Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
5.6.2011 14:24 - noir
A DnD v další podobě, tentokrát na Facebooku: http://www.insidesocialgames.com/2011/06/03/atari-brings-dungeons-dragons-to-facebook-this-summer-in-heroes-of-neverwinter/
6.6.2011 12:22 - Alnag


Možná, že je to dobré na deskovku, ale jako mapa známého světa mi to přijde dost příšerné.
6.6.2011 15:05 - Alnag
A z jiného sudu... nějaké nové produkty:

Mordenkainen's Magnificent Emporium September 20 2011
(tenhle teda není nový, ale měl vyjít v dubnu, pak byl zrušen... a teď je zpět!)
Slušná šance konečně něco udělat s tím bordelem kolem common, uncommon a rare magických předmětů.


Dragon Collector's Set (non random) miniatures October 18 2011
(a na tohle se dost těším...)
Obsah: a black dragon, a blue dragon, a green dragon, a red dragon, and a white dragon. Z toho dvě figurky jsou zcela nové (zbytek evidentně ne).

Haunted Temples Map Pack January 17, 2012
(konečně mapy pro mne... nejsou to Tiles, ale postery)
This accessory includes three double-sided 21" x 30" tactical battle maps -- a total of six beautifully rendered encounter locations, each one suitable for any D&D game. Each map is laid out on a one-inch-scale square grid, allowing it to be used with D&D miniatures and/or card stock tokens. Two of the mapped locations are new, depicting a dark cathedral and a haunted chapel with an adjoining cemetery. The remaining four map locations are picked up from out-of-print D&D products and present adventure locations tied to the "haunted temples" theme.

Elemental Hero's Handbook February 21, 2012
(zjevně pokračování série Heroes of Shadowfell/Feywild... kdo si dokáže tipnout název čtvrtého dílu tohoto pseudo-PHB/Powers handbooku?)
Masters of fire and earth. Lords of air and water. This tome is the definitive sourcebook for creating and playing characters with ties to the Elemental Chaos and the primordial beings that dwell there. It shows how the elements can influence heroes of the natural world and presents elemental-themed character options for players. In addition to discussing elemental power and presenting new character themes with strong story hooks, this book includes three new class builds--the elementalist, the sha'ir, and the shugenja--and new feats and paragon paths designed to tie existing characters more closely to the Elemental Chaos.

Dungeon of Dread Board Game December 13, 2011
One player is the Dungeon Master who runs the villains and monsters; the remaining players are the heroes. The game includes 4 adventures, each one featuring a unique villain. Tak tohle zřejmě nebude variace na Castle of Ravenloft, ale spíš na Člověče, nezlob se. :)

UPDATOVÁNO!
6.6.2011 15:19 - Sethi
Heroes of Equestria?
6.6.2011 15:23 - Alnag
Ne. Žádní poníci. :)
6.6.2011 15:25 - alef0
Danžn of Dred nebude niečo ako Dorn?
6.6.2011 16:11 - Blaine
alef0: Ne to je variace na Descent, ktery je vykradacka DnD. Takze vykradaji vykradenou hru. Sikulky.
6.6.2011 16:48 - alef0
Keďže Dorn je vykrádačka Descentu, tak to dáva zmysel. Akurát, že v každom vykrádacom kroku sa to posunulo žánrovo, veď Descent a D&D sú podobné len ideologicky (jedno je boardovka, kde DM má povinnosť v preliezaní jaskyne bez milosti vymlátiť hráčov a naopak a druhé je zase rolová hra).
7.6.2011 07:37 - Merlin
alef0 píše:
Keďže Dorn je vykrádačka Descentu, tak to dáva zmysel. Akurát, že v každom vykrádacom kroku sa to posunulo žánrovo, veď Descent a D&D sú podobné len ideologicky (jedno je boardovka, kde DM má povinnosť v preliezaní jaskyne bez milosti vymlátiť hráčov a naopak a druhé je zase rolová hra).

DnD je boardovka? :)
7.6.2011 09:47 - alef0
Prečítaj si prosím text ešte raz :-)
7.6.2011 11:13 - noir
Technická: Jak byste zabili něco takového (Calystryx, asi druhé PgDn): http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4pr/20110606 Souboj s tímhle monstrem vidím na TPK během druhého kola...
7.6.2011 13:33 - LZJ
Almi: já mám o encounters i skenované mapy zájem. Dělám si sbírku, co kdyby se to někdy hodilo :-)
Jen teď nevím, jak si na RS srovnat věci od nejnovější, abych zjistil, co už mám zazálohováno :-/

Noir: to je hezké, dík za tip, aspoň mám co poštvat na naši 15lvl skupinku, až se vrátíme k DnD. Nevěřím, že by je to zabilo.
7.6.2011 15:55 - Almi
noir: Je to jeden z nejnudnějších draků, co jsem viděl. TPK? Jo, tak možná drakovi, rozhodně ne družince...

