Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
31.1.2012 19:22 - Assassin
Sirien: Myslím si, že takových může být víc. Ne všechny skupiny hrající DnD4e jsou veřejně známé v diskuzích na internetu. Naše skupina třeba patří mezi čtenáře D20 (já to tu sleduji pravidelně, ostatní čtou jen zápisy AAček), ale nikdo z nás sem nepíše. A k tématu, podle zápisů koukám, že máme za sebou 32 her. Hrajeme asi rok a půl a postavy jsou teď na 19tce. Nedostatek materiálu nemůžu posoudit, zatím se mi zdá, že je toho dost. K přeboostěnosti, je to určitě dost rozdílná hra a musí k ní být jiný přístup než k hře na počátku heroic tieru. Uznávám, že já třeba upřednostňuji ty nižší úrovně, znám hráče co ne. Máme v plánu to dohrát až do konce, ale když to začne být nuda tak to prostě zabalíme. Jsem na to sám zvědav.
31.1.2012 19:24 - Vojtěch
Já myslím, že se tu míchá označení pro poslední tier levelů a označení pro hodně coolhusté.
31.1.2012 22:52 - Alnag
V podstatě je to přiznání, že Epic nefunguje a nedá se s tím nic dělat.
31.1.2012 22:55 - Naoki
Píše:
zajímalo by mě, kdo to vůbec nějak hrál, že by k tomu tu podporu potřeboval.

<---
Dvakrát jsme dokončili kampaň v otm smyslu, že jsme to dotáhli až do lvlu 30. Poprvé jsme se dostali na lvl 21, udělali dobrodružství a pak skok na 30ku (DM chtěl mít kampaň z krku a navíc poslední dobrodružství se hezky nabízel k ukončení), kde jsme akorát udělali masivní pvp fight a bylo to.
Podruhé jsme poctivě šli lvl po lvlu a na závěr byl epický fight proti Vecnovi. Tak epický že trval 4 hodiny...
31.1.2012 23:08 - Gurney
Možná s tím nebudete souhlasit, ale rpgčko, kde bojový encounter trvá dýl než průměrný match v Diplomacii mi přijde broken. A to je přesně případ epic tieru.
31.1.2012 23:46 - Naoki
průměrný match v diplomacii trvá míň než 4 hodiny? to bych do toho teda neřekl...
31.1.2012 23:50 - Quentin
čtyřhodinový boj není špatný, pokud je zábavný. A na to máte ve 4e tak 50% +/- 30% za DM skill :)
1.2.2012 00:05 - Naoki
no tak aby 4hodinový boj byl zábavný musí mít zajimavé zvraty a ne vypálit během 10 kol daily a encounterovky a pak ho ubíjet at-willkama :) a on DM se to pokusil udělat nečím zajimavým (matně si vzpomínám nějaké 4 plošiny mezi kterýma se portovalo a každá plošina dávala nějaký bonus), ale to nic nemění na tom, že po dvou hodinách půlka družiny už usínala nudou
1.2.2012 00:05 - ShadoWWW
Přestože jádro pravidel je pořád D20, tak kostra 4E je hodně robustní. Postup na novou úroveň bez character builderu je v epic tier jen pro hodně odvážné a souboje trvají věky. Zjednodušit tu základní robustnost je ale velký problém. To už je lepší udělat novou edici.

Začít minimalistickou kostrou, jak ukazují v nové iteraci, je lepší. Takto snad bude možné vyřešit souboje rychle a zábavně i na vysokých úrovních a popřípadě pomocí rozšíření změnit na hodinové orgie. Ale vždy se bude kam vrátit.

4E se snažila délku soubojů opravit pomocí náhodných karet s bonusy, ale to fungovalo spíš na paragon, ne epic tier.
1.2.2012 09:23 - Beltar
Take jsme se tam s jednou družinou dohrabali.Matematicky model jde uplne do haje. Treba rozdil obran mezi některými postavami byl i 15. Při hodu d20 pak jednoho skoro netrefujes a druhy je pomalu autohit.
Navíc už se tam objevuji silená komba a pokud si někdo jen hraje postavu a chce aby byla nějak "charakterově zaměřená" tak funguje jen jako přívěšek komberovi, kterej čistí mapu.
Viděl jsem jak jeden DM dal Drowímu Roguovi, oddanému stoupenci Lloth speicální jednorázový předmět, který mu dával na jeden boj critical 11+. Souboj pak vypadal tak, že já trefil Elder Shadow Dracoliche na 18+ stunem a ten Drow v nalsedujícím kole rozjel mlýnek a ubral mu asi 1500 životů. (A to byl jen na 25 urovni)
1.2.2012 10:22 - Blaine
Chjo. Samozrejme, ze epic tier je 21+. Ale jelikoz budeme hrat 21+, ano, sice az za nejaky cas, ale to na veci snad nic nemeni, pokud uz ted rikaji, ze zadny support nebude, tak se me to dotyka uz ted.
Hlavne musim nejak foreshadownout veci uz ted, protoze jsme uz temer uzavreli dejove linky, ktere jsme nacali pred desatym levelem a blizime se k vrcholu deje Paragon tieru - velke bitvy mezi dvema staty, kde hraci stoji mezi nimi a vlastni dulezity kus zeme, kde se bitva odehraje. Ted narychlo shani spojence, pripravuji se na oblehani, chystaji si diplomaticke pozice a tak. Uz se spojili se zastupci letni dvorany z Vily divociny, z nejblizsi magicke univerzity si sehnali vedecky doprovod do jednech starych trpaslicich ruin, kde ma byt portal do jine sfery, kam davni trpaslici schovali velky poklad. A ted jsou na ceste ke klanu obru, ktery chteji pouzit jako hlavni shock troops, na rozrazeni bloku nepratelske pechoty.
1.2.2012 10:24 - Blaine
Abych dodal: Prvni BBEG uz porazili, ale na konci heroic tieru jeden z nich odehral scenu, kde nam dal dalsiho padoucha. A ten ma prsty ve valce, bude to pravdepodobne prvni vetsi "boss" na epic tieru, sluha neceho vetsiho.
1.2.2012 12:11 - Almi
Blaine: moc hezký! :)) přesně takhle si představuju přechod na epic.

