Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
10.9.2013 12:59 - Shako
Zkusil bych jeste Mephit, ale koukam, ze tam to taky nemaji...

Ale todle me fakt pobavilo:

Příručka pro DnD 4. edici
UPOZORNĚNÍ: Nebezpečí udušení. Nevhodné pro děti mladší 36 měsíců. Obsahuje malé části, které by mohly být spolknuty nebo vdechnuty.
10.9.2013 13:11 - Element_Lead
Nee, tam dnd nemaji, to byla moje uplne prvni volba. :)
18.9.2013 23:24 - Almi
Tak, četl jsem úvodník nového Dragonu 427. Píše se tam, poměrně upřímně, že hodlají zaříznout od nového roku oba časáky, protože nemají hotový Next a tudíž prý nemají do nich co dávat..a stejným dechem dodávají, že proto odmítají veškeré články k publikaci. Nechápu je. Ti idioti fakt hodlají docílit toho, že si všichni zruší předplatné, neboť zmizí poslední důvod, proč ho vlastně mít? Nezešíleli?
18.9.2013 23:40 - noir
Jo, potopili to. Ale až od konce roku - až do startu 5e. Tudíž říkají: 4e je fakt úplně ale úplně mrtvá. Kašlete na ni, nemá smysl a počkejte si na 5e." Trošku ale zapomněli, že je tady v mezidobí 13th Age, Numenera, Edge of Empire nebo Pathfinder.

Asi bych je vzal za slovo, když o to tak usilují...
19.9.2013 00:03 - Vojtěch
Ono se, jak kdosi na paizáckém fóru podotkl, magazínů obecně moc nedaří. Stejně tak umřelo Kobold Quarterly třeba.
19.9.2013 10:05 - kin
ještě by mohli zrušit 4e builder...a pak už bych na ně asi vážně zanevřel.
19.9.2013 10:06 - Merlin
kin: nestraš...ulehčuje nám to děsně práci
19.9.2013 11:11 - Nachtrose
Ten offline je stejne aktualnejsi. A oficialne davno zarezanej.
19.9.2013 13:51 - hadrian
Na stěnu jsem si pověsil obrázek s několika čaroději na pobřeží a mohu říct: The flies shitting on the wizards of the coast.

A to jak 9.9. zařízli fóra, to je taky kapitolka sama pro sebe. Ony sice existují, ale...
19.9.2013 13:52 - hadrian
Mimochodem - jak pokračuje překlad Monster manuálu? Vím, že sem se už ptal, takže tenhle dotaz asi směřuje na ShadoWWWa?
19.9.2013 15:20 - Almi
hadrian: Co udělali s forama?
19.9.2013 20:45 - hadrian
9.9. switchli na nový "design" fór s tím, že co bylo napsaný od 26.8. tak nenávratně zmizelo a ostatní diskuze - uložený linky přestaly fungovat, takže dost fór např. v optimalizaci nešlo dohledat. Naštěstí se diskutéři (někteří) připravili a zazálohovali. Ale v debatách, kde se používalo k hodnocení barev texttu je vše černé.
Začíná se to tam zlepšovat - řekl bych natruc Wizardům (mají tam za to, že nepápadně kvůli Nextu kousek po kousku zabíjejí 4e - nic nového pod sluncem).
Dnd wiki od 9.9. nefunguje (možná že už zase začala, netuším).
19.9.2013 23:06 - Alnag
Optimalizační diskuze se stěhují z fór WotC (minimálně v záloze) na ENWorld. To je myslím docela výmluvné. Tohle zaříznutí 4e IMO D&D položí dřív, než 5e stihne vyjít. To si nikdy předtím nedovolili.
8.10.2013 14:17 - Nachtrose
Blizi se mi finale kapitoly a jako jednoho z mensich bossu tam planuju zrecyklovat Krale Leorica. Jelikoz ale muj Monsterbuilding skill vetsinou za moc nestoji, rad bych pozadal o zhodnoceni tohoto navrhu:



Druzinka jsou 4 postavy na lvl 9, ale jsou trosku OP, proto ten vyssi lvl. Miniony jeste ostatovane nemam, ale to budou jen lvl 7-8 creepy, at tam neni tak pusto.
8.10.2013 15:22 - Shako
Nachtrose: Ma ten summon minons byt za free a ne za minorku?

Ma hodne utoku v ramci pohybu, pritom zakladni utoky nijak extra silne nejsou. Je strasne zranitelny na imobilized nebo slow - je to tak spravne? Treba proto, ze to druzina nepouziva?

Porad utoci na AC, nebylo by lepsi, aby jen z tech dvou utoku byl na Ref nebo Fort?

A co tak nejaky utok za minorku bez dmg jen nejaky postih (treba pohled smrti - Range 10, vs Will - dazed/+imobilized save end/both...)?
8.10.2013 20:59 - Nachtrose
Jo, zvazoval jsem minorku, ale jelikoz muze vyvolavat jen kdyz zadne nema, tak mi to prislo celkem jedno.

Jinak ma byt co nejvernejsi kopie tohoto: http://www.diablowiki.net/Skeleton_King ale priznam se, ze mi tam nejaka aura nebo neco tak trochu chybi.

