Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
16.12.2014 10:59 - hadrian
Je to tím, že tvůj feat "Paragon defences" je z prvních příruček a ten "Improved defences" je až z essecials později vydaných jako fix herních mechanik tak, aby postava zůstala na "správných" číslech. Týká se to mechanik vzrůstu útoků potvor versus postavy.

Takže po tom, co už existuje feat "improved defences" už opravdu "ragaon defences" není třeba si brát.
16.12.2014 11:59 - Gurney
Babaj píše:
no prave na to narazim.... paragon feat a je mnohem.. 3* slabsi jak obycejny feat.. se mi to nejak nezda :-)) nevim ktery blazen by si takovy feat bral?

Protože původní matematika 4e byla strašně děravá a čím vyšší úroveň, tím víc se to projevovalo a rozjíždělo oproti představám autorů i hráčů (ještě si pamatuju že jeden z původních 4e konceptů byl že souboje měly na heroic, paragon a epic tier vypadat zhruba stejně a zabrat zhruba stejně času...) a protože autoři slibovali že nebude žádná 4.5E, řešilo se to takhle pokoutně, vydáváním nových, podstatně silnějších featů.

Nejsem si tím stoprocentně jistý, ale mám dojem že nejlíp vycházelo pokud všechny postavy dostaly vždycky v půlce tieru tj na 6./16./26. lvl feat Improved defenses +1/+2/+3 zdarma, protože vzít/nevzít si ten feat ve skutečnosti není o tom kam budeš rozvíjet postavu, ale o tom jestli budeš nebo nebudeš zaostávat za očekávanýma číslama (což se tedy sice projevuje i u jiných featů, ale u tohohle, který zvedá všechny obrany, napořád a v každé situaci je to asi nejkřiklavější).

Btw je možné (už si to nepamatuju) že nějaký podobný problém (taky řešený must-have featem) byl i s útoky (sice to zní paradoxně, přidávat obrany i útoky, ale nepřátelé jedou podle úplně jiné matematiky než PC).
16.12.2014 13:25 - Shako
Babaj píše:
no prave na to narazim.... paragon feat a je mnohem.. 3* slabsi jak obycejny feat.. se mi to nejak nezda :-)) nevim ktery blazen by si takovy feat bral?


Ten slabší feat je z původní edice, silnější bude z Essentials. A není to jediný případ, kde to takhle funguje.
16.12.2014 17:28 - hadrian
Gurney píše:
Btw je možné (už si to nepamatuju) že nějaký podobný problém (taky řešený must-have featem) byl i s útoky


Gurney má pravdu, proto i na wizardím fóru doporučují dávat hráčům "zdarma" feat "Improved defences" (na ne-AC obrany +1/+2/+3 feat bonus) a feat "Versatile expertise" (na útoky +1/+2/+3 bonus k útoku). Protože se jedná pouze o fix mechanik.

Ale takovejch houserulovejch fixů je víc a ne jen na obecné mechaniky hry. Například všem defenderům, kteří mají své útoky založené na jiné vlastnosti než na síle se doporučuje dát zdarma feat, který umožní mít basic attack založený na jiné vlastnosti než na síle (i když dává jen poloviční bonus ke zranění). Je to kvůli příležitostným útokům.
16.12.2014 18:40 - Gurney
Tušil jsme že útoky měly podobný problém. Konečně už jsme tu na kostce přesně stejnou věc kdysi řešili.

...linky na související diskuze na ENWorldu potom zde (thx Alnagovi za vyhledání):
Opposed Skill Roll Disparity
Matematická analýza
Defenses Feats
Expertise Featy

Jen tak mimochodem, kdyby se někomu z vás co 4e hrajete chtělo něco udělat pro ostatní 4e hrající kolegy, mohli by jste napsat nějaký článek o známých chybách 4e a jejich řešení. Myslím že spousta hráčů by ocenila tyhle věci vědět dřív než na ně narazí u stolu.
16.12.2014 22:24 - hadrian
No jo, ale aby se to nesmrsklo na seznam rad typu:

1) Bez character builderu to bude těžký...
2) Používejte všechny materiály včetně essentials a dragon magazunů, ptpže zvlášť essentials a dragon magaziny obsahují opravy a fixy mechanik a jednotlivých povolání. Nebojte se hlavně vy, noví déemové, že by snad postavy byly moc přeoptimalizované - naopak, to původní core knihy mají nejhustší možnosti,.
3) Vždy si hlídejte vybavení, je součástí toho, aby postava držela krok s výzvami. Tato edice je na požadavky na vybavení náročná. Hráčí ať se nebojí žádat po DM, zda by něco (pokud to příběh umožní) nemohl přihrát. Pokud jsi DM, udržuj si přehled, že nemají vybavení o 5 levelů vyšší, než by měli mít a mělo by to být cajk.
4) Dovednostní výzvy jsou vynikající nástroj, je s nima zábava a že je 4e WoWko je hnusná pomluva těch, co nebyli schopni použít i mechaniky mimo bojové střetnutí. Pomocí dovednostní výzvy jsme řešili i hromadnou hospodskou bitku a bylo to super - tedy pokud se neříkaj jen mechanicky čísla, ale hráči i DM zapojí imaginaci. Vyšlo z toho něco, jak na tom obrázku od Lady. :)
5) Defender není tank, nesnažte se na sebe navázat všechny potvory, role defendera je jiná. (Trestat za napadení spoluhráčů, vytvářet ztráta/ztráta situace pro monstra.)

