Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
29.3.2012 15:07 - Alnag
Je to téměř tak, jak píše Naoki. Všechny implementy ti dávají enhancement bonus. Staffa navíc dává item bonus, který je rovný jejímu enhancement bonusu. Tudíž tam se to vylepšení počítá skutečně 2x.
31.3.2012 11:20 - Slávek
Hele jsou řešeny zlomené kosti ?
31.3.2012 12:02 - Vojtěch
Ne, maximálně by moh být nějaký stav, nebo postih trvalý až do vyléčení, nebo to brát, ze když už máš něco na padrť, tak jsi na 0 hp. Jinak je léčení nadmíru účinné.
31.3.2012 21:38 - wlkeR
Řekl bych "consult limb loss subtable..." Ale už bohužel nevim, ve kterym Dungeonu/Dragonu to naposledy vyšlo D:

Ta tabulka je pro legraci, ale když se ti ve hře vyskytne nějaká absurdní situace (it was all a bad dream), jako by jí našel :D
1.4.2012 10:06 - wlkeR
Slepovací D&D figurky! http://www.wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/news/04012012

Ale tu zadarmo dostanou jen insideři, achjo :|
1.4.2012 10:41 - Slávek
Mám pár otázek po hře na starší hráče :)

1) jak by jste specifikovali Vojvodu jako povolání? Vydrží do první linie? Je na baffy skupiny ? Třeba proti takovému swordmage ( jen pro mé info)

2) Historie jako odbornost jde použít 1) na diplomaci ( i když to není čistá je tma postih nebo ne? ). Jde použít na velení popřípadně motivování?

rád bych si v tomhle trochu udělal jasno... Protože tady je pár dovedností jen a dost se široce používají na více učelů..takže někdy přemýšlím třeba když použije někdo něco na co by mělo jít něco jíného jestli nemám upravit past ( dát ji vyšší) ?
1.4.2012 13:22 - wlkeR
1) je to takový hodně zvláštní leader co často "útočí" krz ostatní členy bandy. Nikdy jsem s ním nehrál ani ho neviděl, ale odhaduju, že v bandě plný strikerů a charů z Essentials je to docela humáč.

2) tohle je jedna ze situací, kdy se vyplatí kašlat na pravidla a nasadit zdravý selský rozum. Zeptej se na story důvod, proč by historie měla suplovat diplomacii, a podle toho, jak se ti vysvětlení líbí, tomu napař DC (TO, whatever). Hráči často tunelujou krz diamantový pahorek aby použili skill ve kterym mají vyšší úpravu, i když nakonec je třeba obtížnost nastavená tak, že při použití netrénovanýho skillu by uspěli spíš...
1.4.2012 14:02 - Slávek
:)

osobně nevím ale myslím že velení je o Charismně a dle příkladu v DM o Diplomacii protože se tam přímo uvádí že "můžeš za pomoci ní vyvolat dobrou náladu"

Jistě u Historie můžeš arumentovat dobrým poučení příbehu s minulosti, ale to asi jde použít jen tehdy když je posádka nečinná nebo před bojem. Nedokážu si představit jak ji použít při boji.

Ale sám nevím proto se raději prám...prostě mě tu chybí skill velení.
1.4.2012 14:24 - Gurney
Slávek píše:
jak by jste specifikovali Vojvodu jako povolání? Vydrží do první linie? Je na baffy skupiny ?

Prostě velitel v první linii. Vydrží to co fighter, bojuje téměř stejně dobře jako fighter, ale opravdu zazáří teúrve, když může velet partě lidí.

Slávek píše:
Ale sám nevím proto se raději prám...prostě mě tu chybí skill velení.

A jak konkrétně ho využíváš? Mě tedy přijde že zrovna velení je skill dost zbytečný, protože v 90% případů házet na velení jen zdržuje hru a nic do ní nepřináší a těch zbylých 10% (nějaká ta vzpoura nebo odmítnutí rozkazů) v klidu pokryje roleplay a případně Diplomacie či Zastrašování.
1.4.2012 14:44 - Slávek
No já ho osobně využíval celou dobu u hráčů dle HF a to k velení jednotek, výcviku jednotek , zvyšování morálky, popřípadě prosti strachu atd.

Ale jde mě spíše o to co jsme napsal v prvním příspěvku a to
" Historie jako odbornost jde použít 1) na diplomaci ( i když to není čistá je tma postih nebo ne? ). Jde použít na velení popřípadě motivování? "

třeba když jeden s družiny má na starost jednotku. Pořád se mě spíše zdá že je to na charismu a na diplomacii...NEBO na zastrašování :)
1.4.2012 15:20 - noir
1)Tady bych řekl, že se Gurney uťal - vojvoda je relativně křehký. Dá se postavit různými způsoby, viděl jsem ho jako schopného strikera i jako "lenocha", co jen tak chodí po bojišti a kibicuje stylem "Hm, já bych ho píchnul támhle" - funguje obé. Úplně do první linii bych ho necpal, lépe funguje jako druhá vlna, respektive s dlouhým kopím jako jako první vlna, ale zezadu.

