Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
6.4.2011 08:53 - Almi
noir píše:
- Ta cestují věž je naprosto dokonalá!


Souhlasím, výborný nápad, bohužel jsi jí už četl! :D
6.4.2011 09:15 - Sethi
Almi píše:
Souhlasím, výborný nápad, bohužel jsi jí už četl! :D

Já jsem ji bohužel taky četla, takže se nesnaž s noirem vytvářet žádný pakt, že bude jakože překvapený, když nám bude ráno stát Černý Prst za klášterem.
6.4.2011 10:32 - Alnag
Já jsem jí nečetl, překvapte mně! :)
6.4.2011 11:15 - Almi
Perníček: Víš, že tohle by mne ani na chvíli nenapadlo... :D

Alnag: Hmm...přemýšlím, jak to navlíct. Popravdě - i bych věděl, kam by se to hodilo. Přímo dokonale. A Veronika by byla asi nadšená. Ale takhle, když už to dva lidi četli..uvidím. Teda - zatím to nevidím :-)

Ale, teda, pokud bude dělaný Bestiář pro Nentir Vale v podobném duchu, tak se na něj VELMI těším.
6.4.2011 11:17 - noir
Almi: Já to jen proletěl, vpodstatě vím jen úplný základ. Mechaniky jsem ani nezahlédl. Mě zcela dostala už jen ta ilustrace - jak se ten barák zle kouká! Když věž přeflufuješ na altán, máme encounter jako víno :)
6.4.2011 11:22 - Sethi
Teď abych se bála vstoupit do jakékoli budovy.

No víte, jak se říká, že je klášter postavený kolem jakési entity...

...no, tak to se jenom říká. Klášter je ta entita.
6.4.2011 11:24 - Almi
noir: Altán nemůžu..už tak se mi Sethi s Veronikou smějou... :-)

..i když to zas není tak špatný nápad. Když už ho ve hře jednou máme.. (vtip)

Sethi: Chytrá! Jeden ze dvou nápadů, které mne napadly. Ale Mori není zlá..fakt ne. Teda, aspoň se snažím, když jí hraju já :-)
6.4.2011 12:26 - wlkeR
Jak to psal Jared von Hindman... Jak poznáte, že vás DM má plné zuby? Podlaha, strop, zdi a nábytek se začnou prát o to, kdo družinu dřív sežere?

Tak zajímavé to určitě je, výborné dokud všichni žijí v domění, že taková věc neexistuje, nebo líp je ani nenapadne, že by existovat mohla. PAK to nemá chybu.
14.4.2011 09:40 - Quentin
Tak jsem si poprvé zkusil DarkSun Creature Catalog.

WTF!

Almi říkal, že den, kdy DM otevře tuhle knihu, si hráči zapíšou do deníčku červenou fixou. Myslel jsem si, že to takový peklo nebude, ale přesto jsem jim raději zatrhnul sestavu wizard/rogue/bard a ukecal hráče wizarda, aby si vzal fightera. Pozdě večer přišel první encounter, usínající hráči se rychle probrali, když na ně v prvním kole šlo potenciálních 2x4d6+4 a 2x2d10+4 dmg (a každý z těch útoků měl opravdu silný vedlejší efekt). 4 monstra na prvním či druhém lvlu můžou se štěstím na kostce vykostit celou grupu dřív než se dostanou k tahu! Jsem nalistoval potvory, začal boj, a já koukám "he, 4d6+4, počkejte, mám to nalistovaný špatně, ne počkat lvl2, mno to musí bejt ono, ale ... zoufalý úsměv `já se vás nesnažim zabít, to ty pravidla`"

Mno, odpálili daily, action pointy, trocha štěstí na kostku, trocha nenápadně špatné taktiky na straně potvor a s odřenýma ušima to přežili. Bylo to awesome!

Jestli vás nebaví, že jsou všechny boje v dnd nudné a dlouhé, tak DarkSun Creature Catalog je pro vás. Už nikdy víc se pro těžší encounter nemusíte natahovat pro potvory o tři lvly výš.
14.4.2011 09:42 - Sethi
QuentinW píše:
Už nikdy víc se pro těžší encounter nemusíte natahovat pro potvory o tři lvly výš.

A s trochou snahy ani žádný další encounter nebude... A tak to má v DarkSunu být =)
14.4.2011 09:47 - Vojtěch
Takže někomu se ne tak úplně povedl odhad CR?
14.4.2011 10:19 - noir
http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4tut/terrainpowers
Konečně máme pravidla, jak šoupat opilci po barpultu! Almi, chci další encounter v hospodě! (ideálně bez zbraní)

Quentin: Já si pamatuju jen jednu potvoru (Tembo?) z DnD daye, která téměř oneshotovala celou skupinu.
14.4.2011 10:19 - Almi
Vojtěch píše:
Takže někomu se ne tak úplně povedl odhad CR?


