Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.1.2011 20:35 - Alnag
Vojtěch píše:
SW s wizardy už nebudou, prodali licenci, takže prozatím šmitec.


A někdo ji koupil. Spekulovalo se o Fantasy Flight Games, ale ti to AFAIK nikdy nepotvrdili (ani nevyvrátili).
15.1.2011 21:08 - Vojtěch
No jo, ale už to asi zas bude jiný systém, že? třeba se ani nebude házet ;)
15.1.2011 21:13 - andtom
Zbývá zde ještě někdo, koho WotC nenas ... ehm, nenaštvali? Quo vadis, WotC ... Číst v tyto dny diskuze na enworld.org je zážitek.
15.1.2011 21:24 - Gurney
Vojtěch píše:
SW s wizardy už nebudou, prodali licenci, takže prozatím šmitec.

...což je dle mého tak strašná kravina že se o tom ani nezmiňuju.

Vojtěch píše:
No v 4E už ty ability právě nejsou. Nezapomeň, že vyměňuješ staré za silnější.

I tak jich máš na můj vkus témeř nezvladatelné množství, tím víc pokud je nezískáváš postupně. Nejvyšší úroveň na které jsem hrál byla 9. (postava hraná od lvl 1) a už jsem se dle mého limitně blížil okamžiku, kdy výběr který power kdy použít přestane být zábava a zvrhne se ve složité laborování co, kdy a jak. Spoluhráči sice tvrdili že je to easy, nicméně v praxi prostě nevěděli co s tím vším dělat (alespoň ne v nějakém rozumném časovém úseku, který by ze souboje neudělal neúměrně dlouhou šachovou partii). Zrovna tohle je podle mého názoru jedna z největších chyb 4e.

Alnag píše:
A někdo ji koupil. Spekulovalo se o Fantasy Flight Games, ale ti to AFAIK nikdy nepotvrdili (ani nevyvrátili).

Jsem čekal že se toho někdo chopí. A než kdo bude nakonec důležitější co s tím udělají..
15.1.2011 21:32 - Alnag
Gurney píše:
I tak jich máš na můj vkus témeř nezvladatelné množství, tím víc pokud je nezískáváš postupně.


Souhlasím. Myslím, že Heroic Tier je v pohodě, ale pro mne se to začíná lámat tak kolem 12 úrovně. Tam už je toho trochu moc... hlavně utility powers pořád narůstají. To je mor. (Proto miluju property předměty, není s nimi moc práce, prostě bonus nebo něco a hotovo.)
15.1.2011 21:42 - Sethi
Skočit do vyšší úrovně není nic moc, ale když přijde na postupné hraní postavy, tak mě množství schopností neuráží. Uživila bych jich i víc... =)
15.1.2011 23:12 - Vojtěch
Gurney píše:
...což je dle mého tak strašná kravina že se o tom ani nezmiňuju.

To jako že udělali kravinu, že to prodali, nebo jako že to je krvina a že to neprodali? SW saga se mi líbila z wizardí pravidlové produkce zatím nejvíc, atk mě to docela zajímá.

Co se powerů týče, tak zrovna ty utility nejsou zas tak nezvladatelné.
16.1.2011 09:21 - ShadoWWW
andtom píše:
Zbývá zde ještě někdo, koho WotC nenas ... ehm, nenaštvali?
V poslední době je každý jejich krok fail. Začalo to přechodem na Essentials a faktickým zrušením podpory "staré" 4E. Dále přechod CB na webové rozhraní (nemluvě o neaktualizování AT).

A to, co teď předvádí s magazíny Dragon a Dungeon, to je výsměch všemu.
1. Minimum zajímavého obsahu, vlastně minimum jakéhokoliv obsahu.
2. Zrušení kalendáře - teď už to není harmonogram, jak budou články vycházet, ale přehled toho, co vyšlo (aktualizováno zpětně).
3. Už nebudou vycházet PDF kompilace na konci měsíce. Kdo si bude chtít přečíst nějaký článek, bude to muset udělat online. Už to vlastně nebudou časopisy, ale jen jednotlivé články.
16.1.2011 11:13 - Gurney
Alnag píše:
Proto miluju property předměty, není s nimi moc práce, prostě bonus nebo něco a hotovo.

To mě se zase líbí myšlenka že předměty nedávají žádné pevné bonusy, ale místo toho poskytují nějakou speciální akci. Bohužel to pak ještě zhoršuje "moc powerů" problém.

Sethi píše:
Skočit do vyšší úrovně není nic moc, ale když přijde na postupné hraní postavy, tak mě množství schopností neuráží. Uživila bych jich i víc... =)

Mě to taky neuráží :) jen mám tu zkušenost, že když jsme hráli na prvních úrovních tak se házely stoly, zabíjelo se hrnkem a podobné skopičiny ale časem jak začalo přibývat schopností a efektů na trackování už začal být celý ten management tak složitý že na podobné akce už se nedostávalo kreativity. A i tak byl celý souboj neúměrně dlouhý (což vpravdě nebylo jenom kvůli množství schopností, předpokládám že nové drsnější potvory z MM3 a Essentials to dost vylepšují).

