Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
19.1.2015 16:43 - Assassin
Kdysi dávno, za dob, kdy se na Wizardech řešilo 4e a nikoliv 5e, existovalo oficiální FAQ pod Customer Service, kde byl upřesněn výklad "Resist All". A to tak, že resistuje i untyped zranění.

Ohledně skládání různých damage typů si myslím, že se nekombinují ani nepřepisují, pokud to tak vyloženě není napsáno (příkladem je Radiant Weapon). Co se však kombinuje jsou keywordy.
19.1.2015 17:32 - Babaj
a jses si jisty ze to upresneni prislo od tvurcu? co jsem procital tak tam byli spis jen debaty od hracu a tvurci hrde mlceli nebo to byli jen radoby tvurci :-) a nebo mozna i proto mlci na jinych forech ikdyz jsou jejich .... ze to nekdy v minulosti uz rekli a tak to nechteji opakovat :_) a ja se jen nedopidil k tem prvotinam :-))
19.1.2015 17:43 - Babaj
jinak presne assasine..... taky si myslim ze se neprepisuji.... ale pak by ressist all... kratil dmg z kazdeho zdroje.. tedy i ten untyped podle tebe.... coz... je zase dost silny... hmm no asi se vratim k te mechanice ze se kombinuji.. jinak bych musel opet redukovat zvlast kazdou slozku aby mi to davalo smysl...
19.1.2015 18:12 - Assassin
Myslím, že aplikovat jeden resist víckrát za jeden damage roll nebude správný postup.
19.1.2015 18:26 - Babaj
no prave ze resist all je jako nekonecny pocet resistu za sebou.. tedy je li all rovno nekonecnu.... tak ho berem ..... pokud ne nemohlo by fungovat ani na skladany dmg :-)
20.1.2015 14:44 - Shako
Babaj: A chceš to vymuchkinovat (použít evidetně rozbité pravidlo ve svůj prospěch) a nebo tě prostě baví teoretizování o pravidlech? Protože na munchkinování ti stačí jen přesvědčit GM o tvém výkladu (a ne celou komunitu kostky) a na teoretizování o pravidlech prostě DnD 4e není vhodný systém.
20.1.2015 14:48 - Merlin
Shako: naopak co vím, tak se to právě snaží vysvětlit a sám se tím poškodit :). vymunchkinovaně se to hrálo dovčíl :)
20.1.2015 16:20 - Babaj
to ani ne, vymunckinovane jsme to nehrali vubec,, bo jsme k tomu nemeli prilezitost :-) az pozdeji vznikly ty dvojty zdroje zraneni... a razem v tom byl chaos...a je porad,, protoze kazdy to vicemene hausruluje.. podle sebe, misto toho , aby se to hralo jednotne podle pravidel:_)) a sejri mne prave to, ze tvurci na to kakaji _:)) a ani erraty to neporesily.... a ja rad vecem rozumim ,nez abych to hral ono se to nejak posklada...
15.3.2015 14:42 - wlkeR
Aaargh, wow, teď mě 4E rozčílila jako už dlouho ne. Vytisknul jsem si tabulky monster stats a damage podle levelu, pokusil se přefluffovat pár potvor z Monster Vaultu, a použitý damage u nich se lišily až o celých 15 úrovní! Nenarazil jsem na žádnou přehodnocenou, zato snad všechny byly podhodnocený. Takže kde jsem musel tvořit nový útoky, tam jsem netušil jestli se mám u potvory lv 30 držet toho damage z 16ky nebo co... Nějaké protipy?
15.3.2015 15:55 - noir
U potvory na lvl. 30 na zranění vůbec nezáleží.
15.3.2015 17:12 - Almi
wlkeR: Zkus psát více srozumitelněji, pls... zatím jsem jen vyrozumněl, že jsi asi objevil problém, který se tu řešil před hromadou let...

..pokud máš problém s damage output, a nepoužíváš potvory z MM3 a MV a dále, tak ho opravdu musíš výrazně upravit. Na nízkých heroic a paragon obvykle stačí přidat další kostku zranění a pevnou část zvýšit o menší polovinu (tj. třeba z 1d6 plus 5 udělej 2d6 plus 7).
Na epicu je však už systém číselně tak nefunkční, že doporučuji pevnou část zranění zvýšit o 10 či víc a zapojit mechaniky z 13A. (třeba hard saves, aury s dosahem "dohled"), zajímavá by byla implementace mechaniky bonusových akcí solo monster z DnD 5e (nevyzkoušeno).

Tolik stručně.
15.3.2015 18:26 - wlkeR
Ah, omluva, asi mě to dost vyřídilo (vyrobil jsem 4 a ke konci už byl docela nepříčetnej). No, já na něj narazil až teď.

