvětově úspěšné? To je lež jako vrata. Manga styl nikdy celosvětově úspěšný nebyl a ani nebude. Možná tak ve snu jeho fanatických uctívačů.
Sorry, ale podle všeho todle celosvětově úspěšné je... Dyť se to dokonce fanouškovsky překládá snad do všech jazyků, takže to je celosvětově úspěšné... I když je to ve většině případů odpad (v případě některých, pro todle specifických žánrů dokonce toxický odpad)
17.6.2008 08:06 - noir
BIGBY: Co vím, tak prodejnost mangy je třeba ve Státech stejně velká jako u normálního západního comicsu. A to ani nemluvě o tom, jak moc je teď západní comics pod vlivem mangy... Televizní produkci ovládlanime vpodstatě úplně... Nejsem žádný fanatik do mangy, ale nemůžu být slepý. A abych nebyl úplě OT, tak vyšla první iluzionistická kouzla: http://www.wizards.com/dnd/files/dragon/364_ClassActs.pdf Docela zajímavé jiné uchopení iluzí. Hm, vlastně proč ne...
17.6.2008 11:17 - Fibriso
bigbythewise píše:
Celosvětově úspěšné? To je lež jako vrata. Manga styl nikdy celosvětově úspěšný nebyl a ani nebude. Možná tak ve snu jeho fanatických uctívačů.

jasně je vidět, jak o anime nic nevíš a píšeš blbosti....
17.6.2008 11:49 - unknown
Bigby v tvem pripade kdy nejsi schopen rozlisit zakladni! rozdil mezi anime a mangou bych pomlcel as well. Pokud tady chces vykladat rozumy bud tak hodny a zjisti si alespon zakladni fakta predtim nez zacnes mluvit o necem o cem ocividne nic nevis. Stejne horlive jako doporucujes pouzivat mozek panum od wizardu bych ho doporucil zapnout i u tebe. Jako ve vsem u anime jsou perly i slabsi kusy a jsou vecy co byly ve sve dobe revolucni a proste starnou. Po nekolika x letech na ne vetsina lidi kouka se schovyvavym usmevem a nostalgii. Pripadne za studijnimi ucely. Jenomze ty jsi clovek co je absolutne mimo realitu nemas tuseni o cem mluvis a vidis neco co momentalne neodpovida konzumnimu mainstreamu a nejsi schopny si to stravit coz je pochopitelne a nikdo ti to nema za zle. Ja jen poukazal na to ze si to mas dosadit do historickych souvislosti.
17.6.2008 12:13 - Fritzs
unknown (yashamaru?): No, Fist of the north star byl odpad už tehdy v 80desátéch, nebo kdy... třeba eště o něco staší a v porovnání s tehdejší západní produkcí otřesně animovaný Galaxy expres je koukatelný, kdežto Fist of the north star, ač mladší a s poměrně slušnou animací ne...
Nemusíš bránit jakékoliv anime, jenom proto, že je to anime, většina z toho je stejně určená jenom jako reklama na předražený merč...
17.6.2008 12:48 - andtom
Hoši, respekt prosím. K čemu výblitky, odpady, zpatrapohledy ... některé věci prostě někomu sednou, někomu ne. Ono s ohledem na diskuzi, ve které jsme, to platí i o 4e nebo jakékoliv jiné hře.
17.6.2008 13:10 - Fibriso
Ok, z jiného soudku, finální verze neoficiálního druida ke stažení tady, a jsem velmi potěšen, protože je to přesně to, co jsem očekával od druida 4e.... http://www.4shared.com/file/51552448/e0f7b407/Druid_4E.html
17.6.2008 15:49 - LZJ
Alnag píše:
Tohle napíšu raději výrazně, ale Skill Challenges nemají úplně dobře udané hodnoty, takže pokud budete stanovovat jejich obtížnosti přesně podle knihy, uděláte to hráčům hodně, hodně těžké...
Ta debata k tomu je nějak dlouhá. Ale vypadá to, že klíčová otázka zní: Smí se ve Skill challenge používat Aid another?
Jo, a errata ke 4e už vyšli, ale tohle tam asi není.
17.6.2008 18:07 - Alnag
Fibriso: Ten druid je zajímavý, myslím, že tak nějak by mohl vypadat i oficiálně. Ale to si povíme asi až za rok, protože pokud jsem ty náznaky dobře pochopil, tak Druid, Bard, Barbar a Sorcerer přijdou s PHB2.