Vojtěch: Blbost byla ji prodat.
16.1.2011 11:17 - Sethi
Gurney píše:
předpokládám že nové drsnější potvory z MM3 a Essentials to dost vylepšují

To je pravda. V okamžiku, kdy během prvního kola půlka družiny padne pod nulu a pak už si vlastně jen házejí záchranu na smrt, se to dost zrychlí.
16.1.2011 11:58 - Vojtěch
POroto nemám moc rád systém powerů. člověk namísto toho, aby se vyblbnul, vymýšlí jak co nejefektivněji využít své powery a nějak se v tom postupně ztrácí. Ostatní věci mimo toho jaksi přestávají být efektivní. Mě se třeba líbí jak v Essentials řeší fightera, kdy se prezentuje basic attackem, ke kterému si přidává postojem efekt a encounter útoky si vlastně přihodí pomocí Power Strike, a další Encounter Powery jsou zpravidla různá léčení a tak (a je mi celkem šumák, že to není kompatibilní s 4E mi je šumec).

Co se licence týče, tak mám takový pocit, že se Hasbro podívalo, že opadlo nadšení po nových Hvězdných válkách a Lucas Arts si asi neříkali úplně málo. Tak to prostě zaklapli a bylo. Nač si vydržovat další tým pracující na jiném RPG systému... Kdyby udělali revizi d20 Modern v tomhle duchu, tak by to šlo obejít. Prostě kompatibilní doplňky, ale licenci si můžou strčit za klobouk. No a místo toho máme Gamma World :)
16.1.2011 12:08 - Lokken
Vojtěch píše:
Co se licence týče, tak mám takový pocit, že se Hasbro podívalo, že opadlo nadšení po nových Hvězdných válkách a Lucas Arts si asi neříkali úplně málo.)


Doslova geniální tah - zájem o SW totiž zákonitě musí ještě víc opadnout, zvlášť když ve státech týdně dávají SW seriál pro děti a mládež a nová SW MMO je jednou z nejočekávanějších věcí roku. Z mého laického pohledu by se na tom dalo vydělat nějaké ty peníze...
16.1.2011 12:27 - Vojtěch
Ono je otázka, jestli se ta licence vztáhla i na herní materiál z téhle hry, seriál... nejsou to ty klonové války, co k nim už modul vyšel? Kolik to ve skutečnosti sypalo zrovna nevíme. Asi si to na sebe vydělalo, ale myslím, že na WotC chtějí nechat jen ty nejvýnosnější věci, ne ty "jen" výnosné. Pokémon TCG taky dali pryč a myslím, že to nebyl úplně ztrátový podnik. Nejspíš nejde jen o vydělání nějakých těch peněz, ale o vydělání co nejvíc s minimem produktů.
18.1.2011 11:53 - Almi
Jak jsem měl možnost vyzkoušet si skok rovnou prakticky do paragona, tak v obou případech s tím nebyl problém. Neměl jsem pocit, že se v tom utápím, jen po prvních až dvou hrách člověk něco dolaďuje a pak už to jede. Dokonce pak má hlad po dalších kombinacích..

Co říkáte těm zveřejněným ukázkám Fortune karet? Měl jsem k nim od počátku nepřátelský postoj, ale vypadají zajímavě, když odhlédnu od sběratelského pojetí. Nápad je to jednoduchý a výrazně hru "neprasí", čehož jsem se bál nejvíc.
18.1.2011 13:12 - wlkeR
Mně se líběj, ale doufám, že všecky budou nakonec ilustrované :| Ne že někde je obrázek a jinde... symbol
18.1.2011 13:52 - Gurney
Mě přijde že do hry prakticky nic zajímavého nepřinášejí, jeden mechanický efekt, který se horko těžko snaží zdůvodnit v herní fikci (obkecáváčky o "chaotic and unpredictable nature of adventuring in a fantastic world of danger and magic" a "an enhancement that simulates blind luck, the winds of fate, or divine influence" mi přijdou jak přeložený z webu DrD2). Tohle už je fakt hodně trapnej způsob jak se snažit vytáhnout z hráčů prachy.
18.1.2011 18:02 - Vojtěch
Mě osobně nepřijde, že by zrovna v 4E měl být problém si udělat postavu na větší úrovni. Mám za sebou zkušenost začínání s wizardem v 3E na 13. úrovni a i to se dalo celkem zvládat. Myslím, že 4E je oproti tomu brnkačka, zvlášť pro ty, co už se v systému chvíli pohybují (což jsou myslím ti, co by se pokoušeli pustit se do epických dobrodružství).
19.1.2011 09:15 - wlkeR
Způsob to je, ale ne povinnej ;) Komu se líbí, může zařadit, komu ne, nemusí o nich ani vědět :)
19.1.2011 10:50 - Alnag
Jelikož jsou Fortune karty další způsob jak otestovat, jestli by se budoucí produkty pro D&D nedaly prodávat náhodně sběratelským způsobem, tak jejich nákup považuju za zradu na budoucích generacích (hráčů RPG). 'nough said. :)
19.1.2011 11:37 - Vojtěch
Da, stejně jako bych bojkotoval Gamma World :P

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12049508094788 secREMOTE_IP: 18.119.253.93