Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
26.9.2012 14:30 - Babaj
mam par poznatku k prekladu.. nasel jsem par chyb, par zavaznych a par malichernych... zavazne jsou na vyctu zbrani.. je tam uvedeno ze suriken je i exoticka mele zbran, coz neni a chybi tam katar..
ty malicherne... v popisu ras goliase gnoma a half orka. je uvedeno.. chces li hrat za gnoma.... :-)
26.9.2012 14:33 - hadrian
To s tím gnómem bohužel není chyba, gnómské spiknutí je ověřená věc a tohle je jen špička ledovce, ale "pognom" se blíží... :D
26.9.2012 14:50 - ShadoWWW
Babaj: Pošli mi je všechny prosím na PM. Mrknu na ně a zapracuji je do nové verze překladu, kterou mám v plánu vydat už tento týden.

S tím šurikenem máš pravdu - je sice správně uveden jako exotická zbraň na dálku, ale tam, kde je jako zbraň nablízko, má být místo něj katar. Opravím to.
26.9.2012 21:49 - Vojtěch
A já myslel, že pognom už byl, když je zavřeli do bestialního ghetta?
27.9.2012 00:40 - Merlin
Shadowww: dej mi vědět co zásadního přeškrtbout v tisku co jsem udělal :P
8.11.2012 08:27 - Me-dea
Nějak se mi nepovedlo najít tu to vlákno o nabýdkách a prodeji, tak se omlouvám, že to háži sem. Prosím Vás, nemáte někdo něco z:
D&D Encounters: Council of Spiders
D&D Encounters: Web of the Spider Queen
D&D Lair Assault: Spider Killer
D&D Lair Assault: Kill the Wizard
Bych ráda odkoupila (za rozumnou cenu). Respektive zaúkolovala přítele :-).
8.11.2012 11:12 - Nerhinn
here, rovnou jsem to tam hodila.
8.11.2012 11:48 - Me-dea
Děkuji mnohokrát
12.11.2012 12:07 - kubis
mám dotaz ohledně SAVEu v DnD4E: v pravidlech se píše, že na konci kola si postava háže SAVING THROWS - pokud hodí méně než 10 = fail, 10 a více = ok. Přičítají se k tomu opravy za Fort, Ref nebo Will stejně jako v 3.5 nebo se háže jen d20? díky
12.11.2012 12:16 - hadrian
kubis: pouze d20, pokud nemáš nějaký feat, nebo schopnost která by říkala, že máš bonus k "save".
12.11.2012 12:43 - kubis
dík, o těch bonus dávajících featech chápu.
12.11.2012 12:54 - Pepa
Ahoj. Psal jsem to i jinam (Světlo a naslouchání), ale zkusím se zeptat i zde...

1) Když ve velké, absolutně tmavé, místnosti svítí lucerna, jsou pole do vzdálenosti 10 kolem ní jasně osvětlená (bright light) (viz DMG 67). Je za těmito poli "pás šera" (dim light) nebo ihned za nimi je naprostá tma? Logičtější by bylo to první, ale v pravidlech nic takového řečeno není...


2) Na straně 37 v DMG je uvedeno, že když se postavy nepokouší skrývat, budou mít nestvůry DC 25 na jejich odhalení. Když se postavy pokusí skrývat, budou mít nestvůry DC "d20 + Stealth postav + 5", což je ve většině případů číslo menší než 25. Proto je vlastně lepší se neskrývat...?!
12.11.2012 13:30 - Shako
Pepa píše:
Psal jsem to i jinam (Světlo a naslouchání), ale zkusím se zeptat i zde


Ano, lepší je ptá se přímo tady. Zvyšuješ tím šance, že ti někdo odpoví a zároveň nespamuješ všechny uživatele registrované uživatele tohoto webu, jako když to založíš jako speciální téma.


Pepa píše:
1) Když ve velké, absolutně tmavé, místnosti svítí lucerna, jsou pole do vzdálenosti 10 kolem ní jasně osvětlená (bright light) (viz DMG 67). Je za těmito poli "pás šera" (dim light) nebo ihned za nimi je naprostá tma? Logičtější by bylo to první, ale v pravidlech nic takového řečeno není...


