Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.4.2012 12:53 - Alnag
Deputy: Ne, není tam kritický zásah. (Protože tam není zásah.)
4.4.2012 06:33 - Tawrik
Ahoj vsem, mam dotaz k prilezitostnym utokum, nejsem si totiz jisty jak to ma spravne fungovat.
Priklad: stojim tvari v tvar protivnikovi(tesne u nej) a v pohybove fazi se mu chci dostat do zad (pekne kolem nej, policko po policku) kolik prilezitostnych utoku tim vyprovokuju?
4.4.2012 06:49 - Jarik
Tawrik: Jiz tu bylo nekolikrat receno, v 4e neexistuje neco jako predek/zadek.
Ale pokud se pohybujes kolem protivnika, tak plati nasledujici:
Pokud se za celou pohybovou fazi neposunes o vic jak 1 pole, tak prilezitostny utok neprovokujes }samozrejme existuji schopnosti, ktere ti umozniju jinou variantu{.
Pokud se pohnes o 2 a vice poli, pak provokujes PRAVE jeden utok od PRAVE jednoho nepritele, kolem ktereho se takto pohybujes.
Takze kdyz probehnes ulickou hanby (nebo jak se jinak spaliru da rici) - coy je rekneme 8 poli, ktera sousedi na obou stranach s neprateli, tak te ceka cca 16 prilezitostnych utoku.

pozn.: a ted si sam nejsem jist, zda se nebudes muset zastavit, jakmile te nekdo zasahne :D
4.4.2012 08:20 - ShadoWWW
Je to trochu jinak, než píše Jarik. Vezmu to z pohledu nepřítele vůči tobě:
- Nepřítel na tebe může zaútočit příležitostným útokem, když se pohneš (byť jen o 1 pole) z jeho sousedícího pole, použiješ útok na dálku nebo plošný útok.
- Akce přesun (shift), teleportace a nucený pohyb nevyvolávají příležitostný útok.
- Zaútočí na tebe základním útokem nablízko.
- Každý tvor může použít jen jeden příležitostný útok v jednom tahu (někoho jiného), v rámci kola nemá omezení - tudíš v rámci kola může zaútočit na kohokoliv, kdo vyvolá jeho příležitostný útok.
- Když se mu útok povede, tvůj pohyb se přeruší.
- Některé nestvůry mají ohrožující dosah (Threatening Reach), který je delší než 1 pole, tudíš mohou příležitostně útočit i na vzdálenější cíle.

Z toho všeho vyplývá, že pokud chceš bezpečně obcházet nepřítele, musíš použít akci přesun - za každou takovou pohybovou akci se standardně pohneš o 1 pole (pokud nemáš nějaké schopnosti ap., co zvětšují tvůj přesun). Nebo to můžeš risknout a použít akci chůze. Pokud tě nezasáhne, tak jseš v pohodě, pokud tě zasáhne, tak se sice ihned zastavíš (v podstatě na vedlejším poli), ale zase pak můžeš znovu použít akci chůze a podruhé v jednom tahu už na tebe příležitostně zaútočit nemůže. Z výše uvedeného taky plyne, že na tebe může příležitostně zaútočit každý nepřítel. Tudíš ulička hanby by tě vyšla dost draho. :-)
4.4.2012 08:34 - Slávek
Když monstru zautočí s boku tak pokud nemá napsáno vysloveně u sebe že má bonus tak žádný bonus nemá je to tak ? třeba +2 za to že tě obešel (goblin warior). Vlastně nikdo nemá bonus za to když tě zautočí s jiné strany protože tady se strany neřeší ??
4.4.2012 08:54 - ShadoWWW
Přesně tak, strany se tu neřeší. Jediná věc, kdy se řeší strany, je obstoupení, kdy máš bonus k útoku nablízko, pokud z protilehlé strany nepřítele stojí tvůj spojenec.
4.4.2012 09:09 - Me-dea
Jen bych dodala: Strany se v D&D neřeší, protože se předpokládá, že se každý samozřejmě otáčí a rozhlíží dle potřeby. Tedy směr, kterým postava hledí není pevný. Proto bonus máš pouze, pokud obestoupíte protivníka, tedy jakoby jeden zepředu a druhý zezadu, kdy se vám už nemůže oběma zaráz plně věnovat. Nebo, když jsi skrytý. Nebo, když je zkamenělý a pod, tedy nemůže se otáčet. Snažím se psát obecně protože používám anglickou verzi. Myslím, že je to zcela logické, oproti nějakým bonusům za útok zboku nebo zezadu.
4.4.2012 09:23 - Tawrik
ShadoWWW: Diky moc za odpoved.

A jeste jeden dotaz, kdyz uz zminujete Obestoupeni: Proti obestoupene postave maji vyhodu jen ti kteri stoji "naproti" sobe, nebo vsichni kdo na obestoupenou potvoru zautoci? Tj. dve postavy obestoupi potvoru a pak zautoci treti postava, ma taky vyhodu?
4.4.2012 09:27 - Quentin
tawrik: ne
4.4.2012 09:28 - Slávek
no to je sporné protože tady není reálný boj takže v šermu třeba může nasta tohle . Postava A zautočí sekem zvaný Býk do předu na postavu B která je zdatný šermíř použije obranu zvaný klíč a díky krok do strany se dostává postavě A do boku a stíná ji hlavu ...

