Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.12.2010 01:39 - Lotrando
Protože jsi u essentials začínal. To pro mě není přijatelná možnost, vedu kampaň o vydání 4E, pořád stejnou a oni to teď začnou takhle prasit.

jinak v mezích hrajeme, hráči třeba nedostanou 5x imba prsten, jen prot že jim jde do buildu. Když už má ho jeden, ať si poradí, Naštěstí jsem tohle nemusel nikdy řešit. Asi mám rozumné hráče.

P.S. nejvíc jsem to doprasil sám, když jsem dal trpošovi sekeru co má bonus proti velkým potvorám (a roste to, protože je to artefakt). Ale zas družina nemá čistého strikera, tak se to srovnává.
18.12.2010 06:40 - Vojtěch
Já nezačal s Essentials. 4E mám taky, ale rozhodl jsem se to nemíchat.

P.S. To je ějaký problém u trpoše? Ono je málo malých potvor? :D
18.12.2010 08:15 - noir
Na paragonu a epicu je opravdu relativně málo malých potvor. Jen pocit, statisticky to ověřené nemám.
18.12.2010 09:45 - Vojtěch
Potvory asi mají být velké, zatímco takoví ti protivníci humanoidního typu, které níže zastávají skřeti a spol., na těchto úrovních by měly představovat všelijací kultisti, pohůnci atd. No a taky mrtváci samozřejmě. Tohle jsou myslím nejčastější typy protivníků, kteří by měli nahrazovat univerzálně nesnášené a zároveň slabé protivníky (rozumějme jimy ty, u kterých velká skupina náhle silnějších nepřátel občas vypadá podezřele).

EDIT: Obři se jako náhražka humanoidních hord sice nabízejí, ale nemyslím, že je to univerzálně vhodná náhražka.

Nějaké velké protivníky pro sekeru se určitě hodí zařadit, ale určitě je možné to vyažovat i jinými celkem pohodlně.
18.12.2010 10:14 - wlkeR
Ale artefakty vydržej nějaký 4 úrovně a pak odcestují, ať už jsou happy nebo ne. Takové... stopařky to prostě jsou :)
20.12.2010 22:03 - noir
Jen pro zajímavost: DnD vyhrálo ve velké anketě Channelu 4 třetí místo v zábavnosti všech her. Bylo poraženo jen Legem a Monopoly...
http://www.channel4.com/programmes/100-greatest-toys-with-jonathan-ross/articles/the-vote
20.12.2010 22:23 - Vojtěch
Nikde tam nevidím trhaviny ani hořlaviny - to bylo určitě celé podmazané a zfixlované!

Jinak poklona.
20.12.2010 22:23 - Alnag
Lego bych pochopil. Ale Monopoly? Cože?
20.12.2010 22:34 - Vojtěch
Tak sázky a dostihy hraje taky kdekdo a u amíků asi monopoly budou onačejší pojem.
21.12.2010 10:16 - ShadoWWW
Zvlášť teď v době ekonomické krize šly Monopoly na dračku. A stačí se jen podívat, kolik verzí této hry existuje... a všechny se prodávají. Někde jsem četl, že pro Hasbro je to zlatý důl.
21.12.2010 10:38 - Vojtěch
No jo, nějak se ti propuštění finančníci zabavit musí, aby nevyšli ze cviku asi :)
21.12.2010 10:47 - noir
O Monopolech jsem cosi psal, tvrdil jsem o nich, že je hrála půl miliarda lidí. Přitom prý je to designérsky hra úplně blbá...
21.12.2010 11:27 - Blaine
noir: no imho, kdyz se na ni podivas z pohledu designera modernich deskovych her, tak je fakt blba. Hrozna zavislost na nahode a na momentalni nalade lidi, kteri ji hraji. Jedna z takovych tech "nasiracich" her.
21.12.2010 11:54 - noir
Hlavně většina zábavy se koná, když ty nejseš na tahu...
21.12.2010 12:31 - Vojtěch
Otázka je, proč to teda ti lidé hrají. Teorie je pěknán věc, ale asi nás to pořád baví ať to haní sebevíc.
21.12.2010 15:09 - andtom
Ten řebříček je myšlen v současnosti i jisté minulosti (asi jak si kdo z respondendů osobně pamatuje), tak tomu rozumím já. V řebříčku jsou staré věci jako třeba Atari consoles. Co bylo v minulosti hodně populární, může být v řebříčku klidně na čelních místech.
22.12.2010 12:13 - noir
Vyšel nový update Character builderu. A už je skoro bez chyb!

