Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
26.3.2012 08:51 - Slávek
ok rozumím. Dík za inspiraci.
26.3.2012 09:24 - ShadoWWW
Slávek píše:
protože v tom případě by v DnD byla magie neuvěřitelně mocná...

Magie v 4E je jiná než v předchozích edicích. Dřív to bylo tak, že kouzelník měl několik opravdu silných schopností (kouzel), kterými mohl provést téměř cokoliv. Brzdil ho jen počet kouzel na den. Jinak byl (na vyšších úrovních) mnohem mocnější než ostatní postavy. Proto to musel DM obcházet různými antimagickými poli atd., ale to bylo zase hodně nefér vůči kouzelníkovi (protože jeho zdroje byly omezené).

4E přesunula hodně mocná kouzla do rituálů a kouzelníkova kouzla jsou nyní stejně mocná jako schopnosti ostatních povolání. Ze záchranných hodů proti kouzlům se staly regulérní obrany (Reflexy, Vůle a Výdrž). Proto by bylo nefér omezovat kouzelníkova kouzla, protože bys ho tím omezil vůči ostatním postavám v družině.

Když omezíš rituály, je to OK. K nim mají všechny postavy stejný přístup. Ale i zde bych se zamyslel, jestli je to nutné. Jde o zábavu ve hře a zákazy většinou nejsou zábavné. Spíš bych šel cestou, že bys omezil přístup postav k rituálům (nedaly by se nikde koupit) a byly by za odměnu (v rámci pokladů v závěru dobrodružství). Další věc je, že k rekovskému a hlavně legendárnímu stupni rituály prostě patří. Ale cesta je to dlouhá a až se tam družina dostane, tak si s rituály určitě intuitivně poradíš.
26.3.2012 09:35 - Vojtěch
Jde asi o to, jestli chceš mít krále jako příběhovou postavu - kdy pak ani nemá statistiky a magie v trůním sále asi nebude proti němu použitelná, ale meče také ne, nebo jestli je to bojové střetnutí, kdy dostane král statistiky a tedy na něj půjde útočit. Může mít třeba schopnosti kterými zruší jako přerušení jeden útok díky nějakým ochranným kouzlům, ale útok je pak samozřejmě jakéhokoli druhu, nebo si bude rušit nějaké nepříjemné stavy cenou za spálení akce, ale pro to inspiraci hledejmež v bestiáři.
26.3.2012 09:47 - ShadoWWW
Je to tak, jak píše Vojtěch. Už při vytváření dobrodružství rozlišuj bojová a nebojová střetnutí. Pokud je audience u krále nebojové střetnutí, řeš ho pomocí dovednostní výzvy; a vytažení zbraní či dokonce útok by určitě znamenal neúspěch - tedy neúspěch doved. výzvy a přechod do bojového střetnutí např. s ochrankou krále.

Druhým typem je bojové střetnutí, kde máš připravené statistiky krále už dopředu. Postavám by mělo být jasné už dopředu, jestli půjde o první nebo druhý typ střetnutí, tedy zda jdou do střetnutí v bojové náladě, nebo naopak s pokorou a vyjednáváním.
26.3.2012 09:55 - Naoki
Jak už ti tady naznačovali, v 4e magie je co do moci na stejné úrovní jako sekání mečem (protože to bylo zase posílené do mez známý z anime). Proto tu nenajdeš předměty typu "antimagická zóna" protože to by pak museli vytvořit i předmět "antizbraňová zóna" (což o to, "antiportační zóna" tu je a dost mě tím GM štval :D )
26.3.2012 10:37 - Slávek
To je problém jednání jako takové se může vždy zvrtnout. Sice silně pochybuji že by někdo chtěl zabít Krále trpaslíku Woraxe ale Císaře Zápaních zemích postihnutého kletbou nejspíše ano . Ale jde to i vykecat.

No každpádně těm postavám dám prostě rezisty dle pravidel a zavedu zony kde nejde sesílat magii ... jinak to asi neudělám.
26.3.2012 11:11 - ShadoWWW
Slávek: Nejlepší je dát postavám jasný důvod, proč tam jdou. Pokud tam jdou čistě vyjednávat, nemají důvod útočit. Pokud tam jdou krále zničit, pak to může začít jako dovednostní výzva a postupně to přejít do boje (nebo rovnou propuknout v souboj). V takovém případě by měl být král koncipován jako samostatná nebo elitní nestvůra s tím, že postavy krále nakonec porazí.