Atd. To by šlo pokračovat dlouho. Navíc si uvědomuju, že skáču z tématu na téma.
17.12.2014 11:26 - Gurney
Tak jestli je hlavní rada ohledně známých chyb v matematice 4e "přečtěte si všechno co ke 4e kdy vyšlo a hned to zapojte do hry" tak to asi moc nemá smysl. 3) až 5) je v DMG, netřeba se opakovat ani obhajovat.

hadrian píše:
...Trestat za napadení spoluhráčů

Takhle daleko sice u nás to hraní nikdy nedošlo, ale souhlasím že napadení spoluhráče je trestné :)

btw ještě dodám jeden pěkný feat řešící výše zmíněné problémy s obranami a útoky:

Branduil na ENWorldu píše:
MATH EXPERTISE
Prereq: You don't want to suck.
Benefit: You get a +1 bonus to attack rolls at level 5. At 15th level, this bonus increases to +2. At 25th level, this bonus increases to +3.
You get a +1 bonus to non-AC defenses at level 5. At 15th level, this bonus increases to +2. At 25th level, this bonus increases to +3.
Special: You get this feat for free at 5th level.
17.12.2014 11:42 - hadrian
MATH EXPERTISE - jen bych upravil levely klidně na 1., 11. a 21. :)

Co se týče materiálů - spíš jsem to myslel tak, že někdo nový jako DM může mít strach, že další materiály mimo core příručky slouží k tomu, aby byly postavy overpowered. A tak to není. Tak aby zbytečně nepřemýšlel, že něco zabanuje pro hráče.
17.12.2014 11:55 - Shako
Gurney: :-D
17.12.2014 21:17 - Almi
No, přispěju jako DM jen maličkou troškou k radám:

Potvory, které nejsou v MM3 a dál určitě zvyš damage (týká se zejména MM 1 a MM2). A to tak, že přidáš kostku zranění a pevný bonus zranění zvýšíš o "menší" půlku. (tj. z 2d6+5 bude 3d6+7). To stačí více méně až do epic.

Pak už nestačí ani to a je třeba další zvýšení a evoluční úpravy (u mne to bylo třeba zavedení hard save na shození kondice při natural útoku potvory 16+ a další věci, které pravidla 4e neznají, ale evolučně se dají převzít z 13th Age)
17.12.2014 23:52 - kin
Nám pomohlo k tomu co píše Almi navíc i snížit životy...větší dmg a míň hp > rychlejší, krvavější a akčnější souboje.
6.1.2015 15:13 - ShadoWWW
Na DnDClassics vyšly jako PDF časopisy Dragon #364 a Dungeon #155 a #156. To jsou ty z roku 2008 těsně před příchodem 4e příruček. Jedno číslo za $4,99. :-/
19.1.2015 12:39 - Babaj
Opet se vracim k tem resistum, po kratke odmlce, porad mi to neda,, rikam si ,ze by tam porad nechavali takovou mezeru nebo krpu. i po erratech.... a ze se k tomu nevyjadruji, musi znamenat ze podle nich je to napsane spravne a dostatecne... Opet jsem procital ty jejeich definice a napadla mne jedna mustrova zalezitost...
tyka se to techto definic:

"Resistance means a creature takes less damage from a specific damage type."
a
"damage type

Powers and other effects often deal specific types of damage. For instance, a red dragon’s breath deals fire damage, a scorpion’s sting deals poison damage, a mind flayer’s telepathic blast deals psychic damage, and a wraith’s touch deals necrotic damage.
If a power doesn’t specify a damage type, the damage has no type. Most weapon attack powers deal damage that has no type. It is simply physical damage."