Imho zjednoduššení, aby pravidla nemuseli řešit několik zon světla a úrovně vnímaní, tak je jednodušše buď u lucerny světlo a mimo není světlo.
Mám pro tebe několik řešení, pokud se ti to nelibí.

1) Klidně si zaveď i zonu Dim light. Třeba jako poslední 3 pole ve světle lucerny jsou dim light (tedy 8-10 pole od lucerny). Nebo prodluž světlo lucerny a řekni, že na 11-13(15?) polí od lucerny je dim light.
Doporučuju pak v družině zřídit funkci experta na světlo, který bude počítat, která postava na bojišti má dohled na která políčka a jaký postih má na útok, protože jinak se v tom za chvíli ztratíte a boj se vám neúměrně prodlouží.

2) Nech to na DM, ať v případě boje na krajních políčkách daleko od světla lucerny dá někomu bonus +/-2 do útoku - je to v jeho pravomocích DM dle pravidel. Určitě to někde najdeš.

3) Pokud bys to chtěl měnit jen z důvodu, že ti to tak přijde realističtější, tak se na to buď vykašli a nebo si najdi na hraní jiný systém. Protože takových drobný realistický nedostatků najdeš v pravidlech plno - někdy se těžko poznává, zda je to nedopatření nebo záměr.
Pokud jde zrovna o světlo můžu doporučit DrD+, která má pro světlo, postihy v boji, oslnění a vnímaní světa jednotlivými rasami celou kapitolu.

Pepa píše:
) Na straně 37 v DMG je uvedeno, že když se postavy nepokouší skrývat, budou mít nestvůry DC 25 na jejich odhalení. Když se postavy pokusí skrývat, budou mít nestvůry DC "d20 + Stealth postav + 5", což je ve většině případů číslo menší než 25. Proto je vlastně lepší se neskrývat...?!


Viz předchozí moje reakce, bod 3.
Zjednodušený mechanismus, který se snaží odměnovat postavy, které mají vysoký stealth, ale nechává tam jistou možnost, že se skrytí nepovede (nízký hod).

Doporučuju zapojit zdravý rozum, kdy použít kterou možnost a nebo, jak jinak to vyřešit.
Například:
Když je potřeba zjistit, zda nepřítel dané postavy vidí, aniž by to hráči věděli, tak je dobré použit tu hodnotu 25, aniž by postavy házeli a hodit jednou za nepřátele. Například v případě, že postavy už jdou podzemí chodbou už několik hodin a řekl, že jdou opatrně, tak není třeba, aby každé kolo házeli nový hod na ukrývaní.
Naopak pokud se po cestě chovají nějak jinak než nápadně. Například trpaslík hlasitě dupe nebo první postava jde s jasnou lucernou, tak není třeba vůbec řešit, zda se nepříteli schovají. Prostě neschovají.
Pokud je potřeba odlišit, které postavy nepřítel vidí, tak můžeš použít STEALTH +10 (podobně jako pro pasive perception nebo insight) pro každou postavu. A porovnat s perception nepřítele (aktivní nebo pasivní, dle situace).
Pokud je to přímo v boji a nějaká postava s pokouší schovat před nepřítelem, tak je na místě použít hod stealth proti perception.
12.11.2012 18:09 - wlkeR
Mám takej pocit, že někde jsem četl, že zdroj bright light jede do daný vzdálenosti bright, + ještě jednou tolik dim. V Rules Compendiu to ovšem najít nemůžu, což mě docela dostalo.
12.11.2012 19:13 - Pepa
Shako píše:
Ano, lepší je ptá se přímo tady. Zvyšuješ tím šance, že ti někdo odpoví a zároveň nespamuješ všechny uživatele registrované uživatele tohoto webu, jako když to založíš jako speciální téma.



Promiň. Hledal jsem nějaké téma "Otázky k pravidlům" a nenašel a vlákno Pravidla mi pro to přišlo vhodnější než vlákno Kultura...

Shako píše:
Imho zjednoduššení, aby pravidla nemuseli řešit několik zon světla a úrovně vnímaní, tak je jednodušše buď u lucerny světlo a mimo není světlo.
Mám pro tebe několik řešení, pokud se ti to nelibí.



