Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
26.1.2011 19:44 - noir
Vojtěch: Jenže FR byly hrdiny přebydlené. V delší kampani to prostě nefungovalo. Vem si tažení v relativně malé oblasti Dalelands - trvale tam na území velikosti Československa bydlí asi 15 epických postav. Tj. bytostí, které lusknutím prstů vymažou standardní armádu ze světa a ví o všem, co se děje. A na těchle postavách je svět FR založen. Když se ve hře neobjeví, tak nevyužíváš toho, čím Říše jsou, když je využiješ, tak se postavy nezapojí do děje.

Dobrodějných organizací bylo tolik, že taky omezovaly hru. V každé příručce byly popsané do detailů - počty agentů jejich levely, často i schopnosti. Většina jich bránila zlu schopnostmi nesrovnatelnými těmi, co měli hrdinové.

Vojtěch: Athas je různorodý. O jeho méně známých a méně písečných částech jsou ale jen zmínky. STejně půlčíci - někteří uctívají životní styl z doby před Draky a Rajaatem; a v podstatě jsou opravdu vegani. Ti pouštní jsou jiná čeládka, opravdu vyhledávají maso inteligentních bytostí (ADnD fluff).



Alnag: Další deskovka? Zdá se, že Wizardi mění portfolio. Mě se docela líbí
26.1.2011 19:45 - noir
...sbírka Untold Adventures, ta jména jsou docela zvučná.
26.1.2011 20:22 - ShadoWWW
Hmm. Počet nově vydávaných modulů DnD se pomalu blíží Pathfinderu.
26.1.2011 20:48 - Vojtěch
Paizo vydává jednu část kampaně, malý modul o rasách, nebo státech a střední o nějakém aspektu světa měsíčně + 3-4 knihy v pevné vazbě za rok. WotC mi přijde celkem přibržděné ;)

Co se Dark Sunu týče, tak vycházím jen z 4E, starší hračičky postahované nemám... zatím asi.

V FR se hrdinové a organizace dají klidně používat jako příběhové nástroje. Když jsou postavy na stopě bandy gnollů, tak se můžou potkat s očmoudlým špičatým uchem, který se zrovna šine vyprášit kožich obrovi, co šel kolem předevčírem. Kdyby postavy ztratily stopu, tak je může nasměrovat, nebo jen utrousit pár rad, kterak jsou gnollové nebezpeční a jít si po svém. Harefníci mohou postavy najmout na nějaký úkol a tím jejich momentální role zkončit, cestou se pak může objevit družinka z Měsíčních Hvězd (Moonstars, to jsou ti Harefníci, co jdou s Khelbenem) na stejné misi a vzít celou věc sportovně, takže kdo to dřív dokončí. To může dát spoutu možností - náhradní družinka pro případ TPK, někdo komu se vychechtat v hospodě, protože jim vypálili rybník, nebo někoho, koho bude možno zachránit před snědením, posily, kdyby DM ujela ruka s protivníky atd.

To, že tam ty organizace jsou může být používáno jen jako křoví. Informátor Zhentu tam třeba je, ale jeho veškerá role může zůstat u toho, že napíše hlášení a pošle s ním holuba směr Citadela Havrana jestli vůbec (herní efekt 0, pokud se hrdiům nemá za pozadím objevit nějaká ta nájemná kudla... ale to by museli nejdřív něco udělat). Hrdinové projdou kolem, Černá Síť sem ani nikoho nepošle. Tím že je hrdinů všeho druhu hodně, tak to taky znamená, že kdejaká ozbrojená banda všelijaké ty organizace taky nejspíš moc nerozruší, pokud není zrovna na seznamu hledaných osob a poznána.

EDIT: 15 rovnačů armád v Údolích? Kdo všechno proboha? Mě napadá jen Elminster, který ale sedí normálně za pecí, nebo cestuje (případně cukruje se Simbul někde), Drowské matrony, co mají hluboko pod zemí vlastní píseček a jen občasmo vystrčí nos, ještě tak Dove, což je ale další cestovní NPC, co lze potkat na celém severozápadě. Možná ještě nějaký ten Lich, co ale po staletí nevystrčí z hrobky nos a jen občas hartusí, když mu tam strkají nějací hrdinové nos. Kdo dál? Draci? Mě tam nikdo jiný jako rezident nenapadá.
26.1.2011 21:27 - Fibriso
nwn4e: ne, jen jsem si predstavil typický neverwinter a dolu jis prodal listu se schopnostmi 4e... a nejak mi to pripominalo Wowko...
doufám že se pletu a nedopadne to tak...