Jde o to že v šermu se bere samozřejmě útoky ze strany. Uplně jiný příklad je tehdy když protivník má na sobě plátovou zbroj a má obtížný pohyb...postava rychlejší která má lehčí zbroj třeba kožárnu může pak díky rychlosti protivníka prostě obějít a než se ten s plátovou zbrojí ( cca 25 Kg + 5 Kg prošívka + štít dřevěnej tak 2-3 Kg a meč) otoči tak mu protivník ze zadu ten meč zarazí mezi pláty , do slabiny nebo na krk...


Tak je to v reálu :) proto když mám plátovou zbroj tak bojuji ve formacích a držím se minimálně svého parťáka nebo jakýkoliv kolegy aby mě kryl bok jeden..v nejhorším jdeme zády k sobě :)
4.4.2012 09:41 - Naoki
Píše:
- Když se mu útok povede, tvůj pohyb se přeruší.

Tohle jsme v našich kampanéch přehlídli. V tom případě to znamená, že každá nestvůra má schopnost Fightera s markou. Trochu OP, ne?
4.4.2012 09:55 - Blaine
Slavek: DnD zahodilo nutnost hrani si na skutecnost. A protoze se bojuje po tazich, coz je dalsi nerealnost, tak se proste resi to, ze je boj nejakym zpusobem plynuly. Proto se pocita s tim, ze se bojujici oponenti pohybuji kolem sebe, tak ze na sebe porad vidi. Ano, situace je jina, kdyz mas vic souperu, kdyz te obestoupi, tim padem nezvladas koukat na oba dva naraz a tim padem ziskavaji vyhodu.
4.4.2012 10:03 - ShadoWWW
Slávek: Jde v podstatě o zjednodušení - ty pravidla boje jsou i tak dost složitá. A speciální finty se řeší jako schopnosti povolání a tam se dají dělat i věci, co samozřejmě v základu nejsou.

Naoki: Vždy se to dá řešit přesunem + nějaká další akce. Pěkně to jde vidět na obrázku na str. 190 (v originální PHB), nebo na str. 296 v překladu. V překladu je popis příležitostného útoku rozdělen na 2 části (tak, jak je to později v Essentials příručkách), jedna část je na str. 272 v rámci sekce Typy spouštěných akcí a další část je na str. 295 v rámci popisu akce Příležitostný útok.

Tawrik: Bojovou výhodu v rámci obstoupení maj vždy jen protilehlí spojenci. Pěkně je to vidět na obr. 290 (v překladu).
4.4.2012 10:05 - Slávek
Pokud se ti zdají složitá tak raději ani nezkoušej se na HF dívat :) tam se tyhle věci řeší .

Ne dobrý jen jsme potřeboval si to ujasnit . Dík moc
4.4.2012 11:33 - noir
Shadow: "- Když se mu útok povede, tvůj pohyb se přeruší."
Cože? To je sand jen fighterovská schopnost, ne?
4.4.2012 11:41 - Naoki
no taky se nad tím tady podivuju, hlvně z taktického hlediska pač trochu organizovanější nepřátelé si takto v pohodě uchrání svou artilérii
4.4.2012 11:53 - noir
Shadow se určitě spletl.
4.4.2012 12:25 - Jarik
to jsem tady vnucoval neprimo ja (omylem). ze uspesny utok zastavuje
4.4.2012 13:09 - ShadoWWW
No máte pravdu, ono to sice přerušuje akci, ale jen aby se příl. útok odehrál před onou spouštěcí akcí - pak pokračuje akce normálně dál (pokud je cíl po útoku ještě schopen dokončit akci).
4.4.2012 20:29 - Vojtěch
Ono obecně přerušení akce zásahem příležitostným útokem také je jen v případě, kde se to v té akci psáno. Nevzpomínám se, že by se třeba rušila střelba.

Slávek: Obvazy ve hře jsou... a mohou být i v další formě.

Zrovna jako zlodějskou výbavu ze základní příručky můžeš používat výbavu pro nějakou jinou dovednost, která ti bude na hod dávat +2 bonus. V léčitelské budou obvazy, balzám na popálení a opruzení atd., na historii můžeš mít příruční encyklopedii, na mystiku třeba soupravu měřidel, na šplh třeba bodce na boty a křída aby neklouzaly ruce. Nevidím důvod proč by k příslušné dovednosti nemohly podle stejného vzoru existovat nástroje umožňující její snazší provádění.

Magický obvaz prostě je jen přejmenovaný magický lektvar, kterým se obvazuje namísto prolévání hrdlem.

Co se obstoupení týče, tak postavení dvou postav vedle sebe (jakoby záda) k zádům možnosti obstoupení znesnadňuje, ne li vylučuje, pokud se nepřítel bojí příležitostných útoků za pohyb a nemá extra dosah (samozřejmě jsou pak potvory jako goblini, kteří se prosmeknou snadno porůznu...).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089773893356323 secREMOTE_IP: 18.216.233.58