Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.5.2011 13:42 - Alnag
Gurney: Plní to víc úloh zároveň.
- napsat povolání znovu a lépe
- erratovat věci považované za problematické
- představit v essentialovém hávu klasická povolání

Myslím, že jsou to dodatečná errata (ale obsahují i některá předešlá errata, nikoliv v té "update stránce" ale v textu).

Potvory stavíš prostě ty, které se ti líbí (i když řada MM1 potvor byla také updatovaná... tak různě). No... je to věda.
18.5.2011 14:03 - ShadoWWW
Ti, co byli smutní, že po změně Magic Missile už nevyužijí své d4, tak na novém knězi se teď mohou vyřádit. :-)
18.5.2011 18:16 - ShadoWWW
Gurney: Toto je přece Cleric z DnD 4.5E.
18.5.2011 21:28 - Gurney
Teď koukám na Fightera (Dragon 399) a ono je to opravdu DnD 4.5, jen je na tom matoucí, že se v tom článku tváří jako že jde o další variantu Fightera z Essentials (jako jsou Knight a Slayer) i když je jinak jasné, že jde o něco jiného. Shodou okolností následuje článek plný featů, který se snaží horko-těžko zkompatibilnit postavy z 4.5 a Essentials...
18.5.2011 22:16 - Almi
No, a do toho přijde tohle - výzva pro Noira: :D

Píše:
D&D Lair Assault is a new Wizards Play Network in-store program that pits tactically-minded players against a super challenge where the difference between victory and defeat is dependent upon your game knowledge, ability to adapt, and a little bit of luck. You’ll pit your wits against some of the most difficult encounters you’ve ever played. Each challenge is a mega-encounter that plays in just a few hours, but many will need to make more than one run at it in pursuit of victory. D&D Lair Assault challenges are available for a few months, and stores can schedule their sessions at any time during that period.

Over the course of the next few months, we’re going to give you previews of the various features of the program, as well as talking about some of the design decisions that went into the program. Take a look below for more information on what we’ll be discussing each month.
19.5.2011 11:18 - wlkeR
Gurney píše:
Teď koukám na Fightera (Dragon 399) a ono je to opravdu DnD 4.5, jen je na tom matoucí, že se v tom článku tváří jako že jde o další variantu Fightera z Essentials (jako jsou Knight a Slayer)

Můžeš říct konkrétní název článku? Nějak ho mezi těma s přílepkou Dragon 399 nemůžu najít.(
19.5.2011 11:47 - Gurney
Kýblohlav školní píše:
Můžeš říct konkrétní název článku? Nějak ho mezi těma s přílepkou Dragon 399 nemůžu najít

Moje chyba, je to Dragon 398, třetí článek (má nějaký důvod že strany jsou číslovány v každém článku od jedničky?), jmenuje se Feats. Narážím na featy jako je například Thief's backstab, který umožňuje ne-essentials postavě nahradit nějakou encounterovku právě encounterovkou Backstab (což je v Essentials po vzoru starších edic jediná prvolevlová encounterovka, kterou si můžeš "vybrat", technicky jde navíc o utilitu augmentující pouze basic attack s combat advantage a to vskutku vzrušujícím způsobem +attack, +dmg) nebo Scoundrel's training, což je zase možnost za feat vyměnit nějakou vylepšenou formu Backstabu za encounterovku.
19.5.2011 11:49 - Alnag
Gurney píše:
má nějaký důvod že strany jsou číslovány v každém článku od jedničky?


Ano. Wizardi už nemusí plánovat obsah časopisů a spojovat je do jednoho čísla, což jim prý "bralo moc času a energie".
19.5.2011 22:41 - Quentin
Mame tu nejakyho munchkina, co by mi poradil, jak udelat hybrid barbar/clerica co nejrkutomrdectejsiho nebo mi ho alespoň rozmluvil?
19.5.2011 23:09 - Gurney
Kýblohlav: Teď se koukám že ti jde asi spíš o ten článek s Fighterem, ne o ten s těmi featy (a nevím proč jsem měl dojem o opaku..), v tom případě co hledáš je druhý článek v Dragonu 398 nazvaný velmi kreativně "Fighter".
20.5.2011 09:44 - Quentin
vlastnosti jsou pro oba buildy stejně

(standard array)
Strength 18+4
Constitution 14+2
Dexterity 12+1
Intelligence 10+0
Wisdom 13+1
Charisma 11+1

Barbarian

Feats
human – Chain Armor Proficiency
1st lvl – Scale Armor Proficiency
2nd lvl – Focus
4th lvl – Battle Awareness
6th lvl – Action surge
8th lvl – Deadly rage
10th lvl - Toughness
11th lvl - Plate Armor Proficiency

Powers
1st lvl at-will – Howling Strike, Recuperating Strike (na vyššim lvlu možná vyměněnej za Pressing strike)
1st lvl encounter – Great Cleave
1st lvl daily – Tyrant's Rage
2nd lvl utility – Shrug it off
3rd lvl encounter – Brutal Slam
5th lvl daily – Rage of the Crimson Hurricane
6th lvl utility – Combat Surge
7th lvl encounter – Curtain of Steel
9th lvl daily – Oak Hammer Rage
10th lvl utility – Enraged Surge