AA jsou v tomhle mnohem komornější, většina dramat se odehrává v užším kruhu, ale jsou i tak docela závažná a protivníci úctyhodní. Jen je otázka, zda si o tom vůbec někdy něco ještě přečte víc, než jen Nerhinniny shrnující zápisky, nu - uvidíme.

Co se déílky soubojů týče - to je stará písnička. Radši se k ní nebudu vyjadřovat, protože opravdu znám oba extrémní názory a spojit je do jednoho funkčního celku je nemožné.

V AA tak souboje už jsou a budou naprostou výjimkou. Hráči je prostě nechtějí. Svou potřebu si tak kompenzuji v Encounters a mohu zodpovědně prohlásit, že po odehrání (teď už desítek) Encounters session se bez problémů dají během večera stihnout dvoje bojové scény a jedna či dvě nebojové plus příběh okolo a k tomu půlhodinová večeře a zábava kolem :-))

Prostě to je vše o zábavnosti scény a lidech okolo (při poslední sérii jsem tisknul některé mapy plnobarevně (Copy general výrazně zlevnil i velkoformátový plnobarevný tisk) a mělo to úspěch - souboj ve výtahové šachtě na plošinách, kde potvory lidi shazovali z trasportních plošin, scéna se výškově dynamicky měnila podle toho, kdo jak točil vrátkem a všude otravovali lítačky - mělo to své kouzlo :D

A lidi to baví - podle zájmu to vypadá, že bych byl schopen postavit z fleku další Encounters družinu, jen kdybych na to měl čas :D
1.2.2012 13:21 - Sethi
Almi píše:
Hráči je prostě nechtějí.

*vzdorovité mumlání*
Já mám boje ráda.
*konec vzdorovitého mumlání*
1.2.2012 14:44 - ShadoWWW
Na webu Hraj.cz jsem narazil na obsáhlou recenzi deskovky Castle Ravenloft.
1.2.2012 21:28 - Gurney
Zvláštní je, že v jakékoli rpg naše skupina vždycky bojovala ostošest a když zvažovali jestli se do boje pustit, tak z hlediska toho, jestli na protivníky maj nebo se to nedá vyřešit elegantněji, filmověji nebo prostě jen s vynaložením menších zdrojů. Ve 4e u čtyřech z pěti stálých hráčů (včetně GMa) po nějaké době zavládl k bojům odpor a jediné hledisko, které se zvažovalo bylo jestli máme zrovna dneska fakt tak strašně moc náladu na bojový encounter a nechceme radši místo toho vynaložit ten čas na nějaký podstatný posun v příběhu, rozvinutí nějakjé zápletky, kradení nějakého magického stuffu (lootování ne, to by opět vyžadovalo bojový encouner). Kdysi mě napadlo i jestli to není součást nějakého fikaného způsobu převýchovy bojově orientovaných hráčů. Něco jako vypustit partu lidí co maj rádi čokoládu do cukrárny a když jim pomalu začne být blbě tak jim zabouchnout dveře a počkat než budou mít k čemukoli sladkému ultimátní odpor. Jen takový postřeh, zajímalo by mě jestli má někdo stejné zkušenosti.

(bez souvislosti s AAčkama, kdyby měl někdo dojem že hodnotím cizí hry u kterých jsem nebyl)
1.2.2012 22:00 - sirien
Almi píše:
Jen je otázka, zda si o tom vůbec někdy něco ještě přečte víc, než jen Nerhinniny shrnující zápisky, nu - uvidíme.

Hned co budu mít čas tak to přečtu celý, neboj. Už se docela těšim :)
7.2.2012 19:13 - ShadoWWW
I dnes se najdou skupiny, které až teď začínají s DnD 4E. To je pro mě dobrá zpráva.
7.2.2012 19:34 - Quentin
My teď taky s alternativní skupinou začínáme 4e hru ;-) Vypravěč to povede dokonce poprve.
8.2.2012 07:44 - Merlin
Tak jak jsem zvyklý si kupovat všechny Tilesy 2x tak jsem si teď koupil ty poslední Haunted temples (jak se ukázalo, jsou to mapy a ne tilesy). Stačí mi bohatě jedny, tak pokud je někdo chcete tak za 200 Kč (v černým rytíři jsou za 299 )vám jedno balení přenechám.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066807985305786 secREMOTE_IP: 18.224.44.108