Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
1.2.2011 10:06 - Quentin
Schválně, jak vyřešej denní světlo. Předpokládám, že nechtějí, aby se hrálo jen po nocích (a nejspíš s tím nepočítají ani všechna publikovaná dobrodružství). Aby to nakonec vážně nebyl eladrin/shardmind :D
1.2.2011 10:12 - noir
A překračování vody, česnek, stříbro, pozvání do domu. Jo, ono to má rpg potenciál - myslím, že nakonec to dopadne tak, že upír dostane vulnerabilitu na radiant 5.
1.2.2011 10:12 - Vojtěch
Vauuuuuu! Próóóóóč mě stihla ta strašná ketba? *tss* vzal jsi si to jako class blbe! Hele, já se tu snažím roleplayovat jako jó! :D
1.2.2011 11:09 - Sethi
Tak on i Stokerův Dracula denní světlo docela zvládal, pokud se pamatuju dobře - jen ve dne neměl tu moc, co v noci.
1.2.2011 13:10 - Assassin
Vampire Lordovi z MM se na slunečním světle jen vypne regen. To se dá přežít.
1.2.2011 19:38 - Almi
Gurney: Přesně jsi to vystihl. Pokud máš "původníů postavy, tak třeba MM3/E monstra nejsou. pravda ale je, že jsem se do některých z MM3 monster vyloženě zamiloval (Tanarruk, například - nádherný skirmisher).

ale, jak praví dávné DMovské pravidlo - Většinu problémů vyřeší házení za zástěnou..

Lotrando: Já to věděl dávno, ale je fajn to mít potvrzené oficiálně... :)

Alnag: Solo monstra člověk musí promýšlet. I v MM3/E jsou některá z nich nenápaditá, resp. jsou po drobné úpravě víc cool. Minulý týden jsem hrál na encounters jeden z vrcholových střetnutí kampaně. Upozorňuji, že z level 2 solo lurkerem - drakem v jeho částečně podvodní jeskyni. A byl to epický fight se vším všudy, na draka seještě dlouho bude vzpomínat.
Ale přesto mám pocit, že v AA by si neškrtl. Prostě - vám člověk musí psát (nebo vybírat) solovky na tělo. S jedním už si hraju 14 dní a stále nejsem spokojen.. :)

ad. upír: Hádám, že mechaniky budou v lecčems podobné Revenantovi.
1.2.2011 20:11 - Gurney
Almi píše:
ale, jak praví dávné DMovské pravidlo - Většinu problémů vyřeší házení za zástěnou..

To je dost... kontroverzní. Respektuju když GM ze zvyku hází za zástěnou pokud mu věřím že výsledky nijak "nefejkuje", kdybych věděl že jo (z jakéhokoli důvodu, klidně i ve prospěch postav), hodně by mi to zkazilo zábavu. Sám házím až na vyjímky (stealth checky nepřátel apod.) vždycky otevřeně.
2.2.2011 22:38 - Almi
Gurney: Sice to bylo v nadsázce a s kontroverzí souhlasím, nicméně je to ověřený fakt. Vyzkoušel jsem oboje a můžu potvrdit, že nic nezprasí kampaň tolik, jako 12 fail save po sobě v klíčový moment...nebo naopak natural 20, co zabije bosse v prvním kole. V systému nejde ošetřit vše a od toho je tu DM. Na jeho zkušenosti a citu záleží, zda se hráči budou bavit. Zda bude stát souboj za zapamatování. Zda si o tom příběhu budou vyprávět ještě za pár let. Když to člověk zneužívá moc, vymstí se mu to. Ale je to jedna ze základních DM technik, ověřená tuším i herní teorií, kterou moc jinak nemusím).
3.2.2011 00:46 - Gurney
Mám dojem že to čemu říkáš "zprasí" jsou právě ty nepředvídatelné události, co jsou vlastně skvělou příležitostí poslat příběh úplně nečekaným směrem (a co mě na hraní strašlivě baví). A nějak nevidím tu zábavu v tom že seberu hráčům jejich úspěch, protože následky nepovažuju za žádoucí (btw jestli není souboj, kdy zlikviduju záporáka jednou perfektní ranou hodný zapamatování, tak nevím...).

A když jsme u té teorie, já si vzpomněl spíš na tu poučku, že pokud není neúspěch zajímavý, tak nemá smysl házet (vztáhl bych to na ten x-tý nepovedený save v řadě).
5.2.2011 17:15 - ShadoWWW
Na podnos přibyli dlouho očekávaní Hrdinové zapomenutých království
11.2.2011 10:23 - wlkeR
20.2.2011 14:23 - Drakostěj
Zajímalo by mě, jak je to s plaváním a udušením.

V PHB (a DMG) a v Rules Compendium se píše, že po 3 minutách zadržování dechu se riskuje udušení. V updatech a v online Compendiu to ale opravili a udušení u plavání zrušili.

Zajímalo by mě, jak je to teda správně, když RC vyšlo až po těch říjnových updatech, ale v online Compendiu (které by měly být asi nejvíc up-to-date) je to jinak.

