Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
14.4.2011 14:21 - Sethi
Kdo si má pamatovat zadání questů.
14.4.2011 14:25 - Vojtěch
Prááááávě :D

EDIT. Není Dark Sun také o snaze přežít a nemotat se do věcí, které zavánějí prů...?
14.4.2011 17:34 - Vojtěch
Almi píše:
Vojtěch: Já se nepřu. Jen jsem soudil z toho, co psal Quentin o tom encounteru. Vždy musí DM uvažovat CR encounteru v závislosti na tom, zda se jedná o jeden encounter, po kterém následuje long rest nebo jich bude několik v řadě (kaskáda). Právě jsem teď nedávno zahlédl v článku, že je-li ejden encounter na den a po něm se jde spát, je optimální L+2 a další dny zvyšovat..ale to je v tom článku, co jsem info o něm postovat níže popsáno hodně hezky.


Mno, mě se právě zdálo, že se Quentin snažil o CR = družince a stejně to málem byl TPK, tak proto...
14.4.2011 21:23 - wlkeR
Já mam porát pocit, že poslal 4 příšery na 3 hráče, což CR rozhodí víc než nějaký levely, ale třeba sem to blbě pochopil.

Každopádně globální ošetření soubojů existuje v podobě tabulky upravující damage příšer dle MM3 vzoru (update z července 2010, stránka 4, nebo tady na stránce 7). Sice tam není nic ohledně elitek a sólo-potvor (kromě doporučení že elitky dávaj double a sóla quintuple damage, ale balancujte to někdo), ale vlastně to umožňuje použít mrchu z libovolnýho zdroje aby souboj měl normální grády.
14.4.2011 21:46 - Vojtěch
To leda... i když 4 lvl 2 potvory by měly být CR 2 a 3 hráči na lvl 1 by měli dát celkom družinku o CR o jedna nižším, takže pořád je to +/- 2 levely nad a měl by to být tuhý fight, ale ne skoro wipe. Dovedeš si představit, jak by to vypadalo na CR +3 (nebo +4 až tady by měla nastat nějaká situace, co je popisována)?
14.4.2011 22:14 - wlkeR
Jenže tak to platilo před MM3, ne, potom právě utáhli šrouby, aby konečně fight úrovně hráčů je "optimálně vytížil." Se starejma číslama byli opravdu ohrožení až někde u +4, pokud do toho DM nenarval terén a různé jiné zákeřnosti (resp. trpím dojmem, že "staré" damage byly právě tak nízko, páč se předpokládalo, že příšery budou mít nějakou strategickou výhodu nezapočítatelnou do XP).

Navíc jak se tu rozebírá CR, to je takej archaismus, že mu pořád moc nerozumím: 4E předpokládá, že si nastavíš level encounteru, pro ten si najdeš XP odpovídající jedný příšeře toho lv, vynásobíš počtem postav, a pak za to nakoupíš příšery, pasti a tak? Takže 4 lv 2 příšery (á 125 XP) jsou odpovídající encounter pro 5 lv 1 hráčů (á 100 XP). Máme-li hráče jen 3, je to encounter level 3-4, a tam už to s novýma číslama začíná být vražedné.
15.4.2011 06:05 - Vojtěch
Terén zvýhodňující potvory má být +1 CR vlastně lvl, ne? Asi máš recht na ty počty...
15.4.2011 10:29 - Quentin
Byl to boj za 450xp. V MM1 by to byla pohoda.




Teď k něčemu jinýmu. Mám dneska hrát leadra v grupě která má jen kouzelníky (defender-swordmage, striker-sorcerer). Jakýho leadra by jste doporučovali? (warlord i cleric buffujou převážně melee)

Máte někdo nějaký munchkin tipy k šamanovi a hlavně k bardovi? (ty jsem v akci ještě neviděl) Dobrý powery, featy, comba; cokoli se vám osvědčilo.

Toho swordmage i sorcerera hrajou holky, takže předpokládám, že to moc munchkinovat nebudou. Musím to dohnat za ně ]:->
15.4.2011 10:39 - wlkeR
QuentinW píše:
Byl to boj za 450xp. V MM1 by to byla pohoda.


Což je tak trochu chyba :) Pohoda má bejt 300. Proto ta změna, bych řek.

Ono záleží na situaci. Starý manuály dle mě příliš spolejhaly na to, že DM zkonstruuje správnou situaci, tedy dá příšerám taktickou výhodu, což je logické - většina příšer zná své okolí a někdy je schopná si ho i upravit tak, aby se jí v něm co nejlíp lovilo. Jenže někteří DM to asi nedávali, pročež musely být všechny výhody zabudovány do mechanik.
15.4.2011 11:54 - noir
quentin: obávám se, že šaman je v současné podobě nanic. Doplatil právě na ony výše zmíněné změny v damage. Zatímco dřív fungoval docela dobře, teď ho sejmou nepřátelé nejčastěji jedním úderem. A vždycky měli blbě nadesignované obrany, což je taky problém.

Bard je super kontroler, což je role, která vám chybí. Už jen at-willky má geniální - třeba Staggering note v kombinaci s featem Mark of Storm je moc fajn. A to ani nemluvě o Vicious mockery, který ale vynikne spíš na paragonu. Líbí se mi, když se multiclassujou do Warlorda, konkrétně Resourcesfull leadera. Ani nemusí nic dělat, satčí, že žije - a jeho vliv je pak stejně vidět.
15.4.2011 12:50 - noir
Jednorožci!!!
http://www.wizards.com/global/images/dnd_products_dndacc_317310000_pic3_en.jpg
15.4.2011 13:01 - Nerhinn
Odkazy!!!
15.4.2011 13:06 - noir
Neumím!
15.4.2011 13:19 - Quentin
Noir: Dík. Z jakýho zdroje je Staggering note?
15.4.2011 14:11 - wlkeR
http://www.wizards.com/global/images/dnd_products_dndacc_317310000_pic3_en.jpg

Odkázáno.

Ale omg. Cover mi přijde docela strašnej (co tam dělá ten drak či co?). A zatimco Heroes of Shadow je tématicky zajímavá, tohle je... Prostě další zrcadlo... Doufám, že se mýlím :(
15.4.2011 14:33 - Alnag
Já jsem na to tohle naopak mnohem víc zvědavý než na Shadow. Darkulínů je všude plno a chápu, že je potřeba je saturovat, ale to jen prohlubuje problém malé propracovanosti Feywildu oproti Shadowfellu.
15.4.2011 16:16 - Naoki
Quentin: artificier přes kuše, obzvláště pokud jdete paragon tak na něj je přímo paragon path dělán na buffování arcane povolání
19.4.2011 00:50 - Zekr
Vypadá to, že srd.d20.cz nejde. Je chyba u mě?
19.4.2011 06:46 - ShadoWWW
Tak k nám ti čarchmanti ze stínů dorazili.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10711002349854 secREMOTE_IP: 3.17.203.68