Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
16.3.2015 00:02 - noir
Gurney: myslím, žes to popsal úplně přesně. Mid-level paragon postava vs. lvl. 30 postava je v 4e něco jako pes proti tyranosaurovi. Může se mu schovat, může mu utéct - a to je tak všechno, co s tím nadělá. Docela logický, ne?

wlker: DMG i PHB na několika místech docela jasně říkají, že epic je rules-changing. Při bojích proti božstvům je to docela logický. Orcus má one shot-one kill kouzlo, třeba. |Těch 10-20 životů, co řešíš, fakt není žádný problém. Problém je, že s epicem a jeho výjimečností se musíš naučit zacházet - a souhlas, že pravidla v tom moc nepomáhají.
16.3.2015 07:14 - wlkeR
Hej, to mě nenapadlo! A na 15ce by pak i měli, byť malou, šanci do toho zasáhnout! Pár tweaků tady a tam, stejně nakonec asi jen jeden z nich ví, že 4e má těch levelů víc. Díky, to je přesně ten tip o kerej sem si neřek, ale kerej sem potřeboval.
16.3.2015 18:26 - sirien
Gurney píše:
hmm, hunteři z Hunter the Vigil se pouštějí do boje s nepřáteli, kteří jsou schopní je v rovném boji roztrhat během půl minuty

Jenže HtV má do sebe natvrdo vepsanou "combat as war" mentalitu. Hunteři principielně takřka vždy stojí proti nepřátelům, s nimiž "jít na férovku" znamená spáchat sebevraždu a tento fakt vždy vyvažují právě "combat as war" elementy:
- překvapením
- volbou místa a času dle vlastní preference
- taktickou převahou (plán, týmová sehranost)
- dirty fightem (předem si zjišťují slabiny nepřítele a naprosto vulgárně natvrdo pálí právě do těch)
- atd.

Tohle je v podstatě pointa té hry - zjistit proti čemu stojíš, zjistit, kde to má slabé místo, připravit si brutální situační převahu a zužitkovat jí hned z první.

Ten systém s tím nicméně počítá a reflektuje to - každá výhoda, kterou si připravíš předem se tam velmi citelně projeví, což je něco, co u 4e neplatí - situační výhody tam jsou dost dílčí, dávají jen relativně malé bonusy a hlavně jsou hrozně omezené - v HtV když stojím proti něčemu co se nezdá mít slabinu, ale je to aspoň fyzické podstaty, tak to prostě dostanu do krutého crossfire z výhodných pozic a následně to tam taky udržim a prostě to tam těma kulkama doslova umlátim. Ve 4e když Tě dostanu do crossfire situace, tak mi to vydrží dvě, možná tři kola, než si na mě tak nebo tak tu férovku vynutíš.
16.3.2015 20:17 - Gurney
noir píše:
Mid-level paragon postava vs. lvl. 30 postava je v 4e něco jako pes proti tyranosaurovi. Může se mu schovat, může mu utéct - a to je tak všechno, co s tím nadělá. Docela logický, ne?

Ve skutečnosti kdybys opravdu použil staty Orcuse, tak se mu paragon lvl postava pravděpodobně neschová ani před ním neuteče, funguje to díky nepsané dohodě, že tyhle situace se budou řešit skrz skill challenge s obtížnostmi šitými na míru postavám a skutečné staty vysokolevlovýchpotvor v tom nebudou hrát roli. Není v tom žádná logika kromě toho, že takhle ten systém prostě funguje.

wlker: já bych si postavy stejně radši posunul tak na tu osmnáctku (aspoň pokud nemáš partu fakt hrozných munchkinů, kteří dávají souboje s potvorama o pět levlů výš) a pak je nechal bojovat vs. lvl 20 solo. Přece jen, je to jejich příběh, ne příběh NPC, které ukecali aby za ně celou věc vyřešili a poskakovat kolem potvory, kterou nemůžeš ani trefit je ve 4e fakt o ničem.

Nebo pokud chceš zdůraznit že je tarask fakt nezničitelné monstrum, radši bych to řešil skrz nějakou skill challenge kombinovanou s bojem. Nějaký rituál, který ho má zahnat zpátky do země, prováděný zatímco se dovnitř valí po zuby ozbrojení fanatici z kultu Tarask-apokalypsy, to všechno za řevu blížícího se Taraska, mi přijde jednak zábavnější než další bossfight, jakých si PC už bezpochyby užily spoustu, jednak férovější vzhledem k tomu jak matematika 4e funguje a hlavně to fakt říká že Tarask není nějaké monstrum k zabití jako spíš přírodní katastrofa.

sirien píše:
Jenže HtV má do sebe natvrdo vepsanou "combat as war" mentalitu.