Character Builder - Known issues list

12/21/2010

A character that has a multiclass feat will correctly label additional multiclass feats as houseruled. However, if such a second feat is taken anyway, it will no longer show up as houseruled once taken.
Any character can select a Vadalis Griffon as their beast companion instead of only Vadalis Griffonmasters.
Arcane Ritualist does not allow for the selection of a ritual, nor can the feat be taken more than once.
Arena weapons from the Arena Training fighter feature are sharing all bonuses instead of just feat attack and damage bonuses.
Armor of Resistance does not allow the type of resistance to be selected.
Athasian Spellshard cannot be enchanted as a tome.
Autobuilding characters will not select the bonus rituals some characters, such as wizards, are entitled to.
Campaign settings editor is not implemented.
Certain shared rules elements, such as Channel Divinity, display all possible child powers when viewing rather than just those for the appropriate class.
Character sheets are not user customizable.
Characters with the same power from multiple sources, for example a wizard who takes magic missile and has a Master's Wand of Magic Missile, will have only one version of the power.
Crest of Vigilance Eternal cannot be applied to a shield.
Custom character portraits are not implemented.
Custom items creation/editing is not implemented.
Editing the same character from two different locations can cause unexpected changes.
Epic destiny choice cannot be postponed past level 21. If you meet the pre-requisites for the choice after level 21, you will be unable to select it.
Essentials characters may find some striking similarities in their default character portraits.
Gem of Colloquy does not give an additional language.
If you have more than one familiar, such as by Second Familiar, the constant benefits of all are applied instead of just one.
Import of hybrid characters is not working as intended.
Importing custom characters from Character Builder Classic may cause crashes. To resolve this, remove all house ruled items and try to reimport again.
In the Marketplace section, search is not executed across all categories; you must select a category before searching.
Lost Kin background has all skills associated with it instead of only class skills.
Luck Blade feature of Luckbringer of Tymora does not enable using the selected weapon as an implement.
Making multiple copies of the same character will cause the character's name to exceed the expected character name limit.
Mark of Scribing doesn't allow a language to be retrained.
Marked for Death ignores the prerequisite of being able to mark a foe.
Masterwork armor is not renamed for a Dark Sun character to the Dark Sun equivalent names.
Only two character sheets are available.
Play data cards are not implemented.
Power cards are not customizable.
Properties and powers of a magic implement take effect incorrectly when the character is not proficient in the implement.
Psychic character power points are not working as intended; power points are not being listed.
Remembered Knack allows any skill to be selected instead of the specified limits.
Rhythm Blade's bonuses apply even when wielded in the main hand.
Secondary/additional backgrounds cannot be selected.
Spiked Shield is treated as a weapon and does not properly also function as a shield.
Synchronized strike and other ranger beast companion powers display hunter's quarry information which is not applicable to beast attacks.
The Anointed Champion paragon path gives the Helm and Holy Symbol options starting at level 11 (they are not legal until 16).
The calculated stats for powers include only attack bonus and damage. The builder does not calculate critical hit information, secondary attacks such as for dual-wielding powers, healing, temporary hit points, summoned creatures, nor damage types.
The name of the character gets too long when you save too many copies.
The set bonus to initiative for Time Wizard's Tools is half the correct value.
There are no multiple weapons power stats.
Trusted Spellcasting allows the selection of powers with no 'miss' line. Powers that have a 'miss' line but do not deal damage on a miss are not being allowed.
Characters can equip Mount's Barding.
Crescent Moon (level 7 Paladin power from Dragon 386) still is calculating to-hit using the wrong weapon.
Darkspiral Aura lists an attack bonus, when there is no attack roll.
Inherent bonuses are always enabled.
Hybriding any class with a class that has Psionic Augmentation gives you an option for the 3rd level at-will swap and an encounter power.
Popup dialogs won't display properly on certaing screen resolutions.
There is currently no way to equip a versatile weapon two-handed.
The awakened potential feat is not working correctly.
When you are prompted to choose an one of your existing elements, high-level characters may have too many elements to fit in the space provided resulting in some choices unable to be selected.
There is no way to know which feats are house ruled.
Races with language choices, such as human, will need to re-choose their racial options. This also applies to races updated in the Player Essentials product line that now choose one of their ability score bonuses.
The Fighting Shield doesn’t trigger features that key on wielding a weapon such as swordmage warding.
All characters are considered to have a spellscar and this cannot be disabled.
Noble Adept theme doesn't add a Power Point to the character.
On the character sheet, it displays feats that you have re-trained out of as well as the new ones. So for example if you retrain "toughness" to be "superior will", your character sheet will show you as having both toughness and superior will.
Display setting changes are lost when switching between shops in the Marktplace.
The "Report a bug" page popup may be blocked by browser settings.
Features that let you replace one element with another, such as retraining and multiclass power swap feats, do not work correctly in some cases.
Some feats did not have summaries on the character sheet.
Staff Expertise is applying its bonus to implement powers, but not weapon powers.
The Mindbite Scorn Warlock Feat from Dark Sun doesn't correctly list the additional damage on the power cards.
There is no slot to equip a holy symbol.
Quantity is not displayed under Other Equipment on the character sheets.
Warforged can't be picked if you select Dark Sun setting.
Heat, Cold, and Poison Adaptation feats are not scaling properly for paragon and epic tiers
Hexblade pact weapons do not get benefits from implement feats and features when used in powers that have both the weapon and implement keywords.
Mages and wizards attempting to retrain spells will see both their retrained spells and their new spells on their character sheet.
Magical superior implements do not properly transfer their enhancement bonus to warlock pact weapons.
Switching pacts for Hexblades will give you both pact weapons in your inventory.
Wood Woad Guardian for fey pact Hexblades is missing text in its description.
22.12.2010 13:27 - Sethi
noir píše:
The "Report a bug" page popup may be blocked by browser settings.

Tohle je důležitý.
22.12.2010 14:51 - Sethi
Zkusila jsem tím prohnat Aissku a Lišku. To, že si člověk už tak jako může vybrat schopnosti, použitelnost v podstatě nijak nezvýšilo.

Manipulace s předměty je naprosto žalostná.

Samotný deník pak je k ho-... k hodně velkému zamyšlení, zda nestojí za to prostě ručně updatovat potřebné drobnosti ve starém builderu. (Stojí.)
23.12.2010 08:31 - Lotrando
za předpokladu, že ho máš, což s postupem času nebude tak samozřejmé.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10805797576904 secREMOTE_IP: 3.145.23.123