17.6.2008 22:23 - bigbythewise
yashamaru píše:
Jenomze ty jsi clovek co je absolutne mimo realitu nemas tuseni o cem mluvis a vidis neco co momentalne neodpovida konzumnimu mainstreamu a nejsi schopny si to stravit coz je pochopitelne a nikdo ti to nema za zle. Ja jen poukazal na to ze si to mas dosadit do historickych souvislosti.
Omg. Zato ty máš o realitě přehled mesiáši. Wiki:
Anime je označení animovaných filmů a seriálů, které jsou kresleny japonským stylem manga. Anime je zvykem dělit na TV seriály, OAV (Original Animated Video) seriály a filmy. Anime pochází z Japonska, kde je také zdaleka nejrozšířenější, a vyznačuje se charakteristickým stylem kresby postav a pozadí.
Anime pokrývá širokou škálu žánrů, od akčních seriálů přes detektivky až po psychologická dramata. Anime se obvykle vysílá v televizi, distribuuje na DVD nebo publikuje jako videohry. Anime bývá často ovlivněno nebo přímo inspirováno japonskými komiksy manga, nebo občas naopak takové komiksy inspiruje.
Animace se v Japonsku stala populární jako alternativní forma dějového vyprávění v porovnání s málo rozvinutým japonským hraným filmem. Oproti například Americe, kde jsou hrané pořady a filmy štědře dotované, v Japonsku je hraný filmový průmysl malý a tak trpí nízkými státními dotacemi, umístěním i omezením počtu herců. Film se také obtížně uchycuje na evropském nebo americkém trhu díky nedostatku účinkujících západního vzezření.
Ke konci 90. let a na počátku 2. tisíciletí se anime zvýšeně rozšiřovalo na zámořských trzích. (USA = celý svět? Hehe, asi ano)
------------------------------------------------------------------
Filmy jako Ghost in the shell jsou vcelku komorní záležitosti, ke kterým se normální člověk bežně nedostane. Nicméně nikde tu o celosvětovém úspěchu nepíšou (aha, vlastně "kultovní" pokémon), takže opakuji, tu osvětu si dej za klobouk.
Fibriso píše:
jasně je vidět, jak o anime nic nevíš a píšeš blbosti....
Díky za informaci. O anime nevím jenom já, ale velká spousta lidí (ať už v Evropě či USA) protože tenhle styl západní kultuře narozdíl od Japonců moc nevoní. To je realita a o tom byl koneckonců můj post. Ne o nějakých kultovních dílech, které zná jen pár zapálených mesiášských fandů.
Klidně ale pokračujte v kárání o mé nedospělosti. Já už jsem proti tomu imunní. :P
17.6.2008 22:45 - Fritzs
bigbythewise: Když už sem u toho, filmy z Ghibli produkce běžely i na Čt1... celosvětově je to úspěšný, jelikož když budu trávit delší dobu na netu tak zákonitě dřív nebo později na nějaký odkaz na anime (byť jenom třeba na nějaké reklamní banner nakreslené v tom, co se označuje za "mangastyl")...
bigbythewise píše:
O anime nevím jenom já, ale velká spousta lidí (ať už v Evropě či USA) protože tenhle styl západní kultuře nevoní narozdíl od Japoncům. To je realita a o tom byl koneckonců můj post.
Nicméně západní kultuře nesmrdí... jenom málo lidem to vadí z principu... což je možná škoda, už jenom v ohledu na anime-přičmoudlé ilustrace v někerých RPG...
17.6.2008 23:05 - bigbythewise
Fritz: Na netu (nebo DC++) se válí ale prakticky všechno. Já vás tu taky nebudu krmit tím, jak je třeba Red Dwarf kultovní a celosvětově úspěšný, tak to taky nedělejte. Fritzi, když se běžného člověka zeptáš na mangu/anime, tak neví o co jde. Prostě to, že ty filmy/komiksy mají po světě zapálené fandy (tak je to ale prakticky u všeho) neznamená, že jsou všude z mangy na větvi.
Fritz píše:
jenom málo lidem to vadí z principu...
V životě jsem potkal (ať už v reálu či našich/zahraničních webech) asi tak 1% lidí, co tomu holdují, tak z toho nedělěj "normálku" prosím. Myslím, že kdyby někdo udělal průzkum oblíbenosti mangy v USA/Evropě, tak by byla tahle tvoje věta rozprášena. Já osobně tu statistiku ani nepotřebuju, protože vím, že to není pravda.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082645177841187 secREMOTE_IP: 18.220.11.34