Njn, tak zase se nechci tvářit jakože "válčit" je lepší než "sportovat", jen mám po zkušenostech ze hry dojem, že 4e zajišťuje hrdinům skoro až nechutnou míru protekce před okolním světem :)
16.3.2015 20:46 - noir
Gurney: Ale tak to bylo vždycky, ne? Vzpomínám na ADnD dobrodružství Fires of Dis. Tam bylo setkání s Dispaterem, asi tak třetím nejmocnějším tvorem Pekla... Pro postavy na 5.-7. levlu, navíc u něj doma, v jeho věži. Autoři tam ani jeho atributy nedávali, přestože už existovaly. Prostě jsou potvory, jejichž moc je v daný moment nesmyslně vyšší, tak ani nemá smysl kvantifikovat. Pokoušet se o to je zbytečný...
16.3.2015 22:24 - wlkeR
Gurney: No, ano, tak nějak to bude. Ten další postup bohužel nezvládáme, protože už tak nějak všecko hoří... Ale i když nemam munchkiny, většina z nich má příběhové schopnosti hodně mimo pravidel (teleport na prakticky neomezenou vzdálenost, regeneraci...) takže si myslím, že mají dost nástrojů, aby to chytrou hrou zvládli i sami. Prostě to pustim z otěží a uvidim.

Ono já většinou něco připravím a oni buď celou hru prokecaj a já to do další zapomenu, nebo zahnou o 90° do 4. rozměru. Ale to tak má asi většina lidí XD
17.3.2015 10:56 - Ebon Hand
sirien píše:
Jenže HtV má do sebe natvrdo vepsanou "combat as war" mentalitu.

Tohle mě na Hunterech nejvíc fascinuje. A nejvíc mě motivovalo při hraní. Neexistuje nic jako umfair jednání, je to VÁLKA! :-)
5.4.2015 09:48 - wlkeR
Chtěl bych moc poděkovat lidem co mi pomohli doladit konec mojí 4E kampaně, hlavně Gurneymu za tip se stropem na levelu 20 a těma věcma s rituálama. Včera jsme to dohráli, a i když se do lv 15 družiny nakonec přimíchala jedna lv 16 elitka (zatímco ostatní player-controlled NPC odlákávali bosse, aby družina mohla bezpečně vymýtit kultisty kteří ho jednak posilovali, jednak bránili postavám a jejich spojencům v útěku), družina si užila bohatě epických momentů a necítila se nijak zastíněna (aspoň myslím).

Obrovskej klacek pod nohy nám hodil bug v CBLoaderu, když jsme půl hodiny před začátkem hledali jak do něj nahrát powersy Blackguarda, který prostě nebyly (<3 hráče co mají měsíc na level up a nic). Ostatní v něm své classy naštěstí měli a čísla jim to spočítalo snad taky dobře.

Nakonec jsem si trochu "zaperkinsil" - hodil jsem na ně šíleně přečíslenej encounter, ale dal jim k ruce bitevní létající +/- neviditelnou loď vybavenou určitou omezenou zásobou munice, aby nepřátele nejdřív posmažili z dálky a pak si nějak poradili s tím, co doletí až k nim (zatím běžel timer). Balisty měly obrovskej úspěch, hlavně když jsem zlodějovi dal ok na sneak attack. Taky si strašně užívali možnost připevnit k harpunám lana a omlátit gargoyly o loď, nebo "rybařit" (ale chycenou "rybu" pak sežral purpurový červ). Zkrátka jsem se vybodnul na veškerý encounter building rules a byla to fakt dost hlína. Doporučuju občas zkusit, ale za výsledky neručím.
5.4.2015 20:53 - Gurney
Awesome že se ti povedl epický závěr ke spokojenosti hráčů. A plusové body za ignorování pravidel a sneak attack balistou - to je materiál pro sezení, která si hráči připomínají ještě dlouhé roky poté :)
1.9.2015 19:52 - ShadoWWW
Dnes vyšlo Player Essentials: Heroes of the Forgotten Kingdoms jako PDF
15.9.2015 12:22 - Aegnor
Mám dotaz k daily power shamana (PHB 2) - Spirit of the Healing Flood.
PHB2 page 122 píše:
Until the end of the encounter, you and each ally in the burst gain regeneration 2 while bloodied. As a minor action, a character can end this effect on himself or herself to regain 10 hit points.

Jak přesně to funguje? Řekněme, že tím zasáhnu 2 postavy, jedna bude bloodied, druhá ne. První dostane regeneraci 2, druhá nic. V průběhu dalších kol se první zregeneruje nad "bloodied" úroveň, takže o regeneraci "přijde". Pak obě postavy dostanou ránu, která je srazí na bloodied - znovu jim naskočí tato regenerace? (Připomínám - první postava byla bloodied, pak nebyla a pak zase byla. Druhá dostala bloodied až na konci)

Pokud ta regenerace drží celou dobu, tak mi to přijde na lvl 1 daily docela silný:)
15.9.2015 14:25 - sirien
Pokud jde jen o interpretaci tohoto (tj. nevstupuje do toho žádné další pravidlo nebo obecný koncept, který by pravil opačně), pak ano, přesně tak.