Ještě je možnost, že zlý král funguje jen jako prostředník k jinému cíli. Pak je možné začít to jako dovednostní výzvu a postavy buď z krále dostanou, co chtějí, pomocí dialogu, nebo se to zvrhne do souboje, kdy král postaví postavám do cesty několik svých stráží a rychle se vytratí pryč (nemusíš teď vytvářet jeho statistiky). Na konci souboje se příběh posune dál, protože postavy objeví v trůním sále info o králově spojenci, který hodlá provést útok na rodné město postav... Pon několika úrovních, například na konci daného stupně, se postavy opět střetnou s králem a tentokrát ho porazí (už s nachystanými statistikami).

4E a jeho střetnutí jsou dány hlavně příběhem a účelem. Neexistují tu útoky, které by jedním zásahem zabily vysokoúrovňovou CP.
26.3.2012 12:56 - Slávek
ok aspoň že tu nemusím řešit IK kouzla to potěší. Zbytek dothoto hororu budu řešit v tom druhým tématu tady jsem to zanesl až až. Dík za trpělivost.
27.3.2012 11:49 - Deputy
V jakym vztahu jsou k sobe klasicky pravidla a prirucky Essentials ? Kdyz prolistuju PHB a Heroes of the Fallen lands tak se mi zda ze na mnoha mistech je to stejny.
27.3.2012 12:00 - Vojtěch
Essentials jsou pročištěné a místy trochu upravené (zjednodušení) příručky, které by měly být plně kompatibilní.
27.3.2012 12:58 - ShadoWWW
Jsou to stejná pravidla, akorát Essentilas vyšla o 2 roky později. Obsahují zjednodušené verze povolání (zvané subclass) a taky erratovaná pravidla.
27.3.2012 13:09 - Vojtěch
Spíš bych řekl rozepsané jiné buildy ;)
27.3.2012 19:47 - Deputy
kdyz tak koukam do Essentials tak vidim, ze treba Wizard tam ma treti at-will navic Magic Missile ... to plati jen pro ten jejich konkretni build Wizarda, nebo je to dusledek nejake errata a kazdy Wizard ma ve 4e jako bonusovou at-will navic MM ?
27.3.2012 20:01 - Vojtěch
Myslím, že to bude nově erratovaná verze.
27.3.2012 20:17 - ShadoWWW
Deputy: Je to jen pro něj (tedy platí jen pro mága z Essentials). Ono zase platí, že nemá nějaké jiné věci. A obecně platí, že povolání z Essentials nemají tolik voleb - tedy mají více věcí daných a nemůžeš si je navolit.

Co se týče errat, tak v překladu PHB jsou zahrnuta veškerá errata i z Essentials. Jako neeratovanou verzi označuji původní vydání PHB (v angličtině).
27.3.2012 20:38 - Deputy
ShadoWWW: dekuji za odpoved. Mam jeste navaznej dotaz. Je mozny si vzit Wizarda klasicky z PHB a dovybavit ho powers a feats z Essentials ? treba mu dat at-will Hypnotism a feat Staff Expertise ?
28.3.2012 07:33 - Me-dea
Možné to samozřejmě je, ale nedoporučuji tyhle dvě verze míchat.
28.3.2012 08:19 - noir
Možné to je, ale je třeba vzít si na to nějaké speciální featy. Vyšly v Dragonu, názvy z hlavy nevím...
29.3.2012 13:25 - Deputy
u at-will Magic Missile je uvedeno:
Zvláštní: Pokud s touto schopností použiješ nástroj, který má
bonus vylepšení, přičti tento bonus ke zranění. Tuto schopnost
můžeš použít jako základní útok na dálku.

Z toho usuzuji že lze přičíst bonus vylepšení LIBOVOLNÉHO nástroje.
u magického nástroje Staff of Missile Mastery je uvedeno:
When you use magic missile with this implement, you gain and an item bonus to the damage equal to the staff ’s enhancement bonus.
Z čehož by šlo usoudit, že POUZE s tímto druhem nástroje lze přičítat bonus vylepšení ke zranění. (když to žádný jiný nástroj nemá explicitně uvedeno)
Nebo snad s tímto konkrétním nástrojem se bonus vylepšení počítá 2x ?
29.3.2012 13:28 - Naoki
As Far As I Understood dvakrát: jednou od té powery (nespec. bonus) a podruhé od toho předmětu (item bonus, který by se nesčítal s případnými jinými item bonusy).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12786817550659 secREMOTE_IP: 3.12.161.77