Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
8.2.2012 10:28 - noir
Díval jsem se po oku na dnes zveřejněné příšery na wizardech (http://wizards.com/dnd/downloads/dungeon/199/199_Lords_of_Chaos.pdf). Jo, jsou to super epic mrchy, ale jestli je to signál, jak budou vypadat příšery v 5. edici, tak potěš koště.

Když se podívám na Olhydru, tak se musím smát - úplně vypíná všechny postavy, které používají něco jako efekty: je imunní vůči 1/3 existujících efektů a zbytek automaticky shazuje na začátku svého kola; to je ale přece skoro to stejné, jako by by vůči nim byla imunní. Zabírá jen prosté mlácení a ubírání hitpointů. Jakákoliv strategie nebo taktika je předem odsouzena k neúspěchu. Gratuluju, designéři...
8.2.2012 11:02 - ShadoWWW
ZDE pro ty, co nemají DDI.
8.2.2012 11:10 - Alnag
Noir: To je přece ten oD&D feel... mlácení a ubírání hitpointů. ;-)
8.2.2012 11:33 - Bajo
Určitě není imuní vůči kreativitě, lstem a taktice v rámci fikce, tolik k oD&D feelu ;-)
8.2.2012 12:05 - Vojtěch
Hmm... takže se nedá permanentně vypnout, nicméně jde určitými postupy umožnit některým postavám uniknout ze spárů té bestie (to co shazuje až na začátku kola), nebo se pohybovat kolem bez toho, že by nás plácnula na dobu jednoho kola.

Herdek je to primordial. Trapná slabost není zrovna přípustná. Jestli je problém délkou boje, tak bych spíš ubral hit pointy.
8.2.2012 12:13 - noir
Vojtěch: Je imunní na všechny efekty ve hře. Zcela vypíná kontrolery. To je to, co mě štve - jediné, co proti ní mohou reálně udělat, je to, že jí vypnou oportunity útoky. Tedy něco, co dělá at-willka na 1.úrovni.
8.2.2012 12:20 - Quentin
Bajo: Mechanicky jo. Velká část plánů, co vymyslíš, se nakonec převedou do dazed/stunned/blinded etc. a na ty má vesměs imunitu. Moc bych to neřešil ... holt je to prostě juggernaut :)
8.2.2012 13:20 - Merlin
Noir: záleží snad na DM, jestli tu potvoru použije a jestli ne. A když ji použije, tak ví proč to dělá...brečet nad tím, že je moc silná a ty nemůžeš použít všechny své megasuper schopnosti tě není důstojná :)
Jako DM bych takovou potvoru použil(pokud) se zvláštním zřetelem (např. v místnosti, kde by se po rozbití jednotlivých krystalů ubírala jedna imunnita). šla by zabít buď hrubou silou nebo pomocí složitáých manévrů, kdy by postavy musely složitě zničit její ochrany...
8.2.2012 13:36 - noir
Merlin: Ta potvora není moc silná - je prostě navržená tak, aby úplně vypínala některé role. Ani jsem na ní nechtěl ukazovat, že je to podle mě špatný design, ale hlavně, jak moc to jde proti myšlence 4e. Ta přece prosazovala, že v každém souboji , při každé situaci si bude jakákoliv role moci užít svůj záblesk slávy. O 5i autoři říkají, že dá možnost v různých scénách vynikat různých druhům postav - to je IMHO ten obrovský rozdíl mezi edicemi. A zdá se mi, že tahle beasta je moc hezkou ukázkou toho, jak moc tahle filozofie nefunguje. Myšlenka "udělejme cool fight, kde se bude ale polovina postav nudit, protože jejich postavy nemůžou nic dělat," mi přijde velmi oldschool. Tedy překonaná...

Na veselejší notečku: Vypadá to, že další příručka se bude jmenovat Dungeoneer a přijdou v ní jako plně hratelné rasy kobold a goblin. http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/28881137/Official_Kobold_race_coming!
8.2.2012 13:43 - Bajo
Píše:
O 5i autoři říkají, že dá možnost v různých scénách vynikat různých druhům postav - to je IMHO ten obrovský rozdíl mezi edicemi. A zdá se mi, že tahle beasta je moc hezkou ukázkou toho, jak moc tahle filozofie nefunguje.

Otázka je, jestli tím mysleli: "vynikat na úkor ostatních" nebo tím mysleli: "vynikat ve smyslu příležitosti otevřít novou možnost". Zdržel bych se ukvapených soudů nebo odhadů, že je to ta první možnost, na základě jedné, navíc epic, nestvůry pro současnou edici (to není reprezentativní vzorek).
8.2.2012 13:46 - noir
Bajo: Z reportů mi přišlo, že platí první možnost.
8.2.2012 13:47 - Bajo
Je to epic (tzn. specifický, okrajový případ) a navíc je to stále 4E (souvislost s vývojem 5. vůbec nemusí být nijak zásadní nebo vypovídající, pokud zrovna tomto případě vůbec nějaká je)
8.2.2012 13:47 - Merlin
Noir: já to chápu, :) nicméně fight dělají především DM a já si umím představit ja takové potfory využít v boji tak, bay se nenudili i jiné postavy než "kombajni".
8.2.2012 14:02 - Vojtěch
No, ona jen neumožňuje být zaražena v rozletu, ale controller jí pořád dává damage a pořád může nechat proběhnout nějaké combo, pokud si to dobře postavy načasují. Mimo to má i zranitelnosti, do kterých se dá opírat. Prostě je to chodící rybník, tak nejde zastavit jinak než pevnou zdí.
8.2.2012 14:04 - sirien
noir píše:
Ta přece prosazovala, že v každém souboji , při každé situaci si bude jakákoliv role moci užít svůj záblesk slávy