A hlavně: proč to rušili??? (Ale na to se asi odpověď nedozvím.)
20.2.2011 20:35 - Vojtěch
Pod Swim (Athletics skill) je to pořád zmíněno a kdyžtak je to pod Starvation, Thirst and Suffocation na str 180 Rules Compendia pro Essentials. Možná to je tak umístěno i v online fujtajblu. Nepřesunuli to třeba jenom?
23.2.2011 08:46 - wlkeR
Něco k designu fortune karet.

Docela mě začínaj čím dál tim víc zajímat. Zachytil jsem nějaké podobné inklinace i tady z publika, takže kdybych začal ukecávat MysticShop/Dungeon ať aspoň jednu krabici objednaj, bral by to ještě někdo mimo mě, aj' maj odbyt?
23.2.2011 09:26 - Almi
Kýblohlav školní píše:
kdybych začal ukecávat MysticShop/Dungeon ať aspoň jednu krabici objednaj


..od pár lidí jsem sylšel, že by do toho šli. Klidně i display. Ale popravdě - ani jeden z obchodů je do nabídky ještě nezařadil, Mysticshop o tom ani neuvažuje (prý z důvodu nulového zájmu o DnD produkty). Já osobně se rozhodnu podle ceny..

JInak, pokud bude někdy nějaký sraz d20.cz ještě (všiml jsem si, že jarní asi nebude, Merlin nám umřel? :D), tak v encounters balíčcích přišli nějaké promokarty k Fortune cards. Takže, kdo bude nadšenec, můžu ho potěšit...
23.2.2011 10:31 - Drakostěj
Kupoval jsem teď
- Monster Vault
- The Plane Above
- The Plane Below
- Underdark
Mrkl jsem na Mysticshop a MV tam měli o 100,- dražší než v Rytíři a ty další knihy tam ani neměli. Tak jsem to koupil v Rytíři.

Kdybych byl majitel Dungeonu, tak bych se asi taky zaměřil spíš na prodej Magicu a pro DnD spíš plánoval jen otevřená hraní. DnD Encounters jsou suprovým tahákem.
23.2.2011 11:04 - Smud
Ja bych si par boosteru fortune karet rad koupil, ale kdyz je nikde nemaji... nechce se mi to solo objednavat z ciziny.

Jinak, V Cernem Rytiri v Praze uz maji skladem novou deskovou hru Wrath of Ashardalon
23.2.2011 11:14 - wlkeR
Jasně, no, ono v Magicu se konkurence dělat dá, v DnD ani ne. MS ty věci čas od času objedná, když čék zaškrábe, a občas to vyjde levněji, jindy dráž (ale ceny jsou vždycky k dispozici předem).

Ty karty koukam nejsou nijak zvláště levnou zábavou. Se 4$ za booster o 8 kartách je to zábava dražší než Magic, a to ani nejsou plně ilustrovaný. Na druhou stranu mě se ten nápad prostě líbí.

Zrovna minulej čtvrtek jsem byl (jako postava) v souboji. Dailyna byla fuč už z dřívějšího souboje, dvě encounterovky mi taky moc dlouho nevydržely, a pak už to bylo jen shift-útok, shift-útok..... Totální otrava, když boj trval kolem 12 kol (tuna slabejch příšer + blbé hody na obou stranách).

Power Cardsy jsou zajímavá možnost jak zařídit, aby v té nejnudnější prázdné místnosti po libovolných protahovačkách žádné kolo nebylo jako to předchozí. Komu se nelíbí, že je musí kupovat, může počkat až někdo někam postne spoiler, protáhnout ho tiskárnou a voilá! Sice ne tak hezké, ale skoro zdarma. věc je to nicméně dobrá. Myslím :)
23.2.2011 11:19 - Almi
Drakostěj píše:
Kdybych byl majitel Dungeonu, tak bych se asi taky zaměřil spíš na prodej Magicu a pro DnD spíš plánoval jen otevřená hraní. DnD Encounters jsou suprovým tahákem.


..bohužel, Dungeon není schopný zajistit, aby byla herna otevřena ve středu do déle než 21. hodiny. Alternativu nabídli hraní v pátek, do 21:30 hod. Výsledkem je docela nezájem hráčů, herna neskýtá takový komfort jako domací hraní a přidaná hodnota pro ně je minimální.

Jinak majitel Dungeonu byl schopný zajistit Encouters a já je v současnosti dohrávám, nicméně další pokračování je pro nezájem hráčů ve hvězdách.

Smud: Původně jsem nechtěl kupovat, ale po prostudování pravidel konstatuji, že si rád zahraju. Zda koupím, to ještě uvidím, měl bych přece jen trochu šetřit..

Kýblohlav: Vidím to úplně stejně. Je to věc, která souboje urychluje a někdy umí i překvapit. Nebráním se ani jednomu. A problém ceny se dá eliminovat. Už je někdo naskenoval? :-)
23.2.2011 11:34 - Sethi
Ty fanmade karty, které jsme testovali v létě, mi přišly mnohem hezčí, co do úpravy, a mnohem nápaditější, co do obsahu. Vlastně mi přijde, že tyhle wizardí dost odpovídají všem těm kartám, které jsem z balíčku úmyslně vyřazovala, protože byly prostě nudné.

Neplácám radostně ručičkami, abych tak řekla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11209297180176 secREMOTE_IP: 3.144.17.45