Je poměrně dost slabej, ale odpovídá to tomu, že je to brute na relativně nízkém levelu. Ale rozhodně bych byl jako DM sebevrah, nasadit ho do boje bez podpory. To by mi nepřežil dlouho. Má nízké obrany (ale to se od brute dá čekat a vyvažuje to jakžtakž životy). Klasická elite potvora má de facto dva standard útoky v kole + nějakou minor zákeřnost, o triggerových nemluvě.

Tady nic takového nevidím. Jo, má sice 3 standard action v kole..ale žádná z nich není zákeřná. Dají se rezistovat. Není žádná minorka. Tím, že hraje postupně, je velká šance, že postavu nezabije naráz (hezká mechanika odstraňující frustraci hráčů), ale zase pobíhá jako čamrda..pokud si to teda troufne, protože nemá žádnou zákeřnost, jak se dostat z presu. To, že se zbaví marky na konci každého tahu je fajn, ale v novém kole mu je zase někdo nasází. Neumí odstranit efekty dávající postih do obran i útoků, neumí se zbavit slow a immobilize - tož tudy vede asi cesta.

Encounterovky jsou, při vší úctě, fakt slabé. Ten efekt, co dává dračí dech je slabý (10 fire dmg jen pokud jsem v zoně na konci kola je o ničem. Jo, jiná by to byla, kdyby to bylo už za pouhý vstup do zóny..nebo do dávala nějakou vulnerabilitu na fire). Trochu to vyvažuje, že má vlastně každou z nich 3x, ale popravdě - jejich hlavní problém je to, že jsou..nudné. damage není větší ani zákeřnější. Jen na chvilku řeší problém více postav face-to-face.

Sečteno: Použít jedině ve skupině s dalšíma potvorama. Dát mu nějaký minor zákeřný efekt na recharge (nabízí se vulnerabilita 5 fire) a jeden podobně zákeřný trigger (nabízí se třeba švihnutí ocasem = třeba pokud se někdo hýbe směrem od něj o X čverců, close blast útok, kde je low damage + prone).


Pokud bych chtěl povzbudit hráče, použiju bojiště s průrvama, kam se hráči mohou schovat nebo se jima plížit. Poskytnu info, že drak je na břiše víc zranitelnej (vulnerability 10 force a vůbec melee). Omezím trochu jeho pohyblivost (i když ta už víceméně je). Rozmístím po bojišti pár zajímavých dalších míst (vyvýšeninu dávající nějaký bonus - AP navíc, použitelný jen v tomto souboji; oltář ohně, poskytující resist fire na nějakou dobu či dokud kontroluji oltář (a kontrola je přes arcanu, takže magicové musí na bojiště či přes něj)..a přihodím pár zajímavých potvor.

...a pak by to byl fakt super fight!!

sakra, nějak je znát, že jsem delší dobu nevedl hru.. :D

L.Z.J. Naskenoval jsem přes víkend jen Chapter 1 u Keep on Borderlands. Ještě k tomu přidám Buffy a nahodím to. Mapy scanovat k tomu neplánuju, neumím to a ten papír je hlavně v pozdějších dost jemnej.

Na druhou stranu, třeba nejnovější encounters mají mapy naprosto dokonalý, v balení je dobrodružství o 64 stranách (kvalita proměnlivá, ale dá se) a hlavně 3 oboustranné mapy. Alnagovi je neukážu, sebral by mi je ;)

Nejde to tam teď nějak třídit? taky mi RS trochu štve s tím novým systémem, ale zase je věčnej, spolehlivej a každý se tam odtud dostane.

Zvažuji, že co teď nejsou Dragony a Dungeony, ale jen volně články, budu je tam zase dávat články taky + to, co považuju za zajímavý.
7.6.2011 16:08 - wlkeR
Přesně tak, hráči dokážou dělat neskutečné věci když postavám opravdu jde o život.

Ale ta čtvrtá hlava při bloodied je něco nádhernýho. Dokážu si živě představit ten výraz druhu "to si děláš xxxxx."
8.6.2011 07:58 - noir
Almi: Takže, abych to uvedl na pravou míru. Největší problém je v tom, že nerozlišuješ mezi Round a Turn. Jen připomenu definice:

Round: In a round, every combatant takes a turn. A round represents about 6 seconds in the game world.
Turn: On your turn, you take actions: a standardaction, a move action, a minor action, and any number of free actions, in any order you wish. See “Action Types,” page 267, for what you can do with these different actions.

Once per Round: Some benefits are usable once per round. If you use such a benefit, you can’t use it again until the start of your next turn.

