Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
29.6.2011 09:38 - Vojtěch
Mno, asi to bude tak, že s těmi 5 čt pohybu jsi ještě nevylezl a visíš na kraji. V příštím za jeden vylezeš nahoru a máš 4 na další pohyb.
29.6.2011 09:57 - wlkeR
Šplh: Při šplhu se postava pohybuje poloviční rychlostí, že? Takže s rychlostí 6 to vypadá takto: Postava vyšplhá 2 čtverce, na což spotřebuje 4 čtverce pohybu. Dle citovaných pravidel teď stojí na okraji plošiny a může ujít ještě 2 čtverce.

Encounter formát: Já teda nevim jakej encounter formát mají teď, páč hraju především vykopávky typu Pyramid of Shadows a dobrodružství z Dragonu 155. A tamější formát mi zcela vyhovuje. Navíc, k čemu potřebuju roleplaying encounter? Od toho jsem roleplayer, abych na něco takovýho nepotřeboval knížku ani pravidla. V opačném případě nemusím hrát D&D, prostě si koupim gamebook. Pravidla jsou potřeba na řešení combatu a skill challengí. A těm stávající stav vyhovuje (zejména combatu).
No ale zatím to upalovat nebudu, počkám si na konkrétní příklad.
29.6.2011 10:06 - Alnag
Kýblohlav píše:
Navíc, k čemu potřebuju roleplaying encounter? Od toho jsem roleplayer, abych na něco takovýho nepotřeboval knížku ani pravidla.


K témuž, k čemuž autor potřebuje dobrý námět na knihu. Nejde IMO ani tak o to, zda dokážeš něco sehrát, ale zda tě napadne, co by bylo možno sehrát. Pokud je to něco nevšedního a nebyčejného, nemusí to DM v průběhu hry osvítit (soustředí se na mnoho jiných věcí). Samozřejmě to nemusí být ošetřeno jako RP encounter a můžeš si stejně tak dělat třeba výpisky z knížek, co jsi četl nebo filmů, které jsi viděl, ale ruku na srdce, děláš to? A není potom třeba výhoda, mít nějaké cool nápady trochu předžvýkané?
29.6.2011 10:09 - Almi
Šplh: Také se přikláním spíš k jednoduššímu řešení - tj. posun z "levitujícího pole" na čtverec přiléhající k okraji je za 0 bodů pohybu, jak popisloval Kýblohlav.

Kýblohlav školní: No, oni dřív rozlišovali Combat encounter a Noncombat encounter. To druhý byl téměř vždy nějaký skill challenge. Teď to přejmenovali na RPG encounter a často je to prostě pokec, žádné SC. Maximálně se na pár věcí ověřuje úspěch při získání infa atp. Jo, je to spíš kosmetická změna, ale něco to ukazuje. A DM nemusí hledat info na jiných stránkách, má to tu pohromadě, včetně pár tipů, hlavních rysů NPC a její reakci na to či ono. Prostě tu zajímavou šťávu, co ti umožní udělat NPC životnější a tím i uvěřitelnější a pro hráče zajímavější.

Stejně tak se to objevilo v posledních Encounters - Dark Legacy of Evard a vůbec to není na škodu, naopak.
29.6.2011 10:11 - Nachtrose
Dik za nazory a rady. Ja skoncil u 1 bodu pohybu, 0 me nejak nenapadla, ale rozhodne to kluky hodne potesi. Dokonce oba :-)
29.6.2011 10:33 - ShadoWWW
Šplh: Mám pohyb 6, jsem 4 pole od zdi vysoké 2 pole. Pohnu se o 3 pole za 3 body, tím se dostanu ke zdi, a za další 2 body vylezu o 1 pole po zdi. Tím moje pohybová akce končí (zbývá mi 1 bod, který nevyužiju). V další pohybové akci Vyšplhám ještě o 1 pole (za 2 body), čímž jsem na posledním poli zdi a za 0 bodů vylezu na zeď (na její první pole) - zde se mohu rozhodnout, jestli na něm budu stát, nebo ležet; rozhodnu se stát. A za zbývající 4 body se pohnu na zdi o 4 pole. Tím jsem vyčerpal své body pohybu a má pohybová akce končí.
29.6.2011 13:42 - wlkeR
Alnag: good point. Je pravda, že bych tu neměl řešit své předsudky, když jsem žádné dobrodružství "v novém" ještě nečet. Na druhou stranu myslím že roleplaying záležitosti se můžou řešit už v popisu dobrodružství, zatímco taktické/technické záležitosti mohou dále vesele sídlit na svých přehledných dvoustránkách. Tedy současný systém plně vyhovuje a na novém (z toho co jsem četl v tom článku) se věci posunou spíš k nepohodlnějšímu (pro mě).

Almi: Souhlas že "Non-combat encounter" zní trošku zvláštně, ale ze slov "Roleplaying encounter" mám pocit že je to prostě něco okecatelného (a pak to není encounter, protože riziko nelze objektivně měřit)...
Ta skutečnost, že je všecko pohromadě je dobrá věc, ale zas je úhel pohledu, která hromada je lepší: moje družina se třeba vyptává tuhle na historii, tuhle na něco jinýho a já to musím hledat v popisu kampaně. Ale po dvou sezeních se mě zeptají "no a co všecko teda vlastně víme?" a já bych teď měl prolistovat všecky roleplaying encountery, abych zjistil, co během nich z NPCček vydolovali?
29.6.2011 14:31 - Almi
Kýblohlav píše:
le po dvou sezeních se mě zeptají "no a co všecko teda vlastně víme?" a já bych teď měl prolistovat všecky roleplaying encountery, abych zjistil, co během nich z NPCček vydolovali?


