Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
1.9.2011 22:20 - Assassin
Koukám na E3:Prince of Undeath a narazil jsem na nechvalně proslulý artefakt Wand of Orcus. Zarazil jsem se hned na prvním řádku, The Wand of Orcus is a +6 lifedrinker heavy mace. Může mi prosím někdo říct, kde najdu, co je to "heavy mace". Nikde jsem ji nenašel.

EDIT: Napadlo mě kouknout do Compendia, není tam. Jestli není hodně dobře schovaná, tak tento typ zbraně v DnD4e pravidlově neexistuje. Je nutné ji asi vymyslet.
1.9.2011 22:26 - Alnag
Assassin: To ber třeba jako že je to Morningstar z PHB1. (To je ze skupiny "mace" a v podstatě to odpovídá věci). Čímž nevylučuji, že je to někde jinde dostupné.
2.9.2011 10:00 - Almi
Kýblohlav školní píše:
Oo, nemáte někdo nááhodou přístup k Lair Assaultu? Až bude po sezóně, moc rád bych viděl, o co jde.


Ano, od včera mám materiály pro DnD Day, co měl být 04.08.2011 s názvem Gates of Neverdeath (je to prequel k následujícímu) a který bych rád na podzim uspořádal (asi v Rytíři, pokud to nedopadne jinak). Materiály jsou docela hezké, proč toho nevyužít..zatím ale mám materiály jen pro cca. 10-15 účastníků, takže uvidíme, zda se Blackfirům podaří získat další.

Dále pak nové Encounters - Lost Crown of Neverwinter.

A DnD Lair Assault - Forge of the Dawn Titan, což je obzvláště vypečená věc - jedná se o setkání pro postavy na 5. levelu. Dá se hrát opakovaně. Dokonce se to očekává. Je to něco mezi deskovkou a regulérní hrou. Lze hrát i "nightmare mod". Odehrává se to opět v prostředí Neverwinteru a o jeho vražednosti vypovídá upoutávka z poslední strany:

Kill or be killed

The players think their characters are invincible. It´s time for you to show them otherwise. Gather your players - the tacticians, the rules experts, and the power gamers - and let them test their mettle in DnD Lair Assault.


a podobné hlášky jsou i roztroušeny uvnitř:

Odds are the player characters will be annihilated, but that´s part of the fun!

..je to taková zajímaá Dungeon crowl záležitost, docela nápaditě vymyšlená. Tváří se to jako oddechovka, ale má to i příběh a je to logické. Taková malá pocta Gygaxově legendárnímu dungeonu :-)

Počítám s tím, že postupně vše naskenuji a nahážu na Stříbrný podnos, pokud to někdo nezíská ze zahraničních zdrojů dříve...
2.9.2011 16:34 - Almi
Na GenConu letos prezentoval Gale Force Nine zajímavé nové mapy pro DnD...asi neodolám, a až se začnou prodávat, minimálně Frozen Wilderness si koupím..hezké, jak někdo dokáže vyplnit mezeru na trhu :-)

Dokonce se jim podařilo nacpat svůj Sample pack token set i do materiálů posílaných pro DnD Day. Koukám, že wizardi pustili ofiko licenci na tyhle pomůcky?
2.9.2011 16:42 - Alnag
Almi: To podle mne nejsou nové mapy. To jsou laminované existující Wizardí mapy. Přisahal bych, že jsem je všechny už někde viděl. (Tyhle byly myslím u ledového draka?)
2.9.2011 18:01 - Almi
Alnag: Jasně, většina je z produkce wizardů. Ale na GenConu prezentovali první z jejich originálních, ostatně - sami to na tom odkazu píšou. Ta vesnice, tak vyšla u Ledovýho draka, ale ten Frozen Wilderness, co se dá připojit k té vesnici je novinka, ne?
3.9.2011 08:26 - wlkeR
Almi: No, naskenovaný jsem to zatím nikde nepotkal. Neže bych tedy byl mistrem google-fu... Ale na druhou stranu, já ani ten Podnos nezprovozním :|

Co u Rytíře, vem to na Dálavu. A co se Prahy týče, herna Outpost má skvělou jeskyni :)
4.9.2011 10:54 - Smud
Toto je ta originalni od GF9. Moc pekna, navazuje na tu druhou.

9.9.2011 00:40 - ShadoWWW
12.9.2011 09:50 - Almi
ShadoWWW: Děkuji za linky! :-))
12.9.2011 15:43 - Alnag
Wizardi mají dneska "coming-out" den. AFAIK poprvé svým způsobem přiznali "feat tax" a jako bonus se dotkli i délky souboje.

WotC píše:
Many players have a problem with the idea of a feat tax—feats like the expertise feats that address a deficit that all characters have. Are you looking at ways to fix issues without adding more feat tax or ways of fixing the feat tax issue in general?

One of the things that we didn't fully appreciate in the early days of 4E design is "the tyranny of accuracy." When monster defenses scale with level, characters can't afford to fall behind. Older editions of D&D generally set monster defenses based on simulation: flesh golems are covered in human skin, so they're AC 9. Sure, they're monsters that 7th or 8th level characters might expect to fight, but their AC still reflects their "real" toughness, not the threat you'd like them to pose for characters of their level. 4th Edition discarded that approach and cut straight to the chase; monsters' defenses are based on who they're likely to fight, and they're seldom much easier or harder than "normal" to hit. It's a lot less OK to be nonchalant about your accuracy when every combat encounter is scaled to test your accuracy.