Ok, světlo tedy nějak ohouserulujeme.

Shako píše:
Zjednodušený mechanismus, který se snaží odměnovat postavy, které mají vysoký stealth, ale nechává tam jistou možnost, že se skrytí nepovede (nízký hod).



Pro postavy, které mají vysoký stealth to chápu, ale když půjde družina dohromady, tak bych se právě řídil tím nejmenším stealthem, které jednotlivé postavy mají...

Něco jako pasivní stealth mě taky napadlo, ale tím se nedá dostat na oněch 25. Proto to asi udělám tak, že to DC 25 (pro chůzi bez skrývání) snížím na nějakých těch 15, protože tomu by pasivní stealth tak nějak odpovídal. Hráče to pak taky může motivovat k tomu, aby si stealth trénovali a pak se třeba i skrývali aktivně...
12.11.2012 19:50 - Shako
Pepa píše:
Něco jako pasivní stealth mě taky napadlo, ale tím se nedá dostat na oněch 25. Proto to asi udělám tak, že to DC 25 (pro chůzi bez skrývání) snížím na nějakých těch 15,


Lepší než paušalní hodnoty je ten pasivní cokoliv, protože fixní čísla jsou v DnD dost podivný nápad, když všechno roste aspoň tempem 1/2 levelu. :/
Každopádně pasivní cokoliv je jen aplikace pravidla "Take 10" tj. použít se dá na všechno, ale mělo by platit, že se to dá opakovat (máš na to čas a neúspěch to nezničí), takže se to třeba nedá použít na rychlé reakce (protože to nemůžeš opakovat) nebo odmykání zámku (protože se zasekne při neúspěchu).

Druhá možnost je brát DC podle lvl postav. Na úspěšné skrytí třeba vždycky úspěch na střední obtížnost. Ikdyž tady už je lepší brát spíš to podle levelu nepřítele a tam už rovnou můžeš házet proti passive percetion.

Pepa píše:
když půjde družina dohromady, tak bych se právě řídil tím nejmenším stealthem, které jednotlivé postavy mají...


Nejmenší stealth bych bral jen ve chvíli pokud vážně potřebuješ určit koho napadl skrytý nepřítel.
Pro úspěch/neúspěch celé družiny je spíš skupinový hod na stealth. Tam má družina větší šanci, že uspěje a ti, co mají trénovanou dovednost se můžou chlubit, že to bylo právě jejich zásluhou. :-)
12.11.2012 19:51 - Almi
Shako: Teda, všechna čest, pravidla, resp. rozum+ět jim už umíš skvěle! A to jako fakt!

Připojuju se k Shakovi. Za svoje hry mohu říct tolik, že většinou se světlo fakt řešit nemusí. pak ale občas případ, kdy mne to fakt zajímá. typicky přepad v noci potvorama, co vidí po tmě. Moje družina sice skoro vidí celá potmě taky, ale nic nebrání tomu, abys jako DM stanovil z nějakého důvodu pro tu konkrétní scénu speciální pravidla pro vidění. Užívej je ale fakt z rozmyslem, jako koření hry a obzvláštnění scény.

Jinak donutíš hráče aby si brali trénovaný Stealth jen proto, abys je nepřepadnul na úkor featů, které by mohli hezky obohatit jejich postavu.

Když se vrátím k tomu světlu, tak třeba uděláš plyn, co dusí světlo, prášek, co hodíš potvora do ohně a nikdo z postav pořádně nevidí, kouzlo v místě, co oslabuje světlo. Pak prostě při popisu řekneš, že v tomhle souboji je normální dohled (bez postihu) tolik a tolik. S postihem pak další 2 čtverce (třeba). A pak užnic. Vyřešíš postavy, který maj specialitky (low-light vision, darkvision - nepostihuj je, naopak odměň. Vždy taková schopnost něco stojí. Tak ať hráč ví, že to dobře vymyslel. Což je nakonec pravda :)

Důležitá je zábava. takže - vymysli způsob, jak postavy uvidí na bojišti zase dobře. Odměňuj dobré nápady. Třeba - prášek v ohni co čoudí se dá nějak neutralizovat (hod na Perception, Naturu atp. za drobnou akci). Kouzlo zhášející světla se do odkouzlit. Buď prostou Arcanou nebo provedením něčeho jiného (rozbít sochu, co to dělá atp.) U plynu třeba půjde nějak spustit odvětrávání.