OT: Dungeons aka "Dungeon Keeper 3" byl ukradnut a da se stahnout na netu, ale prijde mi to nejake "čudne"
26.1.2011 22:42 - noir
VOjtěch: Z hlavy mě napadají jen ti, co jsou tam pravidelně: Elinster, Sylune, Storm, Finder Wyvernspur, Mintiper a pár kleriků. Nemluvě o tom, že se tady schází pravidelně všechny Sestry...A to jsou Dales hodně low level částí Říší...

A na tyhle hrdiny se naráží furt - i v ofiko materiálech (ještě TSR), třeba i v úvodním druhoedičním dobrodružství k FR postavy dvakrát zachraňuje Elminster. Ale pak si jen tak odejde, místo aby jedním kouzlem sejmul opozici.
27.1.2011 01:48 - Vojtěch
Vycházeje z 3E verze (tu znám já)

Elinster - neznám, pokud to není Elminster, ale toho počítám. Ono se tam ta jména občas podobají, tak nevím.
Sylune - mrtvá, její duch také zlikvidován.
Storm - Cestuje a rozhodně není sto srovnat armádu (bard)
Finder Wyvernspur - Mísní lesser god, prakticky už tam nebydlí.
Mintiper - Bard, po kterém se jmenuje pár knížek v knihovně, taky toho moc nesrovná.
Klerikové opět nevím nikoho konkrétního, co by dovedl srovnávat armády.
Ostatní Sestry - schůzky typu teleport sem, klábosení, teleport pryč jsou celkem mimo. Khelben je taky postava z Hubiny a jezdí sem na kafe.

Já jen aby se zbytečně něpřehánělo. Realmsy jou na úrovni, kde lvl 10 není nic neobvyklého u lepších jednotek armád (War Wizards of Cormyr) a lvl 5 je pomalu armádní standard. Elminster a sestry jsou někde kolem lvl 25-30 a ani oni kolikrát moc nemohou vyvádět, pokud nejsou epičtí mágové.

Co se Eminsterova výstupu týče, tak to je pro něho typické. Figurky posunovat po šachovnici dál, ne dělat figurku, ale tady mi to připadá, že se krapet nadužíval. V Baldur's gate šel potkat třikrát, ale vždycky se projevil jen dlouhým rozhovorem a šel si zase po svém.
27.1.2011 09:23 - noir
Vojtěch: Průběžně tam žijí. Musíš brát v úvahu i druhoediční věci - romány, desítky malých booků apod.

Mj. Storm je podle 3,5 především sorcererka (rogue: 1, fighter: 4,bard: 8, sorcerer: 12, harper agent: 3) - CR 28! Plete se ti z Dove (taky stálá obyvatelka Dales (ranger 14, sorcerer 9, rogue 4, harper agent 1) - CR 28.

Co si jen tak pamatuju, tak v Archendale je klerička Chauntey na epicu, Tempův chrám v Battledale vedl epický kněz a po lesích běhají desítky 16+druidů.
27.1.2011 09:28 - noir
Jinak další docela přínosný článek na Wizardech: http://wizards.com/dnd/Article.aspx?x=dnd/4dnd/20110127