Tj. "while bloodied" se nijak nevyjadřuje k tomu, že na nějakou dobu bloodied být přestaneš - prostě "když jsi zkrvavený", tzn. kdykoliv, kdy padneš do stavu bloodied začneš regenerovat. Pokud Tě regenerace vynese ven z bloodied, efekt přestane působit, ale stále trvá - pokud znovu spadneš do bloodied, začne se opět projevovat.

Zajímavější otázka by byla, jestli můžeš provést ukončení efektu k získání 10HP i v momentě, kdy nejsi bloodied. Tj.:
- někdo spustí tuhle power
- klesneš do bloodied
- regenerace Tě vynese ven z bloodied. Nadále neregeneruješ (efekt působí jen když jsi bloodied), nicméně fakticky efekt nadále trvá
- i když už nejsi v bloodied efekt ukončíš minorkou a dostaneš 10 HP (????)
- když v budoucnu klesneš znovu do bloodied, efekt již nepůsobí (byl už přerušen)
15.9.2015 14:49 - Aegnor
Buďto je ten efekt "regeneration 2" a objevuje se pouze v okamžiku, kdy jseš bloodied, nebo je ten efekt "regeneration 2 while bloodied".

Ve čtverkách ještě takový přehled nemám, ale čekal bych druhou variantu, tudíž bys mohl tento efekt ukončit kdykoliv (pokud nemáš 0 životů, samozřejmě:-) )
15.9.2015 15:02 - Naoki
Ahoj,

schopnost funguje na všechny spojence které tím "zasáhneš". Funguje to tak že dokud budou bloodied tak budou mít regeneraci, jakmile už bloodied nebudou tak o ten efekt nepříjdou ale pouze dočasně přestane fungovat (čili pokud v nějakém dalším kole půjdou zase na bloodied tak se jim to zase spustí). Jediný případ kdy o efekt příjdeš permanentně je když použiješ tu minor akci aby ses vyléčil o 10 hp.

Upřímně mi to zas tak silný nepříjde :-) Jestli si dobře pamatuju jeden z shifterů má (nebo může mít přes featy) regeneraci 5 while bloodied v každém souboji.
15.9.2015 15:08 - sirien
Naoki: a jak to je s mojí otázkou ohledně možnosti zrušit efekt minorkou a nasát 10HP i v momentě, kdy bloodied nejsem? (viz výše)
15.9.2015 15:13 - Naoki
As written, efekt můžeš ukončit kdykoli, i když nejsi bloodied.
15.9.2015 15:29 - Aegnor
Naoki píše:
Upřímně mi to zas tak silný nepříjde :-) Jestli si dobře pamatuju jeden z shifterů má (nebo může mít přes featy) regeneraci 5 while bloodied v každém souboji.

Tak je to close burst 5 (takže s trochou manévrování tím můžeš trefit všechny spojence) a na lvl 1 je to regenerace cca 10% hp každé kolo. To mi přijde jako docela dost. Ale jak říkám, DnD 4e ještě nemám nahraný, takže možná odhaduju sílu špatně:-)
15.9.2015 15:32 - Shako
Sirien: Na to, že 4e skoro nehraješ, tak dobrý výklad.

Za minorku 10 HP bys měl dostat dle pravidel kdykoliv (ale imho je to jen divně/špatně napsané a mělo by to být jen, když působí ten efekt). As written to v podstatě funguje jako na konci souboje si vyleč ještě 10 HP, což na nízkém lvl nemusí být tak špatné.

Jinak může mezi stavy blooded a neblooded oscilovat libovolné, jen regenerace funguje jen v blooded.
15.9.2015 15:52 - Naoki
Aegnor: pořád je to dailyna :-) dailyny jsou od toho aby byly silné.
A ono jako snad každý power je to docela situational. Na souboje kde budou časté AoE dmg efekty je tohle skvělý counter, ale na souboje kde největší nápor bude dostávat Defender je užitečnost schopnosti podstatně nižší.
15.9.2015 16:48 - hadrian
Tohle je na denní schopnost docela slabé. Pokud hrajete na 2 - 3 bojová střetnutí za session, tak to prostě v 1 až 2 soubojích nepoužijí (a regen 2 životy za kolo, ne tah, je opravdu nepříliš silné, když si vezmeš, že postava schytá třeba dva útoky za kolo které jí uberou 7 a 7 životů a zregeneruje si dva, tak asi i tak cítí, že to jde z kopce). Jestli mají v partě čaroděje, tak se připrav, některé jeho denní schopnosti jsou "pure win" tlačítko. (Podívej se do Monster manualu na potvory na 1. levelu, jaká dávájí zranění.)
Rada: Udělej jim "dělený" dvojsouboj, kdy mezi dvěma střetnutíma jim dovolíš obnovit jen střetné schopnosti(5-ti minutové klidné činnosti jako odpočinek, normální chůze, prostě se nemusí na nic soustředit), uvidíš, jak si utilitky začnou sami měnit z denních na střetné.
Pokud ale stavíš dobrodružství na jednom souboji za "den" ve hře, tak je logické, že si budou brát denní schopnosti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11436486244202 secREMOTE_IP: 18.216.94.152