Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
17.3.2012 17:00 - Alnag
On si nehází past na výdrž, ale záchranný hod (saving throw). Tj. hodíš d20 a pokud hodíš 10 a víc, tak jsi uspěl. (Existují síce bonusy k záchrannému hodu, ale velmi pochybuji, že bys ji nasbíral dost, abys měl +9 nutných k automatickému úspěchu).
17.3.2012 20:45 - hadrian
Mám dotaz ke knížce forgotten realms - zde se píše o REGIONAL BENEFITS (tedy v kapitole 3) - bonusy za to odkud pocházíš (spíš se jedná o systém bonusů a jako charakter z týhle knihy si můžeš vybrat). Otázka zní: Jsou to bonusy "navíc" (které udělají povolání z této knihy silnější oproti klasické postavě z PHB1), nebo jsou to bonusy "k dorovnání" (že i při jejich započítání jenom dorovnáš povolání z PHB1) ? nějaké info sem našel v úvodu knihy forgotten realms, ale není to tam natvrdo popsáno, takže nevím... předem díky za pomoc.
17.3.2012 21:07 - Alnag
Hadrian: Jsou navíc. Pro základní verzi jsou přidány v PHB2 (backgrounds). Ale není to nic, bez čeho by se ta hra nedala hrát. (Takových věcí je postupně přidaných víc...)
17.3.2012 21:55 - hadrian
Alnag: Díky, díval sem se do PHB2 a je to tam mnohem logičtěji popsáno než ve forgotten realms. Přijde mi, že v PHB2 jde spíš o dotvoření postavy/charakteru než o nějaké výrazné bonusy - chápu to správně tak, že když jeden z těch kořenů mi dává asociovanou dovednst vnímání a druhý např. taky tak to neznamená že bych mohl mít až +4 k této dovednosti, ale jen +2 - protože podle základní mechaniky 2 stejné věci se nesčítají?
17.3.2012 22:35 - Alnag
Chápeš to správně. Nesčítá se to. A nesčítá se ti to ani s jinými zdroji téhož bonusu... ta hra se snaží (více či méně úspěšně) bránit tomu, aby hráči sčítali bonusy. I pokud se jim to podaří, je to pak spíš ke škodě věci.
18.3.2012 09:12 - wlkeR
Sry za mírný offtopic, ale jsou nějaké novinky ohledně toho D&DDay? Možná na to někdo založil téma a já jsem slepej, nevim... Na každej pád jsem se poptal pár lidí z bandy co jsou teď v Praze a je o to docela zájem.
18.3.2012 12:01 - Slávek
takže zase jsme přišel s prosíkem o radu. Jde mě o tom co se píše v Dm o dobrodružství a třech neuspanějších. Jestli to správně chápu udělám zápletku družina ji řeší na jednu stranu se píšu úspěchy a na druhou neúspěchy při řešení. Jakmile jsou tři neúspěchy tak daný ukol pokud se nezmění něco by neměl jít dořešit. A to se dále odvyjí od příběhu a připravenosti okolí ? A počet úspěchů se má nastavit X? nebo jak je to bráno vlastně...

Děkuji za trpělivost a odpovědi :)
18.3.2012 12:04 - Slávek
další dotaz..možná si to pamatuji blblě, ale nebyl i tower Shild ?
18.3.2012 12:23 - Alnag
Slávek: Myslím, že píšeš o skill challenge (dovednostní výzvě). To je myšleno ne za celé dobrodružství, ale pro nějakou specifickou situaci nebo úkol. (Např. vyjednávání nebo závody napříč městem nebo tak podobně...). Družina vypráví co dělá, hází si u toho, a ty počítáš úspěchy a neúspěchy. Když nasbírají tři neúspěchy dřív, než nasbírají dostatečný počet úspěchů (který je dán obtížností situace a je na to tabulka), tak neuspěli v celé situaci (nepovedlo se jim vyjednávání atd.)

Já mám pocit, že jsou v té knize i celé hotové příklady, ne?
18.3.2012 12:36 - Slávek
Ano Alange jsou ale nebyl jsem si opravdu jist jestli to chápu správně. Ber to tak, kluci třeba u mě vyjednávají nebo dělají pátrání docela často. Takže jsme si chtěl být jistý že "výzva" je jak pátračka tak diplomacie tak hledání někoho a že jsou vždy tři neúspěchy ale X úspěchů potřeba.

jen přemýšlím když dají tři neúspěchy...tak jim to jako PH mám říci nebo to zaonačit prostě že jste ztratili nit ...
18.3.2012 13:28 - Vojtěch
No, ne že by tě něco nutilo tuhle mechaniku použít a nezahrát to jinak. Klidně to ber orientačně jen jako metr pro udílení zkušeností a odměny za úkoly.
18.3.2012 13:36 - alef0
Aj keď budú neúspešní, ukáž im v príbehu cestu, ako môžu problém vyriešiť iným, náročnejším spôsobom.