Breakdown:
- Používám Monster Vault a tabulku Damage by Level z nějaké verze errat o které nevím, jestli je poslední, ale určitě není míň aktuální než Rules Compendium, páč když jsem si jí tam lepil, tak jsem to ještě dost řešil.

- Monstra ve Vaultu mají často mnohem menší damage než je v tabulce. Když jim chci přidat třeba plošnej útok, když mají jen na blízko, vůbec nevím, jaké hodnoty použít.

- Takže která damage je adekvátní, tabulková, nebo ta v manuálu?

Kontext:
protože končím kampaň na lv 15 a jsou tam nějaké epické potvory, chci hráčům půjčit některé, co přesvědčí ke spolupráci, na hraní. Tzn. je nepotřebuju mít vyvážené vůči družině, spíš aby to byly vtipný mrchy vůči arcinepříteli, kterej stejně bude mít vlastní (=vymyslím je za běhu) mechaniky. Takže on to vlastně není problém, možná aspoň v případě zrady newajpnou družinu, jen mě docela vytočilo, že si podle oficiálního návodu vyrobim příšeru a najednou zjistim, že ta z celkem aktuálního manuálu má daleko menší damage. Tak si jako říkam "make up your minds, dammit." :/
15.3.2015 20:39 - noir
wlker: pokud do hry na lvl 15 zapojuješ potvoru lvl. 30, je to v 4e naprostý nesmysl a nepochopení toho, jak fungují pravidla. Je pak úplně jedno, co děláš, špatný je ten začátek.
Jedna nebo dvě kostky na zranění navíc, v tom moc roli nehrají...
A lehké řešení: přefluffuj si nějakou potvoru lvl. 30 a je vyřešeno. Ancient Red Dragon jen taková hezky univerzální hnuska třeba.
15.3.2015 20:55 - wlkeR
Tak ony se s postavama nepotkaj (respektive by neměly, ale kdoví, co se potento). Celý je to o tom, že až sem jsme to hráli asi 3, 4 roky a dál už na to nemam nervy. Ale zas jim chci dát tu epickou final konfrontaci. Tak dostanou moby. Ale netušim jak účinný ty moby budouna nějaký jiný moby co tam dam jako vycpávku.
15.3.2015 21:00 - noir
A proč musí být epická konfrontace právě s potvorou lvl. 30?

Jen jestli tomu fakt rozumím dobře:
Vyrábíš potvoru, kterou hráči skoro nemají šanci potkat. Vyrábíš ji pro konflikt, který pravidla jasně popisují s jediným výsledkem, a to TPK. Používáš na to neznámý zdroj. A chyba je v 4e...
15.3.2015 21:37 - wlkeR
Řek bych že překrucuješ co říkam =_=

Protože příběh. Jasněže bych to mohl udělat jinak, ale pokud na lv 15 smetou "taraska" (není to tarask, jen ekvivalent), budou na mě koukat jako "hm, wow, a všichni tihle bohové s ním měli problém proč?" Zvážil jsem všechny možnosti a zkonstatoval, že nejlíp z toho všichni vyjdem tak, že postavy zlikvidujou potvory co "taraskovi" otvírají dveře, a zároveň budou hráči moct ovládat mocnější potvory, který přemluví ke spolupráci.

Vyrábím potvory, které jsou ve spojeneckém nebo neutrálním vztahu k hráčským postavám. Nelíbí se mi skutečnost, že proti nim družina nemá nejmenší šanci, ale zkrátka svý lidi znám a vím, že zatímco jim možná bude trochu líto, že toho superzáporňáka nedají sami, rádi si vezmou pod palec potvory se kterýma mají drobný osobní konflikty nebo naopak hluboký vztah, aby to lv 30 sólo a jeho miniony sundali. Samozřejmě že bych je mohl na ten lv30 rushnout, ale krom toho, že by to zabralo dalších X let a působilo dost uměle, polovina by deník ztratila nebo se v něm neorientovala, čtvrtina by zjistila, že zase jednou nemůže přečíst data co ze zásady píše tužkou na jeden a ten samej papír co dostala na lv1, což by nechalo jediného dobře připraveného člověka.

Vyrábím ji pro konflikt, kde pravidla budu řešit metodou ATV, tedy "aby to vyšlo." Ale nějaký pravidla tam samozřejmě působit budou, takže k tomu potřebuju mimo jiné znát adekvátnost DPS.

Zdroje které na to používám jsou velmi známé, a sice Monster Vault a oficiální Errata.