boring :/
Nemusíš nad ničim přemejšlet, kašli na roleplay, na nějaké taktiky, prostě naběhni a jebni tam pár encounterovek, my se už postaráme aby sis s nima připadal hrozně hustě.
so cool.
Netoužim ve hře po ničem jinym, než si prožívat záblesky slávy, které mi někdo laskavě naservíroval pod nos v podobě ultimátního +40 vs AC 10d12+50 / 10d8+40 dmg encounter tlačítka. Sem prostě vždycky tak brutální když ho zmáčknu!!!! Zvlášť když má DM v instrukcích "použij v encounteru počet hustejch potvor adekvátní počtu sem-superhustě-cool encounter tlačítek které mají hráči dohromady k dispozici."
WOW. Ehm. Vlastně spíš WoW.
8.2.2012 14:13 - noir
sirien: Zdá se mi, žes vůbec nepochopil, o čem jsem psal. Zkus to ještě jednou.

Vojtěch: Kontroler, damage. V jedné větě. Ach.
8.2.2012 14:18 - sirien
Já chápu že jako obvykle nestíhám Tvé úchvatné myšlenky, ó velký noire, takže to co by mohlo vypadat jako naprosto trapný pokus o odklonění diskuse tím určitě není a skutečně jen upozorňuješ na to že jsem Tě pouze špatně pochopil.
Avšak bohužel, stále ještě mám mnoho co dohánět abych dosáhl Tvé velikosti a slávy a tak i přesto, že vím jak jsi zaneprázdněn, si dovolím požádat Tě o trochu Tvého vzácného času, abys mi vysvětlil, jak přesně jsi zamýšlel svou vizionářskou, k systému orientovanou větu:
noir píše:
proti myšlence 4e. Ta přece prosazovala, že v každém souboji , při každé situaci si bude jakákoliv role moci užít svůj záblesk slávy.
8.2.2012 14:23 - Vojtěch
Damage ano. Controleři zpravidla můžou sáhnout na vulnerabilitu, takže ten průměr tam bude. A na nasázení damage myslím stačí nějakým těm combo postavám jen mít potvoru ve správné kondici, což myslím controller zařídit celkem umí, pokud za něco stojí. Stačí když se striker posune v init za něj.
8.2.2012 14:25 - noir
Siriene, prosím, jdi s tou nesmyslnou agresivitou k šípku. Přijde mi to nemístné. Pokud to cítíš jinak, tlač na pilu dál, já u toho ale nebudu...
8.2.2012 16:17 - sirien
Sorry, ale já skutečně nenacházím žádný jiný výklad Tvého sdělení.
Ano, máš pravdu a souhlasím v tom, že 4. iterace je postavená tak, aby každá postava měla ve scéně svůj moment slávy - aby ve valné většině, ne-li všech, bojových encounterech každá postava měla nějakou super power kterou může nadělit hromadu damage nebo udělat něco hrozně užitečnýho. Aby ve valné většině skill challenge se nakonec tak nebo jinak mohl uplatnit každý nebo alespoň valná většina skupiny.
Je toho dosahováno mechanicky - tak, že Ti hra prostě dá schopnost, která je vyvážená vůči at-willkám a průměrné, precizně vybalancované opozici, tak, že prostě zabere.

Rozdíl je v tom, že mě to prostě přijde děsně nudné. Úplně to postrádá ten rozměr nějaké snahy a zásluhy. Když ve WoD hraju huntery, tak si vychutnávám tu taktiku, přípravu, to že postavy které nejsou bojové se do té scény zapojují v rámci svých zcela odlišných možností.
Ve 4. iteraci pak mám dojem, jakoby někdo úplně cizí podminoval nepřátelskou základnu, pak mi vrazil do ruky krabičku s jednim velkym červenym tlačítkem, prohlásil "kdykoliv budeš chtít!", já to zmáčknul, nepřátelská základna se rozletěla na hadry a všichni mě najednou plácaj po rameni, jak hrozně hezky jsem to zaminoval a jak zkušeně jsem zmáčknul červený tlačítko.

Jasně - neni to TAK HROZNĚ děsivé, hrál jsem 4i a jako bavil jsem se. Ale pokud se bavíme o filosofii 4i v kontextu toho že každému nechává jeho chvíli slávy, pak tohle je pachuť, kterou jsem prostě víc nebo míň z toho systému pociťoval pokaždý, když sem k němu sednul. Důvod proč mě to bavilo byl čistě Alnag případně Almi apod. - výborní vypravěči, kteří svými zkušenostmi a schopnostmi tu systémovou pachuť prostě přebili.

A teď mi prosím řekni, kde (jestli vůbec) jsi měl namysli něco jiného, než o čem mluvím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13009905815125 secREMOTE_IP: 3.138.114.38