Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
27.4.2012 08:52 - ShadoWWW
Já věděl, že se někde psalo, že 4E má vydržet 10 let, než přijde nová edice. Říkal to Scott Rouse.
1.5.2012 07:38 - wlkeR
Dneska jsem šel sankcionovat ten D&D Command Game Day (v článku se píše, že obchody budou mít k dispozici Hand of Cormyr i Sting of Lolth; jestli mě Magicový prevka něco naučily, tak tyhle věci bude muset pořadatel koupit; na druhou stranu dostanete promo miniatury navíc) a koukám, že je otevřený sankcionování novýho Lair Assaultu, Spiderkiller.

Kdo máte klub a nemáte sankcionováno, rychle do toho. Čerti vědí, proč to není na Shceduling listu.
9.5.2012 18:48 - Dyshar
Ahoj, nevim jestli je to spravny topic, ale nechce se me zakladat novy, tak to sem dam a kdyby nekdo vedel.. :)
Zacali jsme hrat dnd4e a jsme zacatecnici - to pro ujasneni :p
a mam takovej dotaz.
Pripadla na me role Hranicare a ten ma spoustu krasnych bojovych skillu - a u velke vetsiny se pise ze se muzu premystit o x policek pred nebo po utoku, popripade i oboji a nebo mam reakci se spoustecem ze kdyz si nekdo stoupne vedle me tak ja muzu popojit.. jenze.. Jak je to pak s prilezitostnymi utoky ?? podle toho co me ostatni rikaji tak je sice hezky ze se hnu, ale vzdy vyvolam prilezitostny utok, takze to nakonec abilita vyjde vnivec :/

například : Úhybný úder
Během útoku obratně kličkuješ po bojišti a vyhýbáš se nepřátelským
útokům.
Střetná * Bojová, Zbraň
Standardní akce Zbraň nablízko, nebo na dálku
Cíl: Jeden tvor
Zvláštní: Před, nebo po útoku se přesuneš o počet polí rovný 1 +
oprava Moudrosti.
Útok: Síla vs. TZ (nablízko), nebo Obratnost vs. TZ (na dálku)
Zásah: Zranění 2[z] + oprava Síly (nablízko), nebo 2[z] + oprava
Obratnosti (na dálku).

tak me z toho nakonec vypliva ze obratne klickuji mezi neprateli a schytavam jednu ranu za druhou.. a takovych abilit je vic, takze to nakonec dopada tak ze pouziju abilitu ale bez pohybu. tak se chci zeptat jestli opravdu vsechny tyhle utoky s pohybem vyvolavaji prilezitostny utok nebo ne
9.5.2012 21:41 - wlkeR
Pokud si to pamatuju správně (český překlad 4E jsem viděl tak jednou v životě), tak "pohyb" = schytáváš příležitostňáky, ale "přesun" = neschytáváš příležitostňáky. Co já vim tak hraničář je právě borec v lítání po bojišti, aniž by se nechal rozsekat attoopp.
9.5.2012 21:43 - Vojtěch
Správně - přesun / shift znamená, že až na výjimky (označkování válečníkem a tak) neprovokuje příležitostné útoky.
9.5.2012 21:46 - wlkeR
Já pro "shift" používám slovo "úkrok," ale je fakt, že "ukroč 8 čtverců" zní docela trapně :D
13.6.2012 21:34 - Smud
Obrazek kde je videt obsah Dungeon Command - Sting of Lolth
http://wizards.com/dnd/images/intheworks_20120608_3.jpg
14.6.2012 09:12 - Deputy
hehe moje pokřivená mysl to napoprvé interpretovala jako Stink of Lolth....
14.6.2012 09:56 - Blaine
Vcera jsme zahajili posledni kapitolu paragon tieru.
Postavy maji hraci na 18. lvl, k jejich hradu zapadne od Lyonu (ano, podvadim, jako mapu sveho fantasy sveta pouzivam mapu Evropy) dorazila prvni armada spojenych Parizskych statu. Jejich spojenec, Pan M, velitel pulcickych spionu, vrahu a zabijaku byl poslan zabit velitele, knizete Angoulema, aby co nejvice poskodil schopnost Parizanu nejakym zpusobem spolupracovat.
A kdyz se parizska armada utaborila na jeden par hodin pochodu od hradu, tak vyrazili na zadech gryfu, kolem sebe upletenou pavucinu, ktera je mela zakryt pred magickym zrakem kouzelniku, kteri jiste v armade Parizanu jsou.
Gryfove krome hracu nesli naklad bomb nacpanych "radioaktivnim" materialem zmrzle krve mrtvych primordialu. Nad nepratelskou armadou byl obrovsky mrak, ktery vytvoril nejaky kouzelnik behem cesty ze severu na jih, kdy sbiral jine mraky, kour ohnist, zapach latrin a ranni mlhu. A v mraku se prevaluje magicky naboj se silou rozdrtit sebelepsi opevneni.
Gryfove skryti pred zraky ze zeme tmou a pred magickym dohledem zastenou, kterou jedna z postav celou cestu k lezeni musela drzet se vznesli nad mrak, do dvou kilometru a tam se hraci zacali dohadovat, jaky bude dalsi postup. Bombardovani, kdyz neni videt na cil je sicel bezpecne z pohledu tech, co zhazuji bomby, ale take neni super pravdepodobne, ze se neco trefi. Rozhodli se bomby co nejvic rozprostrit. Behem prozkoumavani mraku zjistili, ze se v nem skryva mala letka draku a jejich jezdcu. Nas sorcerer se rozhodl, ze toho nejvetsiho zkusi sestrelit z nebe za pomoci zkameneleho blesku, ktery pouziva na zesileni kouzel (mimo bojove sceny ma nejake krystaly, pomoci kterych treba privolava boure a tak).
Nasledovaly krasne popisne sceny plne magie, prsejicich bomb, draku, kteri se snazi dohnat rychlejsi gryfy, draci jezdce, kteri jsou jeden po druhem sestrelovani z nebe, anihilovani primo v sedlech, pripadne roztrhani an kusy mistni letajici faunou, kterou pozadal o pomoc nas shaman. Stretnuti skoncilo jednim poskozenym gryfem, chudak Zlatohlavek to dostal spolu se svym shamanskym jezdcem dracim dechem a prisel o levou zadni nohu a ma tezke popaleniny na kridle. Dale vsichni hraci vyplytvali cast zdroju, ktere meli na bitvu pripravenou. Hlavni bombu, laskavost od Pana M, cast krve primordialu a velke mnozstvi zkamenelych blesku. Dale se jejich nejblizsi okoli pomalu, ale jiste meni na bojiste, vypalene lesy, znicene vesnice a tak.
Po leteckem souboji, pri kterem zvladli bombardovanim vyradit z boje kolem tri tisic vojaku, znicili parizskou leteckou silu, ale hlavne srazili k zemi vudce armady, ktery nahradil knizete Angoulema, samotneho Cyana Bloodbana.
Diky tomu se parizske veleni roztristilo na mensi frakce, ktere si hraji na vlastnim pisecku a spoluprace jednotlivych baronstvi bude hodne skripat.
Pred usvitem se ozvali trubky. A na hrad se rozjelo 150 tezkych jezdcu, templaru radu Modreho plamene, ktery je zasveceny ochrane sveta pred uzivateli magie, ktera se vymkla kontrole. Jakou jsou moji hraci, fetaci jedni.