We've done a lot to make the feat tax more tolerable in later Player's Handbooks and especially the Essentials rulebooks. The newer feats automatically scale, so you don't need to take them multiple times (or jump through the hoop of retraining), and most also include nifty special abilities. The defense-improving feats in Essentials aren't just raw increases to your Fort, Reflex, and Will defense—they add other important benefits such as saving against stun or reducing ongoing damage. But the fact remains that you're very strongly tempted to spend at least four of your first five or six feats to boost your accuracy and defenses.

You're not likely to see any big, universal fixes to this. We can't easily rescale the monster numbers again, because it takes a long time for those changes to percolate through the system and the player community. We could let characters have more feats, but there's wide agreement that characters are already complicated enough. Obviously, you can add any house rule that you like. For example, you could give PCs a free +1 feat bonus to all accuracy and defenses at heroic tier, increasing to +2 at paragon and +3 at epic. That removes much of the pressure to choose "feat tax" feats. But we're not ready to make that a global rule.


WotC píše:
Combat can take a long time. The new monster math has helped speed things up, but are you working on anything else to encourage speedy combat while keeping it fun? Do you have any tips for keeping combat moving swiftly?

The change in monster math is probably the last systemic change we're going to make in this regard. There is, however, a lot of room in encounter design for reducing the grindiness of some 4th Edition fights.

Here are a few suggestions:
Avoid using too many monsters that deny actions to the characters. Each time a monster stuns a character, it prolongs the battle.
Avoid using too much terrain that significantly slows or impedes characters, and avoid monsters that immobilize or restrain characters. If the heroes can't reach the enemy to attack, that's just another form of action denial.
Avoid using too much terrain that provides cover or obscures the battlefield. When the monsters have terrain-based boosts to their AC, it takes longer to kill them.
Avoid using too many monsters that impose the weakened condition or that are insubstantial. Imposing half damage adds rounds to the fight.
Avoid using too many soldiers. Their high defenses mean more misses, and the more the characters miss, the longer it takes to beat the monsters.

It's fine if an encounter features a light dose of these things. We don't want to throw out every monster that stuns, weakens, immobilizes, is insubstantial, or is a soldier. But be mindful of how many of these factors you're combining in a single encounter. A roomful of soldiers is one thing, but a roomful of soldiers that's also filled with heavy smoke that weakens everyone … that's a drag.

One "do" to keep in mind, as opposed to all these "don'ts," is to look for opportunities to end fights early. Plenty of monsters are smart enough—or interested enough in staying alive—to run away when they get bloodied. When they do, you shouldn't punish the characters for getting only a "partial win." Once your players understand that driving off an attacking predator or scattering the goblin guards is just as good as annihilating them, you'll find it's much easier to end uninteresting battles at halftime and skip the churn through the remaining hit points .


Zbývá jediná otázka. Proč tu není tlačítko "Já vám to říkal."? :)
13.9.2011 10:43 - Almi
Alnag: Hezké, nelze než souhlasit..a třeba dodat - všeho s mírou. Jsem zvědav totiž, kolik čtenářů to skutečně pochopí a kolik to skutečně bude aplikovat. A - nakonec - kolik hráčů to dokáže využít (myslím tím - využít výhody a ukončit souboj v nějakém momentě).

Celé to ale beru jako dělostřeleckou přípravu před novou edicí..na níž se ale vůbec netěším. Líbí se mi 4e, s těmi několika mouchami, co má. Chytrý DM i hráči je dokáží eliminovat.
13.9.2011 17:16 - Alnag
Almi: Já se paradoxně na novou edici taky moc netěším a 4e se mi taky líbí. Což nic nemění na tom, že jsem to říkal. ;-)
13.9.2011 20:29 - Vojtěch
A já se zas těším... koupím si základovku, abych se podíval co zase revoluce přinesla a pak si počkám, jestli to zvládnou překopat řekněme už za tři roky :)
14.9.2011 00:04 - noir
Pro všechny, kdo nečetli DnD 4e: Alnag to fakt říkal!
14.9.2011 00:13 - Gurney
To už se fakt asi defintivně schyluje k nové edici, když už se i přiznávaj chyby té staré. Pamatuju si článek z nějakého Dragonu, kde nějaký designér psal o tom, jak za svého mládí GMoval awesome hru s cca 12ti lidmi, akorát tam chyběla poznámka o tom, že ve 4e je něco podobného prakticky nereálné.

Nová edice mě dost zajímá, obzvlášť po těch Mearlsových článcích (čtete je ještě někdo? názory?) se kterými sice v lecčem souhlasím, ale přijde mi že po docela zajímavé analýze nějakého problému ji zakončí návrhem podivného řešení, jehož součástí občas bývá nějaká weird mechanika.
14.9.2011 00:19 - Alnag
Gurney: Mearlse čtu, ale je to fakt zklamání. Jak mne developerské články pro 4e nadchly, z těchto dostávám spíš osypky. Škálovatelná pravidla? Podivný skillový systém? Brr. Brrr.

EDIT: Asi už se nedokážu přepólovat. ;-)
14.9.2011 04:52 - Sethi
noir píše:
Pro všechny, kdo nečetli DnD 4e: Alnag to fakt říkal!


Věděla jsem, že to Alnag jednou někam dotáhne.
14.9.2011 08:03 - Almi
Sethi: tak nějak jsem doufal, že tuhle větu budu slýchat od Alnaga až za pár let.. :-)

..ale noir má pravdu, Alnag to říkal!

Alnag: Taky se už asi nedokážu přepólovat :-))) A to nemám problém s Pathfinderem, líbí se mi a fandím mu. Ale ty články od Mearlse jsou otřes. To už mi přijde zábavnější Conquest of Nerath...no, třeba bude mít nová edice přesně takhle postavený soubojový systém.
14.9.2011 09:10 - Merlin
já jsem říkal, že to Alnag bude říkat!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10614895820618 secREMOTE_IP: 18.188.20.56