Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
5.3.2013 14:45 - hadrian
To záleží na tom, na co je ochoten přistoupit DM. Inu 4e podporuje krychlové ohnivé koule :-D.
5.3.2013 14:51 - Alnag
Obvykle bych to řešil jen 2D, pokud nepřítel není explicitně výškově mimo dosah blastu/burstu jako takového. Tj. Pokud je ve 2D ploše na dosah a není něco, co by pravidlům nevyhovovalo pak není důvod jej nezahrnout.
5.3.2013 14:55 - Me-dea
Boj pod vodou a ve vzduchu je trochu řešen v DMG1, začíná na str. 45. Nevím, jestli a jak moc jsou tam řešeny plošné efekty.
5.3.2013 15:02 - Hadati
Bursty mi takové potíže nedělají, přece jen to jsou výbuchy, takže by se měly šířit všemi směry. Horší už je to s blasty. Ty už jsou potřeba směrovat určitým směrem. Ale těžko je můžu brát jako "ploché" útoky. Určitě mají i nějaké rozpětí směrem nahoru a dolů.
5.3.2013 15:19 - Alnag
Hadati: Mají bezpochyby stejný rozsah šíření nahoru a dolů jako mají směrem dopředu (tj. vytvářejí krychli), ale pro jednoduchost bych to v běžných situacích zanedbal.
6.3.2013 10:35 - Blaine
Hadati: myslim, ze na to je nejake pravidlo. Bursty jsou krychle. Blasty jsou krychle. V tomto je DnD 4ed zjednodusena, proste pokud by na nej dosahl na zemi, tak na nej dosahne i ve vzduchu. Situace se samozrejme zmeni, kdyz je vysoko, to uz se nad tim musi premyslet, ale pokud jsi nekde v "beznem" dungeonu, tak ho vetsinou zasahnes.
Ano daji se na to udelat specialni stretnuti, napriklad ja jsem to tak udelal, kdyz hraci vsechno resili pomoci hromadnych burstu, tak tak jsem udelal nekolika urovnovou mapku s vicero strelci, kterym jsem dal vysokou sanci na zasah, ale male zraneni, aby se hraci mohli vic rozprostrit a meli jsme z toho docela prijemnou bitku.
7.3.2013 08:46 - Me-dea
Omlouvám se, za tak trochu off topic, ale nechtěla jsem kvůli tomu zakládat samotné vlákno a týká se to našeho D&D hraní. Poradili byste mi prosím, jak se říká člověku, co vyrábí luky, kuše, šípy a šipky? Můj pracovní název lukař/kušař se mi moc nezdá :-). Truhlář a řezbář mi nepříjde jako specialista.
7.3.2013 08:58 - Alnag
No člověk, co vyráběl šípy se jmenoval šípař.
7.3.2013 09:00 - Me-dea
Díky Alnagu, je to sice trochu úsměvné, ale bude to stačit na tu část ohledně munice. A výrobce luků a kuší nevíš prosím? Lukař a kušař by se k šípaři asi hodilo, no. Já jen, jestli neexistuje nějaké správnější pojmenování.
7.3.2013 09:14 - Beltar
Asi se jmenoval Výrobce luků :D. I když pochybuji, že by se tím živilo nějak moc lidí.
7.3.2013 09:19 - Me-dea
Chápu, že to mnoha z vás může připadat triviální, ale já se nezabývám hystorickým šermem ani moc středověkem jako takovým. Proto se ptám, jestli existoval nějaký název. Měli jste vidět, jak jsem hleděla na označení kušiník (člověk s kuší). Doteď tvrdím, že je to kušišník.
7.3.2013 09:32 - hadrian
Medea: Našel jsem jen výraz "Lukař" - tady na té stránce: Luky atp.

Takže tvůj pracovní název se evidentně trefil. :)
7.3.2013 09:39 - Me-dea
Díky za pomoc.
7.3.2013 11:59 - Beltar
Medea: a teď mi ještě řekni kdo to byl Kopiník :D. Jestli jezdec, pěšák, střelec... To je nejlepší zmatek.
7.3.2013 13:21 - Me-dea
Kopiník nemohl být střelec. Když už, tak vrhač :-)
10.4.2013 23:32 - ShadoWWW
ZDE je nové dobrodružství (4E) z Encounters - SoN - odehrávající se v Neverwinteru. V nejnovějším balíku DnD Next je konverze pro pravidla DnD Next.
14.4.2013 09:09 - wlkeR
Shadoww: Super, našly by se někde i "prequely?" Tuším, že řada je Gates of Neverdeath - Lost Crown of Neverwinter - Storm over Neverwinter... Hlavně to první se shání strašně blbě.
14.4.2013 10:08 - Jarik
wlkeR kýblohlav
Co jsem nasel: DnD 4E - Gates of Neverdeath.pdf : na prvni dobrou. Heslo te napadne.
15.4.2013 19:03 - wlkeR
Přeceňuješ mé deduktivní schopnosti D:
15.4.2013 19:37 - Jarik
wlkeR kýblohlav
trebas to je neco jako odtud :) takze d20 nebo ******

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11855411529541 secREMOTE_IP: 13.59.122.162