A chyba je v tom, že výše zmíněné dvě věci spolu vůbec nesouhlasí. Která z nich je lepší? Nemám čas to testovat, tak jsem se obrátil na zdejší hráče, kteří snad třeba mají s epickými levely zkušenost.
15.3.2015 21:42 - wlkeR
Almi: Jinak o použití 13A jsem uvažoval, jak jsi mi tehdy ukazoval toho černýho draka nebo co, tak to vypadalo dobře, a jednorázově bych snad ten systémovej kolos utáhl. Jen si myslím, že by mi hledání vhodnýho podkladu zabralo dýl než stavba vlastního, takže to zatím řeším pomocí toho, co mám.
15.3.2015 21:59 - noir
wlker: Aha, takže PC lvl. 15 budou bojovat proti NPC lvl. 30 - ale vlastně na boj nebudou a nemůžou mít žádný vliv (postava lvl 15 trefuje NPC lvl 30 jen na kritiku), a proto ten boj za ně reálně odehrají lvl. 30 NPCčka? A ty fakt řešíš fakt rozdíl nějakých 13 dmg na útok?
Nebylo by lepší spíš přemýšlet o tom,že hráči budou v každém případě zklamaní? Není lepší nějakej spíš vyprávěcí způsob anebo pseudo skillchallengovej? Tohle logicky povede jen k totální nasranosti hráčů z neschopnosti GMa vytvořit scénář, kde by měli sebemenší vliv na výsledek?
15.3.2015 22:38 - wlkeR
Wow, zase úplně mimo. No, toe jedno, konkrétní podoba nesouvisí s tim co jsem chtěl řešit. Seškrabal jsem zbytky energie a pořádně se na to podíval znova. Zjistil jsem, že za tu nevyváženost co jsem zaznamenal může ongoing damage - Vault jí nastrkal úplně všemu a počítá s tím, že aspoň jednou projde. Pak průměrná damage zhruba odpovídá tabulkové hodnotě. Je to teda pořád klacek pod nohy, když chce člověk měnit level, a teď jsem se dozvěděl že ty čísla jsou v epicu stejně na dvě věci. No, budu doufat že aspoň ten nízkoúrovňovej fight vyjde dobře.
15.3.2015 23:33 - Gurney
wlker: chápu správně, že chceš dát hráčům pod kontrolu pro závěrečný souboj epická NPC (ta které se regulérní lvl 15 skupině podaří přesvědčit ke spolupráci) a pak udělat epický bossfight?

Jinak možná nejjednodušší řešení celé situace je říct že žádný epic v tvém světě není, max. level je 20 a tedy tarask je lvl 20 solo. A případně dodat něco jako downtime (řekněme pár let) pár sezení před koncem, využít to v příběhu ke změně situace (a rychlému spáu celé věci) a zároveň tím obkecat proč postavy skočí z lvl 15 na řekněme 18 (?).

Ono celkově asi nemá smysl vztahovat na levely ve 4e nějakou logiku - že jsi na 15 levelu je ve 4e jsou prostě metaherní měřítko toho jak velkou bys měl mít reputaci, jaká zhruba dobrodružství bys měl prožívat a proti jakým nepřátelům bojovat (a samozřejmě slouží k sestavování encounterů). Narozdíl třeba od 5e nemá smysl se ptát co můžou postavy lvl 15 udělat proti monstru lvl 30 - žádná monstra lvl 30 totiž ve světě, kde se pohybují postavy na lvl 15 nejsou. Jsou tam maximálně monstra lvl "příliš silná na to, aby je dokázali porazit" (ale skrz hard difficulty skill challenge je můžeš např. překecat, odlákat, uvěznit nebo od nich prostě zdrhnout). Nemůžou být, protože ve 4e prostě není žádný způsob jako můžou postavy s něčím takovým cokoli udělat. *

Co se týká zvyšování/snižování levlů potvory, mám ze 4e dojem že to funguje spíš tak když chceš jít +/-3, možná 4 levely a není dobrý u toho překračovat hranice mezi tiery (čili paragon monstrum vytažené do epicu asi moc nebude fungovat).

* hmm, hunteři z Hunter the Vigil se pouštějí do boje s nepřáteli, kteří jsou schopní je v rovném boji roztrhat během půl minuty, vyšetřovatelé z Call of Cthulhu se snaží chránit svět před omnipotentními bytostmi staršími než lidstvo samo... mezitím paragon D&D4 hrdinové potřebují speciální protekční zacházení pokud se mají potkat s epic lvl monstrem... to ve skutečnosti není moc epická fantasy, že? :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13735198974609 secREMOTE_IP: 3.145.143.239