Podle mě ne úplně marný pokus, jak hráčům přiblížit a zatraktivnit málo hrané rasy. Některé nápady jsou dost dobré.
27.1.2011 11:10 - Vojtěch
Jo, to jsou myslím nejvýš kouzla jako Sorcerer 15 (pokud si Harper Agenta přidala k Sorcererovi a ne k Bardovi) + extra hp a nějaké to mávání mečem. CR 28 by to asi úplně neodpovídalo, ale v 3E se to počítalo podle úrovně postavy, i když Sor 3 / Wis 3 /Brd 3 si proti Wis 9 moc neškrtal - pořád nic, co by srovnalo armádu se zemí, pokud bychom počítali s tím, že armády ve Faerunu se hemží jinými těžkými váhami, nebo mají alespoň nějakou zálohu kolem lvl 15, (jako že většinou mají) a na drowy by asi moc nestačila, ti mají matron celkem dost. Ostatní NPC tam sice jsou, ale většinou se vzájemně drží v šachu navzájem, nebo mají práce dost s jinými povinnostmi a nikde se nepletou. Ber to jako všelijaké mediálně známé celebrity. Když chodím po Praze, tak taky občas zahlédnu Daniela Landu, nějakého poslance, nebo třeba Terezu Kerndlovovou. Myslím, že to by tak odpovídalo těm poměrům lvl 13-16 NPC v populaci a taky se mi nikdy pod nohy nepletly a moc toho neovlivnili ve státním měřítku, i když o nich je slyšet. Opravdu známí lidé (a rovnači armád v FR) by pak byli takoví ti prominenti typu prezidenta, nebo tak něco a těch tam opravdu moc není.
27.1.2011 11:22 - wlkeR
Jared von Hindman je vůbec luxusní :)

Já myslím, že ten seznam co postnul Alnag je celkem solidní, a něco malého kápne snad každému. Co se NWN jako počítačové hry týče, tipnul bych že ovládání bude podobné ... no tuším tomu z Dragon Age: prostě lišta skillů, kde at-willky se nevyčerpávají, encounterky a dailyny ano. To je ale jen takový hodně hrubý odhad, vlastně jsem docela dost zvědav, jak se s tím popasujou.
27.1.2011 13:44 - Quentin
Kybl: Nejhustsi by bylo, kdyby to byla tahovka; to by byl celkem autentickej zážitek :-)
28.1.2011 08:59 - wlkeR
No právě. V 3.5E, podle kerý byly dělaný původní 2 počítačový Neverwintery, šlo hlavně o základní útoky (mimo mágů), takže se to nemuselo řešit. Tady? Hm, možná že z hlediska Essentials by to šlo, ale ty jsem ještě moc nezkoušel, takže nevím.

A zase z jiného soudku: Fdd20 nahodili Monster Vault:
http://fanaticosdod20.blogspot.com/2011/01/d-essentials-monster-vault.html
28.1.2011 09:07 - Quentin
Si hlavně nedovedu představit, jak by měl člověk ovládat 4 dnd postavy, kdyby např na multiplayeru neměl možnost pauzy. Dovedu si představit jednu ve wowkovym stylu (atwill bez omezení, encounter 15-30 sec cd a daily 1-2 min cd) nebo všechny postavy jako tahovku.
28.1.2011 09:37 - Naoki
Píše:
atwill bez omezení, encounter 15-30 sec cd a daily 1-2 min cd)

Nospíš encounter 1-3 minuty cd a daily 5+ cd. 1-2 minuty cd znamená že to můžeš použít tak 3-4x během souboje a to moc daily není :D
28.1.2011 09:44 - Quentin
Dlouhý cd jsou nuda :-)
28.1.2011 10:07 - Naoki
No to souhlasím :) mě spíš zajimá jak se postarají o grupu. V NWN si s jednou, maximálně dvěma postavama bohatě vystačil, ale 4e je postavena na konecptu, že musí být přítomné všechny role, tak jak tohle převedou do hry a jak obstaraj management ostatních postav.
28.1.2011 11:36 - Fibriso
pauza, navolit, kolo,
pauza, navolit, kolo,
pauza, navolit, kolo,
menu, exit, uninstall...
28.1.2011 11:58 - Sethi
DA:O mi v tomhle přišlo řešené pěkně. Možnost managovat si v boji skupinu dle potřeby, ať už předvolbou nebo přímo v akci, a i když se na ně člověk vybodl, tak se nechovali úplně retardovaně.
28.1.2011 12:08 - Quentin
Já obecně nemám důvěru k hrám, kde ovládáš celou skupinu. Pro mě je to buď akční hra, kde hraješ solo, nebo tahovka, kde hraješ družinu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092112064361572 secREMOTE_IP: 3.135.217.228