Pristi sezeni budeme mit stret s elitni jizdou, boj na hradbach, pravdepodobne nejake dalsi skirmishe a uvidime, jak moc skonci opevneni hradu prvni boje. Co vsechno stihneme, to se jeste uvidi, nase sezeni vetsinou trva asi tak tri hodinky.
18.6.2012 10:44 - Slávek
Mám dotaz na manévr Charge...

Asi takhle postava může použít pohyb nejdříve třeba o 4 a pak pokud má volnou cestu tak použít tenhle manévr ? (pokud má dvě volné před sebou atd)
18.6.2012 10:47 - Naoki
ano
18.6.2012 10:50 - Almi
Slávek píše:
Asi takhle postava může použít pohyb nejdříve třeba o 4 a pak pokud má volnou cestu tak použít tenhle manévr ? (pokud má dvě volné před sebou atd)


Ano, přesně tak. S tím, že nemusí mít přímo dvě volná pole před sebou (může tam být třeba překážka). Ale musí při zteči splnit podmínku, že se musí každým krokem (políčkem) přiblížit k protivníkovi (tj. jít k němu nejpřímější možnou cestou). Obejít může jen neprůchodný terén. Nevím jen teď, zda smí obcházet i tzv. hindering terén (ohrožující), nebo jít přes něj.
18.6.2012 10:53 - Slávek
ok díky mě to příjde trošku zvláštní jen ale ok :)
30.6.2012 18:38 - Tawrik
Zdravim vsechny, mam par dotazu, z pravidel nam to neni uplne jasne:

1) Vyvolava vstavani ze zeme prilezitostny utok?

2) Kdyz lezim na zemi a nekdo na mne utoci muzu pouzit abilitu ktera mi umoznuje se presunout o X poli?

3) Pred Zteci musim pouzit pohybovou akci nebo na tom nezalezi? Muzu vyuzit pohybovou akci treba na vstavani a pak pouzit ztec? Muzu na nekoho pouzit ztec i kdyz uz bojuju s nekym jinym?
30.6.2012 19:34 - Naoki
1) ne
2) nevim
3) pohyb je v rámci té zteči (čili té standartní akci) takže nezáleží, ano, ano
30.6.2012 19:36 - Alnag
2) řekl bych, že ano, ale stále ležíš. Nikde v popisu kondice "prone" není totiž napsáno, že by ses přesunout nemohl.
1.7.2012 09:32 - wlkeR
Alnag: ale JE tam napsáno "Můžeš se pohybovat jenom plazením, teleportací, nebo tím, že tě někdo táhne, tlačí nebo smýká." (volný překlad z Rules compendium, str. 232). Shift není povolený způsob pohybu.
1.7.2012 09:48 - Naoki
A jen tak mimochodem rychlost plazení je kolik? :)
1.7.2012 10:49 - Tawrik
Naoki: polovina rychlosti
25.7.2012 09:38 - wlkeR
Četl někdo dnešní článek "Less death, more danger!" ..? Stojí za to, abych ho sháněl?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10480999946594 secREMOTE_IP: 18.118.120.204