2) Historie je dovednost spíš vědomostní, tu bych s velením nepletl. Sociální skilly jsou tři: bluff, intimidate a diplomacy. Tomu, co popisuješ, asi nejvíc odpovídá diplomacie, ale já jednou (u Merlina) hrál i vojvodu, co velel přes intimidate. Takový ten uřvaný americký seržant... Obecně má DnD trošku jinou filosofii než HF: "řekni si, co chceš dokázat a pak se rozhodni, jak to provedeš. A jakému skillu to nejvíc odpovídá, ten použiješ." Když velitel své vojáky obelhává jako ruský komisař: "Máte na ně, převálcujete je za vlast a soudruha Stalina!", tak to může být klidně i velení bluffem...
1.4.2012 15:33 - Slávek
noir - překláním se k tobě a souhlasím..

Použiji na velení Diplomacii nebo Zastrašování :) Motivace může být i s historie ( povídání nějákého dobrého příběhu ) ale jinak velení tyhle dva skilly.

pro mě je to celkem důležité protože ve světě válek v době kdy se blíží konec jednoho věku se pohybuje družina dostává do situace kdy pomáhají malím jednotkám..Ať už městské stráží, zeleným plášťům nebo šedokabátníkům... (viz Ilidar).
1.4.2012 15:38 - noir
SLávek: Ještě jeden pokus o vysvětlení: I ten sebelepší historik nemusí být schopen podat příběh tak, aby někoho motivoval - to je spíš záležitostí charismy, kouzla osobnosti, a zkušeností s tím, jak oblbovat lidi. Historii bych využíval spíš na nějaké pomocné hody...
1.4.2012 15:41 - Slávek
Rozumím a děkuji.. Jde spíše abych to mohl vysvětlit družině :-) tvoji radu si zahrnuji do s vích pravidel :)
1.4.2012 16:29 - Slávek
imho sleduji že vůbec celkově je diplomacie velice užitčná
1.4.2012 17:12 - Gurney
noir píše:
Tady bych řekl, že se Gurney uťal - vojvoda je relativně křehký. Dá se postavit různými způsoby, viděl jsem ho jako schopného strikera i jako "lenocha", co jen tak chodí po bojišti a kibicuje stylem "Hm, já bych ho píchnul támhle" - funguje obé. Úplně do první linii bych ho necpal, lépe funguje jako druhá vlna, respektive s dlouhým kopím jako jako první vlna, ale zezadu.

OK, budu ti věřit, já ho hrál dlouhodobě jen jako mluticlass s fighterem a jednorázově jako postavu na 3.levlu - tam mi přišel jako postava co vydržela docela dost. Je fakt, že jsem nějaký buildy nikdy zas tak moc neřešil.
1.4.2012 17:21 - Naoki
Já vojvodu pár lvlů hrál (a navíc takový build, při kterým dostával hodně zranění) a obbecně vydrží míň než fighter (ale pořád dost aby něco ustál) a dává cca stejné zranění (a když k tomu připočte bonusy které dává ostatním, tak v celkovém součtu dává víc)
1.4.2012 17:45 - Gurney
Slávek píše:
No já ho osobně využíval celou dobu u hráčů dle HF a to k velení jednotek, výcviku jednotek , zvyšování morálky, popřípadě prosti strachu atd.

Ona 4e přistupuje k podobným věcem trochu jinak než HF a předpokládá, že házet nebudeš na všechno, ale jen v dramatických situacích, kdy se něco může pokazit (a kdy že se něco pokazí vede k nějaké zajímavé situaci, tedy nikoli "zeslonil jsi to, try again" - viz. DMG). Proto se tak nějak bere, že chceš-li někoho cvičit v boji, tak ti to prostě jde nebo velíš-li, lidi tě poslouchaj a teprve až když dojde na krizi typu třeba ta vzpoura nebo nutnost zvýšit morálku (kde jsou právě ty zajímavá rizika jako třeba že se ti uprostřed bitvy rozprchne jednotka) v pohodě to pokryjí právě ta Diplomacie/Bluff/Zastrašování + pro vaši skupinu přijatelná dávka roleplaye.
1.4.2012 20:28 - Vojtěch
Vojvoda je fajn jak kibic, i jako druhotný bojovník. Hrál jsem půlčíka, kterému zareznul i meč v pochvě a velel vařečkou, nebo kuřecím stehnem a taky to šlo. Obecně je vojvoda fajn když může někoho podporovat v neřádstvu, ne když to má dělat sám (vzhledem k roli povolání nic překvapivého). Taková ta diplomacie pomocí příběhů a tak bývyla v D&D většinou doménou barda, ale ten je pro 4E až v Player's Handbook 2. Vojvoda je přece jen na mapě takový ten nižší důstojník - koordinátor spolupráce jednotky.
2.4.2012 12:38 - Deputy
Dotaz na Staff of Missile Mastery a vlastne obecne na Magic Missile: predpokladam ze Critical Effect je u tohoto nastroje a Magic Missile nedosazitelny.... proste z duvodu ze neni hod na utok a nemuze padnout prirozena 20.... nebo se zde supluje nejaky jinym mechanismem moznost kritického zasahu ?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11641693115234 secREMOTE_IP: 18.222.121.170