Zvyraznil jsem to slovickreni.... prvni asi nejvetsi chyba v nahledu v tom druhem pripade , kdy jsme si rekli ze nespecifikovane zranenei je Physical zraneni.. tedy jako bychom mu prirkli Typ... Ale podle mne je to ten nejvetsi omyl a untype damage je proste porad untype zraneni a tudis se na nej nevztahuje resistance a tudis ani resist all... takze zraeni co nema typ proste resistnout nejde, pokud nektery power nebo cokoliv vylozene nepise ze tomu tak neni...


nu a co se tyce kombinovaneho zraneni, tak si opravdu myslim, ze je to zvlastni sorta zraneni dvou nebo vice typove....tedy nemyslim si ze pridanim dalisho extra damage do utoku z toho udela kombinovane zraneni...

takze at uvedu priklad.. mam resist all 5,,,, a jde na mne utok 2d6+5 fire ke kteremu se nabali 10 cold zraneni treba s nejake aury ktera propujcuje kazdemu utoku 10extra cold dmg...

vysledne zraneni bude 2d6+0fire +5cold.........rozhodne to nebude 2d6+5fire and cold damage

nevim jak to citite, ale takhle by to mohlo i fungovat pro vsechny pripady(tedy jako i muj hledany muster... sice tim klesa ressist all na ucinnosti, ale taky to mozna odpovi i na to jak se vam zdaji utoky monster slaba.. tzn.. ze neni treba navysovat jim utoky .)

Zatim je to muj dojem, ale zacina mi davat smysl.. ackoliv mi tim dost pada koncept postavy -.))
19.1.2015 12:52 - Babaj
prijde mi divny ze by pridanim byt 1 specifikovanyho zraneni udelalo z celeho combinovane zraneni....
proste svihnuti bleskovym mecem, smocenym v jedu neudela z nej jedovy blesk...
19.1.2015 15:18 - hadrian
resist all se vztahuje i na nespecifikovaný zranění - protože je to "All". vše je vše ať už to čteš jako RAW nebo RAI.

V tvém případě to bude tak, že: zranění na tebe jde jako 5d6 + 15 fire a cold (ano, přidáním typového zranění celá schopnost získává další slůvko). Slovo "extra" znamená, že je to "navíc".

Určitě ti zranění 10 cold navíc nevyruší k 5d6+5 fire - nemůžeš ze "Zranění" dělat "resistence".
19.1.2015 15:57 - Babaj
resist all je porad jen resist... a v pravidlech mas ze resist se projevi jen u typed zraneni.... to ze to alljsme si vztahli uplne na vsechno je fine ,ale proste nespecifikovany zraneni by vykryvat nemelo.... to sluvko All je tam v podovbe na vsechna specifikovana zraneni.. .. ja se toho taky doted drzel. ale porad je tam hrozna slabina ve vykladu.... proste sek mece na kterem hori slama.... ti z te rezne rany neudela cistou popaleninu... porad to bude untype + fire... stejne tak ikdyz tu slamu jeste potru jedem, tak z tohho nebude jedovy ohen.. ale sled ruznych dmg.... proste podle mne nespecifikovany zraneni nejde resistnout.. rezist je vicemene jen na typovy zraneni..
rezist all neni nikde specifikovany , ale resist ano.. a to all podle mne znaci soucet vsech typovych zraneni...

a zadruhe se preme o typech zraneni.. acid ,cold,....., acid and cold,.... jsou to dve rozdilny veci.. ty dve prvni je kuprikladu ledovy mec potrisneny kyselinou... a to sruhe je .. treba ledovy kysely dech.. proste energie obsahujici obe slozky.... we wowku sveho casu byl mrazivy fireball ...



Proste .. vyrok all plati na vse je podle mne chybny a z toho pak vznikaji ony diskuze kdy se pocita ajak.... takhle to do sebe vsechno zapada.
19.1.2015 16:01 - Babaj
na nespecfikovany zraneni se pak daji pouzit ty powery co primo rikaji.. sniz vysledne zraneni o nejakou hodnotu... ty se neohaneji resisty.. ale redukci
19.1.2015 16:03 - Babaj
nebylo ti nekdy divny . ze prisel , placnu valecnik s obrovskou sekerou polil si ostri sekery olejen a zapalil.. nechal jeste nahrat a pak s tim rozpulil vedvi Orka.. a prohlasil... ted jsem te roz... teda upalil..... a to jenom proto ze k tem 5d12 pridal d6 ohne....
19.1.2015 16:09 - Babaj
nebo jiny priklad.... mec co normalne po uderu udela necrotic dmg... ten mec zapalis a uderis...... myyslis ze to bude plamen jako je napriklad newerwintrech ze spelscared? ten tmavemodry plamen ktery dela necrotic and fire dmg?

ne ten prvni mec bude porad Xdy untyped + xdy necrotic + ydx fire.... a ne jako v druhem pripade X fire and necrotic damage
19.1.2015 16:13 - Babaj
nebo si vazne myslis ze je dobre. ze v prikladu se sekerou s fire resistem 20... mne malem ani ten valecnik nezkrvavil? ikdyz mam treba jen 20 zivotu?:-))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10584402084351 secREMOTE_IP: 3.133.156.156