Všimni si, že se světlem se dá skvěle vyřádit, ale nesmí se to přehánět. Bavte se :)

EDIT: Paušální čísla v DnD. Vždycky jsem je chápal tak, že tam jsou u činností, kde se prostě bere to, že epický hrdina například už prostě neřeší blbosti. Proto v té pasti uspěje.
12.11.2012 20:39 - Pepa
Shako píše:
Lepší než paušalní hodnoty je ten pasivní cokoliv, protože fixní čísla jsou v DnD dost podivný nápad, když všechno roste aspoň tempem 1/2 levelu. :/
Každopádně pasivní cokoliv je jen aplikace pravidla "Take 10" tj. použít se dá na všechno, ale mělo by platit, že se to dá opakovat (máš na to čas a neúspěch to nezničí), takže se to třeba nedá použít na rychlé reakce (protože to nemůžeš opakovat) nebo odmykání zámku (protože se zasekne při neúspěchu).

Druhá možnost je brát DC podle lvl postav. Na úspěšné skrytí třeba vždycky úspěch na střední obtížnost. Ikdyž tady už je lepší brát spíš to podle levelu nepřítele a tam už rovnou můžeš házet proti passive percetion.


Ano, to mě napadlo, ale nechtěl jsem to už rozepisovat. Že bych těch 15 časem zvýšil na 20 a pak dál na těch 25. Nebo že bych využil tu obecnou tabulku s DC pro jednotlivé úrovně... Prostě mi nebylo jasné, jak přišli zrovna na těch 25.

Shako píše:
Nejmenší stealth bych bral jen ve chvíli pokud vážně potřebuješ určit koho napadl skrytý nepřítel.
Pro úspěch/neúspěch celé družiny je spíš skupinový hod na stealth. Tam má družina větší šanci, že uspěje a ti, co mají trénovanou dovednost se můžou chlubit, že to bylo právě jejich zásluhou. :-)



Tohle mě nenapadlo. To máš pravdu, že by se na to mohlo použít to skupinové ověření :)

@Almi: Jako jo. Se světlem se dá dost vyhrát, ale právě jsem zjišťoval, jak funguje "základ". :) Navíc ve skutečnosti budou postavy stejně nejspíš pořád používat sluneční tyče, které dosvítí jasným světlem přes celou mapu, takže se moje otázka stane asi bezpředmětnou... (Nebo nevím, jaký na ně máte názor. Mě osobně se sluneční tyče příliš nelíbí...)
23.11.2012 18:05 - Almi
Tak mi dorazil nový Lair Assault s názvem Temple of Sky God. Je to něco neskutečně krásnýho. Postavy na začátku dostanou lítací potvory. Každá má svojí vlastní nádhernou hrací kartu s unikátní vlastností. Velká část scény se odehrává na obloze ve výšce 1000 čtverců..lítá se nahoru a dolů...mapa je super, ručně kreslená. Scénář nápaditý a vražedný.

A - jako vždy - pekelně těžký.

Ne náhodou jsou Lair Assaulty považovány za to nejlepší, co se za poslední rok urodilo pro hardcore hráče. Samozřejmě, když nepočítám fluffové texty.

Btw: Nemáte náhodou někdo někde fortune karty jednotlivých edic? Momentálně hodně stojím o Drow treachery fortune cards, který potřebuju do jedné minikampaně a selhal mi zahraniční obchod... :/

A nepotkali jste náhodou někde scan v pdf podobě různých posledních knížek? Hodilo by se mi, mít je i v pdf podobě. I když Elminsterovo průvodce si určitě nadělím k vánocům... :)
23.11.2012 18:10 - Vojtěch
Popravdě už by se mohl někdo pochlapit a vytáhnout do obchodu poslední Realmsy...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11387300491333 secREMOTE_IP: 3.144.161.116