Barbarian/Cleric

Feats
human – Chain Armor Proficiency
1st lvl – Scale Armor Proficiency
2nd lvl – Focus
4th lvl – Action surge
6th lvl – Toughness
8th lvl – Hero of Faith
10th lvl - Durable
11th lvl - Plate Armor Proficiency

Powers
1st lvl at-will – Howling Strike, Righteous Brand
1st lvl encounter – Healing Strike
1st lvl daily – Shield of the Gods
2nd lvl utility – Shield of Faith / 6th lvl Shrug it off
3rd lvl encounter – Brutal Slam (možná Great Cleave)
5th lvl daily – Rage of the Crimson Hurricane
6th lvl utility – Stream of Life (pokud bude v grupě druhej leader, jinak Bastion of Health) / možná by i stálo za to vzít tady Shrug it Off a nechat si Shield of Faith
7th lvl encounter – Curtain of Steel
9th lvl daily – Divine Power
10th lvl utility – Word of Vigor


Oba používají scale armor a maul. Oba budou případně pokračovat jako Adroit Explorer. Kterej je fešnější?
(btw nepoužíváme essentials věci, superior zbraně a expertise featy, proto tam nejsou)
20.5.2011 10:41 - Naoki
Barbar bez katovské sekery? :( jinak IMHO je u barbara škoda aby přišel o bonus ze svého savage defence (kor ještě třemi featy), proto bych řekl že lepší bude ten druhý build. Pak bych tam i vyměnil toughness nebo durable za hybridský talent a odemknul si tak tvůj oblíbený channel divinity - healer's mercy.
24.5.2011 12:35 - noir
Na Shadowfell se těším čím dál víc. Obrázek, který mě velmi oslovil:
24.5.2011 12:57 - wlkeR
Gurney: Mně stačilo přesměrovat na ten Dragon 398, až najdu trochu času se v tom šťourat, kouknu tam.)

Obecně: Barbarian/Cleric? Mechaniku stranou, tady by mě opravdu zajímal flavor... Tedy jak barbar k rouchu kněžskému přišel, či naopak... Ať na to koukám jakkoli, primal + divine power source mi přijde divné míchat.
24.5.2011 13:55 - ShadoWWW
Je docela blbý, že Wizardi občas změní nějaká pravidla v DDI Compendiu, ale nedají o tom vědět v update PDF.

Např.:
- Už od listopadu 2010 Healing Word nemá klíčové divine.
- Dalay už není "no action", ale "free action"
- Kondice "chycený" (grabbed) už se neukončí tím, že chycený tvor nemůže provádět příležitostné akce (skončí teď sama jen tehdy, když chycený tvor nemůže provádět žádné akce).
- Aid Another je teď možné provést automaticky (už se nemusí házet na základní útok)
- Bull Rush lze provádět na cíle všech velikostí
- V Tide of Iron teď přímo specifikují posun (shift) o 1 pole.
24.5.2011 14:17 - Almi
ShadoWWW: Nějak jsem nepobral tu změnu u grab, delay a Aid Another (to jako, že se teď už nehází, ale rovnou to zahlásím a je to?).
24.5.2011 14:31 - noir
U Aidu je to skvělé. Házet si mi hodně vadilo...
24.5.2011 14:39 - wlkeR
Takže už je oupdatovaný i Rules Compendium? To mě teda těší ==;
24.5.2011 14:57 - ShadoWWW
Grabbed jsem napsal blbě. Místo "chytač" jsem napsal "chycený tvor". Nebo lépe řečeno, dřív bylo u Grab toto: "If you are affected by a condition that prevents you from taking opportunity actions (such as dazed, stunned, surprised, or unconscious), you immediately let go of a grabbed enemy."
Teď je u nové kondice Grabbed toto: "This condition ends immediately on the creature if the grabber is subjected to an effect that prevents it from taking actions, or if the creature ends up outside the range of the grabbing power or effect." Zkrátka místo "from taking opportunity actions" je tam "from taking actions".

Delay je podle PHB "no action" (žádná akce), ale nově jde o free action (volnou akci).

Při Aid Another jsi dřív musel uspět v útoku melee basic attack vs. AC 10. Teď už si nemusíš házet, provedeš to automaticky (jako kdybys automaticky uspěl v tom checku).

Jinak ty změny jsou vesměs k lepšímu. Ale blbý je, že nejsou nikde uvedeny v update PDFku a člověk na ně náhodně naráží při čtení pravidel z DDI Compendia. A to je opruz.
24.5.2011 15:07 - wlkeR
Ha! Tak Aid Another u skillů se pořád hází, ale od útoku nutnost hodu smázli v Rules Compendiu (tedy příručce). Tu je text ze stránky 238:
4E Rules Compendium píše:

Action: Standard ....
Grant bonus to attack roll: The creature chooses an ally. That ally gains a +2 bonus to its next attack roll against the chosen enemy...


Kompletní text najdete na zmíněném místě. Takže proč updatovat PDFko, když je od toho celá knížka, že... Jen mě tedy docela zaráží, že to v updatu nefiguruje; až bude zase čas, zkusím hodit očko.

EDIT: Našel, nebylo to zas-až-tak-těžké, když to čék chtěl zjistit cíleně. Kýžený update je v Player's Handbook Erratech vlevo dole na stránce 18. Hezké vraždění přeji :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11640119552612 secREMOTE_IP: 18.226.251.22