Tohle mne zaujalo, protože jsem se s tím setkal také, a to ne jednou. Je to otázka k zamyšlení:

Měl by vypravěč na tohle reagovat tak, že všechno odvypráví znovu? Nebo by měl odpovědět v tom smyslu, že "měli jste si dělat poznámky, pokud je nemáte je to váš problém"? Nebo by měl snad vyzvat postavy, aby dali společně hlavy dohromady a občas do té diskuze zasáhl, aby upřesnil nebo napověděl?
29.6.2011 15:27 - Nachtrose
Almi: zatim to delam podle bodu jedna, ale asi by se mi nejvic zamlouval bod tri. Hlavne, kdyz druzina hraje relativne casto. Jeste aby i tohle delal DM, to by pak rovnou mohl napsat tazeni jako knizku a "hracum" ji po vecerech predcitat.
29.6.2011 16:30 - Lotrando
Almi: ideální příležitost jim říct něco, co třeba vypustili, jinak, s větším důrazem, aby je to trklo :)

Ostatně, úlohou vypravěče často bývá nejen vymyslet zápletku a příběh, ale také do nich hráče vtáhnout. A nezřídka platí že DM jednu věc říká, druhou hráči slyší a pak udělají závěr, což je varianta třetí :)

Takže já to vidím jako ideální příležitost trošku hráče zmanipulovat a změnit jim priority. Na méně násilný jsem zatím nepřišel.
29.6.2011 16:39 - Almi
Lotrando: Jednoznačný souhlas, jako bych to viděl :-)
29.6.2011 19:06 - wlkeR
Tak nám se během školního roku stane, že hrajem třeba za čtvrt roku. Nemůžu jim mít za zlé, že si po tej době všecko nepamatujou. Takže kdykoli se něco dozví, označim si to v příslušnym textu. A tady je to o čem mluvim:
Když je všecka "roleplaying" info v úvodu do dobrodružství, mam všecky tyhle věci na jednom místě. Kdybych je ale měl hledat po jednotlivejch roleplaying encounterech, asi mě klepne.
30.6.2011 21:02 - Alnag
Výseč zajímavé diskuze, kde Lisa Stevens - šéfka Paizo tvrdí, že Pathfinder dává DnD na zadek (což na druhou stranu nemusí až tolik znamenat, protože DnD vlastně už ani nic moc nevydává, aby mohlo konkurovat). Ale v kontextu různých odchodů atd. to je docela zajímavé.

Lisa Stevens píše:
"Scott is totally right here. Pathfinder has surpassed D&D in most of the markets that I check."


Scott Betts píše:
"To be clear, though, you're saying that it's your belief that the Pathfinder brand has a higher sales volume than the D&D brand?"


Lisa Stevens píše:
"At this time in history, that is what I have been told by people in the hobby distribution trade, the book trade, and other avenues that both games sell their products into. If you talk to the various retailers, it is a mixed bag, with one telling you one thing and another a different story. But when you talk to the folks who sell those retailers the product that they sell, then you get a clearer picture. And I am just talking table-top RPG business. I am not talking about board games or card games or video games or whatnot. Just books and digital copies of those books for use in playing a table-top RPG."


(zdroj)
30.6.2011 22:05 - Vojtěch
Mno, Pathfinder produkuje a D&D už nějakou chvíli jakoby přešlapuje. Nelze se tomu prodejnímu poměru zrovna moc divit. U Paiza se, zdá se, vyplatila sázka na menší frekvenci vydávání knih (cca 3-4 hardcovery za rok + sešity), takže zvládají držet přísun zatím celkem základního materiálu. 4E vychrlili haldu příruček dost šíleným tempem a některé věci, co Paizo nechalo na ty své sešitové formáty, vydali jako velké příručky taky. U D&D bude možná odrazující ten jejich formát, kdy se platí jen za přístup, ale člověk vlastně nic pořádně nevlastní, byť jen PDFko.

Uvidíme kdo bude na tahu dále...
1.7.2011 12:20 - ShadoWWW
Pathfinder prodává zejména PDF verze. Hlavně díky trhu s PDF poráží prodeje D&D. A to Wizardi docela podcenili, když zatrhli prodej PDF a mnoho DDI předplatitelů si koupilo jen Core příručky + jen několik dalších a na zbytek používají DDI a nevidí důvod si kupovat příručky.

BTW Teď v červenci by měl přijít udpate Assasina.
1.7.2011 12:51 - Quentin
Tak DDI asi sype dobře, ne?
1.7.2011 13:05 - ShadoWWW
To asi jo, ale nevytváří to tlak na vydávání nových příruček. Jinými slovy, i kdyby teď už wizardi nevydali ani jednu příručku až do příchodu 5E, neznamená to, že by jim to muselo nutně vadit (pokud budou mít dost DDI předplatitelů).
1.7.2011 13:27 - Quentin
1.7.2011 17:22 - Nachtrose
Nevite me nekdo prosim nasmerovat? Nejak se nemohu dohledat slovenkych prekladu DnD4E ktere tady kdysi byli v pdf. Dik.
1.7.2011 18:42 - Alnag
Nachtrose píše:
Nevite me nekdo prosim nasmerovat? Nejak se nemohu dohledat slovenkych prekladu DnD4E ktere tady kdysi byli v pdf. Dik.


Ani já. Vypadá to, že je autor (?) smazal.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14098787307739 secREMOTE_IP: 3.129.67.26