Ilustruju to na oněch "trapných" zónách, ano? Drak s ini 30 a 20 zřejmě pojede před všemi postavami dvakrát. Respektive čtyřikrát, ale to až později. To znamená,že ještě než postavy začnou cokoliv dělat, tak bude skoro celé bojiště (respektive 50!!! čtverců - jsou to blasty 5) tahle zóna. Ano, resistovat se dá, ale není to zas tak časté(na začátku Paragonu). Postavy si řeknou klasické pravidlo-použij AP v prvním kole! Takže ranger zaútočí, pak si dá AP a zaútočí znovu. Jenže (aniž by drak cokoliv udělal) ranger právě dostal 20 fire damage - AP dělá další turn. Nedej bože, kdyby warlord dal rangerovi možnost znovu si zaútočit, to by totiž byl další turn a dalších 10 dmg.

Krom toho, že na ni nefungují ŽÁDNÉ smysluplné efekty (ty důležité shodí automaticy třikrát za kolo, na ty slabší má +5. Krom toho jí nevadí slow (má dva ranged útoky, takže si zaútočí skoro vždycky)

A co je nejhorší - může spálit během každého turnu AP. Takže v prvním kole má pět útoků, z toho třeba tři dechy. Vyvrať mi, že potvory nemůžou použít AP dvakrát za kolo. Pravidla o tom mlčí... Nicméně psal o počtu útoků (dva plus nějaké ty minorky apod. Tahle svině jich má MNOHEM víc. V tom prvním kole může, když se trošku chytře hýbe (a ona se hýbe moc dobře, už jen proto, že létá), zaútočit fakt MOCKRÁT. Dejme tomu, že použije každou hlavou tu rechagovací věc a pak pomocí AP enkántrovku (no blízko - vlastně tři čtverce -takže to může dělat za letu): Při klasické pětičlenné družině to znamená, že jen pomocí enkántrovky je to ŠEST útoků a pak ještě na každou postavu jdou tři útoky z dechu. Při klasické družině pěti postav to máme hezkých 21 útoků. A navíc (připomínám) každá postava v každém turnu dostane těch 10 fire.Jo, je slabá, máš recht. Jen připomenu, že průměrná postava kolem 14 levelu má kolem 100 životů.


A to nemluvím o defenzivních schopnostech: létá. To znamená, že je-li v grupě fighter, warden, barbar, ranger na blízko, zloděj na blízko, battlemind, bard na blízko a asi deset dalších buildů, tak proti sani použijí maximálně tak oštěpy. A to je fakt trošku málo.


Má darvision. GM stačí jen lehce zhoršit světelné podmínky a družina je v pytli - prostě ji neuvidí - a ona si bude v klidu útočit z dálky, zatímco družina se bude smažit v ohni. Taky má víc životů, než srovnatelné mrchy (o stovku víc, než stejnolevlový Adult Purple Worm - stejná role, MV str. 241). Schválně si srovnej Calastryx s touhle mrškou - je to nebe a dudy.
8.6.2011 09:41 - Smud
Nepru se o tom jak je Calystryx silna, jen uvedu na pravou miru par pravidel:

1 AP / round - viz "Action Points" v glossary - "... Unlike PCs, a monster can spend more than 1 action point in an encounter, but only 1 per round."

A pak AP prida postave akci, ne dalsi turn. Cili nedostane damage ze zony na konci sveho kola 2x. Navic zona rika "... Any creature that ends its turn in one or more zones created by this power takes 10 fire damage." Cili damage se nestackuje.

Dale extra utok ktery da warlord nekomu neni turn, ale pouze free action mimo jeho tah. Nedostane tedy damage ze zony.
8.6.2011 09:53 - noir
Smud: turn ke cokoliv, kdy děláš standard nebo move action - t.j. warlord i AP jsou turn. Řešilo se to u thiefa, který má sneak nově jednou za turn. DLouhá diskuze zde: http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/25819365/Once_per_turn_vs._Once_per_round?pg=1

Jinak ten glosář neznám, soudil jsem podle klasických pravidel. Moje kulpa!
8.6.2011 09:59 - Alnag
Action point je v tvém vlastním turn, noire. Nedělá to dodatečný turn...
8.6.2011 10:08 - noir
Alnag: Hm, viděl jsem nějaké diskuze, kde se to zpochybňovalo. Nicméně fór je v tom, že když mrcha ve svých třech akcích pomocí at willy postavu třikrát šiftne, tak je to vždy turn - a pokud postava skončí v zóně, má smůlu, dostává 10 fire...
8.6.2011 10:13 - noir
...takže třeba třikrát a pak při vlastním turnu počtvrté. A po warlordově darované akci popáté.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12442588806152 secREMOTE_IP: 18.188.168.28