Co se tyce sily utoku, to nevim dost dobre odhadnout, proto se taky ptam tady. Nechci, aby byl moc silnej, ale ani moc slabej. Muj prvni vlastni soloboss ( finalni v pribehu ) mel pul hp jeste nez prisel na tah.

Jeste jsem zvazoval neomezovat summon aktivnima minionama, ale treba na recharge. Jenze se trochu bojim, at mi neswarmne druzinu, kdyz jim neoadnou kostky...
9.10.2013 10:20 - Shako
Nachtrose píše:
Jo, zvazoval jsem minorku, ale jelikoz muze vyvolavat jen kdyz zadne nema, tak mi to prislo celkem jedno.


Je to trosku prekombinovane - je to za free, na recharge 4-6, pri blooded +2 skeletony, zaroven s podminkou, ze zadne nema - lehce to obejdes tim, ze nechas jednoho nazivu.

Dal bych to spis na recharge 4-6, za minorku, bez dalsich omezeni, ale vyvolani jen 2 (pri blooded 3) minionu.
9.10.2013 10:50 - Almi
Nachtrose: Číselně se to zdá docela v pořádku. Souhlasím se Shakem, už proto že má mizerný will def to chce přidat (i) solo traits - inspiruj se u obdobných solo potvor, tak, aby se ti dokázal dostat z immobilizace atd. a za (ii) - pokud to má být skutečně soldier, tak přidej auru, která bude automaticky markovat a/nebo zpomalovat (aura 3 by mohla stačit). To ti stáhne většinu útoků na solo bosse a mohlo by pomoct creepám nadělat větší paseku.

Co se minion potvor týče, tak přepracuj mechaniku jejich vyvolávání. Inspirace se dá najít taky u každé druhé solo potvory. Udělej to tak, že na počátku bude mít/vyvolá (free akce) určité množství creep (recharge při bloodied) a každé kolo si bude moct určitý počet creep oživit. Většinu je zvykem za minor akci (1 per round) jednu potvoru, a to až do původního počtu vyvolaných creep.

Jako zajímavé tematické zpestření vidím to, že bude moct namísto pevně daného počtu creep v kole vyvolat/znovuoživit kosti creep, které budou v dosahu jeho aury 3. Můžeš pak barvitě popisovat, jak v jeho dosahu se kosti znovu skládají dohromady a povstávají. Což by mohlo rozpohybovat bojiště.

Jinak, Shako správně podotknul, že vše cíluješ na AC. Zkus třeba ten Grand Cleave dát na Fort.

U Smas´n´Hew má špatně range - nic takového tam nepatří, je to klasická "double action".

Když to shrnu obecně - z názvu creep to vypadá, že to taky nebudou žádné artilerie. Chybí ti možnost reagovat na range útoky. To skákání je zajímavý nápad, ale, jak jsem zmínil nahoře, musíš pořešit to, aby se ti dokázal dostat z pohyb omezujících stavů.

Jedna z možností je, dát mu traits, který mu umožní házet záchranu i na začátku kola na určité stavy, druhá (typická pro solo draky a další hnusky od vydání MoNV) je, že při iniciativě (třeba 10+ na kostce) buďto shodí automaticky příslušné efekty na počátku kola a pokud takového stavy na sobě nemají, tak mají za free akci basic útok na počátku kola.

Pokud máš sgtrach, že ti přijde o půlku životů dřív, než se dostane na řadu, tak máš 2 možnosti:
a) dáš mu nějaké imunity, navázané na věci v okolí (rozbij pyramimu lebek tam a tam a zrušíš mu resist takový a takový) - výhodou je, že se postavy rozpohybují po bojišti, zatímco je bude Leoric honit;
b) podlá možnost je, že nasadíš na sceenů něco, na čem se postavy vyšťaví, než nastoupí boss (v téhle scéně bych to ale asi nepoužil, nehodí se to).

u (a) navíc ještě můžeš ukořenit nějakým tím vyprávěním (osvobodil jsi ducha, který ti - hoď si insight/history/religion/heal či cokoli jiného) propůjčí na X kol/po celou scénu schopnost XY.

Pokud máš jen 4 hráče a zkušené, a máš přístup k fortune kartám, resp. jejich textu, přímo se nabízí použít několik z těchto schopností vybrat a použít. Případně pomocí schopnosti suplovat chybějící - léčení, damage, controling, cokoli.
9.10.2013 11:05 - noir
Mě by se líbilo, kdyby boss stavěl postavy před nepříjemná dilemata. Napadá mě třeba to, že za každého postavami zabitého miniona by se se boss vyléčil třeba za 10 životů. Hrdinové jsou najednou v situaci Hlava-22: Buď nechají nepříjemné miniony otravovat je, anebo budou bossovi přihrávat léčení :)A jak píše Almi, tohle by se mohlo dát vypnout nějakým trikem.
9.10.2013 11:06 - Shako
Almi píše:
Jako zajímavé tematické zpestření vidím to, že bude moct namísto pevně daného počtu creep v kole vyvolat/znovuoživit kosti creep, které budou v dosahu jeho aury 3. Můžeš pak barvitě popisovat, jak v jeho dosahu se kosti znovu skládají dohromady a povstávají. Což by mohlo rozpohybovat bojiště.


To zni hodne Leorickove. :-D To se mi hodne libi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11433291435242 secREMOTE_IP: 3.17.162.247