Pri pátraní je dobré použiť galošovú zásadu, že na každú stopu má mať Dungeon Master pripravené tri varianty, ako ju odhaliť, aby nenastal zákys. Ak neuspejú v prvom, stále sú ďalšie dve záložné možnosti.
18.3.2012 13:45 - ShadoWWW
Klidně to můžeš odehrát i starým způsobem a dovednostní výzvy přidat třeba až budeš zkušenější DM. Je to jedna z mechanik pro nebojová střetnutí a používá se většinou ve vyostřených situacích, kdy jde o něco velmi důležitého pro příběh. Nemusíte podle toho odehrávat každé vyjednávání nebo průzkum.

A když postavy neuspějí, nikdy by to nemělo znamenat ztrátu niti příběhu, prostě že by se na tom družina zasekala. Spíš to znamená, že v jejich cestě nepůjde vše hladce a pro splnění vytyčeného cíle se budou muset zapotit více (např. podstoupit několik soubojů navíc, dostat se k cíli oklikou, navázat kontakt s novými spojenci apod.). Spíš než absolutní krach to spíš znamená náhlé komplikace navíc.

Příklad ze života: Nějaký kluk chce být populární zpěvák a dře jako kůň. Přihlásí se na konzervatoř, kde podstoupí přijímací zkoušky (dovednostní výzva), ale na konzervatoř se nedostane (neúspěch). To neznamená, že z něj už nemůže být zpěvák, ale bude muset ještě mnohem víc makat a zkoušet příležitosti, které by jinak nechal ladem (třeba soutěž Superstar :-)).
18.3.2012 14:22 - Slávek
Rozumím takže to budu používat jen v případě kdy to vede ke kompletnímu rozuzlení. Ale spíše po staru...Moc děkuji za inspirace:)
18.3.2012 15:47 - Shako
Skill chalange je vzdy na tri neuspechy? To jsou nejake errata pravidel? Pamatuju si, ze je tam 2/3/4/5/6 neuspechu proti 4/6/8/10/12 uspechum.
Nic proti tedle uprave, ale jaky je jeji duvod? V cem je to lepsi?
18.3.2012 15:51 - Alnag
Shako: Ano, to jsou errata. Vždy na tři.
19.3.2012 01:45 - ShadoWWW
Shako: A u těžších přibyly také výhody. Mrkni do Rules Compendium nebo do překladu 5. kapitoly DMG.
19.3.2012 12:15 - Almi
Shako píše:
Nic proti tedle uprave, ale jaky je jeji duvod? V cem je to lepsi?


Je to proto, aby ty těžší výzvy byly skutečně těžší :)))

Ono jim to moc jinak matematicky nesedělo. Byla to jedna z prvních errat, a musím říct, že povedená. Navíc, když k tomu přidali ShadoWWWem zmíněné výhody, celá mechanika začla být hodně dobrá a intuitivně použitelná i kdekoli jinde.
20.3.2012 00:24 - Shako
Alnag, Shadow: Diky. Mrknu na to. Studoval jsem to z puvodni prirucky, protoze na cteni je to pohodlnejsi a zakladnich veci funguji (aspon mi tak zatim prislo). Obcas se najde neco maleho. Todle je asi prvni vetsi vec, kterou vidim, ze je fakt vyrazne jina... Jinak na na powers a predmety koukam do builderu. A na potvory do MV. Ale i tak kdyz jsem narazil na nejakou zmenu nejak extra mi to neprislo, ze by to menilo podstatu hry...

Almi: Matematicky se mi to zdalo trosku podezrele, ze je to porad na pulku neuspechu. Ale tak kdyz se hazi na skill, kde je sance na uspech min nez 50%, tak se to statistiky na vetsim poctu pokusu snaz pokazi, tak jsem si rikal, ze je to dimenzovano takhle...

Jeste jsou tedy nejake vyznamejsi errata, ktera bych nemel minout? :) Nechce se mi kvuli toho procitat znova cele rules compendium nebo cesky preklad.
20.3.2012 01:11 - ShadoWWW
Oproti Core příručkám se měnily DC (dvakrát), ale to asi víš. Měnilo se létání a jízda na mountovi, zranění způsobené pádem z letu, systém rozdělování pokladů, dovednost Nenápadnost (ta je opravena v PHB2), skupinové ověření dovednosti, mechaniky nemocí, některé DC u pastí, Magická střela, tabulka Zranění podle úrovně (tabulka v DMG na str. 42) a pak nějaké drobnosti ve schopnostech povolání. To je tak, co si teď vybavuju...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12413501739502 secREMOTE_IP: 18.191.5.239