Naopak. Povedl se. Aspoň, co mohu soudit dle Quentinova postu. Dark Sun je od nepaměti nevražednější setting. Za časů starých verzí DnD se v DS začínalo rovnou na 3. levelu, protože slabší postavy (i obyvatelé) prostě jeho vražedné a životu nepřátelské prostředí nepřežili.

A, koneckonců, to bylo takové preview k Monster Vaultu, kde bylo uplatněno vše, co se na DS CC designeři naučili...

Jinak, na stránkách Wizardů vyšel další zajímavý článek ze serie Save my game s názvem Wilderlands and Dragons (odkaz z práce bohužel nepostnu), který přináší zajímavé mechaniky řešení delších tracků v divočině. Musím říct, že jádro je jednoduché a univerzálně použitelné, docela by to stálo za překlad/článek. Dnes večer z toho něco možná vyzkouším.

A do kategorie VELMI zajímavých článků řadím i Henchmen and Hirelings, kde je popsána jednoduchá mechanika k používání nejrůznějších petů, ale co hlavně - různých companionů postav, včetně některých speciálních vlastností.

EDIT: Noire, to zní zajímavě :-)
14.4.2011 10:20 - Sethi
noir píše:
Já si pamatuju jen jednu potvoru (Tembo?) z DnD daye, která téměř oneshotovala celou skupinu.

Mám podobnou zkušenost. Vlastně bez toho "téměř."
14.4.2011 11:54 - Vojtěch
Almi: Odhad CR se právě nepovedl. Pokud má mít družinka za den cca 4-5 encounterů (tohle bylo nějak designováno jako jeden "pracovní den" pokud se mi to vybavuje dobře), pak by měly cca 4-5 potvor (jedna solo, nebo dvě elity + něco) o CR = úrovni družinky spotřebovat cca 20-25 % zdrojů postav. Pokud chceš těžší encounter, měl by mít vyšší CR než družinka. Tedy CR = družinka +4 měl být cca smrťák atd. Takhle je to teoreticky funkční a nemělo by se od toho odbočovat v závislosti na světě. Ten svět by měl mít přihozenou poznámku, že encountery se mají stavět těžší, ale CR by se neměl utrhnout ze řetězu. Pak když mícháš potvory z jiných zdrojů, tak jdou do kopru encounter building mechaniky. Podobný problém jsem řešil s tím, že past nebyla dost "deadly" na CR. To je správně... Smrtonosná past by taky měla mít CR logicky také o dost vyšší.

A ano, bylo to Tembo, ale naštěstí bylo jen pro "HRR eXPy!" družinky. Ke splnění úkolu se na něj vůbec jít nemuselo.
14.4.2011 12:31 - noir
Vojtěch: Bacha, postavy v Dark Sunu mají i Encounterovku navíc, to se hlavně na nižších levelech může hoodně projevit!
14.4.2011 12:31 - Sethi
Vojtěch píše:
"HRR eXPy!"

Tohle obvinění odmítám. O expy jsem se naposledy zajímala před dvěma lety, když jsem na druhém levelu zjistila, že k získání své vysněné schopnosti potřebuju ještě dva a půl taraska. Nutno podotknout, že teď ji mám skoro na dosah a už není moje vysněná.

Prostě nám přišlo jako skvělý nápad jít tam dolů. Už fakt nevím proč.
14.4.2011 12:48 - noir
Byla tam voda. A to je na Athasu zcela zásadní argument.
14.4.2011 14:10 - Almi
Vojtěch: Já se nepřu. Jen jsem soudil z toho, co psal Quentin o tom encounteru. Vždy musí DM uvažovat CR encounteru v závislosti na tom, zda se jedná o jeden encounter, po kterém následuje long rest nebo jich bude několik v řadě (kaskáda). Právě jsem teď nedávno zahlédl v článku, že je-li ejden encounter na den a po něm se jde spát, je optimální L+2 a další dny zvyšovat..ale to je v tom článku, co jsem info o něm postovat níže popsáno hodně hezky.

noir: Voda byl silný argument, ale pokud si pamatuji dobře, klíčovou chybou bylo: viděla nás stráž rezervoáru. Je dopoledne. Co uděláme? No, schováme se za skálu a počkáme do večera, pak se uvidí..

..výsledek byl, že stráž byla varovaná, že se něco děje..a půlka družiny málem zkolabovala z horka.

Teď to zjednodušuju, ale takhle nějak to zhruba bylo.
14.4.2011 14:18 - Vojtěch
No, pokud vím, tak tam byl úkol najít rezervoár a ohlásit to... jít dolů k tembovi, co byl bezpečně zapadlý u vody a tudíž skupinku neohrožoval misi spíš ohrožovalo.

Noir: Taková úprava světa je ale v pořádku. Pokud to ale celé má být kompatibilní, tak by tam někde měla být hozená poznámka že v porovnání s ostatními knihami je CR v této o X vyšší, nebo tak něco. Přijde mi ale dost kostrbaté řešení lokálně měnit centrální mechaniky systému, když by se to dalo dořešit jedinou centrální poznámkou.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087284088134766 secREMOTE_IP: 3.145.183.137